Lähettäjä: Hazz
Päivämäärä: 1.4.12 21:45:41
mums <3
*
”Ja täällä on nämä kiusankappaleet...” Erkka ilmestyi ovelle ja äskeinen tyttö kurkki hänen olkapäänsä yli.
”Hei Erkka, vie se ruma pääsi pois ja näytä naiskauneutta”, Kimi hymyili hurmaavinta hymyään mitä osasi. Se sama hymyi sai pikkulapset itkemään hysteerisesti, niin kaunis se oli. Asiaan saattoi vaikuttaa Kimin tausta nyrkkeilypiireissä, jonka takia häneltä puuttui yksi ylähammas ja nenä oli murtunut useampaan otteeseen.
”Tuo ääliö on Kim, toinen mokoma on Kaitsu. Pikku prinssi on Lennu ja Aksuun sä törmäsitkin jo”, Erkka esitelmöi ja tuli peremmälle huoneeseen, vetäen tyttöä kädestä seuraamaan.
”Terve”, Taru hymyili heilauttaen vapaata kättään.
”Onko totta, että sulla on valkoiset pikkuhousut?” Kimi uteli hävyttömästi ja Taru punastui vimmatusti. Erkka oli unohtunut katselemaan peliä, mutta heräsi todellisuuteen punastuen myöskin. Kaikkien katse kääntyi minuun ja iskin silmää hymyillen viattomasti.
”Hei, illalla voitaisiin katsoa joku leffa taas porukalla nyt, kun Tarukin on täällä”, Erkka ehdotteli sohvan takaa ja pieni vilkaisu kertoi hänen kääntelevän käsiään tuskissaan. Laitoin pelin pauselle ja katsoin uudestaan häntä. Sitten siirsin katseeni Taruun, joka oli unohtunut Erkan olan taakse. Hitto, minähän olin aliarvioinut tytön ihan kokonaan. Niiden kolmen vuoden aikana, kun olin asunut täällä, yksikään naispuolinen ihminen ei ollut koskaan sotkeutunut meidän elokuvailtoihimme. Elokuvaillat olivat pyhiä. Meillä oli vain yksi sääntö, ei ulkopuolisia.
”Toki. Mikä leffa?” kysyin hitaasti silmät yhä Tarussa. Hän tunsi mittailevan katseeni ja katsoi minua takaisin silmiin haastavasti.
”Eikö me viimeksi puhuttu Starship trooperista?” Kai hihkaisi ja kahmaisi kourallisen karkkia suuhunsa.
”Jos joku hakee, niin mikäs siinä”, totesin ja käännyin television puoleen jatkaen peliäni. Kai hyppäsi pystyyn samantien ja katosi Lennun huoneesta palaten pian takaisin. Ilman elokuvaa.
”Aku, missä se on?”
”Katsoitko jo hyllystä?”
”Mistä hyllystä? Jos et ole huomannut, sun huoneessa on monta hyllyä.”
”Joko kolmas ylhäältä päin tai sitten se ei ole paikoillaan”, höpötin nopeasti ulkomuistista ja ähkäisin, kun vastustaja donkkasi koriini säälimättömästi. Raakalainen. Summeri soi lopettaen pelin ja tuuletin iloisesti loppunumeroiden ilmestyessä ruutuun.
”Mulla alkaa kyllä tunnin päästä vuoro, mutta ysin maissa?” vetäisin samalla pusakkani hihan ylös nähdäkseni rannekelloni.
”Tuotko safkat samalla?” tämän viikon keittiövastaava Lennu ehdotti toiveikkaasti ja kohautin harteitani.
”Jos jää jotain ylimääräistä”, suostuin lopulta luovuttaen ohjaimen Kimille. Hyppäsin selkänojan yli seisomaan ja kurkkasin huoneeseeni, jossa Kai yritti etsiä DVD-koteloa kuumeisesti. Rykäisin kuuluvasti ja nappasin kotelon ylhäältä katsottuna kolmannelta hyllyltä ja annoin kotelon Kaille.
”Sherlock”, hymyilin rakastavasti ja taputin Kaitsua olkapäälle lohduttavasti.
Nappasin matkapuhelimeni kirjoituspöydältä ja ulkomuistista naputtelin numeron.
”Onko sulla iltavuoro tänään?” kysyin ennen kuin toinen ehti edes tervehtiä.
”Hei, Aku ja kyllä”, työkaverini Viivi vastasi iloiseen tapaansa.
