Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Rakkaudesta hulluuteen

Lähettäjä: Myy 
Päivämäärä:   20.10.16 01:28:01

Heips, oon tovin rustaillu yhtä tarinaa ja ajattelin nyt sitten ensimmäistä kertaa jakaa tänne jotain. Tosiaan tarina on aika basic yläaste shaissea, enjoy! Ps.Kertokaahan toki sitten mielipiteitä! :)

Luku 1.

Synkät pilvet reunustivat ennestään tummaa taivasta. Tuuli puhalsi kepeästi poskiani vasten. Syksy oli saapunut Heinolan pieneen kylään. Ei sillä että olisi joku kyseistä vuodenaikaa kohtaan, itse rakastan syksyä. Mielestäni Suomen luonto on kauneimmillaan syksyllä, kun puun lehdet punertavat. Olin vastikään aloittanut 9. luokan Lyseonmäen koululla. Vanhempani erosivat ja Tampere ei tainnut sitten olla tarpeeksi iso kummankin egolle. Näkisimme isoveljeni kanssa isäämme joka toinen viikonloppu, mutta pääosin asuisimme äitimme luona Heinolassa. Toki asia hirvitti itseäni alkuun, pitäisi sopeutua uuteen paikkakuntaan ja kouluun. Ainut hyvä puoli on siinä että mökkimme sijaitsi aikanaan Heinolan tienoilla, joten en ihan niin ulapalla ollut kyseisestä tuppukylästä.
Kaivoin taskustani kärsineen L&M punaisen askin ja pistin tupakaksi. En ole ollut uudessa koulussa kun vasta pari hassua viikkoa, mutta olen jopa toistaiseksi saanut ihan siedettäviä ystäviä.

Luokallani on eräs likka nimeltä Mira jonka kanssa tulen todella hyvin juttuun. Itseasiassa tapaamme aina koulumatkan puolessavälissä, hän asuu periaatteessa koulun vieressä metsikön takana.
Vilkuilen ympärilleni ja katsahdan kännykkäni näyttöön. Kello lyö 07:45. Tasalta alkaisi oikein mielenkiintoinen päivä, nimittäin koulussamme olisi rehtorin pitämä hulppea puhe koulukiusausta vastaan. Päivä sisältäisi oppilaiden sekä opettajien pesäpallo-ottelun ja ilmeisesti jotain turhanpäiväisiä tutustumis leikkejä. Tumppaan röökin ja jatkan matkaa koulun pihalle. Vaihteeksi pihalle on kerääntynyt montaa sorttia kaveriporukkaa. Kaikkihan on tietty omissa kategorioissaan; nörtit, himourheilijat, suositut ja rikkaat jne. En luokittelisi itseäni mihinkään noista. Oon vähän kaikkien kaveri enkä koe olevani muiden yläpuolella. Ja joo olen ehkä turhan kova soittamaan suutani.
Aulassa Mira odotteleekin minua ja hymyilee tuttavallisesti.

- Menikö viikonloppuna lujaa? Tuumasi Mira ja virnuili.
- No en nyt kuule tiedä lujasta, rassasin mun lahnaa ja toivon mukaan pääsen sillä pian liikenteeseen

Tosiaan omistan vanhan 50cc Riejun jota kutsun lahnaksi. Taannoin joku naapurin idiootti oli onnistunut kolauttamaan autolla sen kumoon ja voila, pitihän se sitten raijata korjattavaksi.
Ryhmänohjaajamme on ihan mukava nainen Terhi Saari. Tiivistettynä koira- ja urheiluhullu. Ja aina myöhässä. Vilkuilemme aulassa muun luokan kanssa josko pääsisimme vihdoinkin luokan kautta saliin. Olimme ainoa luokka enää käytävällä, muut olivat jo lähdössä salia kohti. Ovi käy ja käännymme kaikki katsomaan josko vihdoinkin opettajamme saapuisi päästämään meidät saliin. Eipä ollutkaan, vaan joku toinen matti myöhänen. Joku rinnakkaisluokkalainen ilmeisesti, olin sattumalta joskus ehkä nähnyt ruokalassa tai välitunnilla. Sinisilmäinen ja raamikas poika jolla oli huppu syvällä päässään. Kaukaa kuuli jo tämän kuulokkeiden pauhaavan. Luokkani rääväsuut Joni ja Mikael kavereineen alkoivat heti kiusoittelun.

- Kattokaas tätä ipanaa, tuhahti Joni ja lähestyi tätä.

Mikael tuuppasi tätä ja naureskeli kovaan ääneen.

- Yritätkö sä esittää jotain kovaa poikaa nulikka, ärähti Mikael

Poika otti huppunsa pois päästä, mulkaisi molempia ja änki väkisin kahden riitapukarin läpi kohti omaa kotiluokkaansa. Pojat huutelivat kaikenmaailman haukkumanimiä ja olivat kovasti uhoamassa vetävänsä tätä turpaan, syyttä. Poika ehti juuri ja juuri luokkaan sisään kun Mikael tuuppasi tätä toistamiseen.
Poika tiputti reppunsa lattialle ja kääntyi katsomaan kohti uhoavaa Mikaelia. Poika virnuili itsekseen ja murahti hiljaa jotain.

- Miks sä kutsuit mua vitun nössö, uhosi Mikael ja lähestyi poikaa aggressiivisesti.

Poika katsahti maahan ja hetken päästä otti kaksin käsin Mikaelia tämän paidasta kiinni, nosti seinää vasten ja vastasi:
- Jos haluat leikkiä kovista, niin näytä mihin pystyt.
Jäimme kaikki katsomaan suu auki tilannetta. Pojista kumpikaan ei saanut sanaakaan suustaan. Huppupäinen poika nappasi reppunsa ja meni luokkalaistensa sekaan näyttäen keskaria Mikaelille sekä Jonille. Siitäkös pojat riemastuivat ja jatkoivat huutelua käytävällä.

Olimme melkeinpä viimeinen luokka salissa. Aika perinteisesti myöhässä, kiitos meidän opettajan joka ei selkeästi osaa pysyä aikataulussa. Ainahan siellä seilaa vielä nämä matti myöhäset tapahtuman alettuakin. Huomioni kiinnittyy salin pääoviin josta kulki Mikael sekä Joni, rehtorin saattamana. En pystynyt pidättelemään nauruani, kuinka idiootteja nuokin kaksi lahopäätä ovat aiheuttaen tahalleen draamaa ja huomiota.

