Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ikuisuus on pitkä aika [mies/mies]

LähettäjäNeurotic 
Päivämäärä:   21.10.10 21:19:50

A/N: Tiedän kyllä, että täällä taitaa olla jonkin verran noita homoaiheella kirjoitettuja tarinoita, mutta oon jo pidempään halunnut julkaista jotain pidempää ja tämä tarina on just yksi niistä inspaavimmista. Joten toivottavasti edes joku lukisi :) Kommenttia olisi mukava saada, mieluiten tietysti sitä rakentavampaa.

Tarina kertoo tosiaan aikuisista miehistä, joten mitään teinisekoilua en voi teille luvata, mutta toivottavasti sitten jotain muuta. Juoni tällä on jo selvänä ja kirjoittelen sen pohjalta sitten suurinpiirtein. Ekat pätkät saattaa olla tylsempiä, mutta eiköhän tämä tästä kehity. Ja tämä ensimmäinen pätkä on tällainen pidempi, mutta muut sitten vähän lyhyempiä. Mitään K-merkintöjä en osaa sanoa, mutta tuskin tästä nyt kukaan traumatisoituu - seksiä on myöhemmin jonkinverran, mutta ei mitenkään mainittavan paljon. Kuitenkin, tässäpäs olisi, kommenttia pyydän! :D

Ikuisuus on pitkä aika

"Jos rakkaudesta puhut, puhu hiljaa."
- William Shakespeare

Olin jotenkin ollut niin ajatuksissani. En minä ollut osannut valmistautua väistämään sekuntinsadasosassa jotain kulman takaa ryntäävää ihmistä, joten siinä sitä sitten törmäiltiin, eikä ihan pienesti - se tosiaan oli kova törmääminen. Niin, tässä se oli, huonosti alkaneen päivän täydellinen huipennus.
- Ai sáatana!
Teki mieli sanoa tuolle kiroilevalle törmäilijälle, joka ei varmasti ollut tämän talon henkilökuntaa, että voisi miettiä mitä suustaan päästi kun ovien takana oli seitsemänvuotiaita ykkösluokkalaisia opiskelemassa. En saanut sitten kuitenkaan sanottua mitään, auoin vain itsekseni suutani ja hain tasapainoa. Jos jossain oli Jumala, niin se mahtoi unohtaneen olemassaoloni tämän päivän ajaksi. Jokatapauksessa, siinä sitä kuitenkin oltiin, keskellä käytävää monisteet ja paperit ympäri lattiaa levinneenä. En tajunnut miten ne eivät voineet pysyä kädessä edes sen vertaa.

Nostin katseeni törmäyksen toiseen osapuoleen, joka hieroi takaraivoaan katsoen lattialle levinnyttä paperisotkua. No niin, katsahdus tuohon suuntaan kertoi että kyseessä ei tosiaankaan ollut tämän talon henkilökuntaa. Itseäni tuskin paljon vanhempi mies ei sopinut oikeastaan siihen ala-asteen käytävälle yhtään. Jos te tiedätte sellaiset elokuvien vallanhaluiset, renttumaiset ja kuitenkin tavallaan todella charmikkaat pahikset, niin tuo mies olisi jotenkin sopinut sellaiseksi. Mies oli minua muutaman sentin lyhyempi, mutta en silti olisi mistään hinnasta mennyt aukomaan tuolle päätäni. Miehestä huokui jotain pahistyyppistä levottomuutta ja samalla kuitenkin jotain piilossa olevaa eleganttiutta ja salaperäisyyttä. Silmissä olin näkeväni hienoisen krapulan, vaaleahkot pähkinänruskeat hiukset olivat sotkussa ja poskea koristi pieni haavauma, joka oli kai tullut parranterästä parranajonyhteydessä. Sillä ei kuitenkaan ollut merkitystä, minulla vain oli tapana kiinnittää huomiota yksityiskohtiin. Käänsin katseeni käytävälle. Ei kai auttanut muu kuin kerätä ne ympäriinsä levinneet muistiinpanot ja viidesluokkalaisten kokeet siitä, tuolta kulman takaa päinkävelleeltä mieheltä oli kai turha odottaa apua. Tiesin olevani ennakkoluuloinen ja stereotyyppisesti ajatteleva todetessani näin, ja sainkin yllättyä kun tämä mies ei sitten hävinnytkään paikalta.
- No ei mun kyllä ihan tälleen ollut tarkoitus... Voihan víttu, anna mä jeesaan, tuo sanoi, ei niinkään ystävällisesti, mutta sanoipahan kuitenkin ja saatoin tuntea hienoista kiitollisuutta, vaikka itsehän tämä toinen oli minuun törmännyt. Keräsin vaitonaisena ympäriinsä levinneitä lappusiani ja kasasin ne jotenkuten käsiini, siirtäen sitten katseeni mieheen, joka keräsi loput paperit lattialta, vilkaisi minuun ja sitten monisteisiin.
- Matikkaa, tämä hymähti, kohotti kulmiaan ja ojensi kokeet minulle. Nappasin ne hiljaa ja vilkaisin ympärilleni katsoakseni näkyikö jossain vielä jotain pudonnutta. Työpäivä oli pulkassa tavallista aiemmin ja olin saattanut jo ehtiä toivoa muutoin huonon päivän kääntyneen paremmaksi, kunnes kävi näin. Joku täysin tilanteeseen sopimaton mies käveli käytävän kulmauksessa päin, ja näin pääsin vielä vähän pidempään viivyttämään viikonlopun aloitustani.