”Kai sä tiedät, että mä rakastan sua? Näen sinun kasvosi aina viimeisenä nukahtaessani ja ensimmäisenä herätessäni, sydämeni liekehtii sinut kohdatessani”, vannoin palatessani Lennun huoneeseen. Kukaan ei edes kiinnittänyt huomiota rakkauden tunnustuksiini, niin tottuneita he niihin olivat.
”Minäkin rakastan sinua. Teidän edessä varttia vailla?” Viivikään ei mennyt lankaan vaan arvasi mistä oli kysymys.
”Olet paras”, hihkaisin vielä ennen kuin suljin puhelimen ja heitin puhelimen Lennun sängylle, johon pian lysähdin perässä.
Puolituntia myöhemmin suljin ulko-oven perässäni vetäen samalla vielä Puman tossuja jalkaani. Tähän aikaan kesästä ei ulkovaatteita pahemmin tarvittu. Loikin ruostuneen postilaatikon eteen rehottavalta nurmikolta, joka oli peittänyt kivilaatat kauan sitten. Raotin postilaatikon kantta ja kun en löytänyt mitään kiinnostavaa, pistin kädet vaaleiden farkkujen taskuun ja käänsin katseeni odottavasti eteenpäin. Pian esiin matelikin pienen pieni Fiat Punto, jonka ratissa heilui hoikka vaaleaverikkö. Vedin kasvoille perusvirneen ja työnnyin pelkääjän paikalle.
”Mitä mimmi?” henkäisin ja vyötin itseni kiinni. Viivi naurahti vastaamatta sen enempää ja jatkoi matkaa heti. Katsoin hetken hymyillen Viiviä, kunnes itsekin tyydyin katsomaan eteenpäin. Viivi oli nätti ja hymyili sitäkin nätimmin. Luonteeltakin tyttö oli täysi kymppi. Meillä oli ollut joskus pientä juttua, tai no ei niin pientäkään. Se loppui kuitenkin siististi ja nyt tyttö oli suurin piirtein paras ystäväni. Tutustuimme töiden kautta, sillä me molemmat olimme orjia samassa ravintolassa. Tosin Viivi oli salin puolella ja minä raadoin grillissä.
Viivi pysäytti auton ravintolan taakse, sillä edessä kaikki parkkipaikat olivat asiakaskäyttöön varattuna. Heilautin kättä Kolehmaisen Teemulle, joka oli käärinyt hihansa ja piti tupakkataukoa kurkkupurkin vieressä. Kiirehdin vaihtamaan työvaatteet päälleni ja juuri ajoissa saavuin keittiöön solmien esiliinaa vyötäisilleni. Leimasin kellokorttini ja hieraisin käsiäni katsellen ympärilleni. Hetken tunnelma oli lähes hiljainen, mutta sen rikkoi kilisevä kello. Huokaisten raahasin itseni tiskille, joka erotti keittiön muusta ravintolasta ollen samalla suojassa asiakkaiden katseilta. Viivi oli ehtinyt töihin ja lätkäisi minulle paperinpalan, joka sisälti jo ensimmäisen tilauksen.
”Kahvitauko seitsemältä?” hihkaisin ennen kuin hän palasi hommiinsa. Viivi vilkaisi minua vaalea ponihäntä heilahtaen ja hymyili. Pentele, ei tuosta voinut lukea mitään. Tyttöhän hymyili muutenkin joka hetki. Päätäni ravistellen kiskoin kumihanskat käteeni ja vilkaisin lappua. Työn iloa.
”...Sitten joku ihan random typykkä tunkee meidän leffailtaan!” äyskähdin purkiessani tuntojani Viiville. Istuin takaoven kiviportaalla ja Viivi nojasi autoonsa.
”Sä olet mustasukkainen”, Viivi naurahti ja katsoin häntä ällistyneenä.
”Mitä? Erkasta?” Älähdin ja vilkaisin Atteen, joka työskenteli kylmäkeittiössä. Hän piti taukoa samaan aikaan ja imi tupakkaansa.
”Pelkäät, että kaikki muuttuu jos kuvioihin ilmestyy tyttö”, Atte yritti filosofioida.
”Te olette ihan pimeitä, kummatkin”, huokaisin ja nousin ylös pudistellen housujani. Minä en ollut mustasukkainen. En Erkasta, muutoksista ja vähiten Tarusta.