Rehtori aloitti tylsän avauspuheen tapahtumalle ja pian valkokangasta somisti klisee värillinen power point ohjelmalla väsätty tiedosto. Ajatukseni harhailivat pääosin koko ajan jossain muualla. Varsinkin siinä kohtaa kun Mikaelin ja Jonin kovistelema poika saapui saliin viimeisenä. Poika heitti hupun pois päästään ja jäi norkoilemaan salin nurkkaan, meidän viereen. Katsoin tätä ja syvennyin ajattelemaan aikaisempaa tapahtumaa poikien välillä. Missä olin mahtanut nähdä tämän pojan, ei hän ainakaan ole yhdeksännellä luokalla vaikka ulkonäkönsä puolesta varmasti voisi ollakin. Hän oli reippaasti muita kavereitaan pidempi ja raamikkaampi. Mira tönäisee minua kyynerpäällä ja kuiskaa:

- Mitäs silmänruokaa nainen löysi kun uppoudut noin tunteella? Virnisti Mira.

Hätkähdän ja tajuan pojan huomaavan minun huonot kyylääjän taidot. Punastuin ja katsoin äkkiä poispäin. Mira repeää nauramaan ja koittaa parhaansa mukaan olla hiljaa.
Teki mieli vajota syvälle isoon villapaitaani sekä sen myötä vaikkapa maan alle. Tapahtuman loputtua valumme aulaan naulakoille ja koitan koko ajan pitää katsettani maassa.
Heitän takin niskaani ja valun Miran perässä pihalle koulun taakse, hulppea tupruttelijoiden piilopaikka.

- Sä oot kyllä yks @!#$ idiootti, naurahdan Miralle.
- Hei ei oo mun vika että sä oot sairaan huono kyyläämään ihmisiä!

  Re: Rakkaudesta hulluuteen

Lähettäjä: Myy 
Päivämäärä:   20.10.16 01:31:01

Pahoittelut tekstin hirveästä ulkoasusta, ei ihan mennyt nappiin tuo paskalla koneella.

  Re: Rakkaudesta hulluuteen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.10.16 11:04:52

Vaikuttaa lupaavalta, jään ehdottomasti odottamaan jatkoa! :)

  Re: Rakkaudesta hulluuteen

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   20.10.16 16:34:03

seuraamaan jään hyvän kuuloinen alku vaikka tosin aika lyhyt. ei kirjoitusvirheitä ainakaan mun silmään osunut ja mielenkiintoista lukea tarinaa jonka tapahtumapaikka sijaitsee omaa asuinpaikkaani lähellä, lahtea siis :)) jatkoa

  Re: Rakkaudesta hulluuteen

Lähettäjä: kur 
Päivämäärä:   21.10.16 00:56:20

Tykkäisin enemmän, jos kirjoittaisit selkeästi yhdessä aikamuodossa. Nyt vähän pomppii. Esimerkiksi:

"Hätkähdän ja tajuan pojan huomaavan minun huonot kyylääjän taidot. Punastuin ja katsoin äkkiä poispäin. Mira repeää nauramaan ja koittaa parhaansa mukaan olla hiljaa."

En tiedä onko tuo nyt "väärin" äidinkielellisesti, mutta ainakin omaan korvaan sujuvuus kärsii. Itse kirjoittaisin ennemmin imperfektissä.

Hätkähdin ja tajusin pojan huomaavan huonot kyylääjäntaidot. Punastuin ja katsoin äkkiä poispäin. Mira repesi nauramaan ja koitti parhaansa mukaan olla hiljaa.

Lisäksi kerronnallisuus puuttuu osittain (toki tuo lainaamani pätkä on lopusta, liekö tullut kiire? Kuitenkin tuo on melkolailla pelkkää asioiden toteamista - sitä ja tätä ja tota). Esimerkiksi:

Hätkähdin ja tajusin pojan huomanneen huonot kyylääjäntaitoni. Punastuen käänsin katseeni äkkiä poispäin. Mira repesi nauramaan, vaikka koittikin parhaansa mukaan olla hiljaa.

En nyt lisännyt esimerkkeihin mitään, mutta tekstiä pystyisi kasvattamaan paljon enemmän. Lisää kuvailua ja yksityiskohtia. Siten saisi lisää sujuvuutta ja sitä kerronnallisuutta, ettei asiat vain tapahtuisi listassa töksähtäen.

Mitä nyt tähän mennessä tuli ilmi, jään odottamaan jatkoa (jota tulee toivottavasti pian). Ihan hyvältä vaikuttaa. :)

  Re: Rakkaudesta hulluuteen

Lähettäjä: Myy 
Päivämäärä:   21.10.16 02:26:00

Kiitos palautteista! Pahoittelen lyhyttä pätkää, jännitin jumalattomasti tämän stoorin kirjoittamista ja ylipäänsä julkaisemista... (noloa I know).
Tarina tosiaan liittyy osittain omaan elämäntilanteeseen aikanaan, ja no itseluottamus on itellä 0/5 joten siksi varmaan hirveä jänskätys :D
Hyvä saada rakentavaa kritiikkiä juurikin tämän takia, luin itse taas läpi ja pomppasi monikin virhe aikamuotojen kanssa vastaan!
Joo, mulla on juurikin se ongelma usein että haluan kovalla vauhdilla saada juonen etenemään jolloin tekstissä ei pahemmin oo kuvailtu yksityoskohtaisesti asioita, ympäristöä ja henkilöitä sen koommin.
Kiinnitän jatkossa huomiota ja parantelen tuota jatkoa ennen laittamista tänne. :)

  Re: Rakkaudesta hulluuteen

Lähettäjä: Myy 
Päivämäärä:   21.10.16 04:31:02

Haluaisin myös kuulla mielipiteitä tarinan tapahtumapaikkaan liittyen. Itse siis en asu sielläpäin vaan hain tietoja ja lisäilin,
oon erittäin huono soveltamaan ja keksimään kaikkea kuvitteellista paikkojen suhteen esim koulut ja kaupat jne.
Mielikuvitusta kyllä löytyy, mutta jokseenkin se tuntuu olevan ristiriidassa ajatusteni kanssa, kun en haluaisi keksiä periaatteessa liikaa fiktionaalisia juttuja tarinaan.