- Sä oot varmaan maikka, tai siis tietenkin, tiiätkö sä missä, hmm, viisbeellä on nyt tunti? mies kysyi ja siirsin katseeni vihreänruskeisiin verestäviin silmiin. Aikamoinen sattuma, että tämä etsi juuri minun luokkaani, jolla olisikin tämä viimeinen tunti musiikkia. Mietin vain, että mitähän tuo sillä tiedolla teki? Tai saattoihan tuo olla jonkun oppilaan isä, enhän minä näidenkään vuosien aikana kaikkien oppilaideni molempia vanhempia ollut tavannut, useinkin vain juuri sen toisen, joten tuo nyt saattoi hyvinkin olla jonkun oppilaan huoltaja. Jotenkin toivoin, ettei näin ollut - mies ei näyttänyt oikein sopivalta isäkandidaatilta. Niin, ja minä ajattelin taas kamalan ennakkoluuloisesti, eihän sitä tiennyt, vaikka tuo olisi miten menestynyt ihminen. Katsoin kuitenkin tätä hieman yli kolmekymppistä miestä vähän epäillen ja tuo hymyili peittelemättömän jäätävästi, ilottomasti, jollaintavalla jopa ylimielisesti kuin lukien ajatukseni. Jotenkin värähdin sitä hymyä.
- Pitää hakea isosiskon poika kun ne lähtee jonnekin viikonloppureissuun, eikä se itse ehdi, mies totesi jotenkin omahyväisesti ja hymyillen ärsyttävästi, - ihan sovittu juttu, tuo jatkoi jossainmäärin víttuilevaan sävyyn. Kai tuo arvasi mitä minä mietin tämän ulkonäöstä ja sen sopivuudesta koulumaisemaan. Kuitenkin oikeastaan nyt kun mietin, niin olinhan minä Mikaelin äidiltä asiasta tiedon saanut. Hymähdin kasvot peruslukemilla ja kohotin hitusen kulmiani, vein käden hetkeksi lyhyisiin tummanruskeisiin hiuksiini kunnes heilautin kättäni alas meneviin portaisiin päin.
- Se on mun luokka, niillä musiikkia tuolla alimmassa kerroksessa, sieltä pitäis löytyä, totesin neutraalisti katsoen tuota itseäni vain hitusen lyhyempää miestä, joka kohotti kevyesti kulmiaan.
- Jaahas, no mä lähden etsimään, tämä lausahti, pyöräytti autonavaimia kädessään ja laittoi kädet mustan hupparinsa taskuihin. Katsahdin miestä saamatta itseäni liikkumaan aulaan päin. Mies kohotti jälleen kulmiaan, ilmeisesti paikallaanololleni, hymähti vähän, jotenkin ylimielisesti, vilkaisi minua sitten päästä varpaisiin, kunnes kääntyi ja lähti astelemaan kohti portaita. Vilkaisin tämän perään ja rypistin otsaani, kunnes pistin jalkaa toisen eteen ja kävelin pääoville päin. Joistakin ihmisistä sen vain näki etteivät nuo olleet niitä ihan kunnollisimpia tyyppejä ja äsken olin uskoakseni kohdannut hyvän esimerkin asiasta. Tuhahdin itsekseni ja toivoin, että vastoinkäymiset olisivat tämän päivän osalta tässä.