”Lucy, I’m home!” hihkaisin avatessani oven. Heti ovia alkoi avautumaan ja portaista kuului tömähtelyjä. Potkaisin kengät jalastani muiden rojujen joukkoon ja kahlasin keittiöön. Heti minun jälkeeni Kaitsu pinkoi huoneeseen ja hyppäsi tiskipöydälle hidastamatta vauhtiaan ollenkaan. Oletin jo toisen putoavan pois, kun tiskipöytä loppui ja liukuminen jatkui, mutta Kaitsu pysyi kuin pysyikin pöydällä. Kim ja Lennu saapuivat ihan kannoilla. Nostin valkoisen muovipussin pöydälle ja aloin nostella foliovuokiin pakattuja annoksia. Erkka saapui seuralaisineen juuri ennen huutokauppaa.
”Ensimmäisenä huutokohteena tonnikalapihvi keitettyjen perunoiden kera”, kauppasin raotettuani ensimmäisen vuoan kantta. Lennu nosti kätensä ja kun kukaan muu ei ilmaissut halukkuuttaan, ojensin pakkauksen eteenpäin.
”Seuraavat kohteet ovat kaksi lehtipihviä ja lohkoperunat”, virnistin ja suorastaan heitin ne suoraan kaksosille.
”Sitten meillä on vielä kanasalaatti, katkarapurisotto ja pastaa kinkkusoosissa”, totesin ja käännyin katsomaan pariskuntaan.
”Että mitäs neidille laitetaan?” kysyin nojaten pöytään.
”No anna vaikka se salaatti”, Taru kohautti harteitaan ja säästi minut ja Erkan pupun ruualta. Tosi mies ei pistänyt suuhunsa mitään vihreää.
”Toiveenne on lakini”, mutisin ja ojensin lootan tytölle.
”Pirre, ota risottoa”, hymyilin ottaen itselleni pasta-annoksen.
”Missä teillä on haarukoita?” Taru kysyi varovasti, kun kaksoset etsivät olutta jääkaapista. Etsintä ei ollut pitkä, sillä jääkaapissa ei ollut mitään muuta kuin olutta ja ketsuppipullo. Virnistäen Tarulle, nappasin vierestäni pussin kertakäyttöhaarukoita.
”Vähemmän tiskiä”, selitin kysymättä huomatessani naisen kulmakarvan kohoavan hieman. Taru nyökkäsi ja nappasi haarukan itselleen.
”Katti, onko leffa jo valmiina?” hihkaisin ja tyynesti kävelin pois napaten Kimin ojentaman olutpullon kainalooni. Linnoittauduin vakiopaikalleni sohvan nurkkaan. Yritin pitää katseeni poissa, miten Erkka istui lattialle nojaten sohvaan ja päästi Tarun istumaan paikalleen. Pistin pullon lattialle ja avasin ruokapakkaukseni. Katsoin hetken ruokaani ja sitten kurotin katsomaan Erkan ruokaa. Äkkiä se näytti paljon houkuttelevammalta kuin omani.
”Erkka, hei. Sulla on söpöt silmäripset...” räpsyttelin silmiäni ja huokaisten toinen ojensi ruokansa minulle. Leveästi hymyillen ojensin pastan vaihtokauppana ja aloin pistää risottoa poskeeni.
”Houston, we have a problem!” parahdin kun elokuvan keskivaiheilla televisio teki lakon. Ruutu pimahti päästäen kumman ääneen ja dvd-soitinkin näkyi sammuneen.
”Mitä sä teit?” kiljuin Lennulle joka oli leikkinyt kaukosäätimen kanssa.
”En mä tehnyt mitään!” Lennu puolustautui. Olin syöksähtänyt sohvapöydän yli television eteen.
”Mä tapan sut, jos levylle kävi jotain...” mutisin täysin rehellisesti.
”Käykää joku katsomassa sulakkeet”, ärähdin ja Kim nousi salamana paikaltaan.
”Eteisen valot ei toimi”, hän palasi kuitenkin heti väännellen käsiään.
”Sähkökatkos se on. Jätä se soitin rauhaan, levy on ihan kunnossa”, Erkka totesi nopeasti ja katsoi minua vinosti hakatessani dvd-soitinta. Henkäisin syvään ja kaivoin kännykän taskustani. Avasin näppäinlukon ja sen kelmeässä valossa nousin pystyyn. Palasin keittiöön ja kaivoin paketin kynttilöitä esille. Heitin ne Erkalle, joka otti samaan aikaan kiinni myös Kimin heittämän sytyttimen. Otin mukaani pari tyhjää pulloa tiskipöydältä ja vein ne Erkalle, joka tutun rauhallisesti sytytti kynttilät iskien ne kiinni pulloihin.
”Linja-autossa on myös tunnelmaa...” hyräilin.