Luku 2

Kaivoin rutistuneen askini taskusta ja pistin tupakaksi. Pian huomasin jonkun lähestyvän meitä. En saanut sanaakaan suusta tajutessani että kyseessä oli tämä huppupäinen poika salista.
- Haittaako jos liityn seuraan, kysyi matala ääni ujosti.
- Eeei kai, vastasin puoliääneen ja koitin ryhdistäytyä.
- Kai sä tiedät että oot aika @!#$ surkea kyyläämään, naurahti poika ja sytytti röökin.
Punastuin, vilkaisin sivuun ja otin henkoset.
- Joo toi Celina on toivoton tapaus, osaa yhtään mitään tuhahtaa Mira sarkastisesti.
Poika nauroi ujosti. Hänellä on todella suloinen hymy ja upeat, syvät hymykuopat. Hänellä oli lyhyeksi leikattu vaalea tukka ja siniset silmät.
Kiinnitin huomiota pojan kulahtaneeseen Slayerin huppariin joka pilkotti pilottitakin alta. Ainakin hänellä on musamaku kohdillaan.
- Mutta asiasta villasukkaan, mikä mahtaa olla mr kovistelijan nimi? Kysyi Mira.
Joo Mira ei oo ollut koskaan hirveen hienovarainen ihminen, vaan ennemmin töksäytti kysymykset ilman mitään hienovaraisuutta. Toisaalta en kyllä minäkään ole mikään siveyden sipuli saatika ujoimmasta päästä, jahka minuun tutustuu paremmin.
- Konsta 7C kuokalta, esittäytyy poika ja katsahti minuun.
- Ai ootko sä vasta seiskalla, ihmetteli Mira suu auki.
- Juu, oon joutunut joskus penskana uusimaan luokan niin oon vuoden muita vanhempi
En meinannut uskoa Konstaa. Hän olisi meinaan varmasti mennyt läpi ysiluokkalaisesta kokonsa ja pituutensa puolesta. Olihan se aika hiton hyvännäkönen nuoremmaksi jannuksi.
Pian koulun kellot pärähtivät soimaan ja tiemme erkanivat. Jokainen luokka kokoontui omalle paikalleen matsia varten. Valuttiin kentän reunalle istumaan ja seurattiin todella tylsää opettajien sekä oppilaiden keskeistä peliä. Yleensä tämmöiset ottelut olivat vaan ja ainoastaan yhdestä syystä oppilaiden mieleen, eipä tarvinnut istua luokassa turpa rullalla.
- Pitäisköhän toi Konsta pyytää viikonloppuna meidän pippaloihin, tuumasin ja tuijotin kenkiäni.
Mira katsoi minua vihjailevasti ja heittäytyi todella rasittavaksi.
- Vai että sakkolihaa kaipaisit elämääs?
- Bitch please, eiköhän me molemmat olla.

Koulupäivä sujahti todella nopeasti ja pääosin aika kului syysloman menemisiä suunniteltaessa. Vielä kaksi päivää kun jaksaisi malttaa niin alkaisi ansaittu syysloma.
Mira oli päättänyt repäistä syysloman alkuun pippalot tämän vanhempien rivitalon ollessa tyhjänä viikon. Tietenkin siellä olisi melkeinpä kaikki ysiluokkalaiset ja muutamat valitut muilta luokilta.
Tosiaan Mira oli aika tunnettu koulussa, pääosin sen takia kun tämän perhe oli @!#$ rikas ja isä omistaa parikin yritystä. Miran äiti taas tienasi elantonsa lääkärinä.
Välillä olin @!#$ kiitollinen Miran paskasta mopoautosta, jolla tämä kuskasi minuakin silloin tällöin kotiin tai muualle menoihin.
Paskoista kaiuttimista pärähti koulun pihalla soimaan Metallican Ride The Lightning. Mira istahti kuskin paikalle ja nosti laiskasti jalat ratin päälle.
- Luojan kiitos tää sun romu on edes järkevän värinen, naurahdin ja viskasin laukkuni tämän viereen.
- Niin no, pinkkiä ja glitteriä ei valitettavasti ollut valikoimassa niin piti tyytyä siniseen.
Jämähdimme auton viereen tappamaan aikaa ja pistimme tupakaksi. Mira odotti jotain kaveria joka järkkäisi tälle juomat tämän pippaloita varten.
- Vai sitä kovistellaan koulun pihalla rööki huulessa nojaten mopoautoon, kuului Konstan ääni kauempaa.
- Problem officer? Virnuilin takaisin.
- Ehei, harvalla vaan on pokkaa jäädä koulun tienoille tupakille ettei tuu huutoa.
- No tuskin sä näät vaivaa ja lähdet ympäri kyliä meistä huutelemaan, vastasin jämäkästi takaisin.
Poika katsahti maahan ja hymyili ujosti.
- Tuskinpa, ei oo mun asia mitä te likat teette vapaa-ajallanne.
- No voi harmi, aateltiin pyytää sut bilettämään torstaina. Voivotteli Mira.
Tuijoitin Miraa järkyttyneenä. Tämä huomasi ilmeeni ja naurahti.
- Eikö niin Celina, siitähän oli puhetta?
Konsta katsahti minuun sinisine silmineen. Niihin voisi uppoutua ikuisiksi ajoiksi. Tipahdin takaisin todellisuuteen ja sain vaivalloisesti suuni auki ja sanottua:
- No siis juu, aateltiin ehdottaa kun vaikutat aika reilulta tyypiltä.
- Oletan että siellä on vaihteeksi vaan vanhempaa sakkia?
- Onhan siellä kaikki perus tyypit, mitään mulkkuja ei sentään, lisäsi Mira.

Pian mopoauton viereen kurvasi vanha punainen Ford. Mira nousi päättäväisesti rööki huulessa ylös mopoautosta ja käveli kuskin ikkunan viereen höpöttämään. Kuskina oleva jätkä näytti ehkä juuri ja juuri 25-vuotiaalta.Kyseinen tyyppu oli Miran hakija, aina. Se taisi jollain tasolla jopa olla Miran perään kun se oli aina valmiina jeesaamaan, oli kyseessä sit mikä tahansa ongelma.

- Harrastatko sä mitään? Kysyin hermostuneena jäädessämme Konstan kanssa kahdestaan Miran muovikopperon viereen.
Poika tumppasi röökin ja avaa pilottitakkiaan. Hupparia nostaessaan sen alta paistaa läpi nyrkkeilyseuran logo. Hyvä ettei mennyt jalat alta.
- Vähänkö siistiä! Mä oon aina halunnut kokeilla jotain kamppailulajeja, tuumasin innoissani.
- Ei se oo kun kokeilee vaan, sanoi Konsta kannustavasti.
- Niin, en sit tiedä. Kyllä mulle riittää toistaiseksi ihan vaan jääkiekko ja ratsastus.
- Ai metukat kiinnostaa, virnuili poika.
- Heh heh hassunhauskaa, oot vissiin henkisesti vielä 5-vuotiaan tasolla.
Konsta hymähti ja katsahti luuriinsa. Viestiä pukkasi kännykän piipityksestä päätellen.
- Voi, kaipaako äippä?
- Ei se nyt vielä ala pommittaa mua viesteillä, tietää et on treenit koulun jälkeen.
- No onko se sitten joku mustasukkanen tyttöystävä?
Konsta katsoi minua ja virnisti ilkikurisesti.
- Ei oo ei.
En edes tainnut tajuta kuinka leveäksi hymyni muuttui hänen sanoessaan noin. Tunsin kuinka poskelleni levisi punoitus hetkessä. Konsta taisi ilmeestään päätellen huomata tämän ja totesi:
- Jos haluut niin voit tulla salille tsekkaamaan treenejä, jos vaikka pääsisit kokeilemaan.
Tunsin kuinka jännitys hiipi selkäpiitäni pitkin ja olin hetken aikaa ihan sanaton.Tunsin olallani käden ja seuraavan lauseen kuullessani teki mieli kuolla.
- Celina tulee kyllä mielellään!
Kiitos Mira tästäkin. Välillä tuon akan suu pitäisi ommella kiinni. Ja teipata vielä sen lisäksi kiinni, ehkäpä paketoida laatikkoon sekä lähettää Siperiaan.
Näillä näkymin viettäisin iltani hikisellä salilla, ja no siis kuolatessa timmejä miehenalkuja. Ehkä tilanne oli sittenkin winwin.

