Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Yhteinen tarina

Lähettäjä: Kiikari 
Päivämäärä:   23.6.20 22:46:08

Tämä palstan lukijoiden kesken. Jokaisella on mahdollisuus ottaa tarinaan osaa lisäämällä tarinaan korkeintaan 100 sanaa kerrallaan (= noin 10 riviä). Sovitaan myös niin että sama nimimerkki voi myös jatkaa tarinaa kunhan väliin on kirjoittanut vähintään 3 muuta nimimerkkiä. Tarina päättyy kun tämä ketju on valmis.

No niin, oletteko valmiina? Minä voin aloittaa. Tarinan nimi on...

-------- L E N T Ä V I Ä L A U T A S I A --------

Oletko koskaan kokeillut kuinka korkealle pystyt hyppäämään? Päätin itse testata asiaa kiipeämmällä sänkyyni, olisinhan jo heti valmiiksi korkeammalla. Ehkä kykenisin nousemaan niin korkealle että pääni hipoisi kattoa. Nousin seisomaan, keskityin ja ponnistin ilmaan. Samassa tunsin ruumiini kevenevän. Pelästyin kun huomasin etten pääsekään takaisin alas. Makuuhuoneen ikkuna oli jäänyt auki ja siinä samassa silmänräpäyksessä ulkopuolelta tuleva imu halusi tempaisi minut mukaansa. Olin jo leijumassa ulos ikkunasta kun kuulin äänen.

"Aiotko nukkua vielä kauankin? Kello on jo miltei 12.", äiti huuteli alakerran keittiöstä.

Avasin silmäni ja unen haihtuessa huokasin helpotuksesta. Yö oli ollut kuuma ja kostea ja ihoni oli tarrautunut lakanaan.

"Heräsin juuri", vastasin ja venyttelin itseni ylös. Tiedossa olisi mielenkiintoinen päivä. Ensin kuitenkin suihkuun.

  Re: Yhteinen tarina

Lähettäjä: whisky. 
Päivämäärä:   27.6.20 20:58:48

Nautin vesipisaroiden virkistävästä ropinasta ihollani. Yön unet olivat jättäneet jälkeensä ahdistavan olon mutta se valui hitaasti alas viemäristä suihkun kestäessä. Jäin mietteissäni katsomaan kuinka virtaavan veden väri vaihtui läpikuultavasta ensin siniseksi, sitten vähitellen vihreäksi, keltaiseksi, oranssiksi.. Hetkinen! Eihän veden kuuluisi näin vaihtaa väriä, havahduin tajuamaan. Taisin sittenkin vielä olla unessa ja asian varmistamiseksi nipistin itseäni tiukalla otteella käsivarresta. Siitä ei kuitenkaan ollut apua, ja vesi vain jatkoi värileikkiään: räiskyvän violettia, sähkönsinistä, verenpunaista.. Löin suihkun hanan kiinni kauhuissani ja aloin kirkumaan. Olinkohan menettämässä järkeni lopullisesti? Ja jos niin oli käymässä niin miksi se tapahtuisi juuri tänään, kaikista mahdollisista päivistä!

  Re: Yhteinen tarina

Lähettäjä: Runo 
Päivämäärä:   14.7.20 23:58:22

Peitin suuni nopeasti kädellä, tajusin mitä olin mennyt tekemään. Huh, kukaan ei kuullut.. Huokaisin helpotuksesta, ja avasin silmäni, kun olin painanut ne kiinni. Näin aivan nenäni edessä ainakin viiden senttimetrin pituisen hämähäkin joka näytti lukevan kirjaa. Se käänteli sivuja ja näytti tutkivan kirjaa mielenkiinnolla. Nyt olen seonnut täysin! Otin pyyhkeen ja juoksin huoneeseeni jättäen märät jalanjäljet maahan. Istahdin sängylle vettä valuvana. Hetkinen.. mikäs se tuolta vaatekaapista yrittää ängetä..?

  Re: Yhteinen tarina

Lähettäjä: Kookos 
Päivämäärä:   23.8.20 15:39:58

Kaapin ovi aukesi ja kaapista rynni salkku kädessään mustapukuinen, isomahainen, viiksekäs, kalju huohottava mies joka löi nopeasti oven kiinni perässään. Samalla kaapista kuului kolinaa, ikäänkuin jokin olisi heitellyt tavaroita kohti ovia sisäpuolelta.

- Huh, eukko on taas pahemmalla päällä. Lentäviä lautasia, mies tokaisi, laski salkkunsa ja pyyhki hikeä otsaltaan.

Ihmettelin tilannetta huuli pyöreänä enkä saanut sanaa suustani. Mieskin vilkuili ihmetellen ympärilleen. Kolina kaapissa hiljeni.

- Nyt se taisi lähteä, mies huokaisi ja raotti kaapin ovea varovaisesti. Kun mitään ei tapahtunut, mies pujahti takaisin kaappiin sulkien oven hyvin äänettömästi.

Mutta salkku - se mieheltä unohtui.

  Re: Yhteinen tarina

Lähettäjä: jekkupeukku 
Päivämäärä:   23.4.21 22:09:27

up

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.