”Mitä me nyt tehdään?” Kaitsu kysyi nyt jo tylsistyneenä.
”Ei ainakaan pelata totuutta ja tehtävää”, Lennu virnisti viitaten viimekertaiseen illanviettoomme. Peli oli sujunut hyvin siihen asti, kunnes ymmärsimme ettei kenelläkään ollut mitään salattavaa ja tiesimme jo pitkälti kaiken toisistamme. Siitä syystä pelistä oli tullut lähinnä typerien haasteiden tekemistä. Naapurissa asuva Maila-mummo ei ollut vieläkään toipunut näysta, johon hän oli törmännyt katsoessaan ikkunasta Kimin kuperkeikkaviuhahduksen aikana.
”Teistä en tiedä, mutta minä voisin ottaa erän monopolia”, Kaitsu hieraisi käsiään vatsaansa vasten.
”Ei”, Erkka kielsi, sillä monopoli päättyi yleensä ruokasotaan.
Lopulta jäimme vain istuskelemaan olohuoneeseen kynttilän valossa ja nauttien rauhallisesta illasta. Hiljaisuus oli kuitenkin jotenkin painostava. Varsinkin, kun Taru istui vieressäni ja asettuessaan mukavammin istumaan, hänen jalkansa lepäsi osittain omani alla. Reittäni kuumotti ja kosketus tuntui sähköiseltä. Sen lisäksi Taru oli alkanut huomaamattaan leikkiä farkkujeni resuisen taskun rispaantuneilla langoilla. Kun kuumotus vain levisi reidestäni koko kehooni, riisui hermostuneesti pusakkani toivoen sen auttavan. Se ei auttanut.
”Mä olen jo tähän mennessä kuullut niin monta versiota teidän nimistä, joten voisiko joku kertoa teidän oikeat nimet”, Taru rikkoi hiljaisuuden. Purskahdimme poikien kanssa nauramaan, sillä lempinimet olivat meidän oma pieni vitsimme. Eivät ulkopuoliset niitä yleensä tajunnut ja antoivat asian olla.
”Arvaa”, Kimi nauroi ja korkkasi uuden oluen: ”perinteenä on se, että väärän nimen kohdalla joudut antamaan pusun.”
”Niin varmaan, tässä on joku koira haudattuna”, Taru nauroi ja Kimi nyökkäsi häikäilemättömästi.
”Mutta kokeillaan”, tyttö myöntyi: ”mä aloitan susta. Sä olet Kimi.”
”Enkä ole”, Kimi iski silmää ja naputti sormellaan poskeaan vaativana. Taru nousi paikaltaan ja kumartui ylitseni, ottaen tukea olkapäästäni. Hän muiskautti vaaditun pusun Kimin poskelle.
”Se on pelkkä Kim, eikö?” Taru nauroi rennosti.
”Jep”, mies hymyili veikeästi: ”mutta olisit sä muutenkin saanut pussata mua, ei sun olisi tarvinnut arvata muka väärin.”
Tässä vaiheessa Erkka murahti ja viestitti Kimille, että flirttailu alkoi mennä överiksi.
”Minä seuraavaksi!” Lennu melkein hyppi paikallaan nojatuolissa. Tiesin miksi. Hän oli yleensä se, jonka nimeä muut eivät saaneet oikein.
”Lennu… Apua, mulle ei tule mieleen mitään. Leevi?” Taru empi ja voitonriemuisena Lennu ravisti päätään.
”Se on Lennart”, Kaitsu auttoi. Tällä kertaa Taru joutui nousemaan paikaltaan, koska Lennu oli niin kaukana antaakseen tälle vaaditun pusun. Pusu vain osui tällä haavaa suoraan huulille ja lopulta Erkan piti vetää Taru pois ylpeän Lennun luota, joka nuolaisi huuliaan.
”Sä olet Kai”, Taru sanoi samalla, kun yritti päästä takaisin istumaan sohvalle ja Kaitsu teeskenteli itkevänsä oikean vastauksen takia.
”Ja Erkki on liian helppo”, nainen jatkoi ja en voinut estää naurahdusta kuullessani Erkan oikean nimen, joka oli rehellisesti ollut yllätys. Kaikki olivat aine olettaneet Erkan olevan vain Erkka, ettemme olleet edes miettineet muuta mahdollisuutta. Sitten Taru kääntöi katsomaan minua pää suloisesti kallellaan.
”Aku?” hän lopulta ehdotti pitkän odotuksen jälkeen, enkä tiennyt uskoako sen olevan hänen oikea arvauksensa.