Saavuimme nyrkkeilyseuran pihalle. Paikka oli kunnon betonihelvetti. Synkkiä rakennuksia ympärillä ja vanha rautatieasema. Jossain lähettyvillä porukka harrastaa myös airsoftia.
Lähellä on meinaan todella iso metsä ja hylättyjä mestoja joita ne hyödyntää. En oo kyllä koskaan ymmärtänyt kyseisen lajin päälle. Täälläpäin ihan selkeästi porukka harrasti sitä omissa porukoissa tosissaan, jopa tullessamme pihalle näin kuinka muutama jannu juoksi läpi parkkipaikan kaikki varusteet päällä. Nousin Miran muovikopperosta ja katsoin ympärilleni hämmentyneenä.
- Kiitti kyydistä Mira, enköhän mä ehkä pärjää nyt yksin.
- Ei mitään, Konsta lupaski et se ja sen frendi heittää sut sit himaan.
Luon Miraan todella vihaisen katseen ja kirosin hänet mielessäni alimpaan helvettiin.

Salissa iski ensimmäisenä miehinen hien haju nenään ja jonkinlaisen pistävä voiteen haju. Tunnistin kyseisen voiteen tiikeribalsamiksi, jota veljeni käytti itsekin treenatessaan.
Menin kehän viereisille penkeille istumaan ja katselin ympärilleni. Salissa pauhasi Black Sabbath ja porukka mäiski ihan tosissaan.
Itse en ole koskaan harrastanut nyrkkeilyä, ylipäänsä mitään kamppailulajia. Onhan sitä joskus tirvastu jotain kuonoon, mutta sitä ei lasketa. Nämä olivat ihan ammattilaisia.
Pian Konsta saapuikin pukkarista takaisin salin aulaan.
- Pelottaako jo? Tämä kiusoitteli.
- Ei todellakaan, sä tuut pelkäämään mun kohtaamista kehässä.
Poika hymyili ja huomasin tämän viereen kerääntyvän jotain hänen tuttujaan salilta.
- Konsta! Raahasit muijas tänne vai? Kysäisi paidaton iäkkäämpi mies nyrkkeilysäkkien vieressä.
Koin oloni todella kiusaantuneeksi, mutta sekin helpotti pian huomatessani kuinka mukavia salin tyypit olivat.
- Ei tää mun daami oo, kovasti uhoaa päihittävänsä mut kehässä.
- Oho, kova likka siis, tuumasi paidaton mies.
- Tänään meillä on vaan vapaavuoro, joten ei mee kauaa. Ehdin myös ehkä opettaa sulle sitä sun tätä, vihjasi Konsta ja iski silmää noustessaan kehään.
Tunsin taas kuinka poskeni punoittivat. Mitä tämä oikein on. En ole koskaan ennen ollut yhdenkään jätkän kanssa näin vaivaantunut. Ehkäpä se juuri, että hän on kuin miesversio minusta.
Sanavalmis ja omalla tavallaan jääräpää. En kiellä etteikö ulkoinen puoli myös vedonnut heti,
Sydän pomppasi muutaman kerran kurkkuun kun katselin miten pojat ottivat yhteen kehässä. Se ei ollut mitään tissinläpsyttelyä vaan ihan tosissaan vetivät kehässä.
Osa hakkasi säkkiä ja osa otteli keskenään.Salin seiniä koristivat useat julisteet joissa oli kisatuloksia, tunnettuja ottelijoita sekä salin omaa porukkaa ottelemassa. Ilmapiiri oli kuitenkin todella mukava ja kotoisa, porukka oli selkeästi hyvää pataa toistensa kanssa. Osa miehistä näytti todella pelottavilta mätkiessään toisiaan, tuollaiset kaljut kunnon lihaskimput. Naisia oli muutama hassu salilla, nekin olivat kyllä vähän vanhempia ja selkeästi jonkinmoisen kokemuksen omaavia.
Pian katseeni kiinnittyi samantien Konstaan joka hörppäsi vettä ja tuli hetkeksi juttelemaan.
- No, vieläkö oot sitä mieltä että päihität mut?
- Se on vielä harkinnan alla, kyllä mä oon kova pitämään puoliani juniori.
Konsta otti paitansa pois ja pyyhki hikeä otsaltaan. Miksi, oi miksi. Vähemmästäkin tuli kuuma, ja nyt se vielä esittelee sitten itseään. Halleluuja.
Näin käy vain leffoissa, ei ole todellista. Kyllä alkoi väkisinkin puute puskemaan läpi näin monen kuukauden jälkeen.
- Joo tiedän, haiseva miehenalku ei oo varmaan mikään upein näky, naurahtaa Konsta.
Päinvastoin, nautin näystä yli kaiken. Hänellä oli pienoinen arpi rintakehässä sekä vasemmassa hauiksessa. Huomasi että hän on harrastanut jo tovin tätä, ei tuo sixpackin alku tyhjästäkään olisi ilmestynyt. Taikka nuo raamikkaat hartiat. Ai kamala, yritin koko ajan keksiä mitä tahansa muuta ajateltavaa kuin Konstan kroppaa. Turhaan.
Kehän kello pärähti soimaan ja pojat nousivat 45 min jälkeen kehästä pois. Pojat löivät kättä yhteen leikkisästi ja olivat ihan liekeissä treeneistä. Kyllä sen intohimon lajiin huomasi kun kaikki olivat ilomielin vaikka osalla oli silmä mustana ja toisilta vuosi verta nenästä.
- Et sä hassumpi oo siellä kehässä, totesin Konstalle ja hymyilin.
- Niin, parempi oliski osata jotain parin vuoden jälkeen.

Hän hörppäsi vettä ja katsoi minua kysyvästi.
- Haluutko koittaa, voit lainata tuolta kaapista hanskoja ja näyttää mihin kykenet?
Mietin hetken aikaa ja totesin että miksipä ei.
- Alright, jos nyt vähän koittais.
Nappasin pienimmät mahdolliset hanskat mitkä vaan sain koluttua, I know säälittävää. Kaikki muut olivat isoja miehiä tai jopa isompia miehenalkuja. Muutaman naisen näin mutta nekin näytti osaavan homman jo monen vuoden kokemuksen takaa. Konsta opetti muutamat tekniikat ja näytti miten suojatua. Olin varmaan hauska näky jännitykseni takia, ei niinkään lajia kohtaan vaan Konstan takia. Sain yhden osuman, jonka jälkeen Konsta kyllä selätti minut ja kiepsautti kehän matolle. Rupesin nauramaan jostain syystä ja hänkin alkoi nauramaan.
- Kyllä se siitä vielä, kaikki me alotetaan nollasta.
Nousin kehästä ehkä lievästi pettyneenä osaamattomuuteeni ja hain takkini.
- Mä käyn tossa tupakalla sen ajan kun laitat kamppees kasaan, vihjasin ja menin rappuset alas.

Hetken päästä Konsta tuli ulko-oville kaverinsa kanssa. Konstan kaveri oli selkeästi vanhempi mies, ainakin siinä 20 v kieppeillä. Tämä oli ainakin kaksi kertaa isompi ja selkeästi kova treenaamaan ulkonäöstä päätellen. Mies oli kalju, ja hänellä oli päällään Tapout huppari, väljät mustat farkut ja maiharit.
- Olit muuten yllättävän nopea, totesin ihmeissäni.
- No ei sinne suihkuun asumaan jäädä, vinkkasi Konsta.
- Sellasia ne teini-ikäiset pojat on, aina yhtä nopeita. Lisäsi Konstan vieressä oleva jätkä, joka esittäytyi Kalleksi, tämän isoveljeksi.
Naurahdan ja Konsta mulkaisee ikävästi veljeään. Kalle avaa mustan bemarin takakontin ja heittää molempien treenikassit sinne.
- Sitte lähetään. Minne daami saatetaan? Kysäisi Kalle ja hymyili auton peilin kautta minulle.

  Re: Rakkaudesta hulluuteen

Lähettäjä: .fk 
Päivämäärä:   22.10.16 16:42:12

Mä en palhoo heinolasta tiiä mut lintutalo sieltä löytyy ja sitten myös perus ruokakaupat yms. Aika pienipaikka se on. Tosin Lahti aika lähellä oiskohan 45 km suurinpiirtein.

Jatkia jään odottelemaan, teksti mukavaa ja etenee sopivaa vauhtia

  Re: Rakkaudesta hulluuteen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.10.16 00:52:41

Kiva tarina, mutta mun mielestä sopis paremmin jos olisit kirjottanu nää henkilöt vaikka vuoden tai pari vanhemmiks

  Re: Rakkaudesta hulluuteen

Lähettäjä: Jou 
Päivämäärä:   24.10.16 01:32:22

Joo, komppaan ylempää. Vuoden kaks vanhempia niin olis kiva. Mut muuten kyllä tykkäsin kovasti!

  Re: Rakkaudesta hulluuteen

Lähettäjä: Myy 
Päivämäärä:   24.10.16 03:57:48

Kiitän vaihteeksi palautteista ja rakentavasta kritiikistä! Tosi positiivinen fiilis kun porukka jaksaa lukea ja viitsii kommentoida, saa vähän tietää millaista settiä jatkossa kirjoittelee palautteiden myötä.

.fk: Kiva kuulla, pelkäsin että etenis liian nopsaa kun oon todella huono keksimään täyttöä ja yksityiskohtia tarinoille :D

Piste&Jou: Näin jälkeenpäin ajateltuna joo toki se ois ehkä passelimpi kun huomioi ikäluokkaa sekä tekemisiä. Mutta tosiaan ekaa kertaa kirjottelen näitä tänne muiden luettavaksi,
niin hyvä saada rakentavaa palautetta jokatapauksessa. Toivottavasti edes tarina maistuu vaikkei tuo ikäluokka miellytä. :)

  Re: Rakkaudesta hulluuteen

Lähettäjä: anonyymi 
Päivämäärä:   24.10.16 16:14:10

Kiva tarina näiden kahden pätkän perusteella. Taistelu/kamppailulajeista ei täällä ole ennen ollut tarinaa taikka sivujuonena. Joten jatkoa odottelen :)

  Re: Rakkaudesta hulluuteen

Lähettäjä: Jou 
Päivämäärä:   24.10.16 23:28:32

Eiköhän me olla tuon ikäsiä joskus oltu niin pystyy samaistumaan. ;)

  Re: Rakkaudesta hulluuteen

Lähettäjä: Hii 
Päivämäärä:   27.10.16 11:21:58

Hyvä tarina ja komppaan Jou:ta. Jatko jään odottamaan

  Re: Rakkaudesta hulluuteen

Lähettäjä: Myy 
Päivämäärä:   28.11.16 02:48:42

Johan on taas kulunut tovi siitä kun oon kirjoitellut, hupsista :D Toivottavasti tarina maittaa porukalle edelleen, risuja ja ruusuja otetaan vastaan!

Luku 3

Yöpöydälläni oleva herätyskello pärähti soimaan. Avasin vastahakoisesti silmäni. En ole koskaan ollut aamuihminen. Pudistelin päätäni ja raahauduin vessaan puoliunessa pesemään hampaani.

- Sieltähän se meidän aamuvirkku nousikin jo, tuumasi äitini.
- No joo... Tuhahdin.

Keittiöstä leijaili vastakeitetyn kahvin tuoksu. Ah, tuo elämän eliksiiri. Harvemmin söin kotona aamusta mitään, yleensä söin vasta koulussa aamupalaa jos äitini silmä vältti. Tänään hänellä oli vapaata, joten eipä sekään kovin hyvin onnistunut.

- Celina, täällä olisi puuroa valmiina! Huusi äitini.
- Tullaan tullaan, marisin takaisin.

En ole koskaan omaksunut käsitystä nyt heti. Olen kyllä täsmällinen, mutta en voi sietää yhtään hoputtamista kenenkään osalta. Siinä samassa ulko-ovi aukesi ja veljeni Joona saapui hengästyneenä lenkiltä koiramme Noan kanssa. Noa oli vuoden ikäinen sekarotuinen pystykorva, jolla riitti energiaa vaikka muille jaettavaksi. Veljeni aloitti toistamiseen treenaamisen ja onkin aina aamuisin vienyt Noan ulos.

- Menihän teillä jokunen tovi, tuumasi äitini hymyillen.
- Mentiin me parin kilsan lenkki poitsun kanssa, oli pakko kääntyä aikasemmin takaisin kun pitäs siellä koulun penkillä olla ysltä kuitenkin.