”Akseli”, kohautin kuiten harteitani ja Taru nojautui pussaamaan, mutta välttääkseni Lennu-episodin, pussasin nopeasti pikaisen pusun ja vetäydyin sitten omiin oloihini. Taru ei odottanut tätä vaan oli hetken paikallaan.
”Adios amigos, meikä painuu pehkuihin”, toitotin viimein ja keräsin vaatteeni.
”Älä nyt vielä! Mä en ole saanut vielä hyvän yön pusua!” Kai protestoi ja vilkaisin otsahiuksieni alta häntä ilkikurisesti. Heitin pusakkani taas lattialle ja hyökkäsin hajareisin istumaan pojan syliin. Aloin kutittamaan Kaitsua kyljistä, joka alkoi välittömästi hytkyä paikoillaan yrittäen suojautua käsiltäni. Kohtaus laajeni pienimuotoiseksi painiotteluksi, kun kierimme lattialla törmäten sohvaan.
”Anna isukille vähän rakkautta”, lässytin suoraan Kain korvaan. Istuessani turvallisesti hänen käsien päällään pussasin isosti ja märästi suoraan pojan huulille maistaen oluen selvästi.
”Saanko mä nyt mennä nukkumaan?” kysyin nauraen.
Heitin vaatteeni tuolilleni huoneessani ja tassuttelin yläkerran kylpyhuoneeseen pyyhe olalla. Jokin sai oloni aivan kummaksi. Pesin kasvoni kuivaten ne valkoiseen pyyhkeeseen ja vasta sitten kaivoin esiin kärsineen hammasharjani. Sen harjakset osoittivat jokaiseen ilman suuntaan, mutten ollut raaskinut ostaa uutta. Koetin kämmenselällä leukaperää ja totesin itsekseni, ettei vielä tarvinnut ajaa partaa. Naureskellen lampsin omaan huoneeseeni kuunnellen alakerrasta kaikuvia räkätyksiä ja hihityksiä. Pudistelin päätä, mutten sulkenut ovea ihan kokonaan vaan jätin sen raolle. Heittäydyin selkä edellä sänkyyni ja kahmaisin taas kirjan kainalooni. Suuntasin lukuvaloa vähän paremmaksi ja asetin tyynyn tukemaan selkää.
”Moi.”
Nostin katseeni kirjastani ja vilkaisin ovelle hämmentyneenä. Taru astui sisään huoneeseen ja veti oven perässään kiinni.
”Tervepä terve”, vastasin huvittuneena ja suljin kirjan.
”Lähditkö sä oikeasti vain tullaksesi lukemaan?” tyttö ihmetteli katsellen huonettani uteliaana.
”Bingo”, hymähdin: ”sä olet kännissä.”
Taru hihitti ja nyökkäsi, joka sai minutkin nauramaan. Nielaisin syvään kun nuori nainen venytteli, ja paita nousi paljastaen hoikan vatsan.
”Missä muut on?” Kysyin äkisti. Taru vilkaisi minua kohottaen kulmaansa.
”Ne lähti kävelemään, että Kimi saisi selvitettyä päänsä. Vaikka Lennu veikkasi, että eksyvät vielä johonkin baariin”, hän kohautti harteitaan ja istahti sänkyni reunalle.
”Sä vaikutat ihan mukavalta tyypiltä.”
”Mä otan ton kohteliaisuutena ja kyllä, etköhän sinäkin ihan nasta mimmi ole”, virnistin vaikka sisällä kiehui. Mitä ihmettä minä tein...
”Miksi sä et suudellut mua?” Taru kysyi äkisti ja nojasi minua kohti. Purskahdin nauramaan iloisesti.
”Siitäkö tässä on kyse? Koska mä en vaihtanut sylkeä sun kanssa?” kysyin ja yritin katsoa vakavana toisen punehtuneita kasvoja.
”Oletko sä homo? Koska Kai sai pidemmän pusun kuin mä?” Taru esitti vastakysymyksen.
”Kyllä, mä olen homo”, tokaisin vakavana ja suutelin toista voimalla ja intohimolla. Hetken aikaa Taru vain oli paikoillaan kunnes pääsi mukaan ideaan ja vastasi suudelmaan. Putosimme kummatkin makaamaan sängylleni päällekkäin ja avasin kokemuksen tuomalla varmuudelle toisen paidan nappeja. Tunsin käden paitani sisällä ja pienellä liikkeellä vedin hihattoman pääni yli pois häiritsemästä. Kumarruin vetämään yöpöydän laatikkoni auki ja nappasin kondomin. Sitten sammutin lukuvalon.
|