Pyörittelin silmiäni. En koskaan tajunnut miten isoveljeni jaksaa nousta kukonlaulun aikaan, vieläpä kolmisen tuntia ennen koulupäivän alkamista. Hörpin kahvia ja katselin ikkunasta ulos.

- Tuleeko Mira hakemaan sut? Sun mopo on noudettavissa kolmen jälkeen sieltä Salosen korjaamolta, lisäsi äiti kuuratessaan keittiön tasoja samalla.

- Joo näin me ainakin eilen sovittiin, ei tässä mikään hätä oo.

Juuri kun ehdin sanoa nuo sanat, sillä sekunnilla ulko-ovesta tuuppasi Mira sisään törmäten Joonaan.

- Oho sori! Täällä on vähä ruuhkaa tänään, virnuili Mira.

Joo se on ilmesisesti tykästynyt mun isoveljeen jollain osa-alueella. Tiedä sitten miksi, toivoton tapaus. Kai sitä jollain tasolla houkuttelee vanhemmat jätkät. Tälläkin hetkellä tapailee jotain lukiota käyvää urpoa.

- Mitä sä nyt jo teet täällä, kello ei oo ees varttia yli? Manaan vielä yöpaita päällä.

- No ajattelin olla ajoissa, sitäpaitsi porukoilla on duunia vasta päivällä niin arvaa vaa onko niillä aivan liikaa aikaa toisilleen aamusta.

Naurahdin ja jatkoin kahvini juomista. Mira tervehti äitiäni ja istahti vastapäätä. Nämä kaksi tulivat aivan loistavasti juttuun. Äiti oli heti kutsumassa Miraa meille yökylään kun sai tietää että olin ystävystynyt jonkun kanssa ensimmäisenä koulupäivänä.

- Saisko Mira olla kahvia? Kysyi äitini leveästi hymyillen ja kurotti ottamaan kaapista mukia.

- Kyllä kiitos! Tekee kyllä hyvää näin aamusta niin jaksaa keskittyä koulussa.

Vääntelin Miralle naamaa ja äiti nippaisi minua nenästä.

- Sit loppu, näytät ihan shrekiltä. Sanoi äitini ja silitti tukkaani.
- Seura tekee kaltaisekseen, naurahdin.

Äitini loi minuun ilkikurisen ilmeen ja hymähti.
Mira istahti sängylleni ja katseli ympärilleen. Kaivoin melkein koko vaatekaappini läpi etsien kivoja vaatteita. Eipä tää aikaisemmin ollut ongelmana.

- Mitä mä oikein laitan päälle, valitin ja katsahdin Miraan.
- Vai nyt sitä ollaan jo laittautumassa miestä varten, vihjaisi Mira ja esitti todella säälittävän version minusta kiehnäämässä mitä ilmeisimmin Konstan kanssa.

- Mä tiedän et sulla ei oo kaikki kunnossa pääkopassa.

Pysäköimme Miran hirvityksen koulun parkkipaikalle. Nousen autosta ja sytytän tupakan. Tuntuu kuin tukehtuisin punaisiin hiuksiini tuulenpuuskan takia. Huomasin että pikkuhiljaa alkoi pihalle valua iso mopolauma. Aina pojat olivat kisaamassa että kenen mopo kulkee nopeiten saatika keula pystyssä.

- Looking good, tuumasi moponsa viereemme pysäköivä Mikael.

Pyörittelen silmiäni ja katson sivuun. Valitettavasti harrastamme Mikaelin kanssa samalla jäähallilla jääkiekkoa, eri ryhmissä sentään.

- Ootko tänään tulossa treeneihin? Kysäisi poika vilpittömästi.
- Juu, pakkohan se on jos meinaa pärjätä kisoissa.

Mira loi minuun merkittävän katseen ja pidätteli naurua.
Pahimman ryysiksen jälkeen heitin reppuni olalle ja lähdimme kävelemään koulun pihalle.
Yhtäkkiä tunsin kuin joku olisi tuijottanut minua todella pitkään.
Käännyin katsomaan sivulle ja näin tutun naaman. Konsta käveli pihalle huppu päässä ja napit korvilla. Mira katsoi minua silmät lautasen kokoisena.

- Voi paska, mitä toi nulikka nyt haluaa? Tuumasi Mikael ärtyneenä.
- No johan jollain meni tunteisiin, naurahtaa Mira

Konsta lyöttäytyi seuraan. Hänellä oli pilke silmäkulmassa.

- No, onko paikat hellänä eilisestä treenistä? Kysäisee Konsta.

Tunsin kuinka puna alkoi levitä kasvoilleni ja naurahdin.

- Eipä oikeestaan, kyllä jääkiekkoa pelatessa pitää olla edes vähän lihaksia.

Mikael kurtisti kulmiaan vieressä. Konsta huomasi tämän muttei kiinnittänyt sen koommin huomiota häneen.

- Liikutteko te tän nulikan kanssa vai? tuhahti Mikael
- Mitä se sua liikuttaa, ärisin takaisin.
- Toihan on meitä nuorempi ja luulee olevansa ihan vitun kovis.

Konsta henkäisi syvään ja virnuili.

- Äläpä luule ittestäs liikoja vaikka oot vanhempi.
- Painu @!#$, ärähti Mikael ja astui lähemmäs.
- Antaa tulla, en mä sua pelkää.

Tarrasin Mikaelia paidasta ja tönäisin sivuun.

- Nyt jumalauta jätkät, Mikael kipitä nyt sit @!#$ siitä jos et osaa käyttäytyä.
- Joo o, nähään illalla treeneissä, murahti Mikael.

Olimme pian koulun pääovilla ja Mira kiri edeltä, tietenkin taktisesti.

- Ai ootte tuon Mikaelin kanssa jotain hyvääkin pataa? Kysäisi Konsta.
- No ei se oikeesti oo noin mulkku, kova tarve esittää kun seuraan lyöttäytyy nuorempi ja on muijia ympärillä.

Katsoin maahan ja ajattelin että nyt sitten Konsta luuli minun olevan Mikaelin perässä.

- Se taitaa olla muutenkin sun perässä vai oonko ihan väärässä?

Nostin katseeni maasta ja kohtasin taas tämän säihkyvät silmät.

- Ei oo. Treenataan vaan samassa paikassa. Mun pitää nyt valua tunnille.

Konsta nyökkäsi ja jatkoi matkaansa kohti luokkalaisiaan. Kuulin heti perästä kuinka porukka vislaili perään kun erkanimme. Kyllä jutut leviää pienellä paikkakunnalla nopeasti.

Tuijoitin luokan taululla olevia yhtälöitä sisäistämättä niistä juurikaan yhtään mitään. Olin aina ollut surkea fysiikassa ja kemiassa, jonka ohella tietenkin olettaa myös matikkapään olevan huono yhtälailla. Usein turhauduin ja aloin töhertämään turhuuksia vihkooni. Tuntui kuin aika vain matelisi, kolme tuntia putkeen fysiikkaa no thanks. Opettajammekin oli kieltämättä innostuneen ja motivoivan vastakohta. Kärttyinen, keski-ikäinen nainen joka marisi aina vaan kuinka huonosti asiat ovat ja kuinka laiskoja sekä saamattomia nuoret ovat nykypäivinä. Lyhyen pinnan omaavana opettajana hän sattuikin aina olemaan oppilaiden kiusoittelun kohde. Itse en koskaan vaivautunut lähtemään moiseen provoiluun mukaan, kunhan sain vain naureskella ja seurata vierestä tapahtumia.

Miran pää nuokkui ja huomasin tämän nojaavan kämmenensä varaan uneliaana. Tökkäsin tätä käsivarteen ja koitin ravistella hereille.

- Jäikö jollain yöunet väliin vai, kysäisin ja virnuilin.
- Häh mitä missä? Säpsähti Mira ja katsoi minua juuri heränneen näköisenä.
- Oot sä siinä tovin ainakin vetänyt sikeitä, meillä ollessa olit vielä jopa suht hereillä.

- No joo, kai sen hetken pelittääkin muutaman tunnin yöunen jälkeen mut kyl tää loppupäivä tulee olemaan yhtä @!#$ä valvomisen suhteen, murahti Mira ja huokaisi syvään.

- Parin tunnin yöunet? Jessus nainen, miten?

- Olin siis Saken tykö ja ilta veny, alkuun oli ihan jees mut sit se muuttu ihan oudoks ku se viestitteli jonkun ihme akan kanssa. No siitä syntyi sitten riita kun utelin ja lopputuloksena meikä lähti ovet paukkuen sieltä.

- Häh, siis miten? Ei kai se haittaa jos sillä nyt on jotain naispuolisia kavereita kuten monella muullakin jätkällä varmasti on, sanoin kummastellen.

- No siis kysyin vaan että kuka ihmeen Sini sille laittelee viestiä ja se flippas kun kuulema kyseenalaistan liikaa kaikkea, jonka jälkeen alkoi vikisemään mun bileistä...

- Jaahas, kuulostaa siltä että teillä on kummallakin jotain murehdittavaa, tuumasin.

- No en tosiaan tiedä, mä en ainakaan salaa ketään tuntiemiani tyyppejä siltä.

Mira henkäisi syvään ja haroi hiuksiaan. Huomasin että häntä suretti koko homma.

- No mut hei, ei ne asiat ainakaan märehtimällä muuksi muutu. Hoida vaan mahdollisimman pian pois alta.

- Joo joo, en vaan vieläkään oikeen tajua miten toi riita kehkeytyi.

Luojan kiitos pidimme nuo kolme tuntia kahteen pötköön, 1,5 tuntia oli jo sen verran perseestä että melkein juoksimme välitunnille kellojen soidessa. Lähdimme Miran kanssa taktisesti ensimmäisinä kiitämään rappuset alas naulakoille. Rutiini oli aika tuttu, mitä nopeampaa pääsimme pihalle niin sen paremmat mahdollisuudet oli päästä hulppeaan piilopaikkaan röökille.
Ulos päästessämme huokaisimme kummatkin syvään ja aloimme nauramaan.

- Huippusoritus vaihteeksi, team tervakeuhkot! Tuumasi Mira.
- Ei jumalauta, hyvä jos henki ees kulkee.

  Re: Rakkaudesta hulluuteen

Lähettäjä: kk 
Päivämäärä:   29.11.16 19:18:01

Tässä tarinassa on sitä jotakin! Ehdottomasti luen jatkoa

  Re: Rakkaudesta hulluuteen

Lähettäjä: Yasmine 
Päivämäärä:   29.11.16 21:27:49

Kivasti kirjoitat :) Jatkoa jään odottamaan

  Re: Rakkaudesta hulluuteen

Lähettäjä: kur 
Päivämäärä:   1.12.16 23:38:10

No niin, eksyinpä tänne taas ekaa kertaa hetkeen. Ja ilokseni sain huomata, että on tullut parikin uutta pätkää, jotka on ihan super paljon paremmin kirjoitettu, kuin tuo eka!! Teksti on selkeytynyt ja oot saanut draivin päälle, tykkään paljon sun kirjoitustyylistä. Vieläkin sitä kerronnallisuutta ja kuvailua saisi olla enemmän, mutta tämä on tarpeeksi sujuva näinkin.

En jaksa sen enempää eritellä mitään plussia ja miinuksia, mutta yleisesti kunhan vielä saisit enemmän kasvatettua tekstiä sujuvasti, niin tulee tosi hyvä! Se tulee sieltä varmasti pikkuhiljaa, jos vaan jaksat kirjoittaa, sillä hyviä juttuja tässä kuitenkin on niin paljon. Hyvä kirjoittaja hiomista vailla. :) Jään odottelemaan jatkoa.

  Re: Rakkaudesta hulluuteen

Lähettäjä: Myy 
Päivämäärä:   21.12.16 19:52:01

Voi kiitos Yasmine ja kk!

Kur, kiitän! Pyrin tässä ennen tammikuuta julkaista vielä ainakin pätkän tai kaksikin jahka vain on aikaa. Myönnän että kun aika on tiukilla, niin hätiköin ja jälkeenpäin vasta saatan oikeasti sisäistää ja keksiä parempaa tekstiä. Nyt tosiaan onkin mennyt tovi ja oon jopa alkanut täysillä keskittymään ja antamaan kaikkeni tarinalle niin ehkä se alkaa jollain tasolla näkyä :D. Oon yleensä vaan kirjoitellut itsekseni, ensimmäistä kertaa koskaan julkaisen missään mitään juurikin sen pelon takia etten osaa. Mutta toisaalta miten muutoin sitten voisikaan kehittyä ellei saa sitä rakentavaa palautetta.

Kiitn kaikkia jotka ovat antaneet rakentavaa palautetta!

  Re: Rakkaudesta hulluuteen

Lähettäjä: Myy 
Päivämäärä:   23.1.17 23:45:24

Hetken norkoiltuamme metsikössä seuraamme liittyi luokaltamme Joonas ja Tommi. Nämä kaksi olivat yhtälailla lyhyessä ajassa tulleet itselle hyviksi tutuiksi, samoja mielenkiinnon kohteita kun tuppasi paljonkin olemaan.
Joonaksella oli pitkä vaalea tukka ja aina jonkin sortin kulahtanut bändipaita saman iänikuisen AC/DC:n hupparin alla. Joo, ei se tainnut oikeen koskaan muuta hupparia käyttää.
Luonteeltaan tuo kultakutri oli oletettavasti meikään verrattuna yhtä härski huumorintajultaan ja kovaääninen. Aina äänessä. Tommi taasen oli se hissukka meistä kaikista, hiljainen ja musiikillisesti pirun lahjakas. Tummat keskipitkät hiukset ja nappisilmät. Ihan eri maata kuin Joonas, ja silti jollain ihmeen tavalla nämä olivat kuin paita ja peppu.

- Mitä akat, tuumasi Joonas ja tuprutteli posket lommolla röökiä.

- No ei paljoa kyllä jaksa kiinnostaa fyke, marisin.

- Aika perus, onneks on lopputunti sit ryhmätyötä ni sit onki vaan liikuntaa.

Tommi naputteli sormiaan jalkojaan vasten ja katseli metsikköön. Sillä pyörii kyllä aina ajatukset ihan muualla kuin olennaisessa. Joonas huomasi tämän ja tökkäsi kaveriaan olkapäähän.

- Jumalauta Tommi, herätys!

Poika säpsähti ja naurahti vaivalloisesti.

- Joo joo @!#$, on se kumma kun ei ihminen saa koskaan uppoutua ajatuksiinsa.

- No hitto kun jäbä tuppaa koko ajan joko nukkumaan tunnit tai sitten vaan haaveilee misuista.

Ehdimme tovin vaihtaa kuulumisia poikien kanssa, kunnes välitunnin kellot löivät. Meidän luokkamme oli tosiaan jaettu kahteen eri ryhmään fysiikan sekä kemian tunneille, joten ei aamusta aina nähnyt luokkalaisia kuin vasta välitunnilla. Valuimme hitaasti sisälle ja toivoimme kärsimysten olevan pian ohi.

Lopputunti meni suurinpiirtein näin: porukka räpläsi puhelinta, juorui ja esittivät muka tekevänsä kerrankin jotain hyödyllistä tunnilla. Close enough. Onneksi kyseistä tuntia oli vain nämä kolme tuntia viikkoon. Kellon pärähtäessä soimaan suunnistamme ruokalaan, käymme katsomassa ruokalistan naama nyrpeänä. Hernekeittoa ja pannaria, ai että. Päätimme tyytyä leipään ja pannariin opettajien kehotuksista huolimatta.

Seuraavaksi oli pari tuntia liikuntaa, se ei ihan niin tylsää ollut kun itse harrasti kuitenkin kaikennäköistä ja opettajamme olikin aika reilu. Päätimme viettää pitkän välitunnin yhtä kehittävästi kuin aikaisemmatkin, koulun takana sijaitsevassa metsikössä tuprutellen. Monesti sai kuumotella kun metsikön vieressä olevien rivitalojen asukkaat taikka muuten vain jotkut koirankusettajat sattuivat pyyhältämään ohi. Pieni paikka, joten kaikki tiesivät about kaiken kenestä vain.

Tyttöjen pukkarissa leijaili hiuslakan, deodorantin ja todella imelän hajuveden sekoitus. Kiskoin farkut jalkaan ja yritin rutistaa liikuntatunnin vaatteet laukkuuni niin pieneksi mytyksi kuin vain sain. Kaikki jauhoivat Miran tulevista bileistä ja moni nuoleskeli tätä saadakseen kutsun. Jopa sellaiset joita tämä tuskin edes tunsi saatika oli samoilla tunneilla. Heitin laukkuni olalle ja painuin ennen Miraa jo käytävän puolelle pakoon tuota pukkarin imelää hajua. Nojasin seinää vasten ja räpläsin puhelinta tylsistyneenä. Olin jo aika pitkälti tottunut odottelemaan Miraa, kyseessä oli kuitenkin ehkä maailman hitain ihminen pukemisen ja meikkaamisen suhteen. Selasin toistamiseen Facebookia läpi ja Samsungin näytölle ponnahti tuttu naama ehdotettujen kavereiden joukossa. Konsta Niemi. Ehdin uppoutua hetkeksi omiin ajatuksiini, kunnes tajusin jonkun puhuvan minulle.

- Löytyykö jotain jännää? Kysäisi tuttu ääni.

Nostin katseeni ylös luurista ja huomasin tutut sekä aina yhtä ystävälliset siniset silmät edessäni. Naurahdin hermostuneena ja tungin kännykän lähimpään taskuun.

- No eipä oikeestaan, odottelen Miraa. Sillä kestää ikuisuus laittautua.

- Perus naiset, aina saa olla odottamassa.

- Älähän poju yleistä, jotkut meistä kykenee suoriutumaan meikkaamisesta ennätysajassa.

Pian käytävän toisessa päässä oleva pukkarien ovi aukesi ja käytävälle valui luokkamme pojat täyttä vauhtia. Hirveä älämölö ja turhanpäiväinen puhe autoista sekä tisseistä kuului varmaan aulaan asti. Porukan mennessä ohitsemme, huomasin Mikaelin ilkikurisen ilmeen tämän puhuessa Jonin kanssa.

- Vitun runkkari, painu takasin päiväkotiin! Huusi Mikael ja näytti keskaria.

- Älä jaksa ruikuttaa, jos on jotain selvitettävää niin tänne vaan. Tse tse.

Mikael näytti todella vihaiselta ja oli tulossa takaisin päin, ellei naapuriluokan opettaja olisi tullut hätistämään porukkaa käytävältä.

- Pieni ja vihainen miehen alku tuo sun kaveris, tuumasi Konsta.

- Se vaan esittää tollasta, jätä se vaan omaan arvoonsa.

Pukkarin ovi kävi ja vihdoinkin Mira ilmestyi vauhdikkaasti käytävän puolelle. Hiljennyimme Konstan kanssa ja katsahdimme toisiimme.

- Noniin, voidaan varmaan alkaa lähtee vai? Tuumasi Mira innoissaan.

Nyökkäsin ja heitin takin päälleni. Mira kaivoi laukustaan kännykkää ja yritti samaan aikaan laittaa huulikiiltoa. Koominen näky. Taisi saada asiat sovittua Saken kanssa kun juoksi pää kolmantena jalkana ulos. Konsta veti hupun päähän ja kaivoi taskustaan mytyssä olevat kuulokkeet esille.

- Celina, vauhtia jos haluat kyydin! Huudahti Mira kiitäessään ulos ovista.

Heitin laukkuni olalle ja katsahdin Konstaan.

- Joo no tuota, mä lähden tästä valumaan ettei kyydi lähde. Näkyillään.

Tämä nyökkäsi ujo hymy suupielissään ja jatkoi matkaa toiseen suuntaan.

  Re: Rakkaudesta hulluuteen

Lähettäjä: dodo 
Päivämäärä:   18.2.17 15:28:24

Tää on tosi kiva ja pätkien laatu on kyllä selkeesti parantunu sitten alun! :) toivottavasti jatkat pian

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.