Oville päästyäni kaivoin Fordin avaimet takin taskusta, hieroin väsyneenä otsaani ja kävelin huhtikuiseen ilmaan. Enää puolitoista kuukautta lomaan. Kesää oltiinkin odotettu - eikä tietenkään vähiten oppilaiden puolelta, mutta olin minäkin lomaa ehtinyt koko kevään odottaa. Jotenkin kevät oli aina kaikkein kiireisintä aikaa, vaikka silloin luulisi, että kesänodotus veisi pahimman sinne tänne säntäilyn mennessään. Tai sitten se teki juuri toisinpäin, kuka tietää. Aika kuitenkin meni hurjan nopeasti, tunsi melkein itsensä vanhaksi. Saattoi laskea vuosia siihen kun oli neljänkymmenen. No okei, ehkä oli hieman liian aikaista, olihan minulla siihen etappiin vielä yhdeksän vuotta aikaa. Tuntui, että joulukuun ero Katasta oli vanhentanut minua, vaikka luulisi, että sinkkuelämä olisi vauhdikasta ja täynnä teinimäistä irrottelevuutta. Tosin ero oli minun kohdallani vain vienyt kaikki halut edes yrittää vähän irrotella. Katariina oli ollut se unelmanainen, jonka kanssa me olimme koittaneet saada lastakin koko sen viimeisen vuoden aikana. Olisiko raskaus sitten muuttanut mitään? Tuskin ainakaan vähentänyt riitelyä.

Haukotellen kävelin parkkipaikalle ja hymähtelin hieman ajatuksilleni. Noh, tänään olin kuitenkin lähdössä vähän viihteelle ja se piristi sopivasti ankeammanpuoleista päivää. Tuntui, että siitä olin liian kauan kun olin kunnolla käynyt missään ja oli kai tylsän auktoriteettimaisen imagon omistavalla ala-asteenopettajallakin joskus oikeus vähän heittäytyä? Avasin Fordin ovet ja lysähdin hieman uupuneena ajajan paikalle. Kansiot ja paperit heitin pelkääjän paikalle ja suljin hetkeksi vihreät silmäni, nojautuen vähän taaksepäin. Koitahan piristyä, Tuukka. Hymähdin itselleni, kunnes lopulta käänsin avainta virtalukossa ja vilkaisin ympärilleni. Aina uskomattoman puhelias Mikael asteli parkkipaikalle enonsa, siis sen äsken päälleni kävelleen miehen vierellä selittäen jotain käsillään. Hymähdin vähän, käänsin auton pois parkkiruudusta ja katsahdin noiden kahden suuntaan vielä. Tuo mustaan huppariin ja tummiin farkkuihin sonnustautunut mies sylkäisi maahan ja avasi sitten auton ovet, mutta en jäänyt enempää seuraamaan, vaan käänsin Fordin nokan kohti asuntoani.

*

Oikeastaan olin melko laiskasti etsinyt itselleni uutta kämppää viime kuukausina. Nykyinen kerrostaloasunto oli vähän turhan laaja yksin asuttavaksi, vaikkei se nyt varsinaisesti mainittavan suuri kerrostaloasunnoksi ollutkaan. Kuitenkin Katan muutettua pois asunto tuntui jollain tavalla liian isolta ja jotenkin kaipasin muutenkin uusia maisemia. Kaarsin auton parkkipaikalle ja pysäköityäni suuntasin talon rappuun ja sitäkautta kolmanteen kerrokseen.

Keitin suosiolla kahvit ja annoin itseni lysähtää sohvalle. Minni loikkasi viereeni sohvalle ja alkoi puskea kylkeäni tuttuun tapaansa. Me oltiin Katan kanssa ottettu Minni ja Mikki erään yhteisen ystävän kissan saatua pentuja kaksi vuotta sitten. Oikeastaan meidän oli tarkoitus ottaa vain yksi kissa, mutta loppujenlopuksi Kata halusi Mikin ja minä Minnin, joten me otettiin molemmat kun kissoille ei muutenkaan löytynyt kotia. Ja sitten kun Kata muutti pois, niin tuo oli huolinut mukaansa vain Mikin, joten Minni asui edelleen täällä, vaikka minä olisin antanut molemmat kissat mieluusti Katalle koska ne olivat kasvaneetkin yhdessä. Pakko myöntää, että olin meinannut Katan lähdettyä antaa Minnin pois, mutta loppujenlopuksi se oli kuitenkin saanut jäädä, eihän siitä mitään vaivaakaan periaatteessa ollut.
- Pitäs siivota, hymähdin kissalle ja silitin sitä hajamielisesti. Minni kehräsi hiljaa ja hetken aikaa siinä istuttuani kävin kaatamassa itselleni kahvia ja vajosin toviksi tuijottamaan telkkaria.

Kun me illalla suunnattiin Joelin, Laurin, Maikin ja Emman kanssa baariin, olo tuntui jotenkin sopivan rennolta. Joel vitsaili siitä miten minä olin erakoitumassa kun en enää käynyt niin paljon missään, mutta mies itse nyt oli kolmenkymmenen ja siltikin kymmenen vuotta nuoremman tasolla. Joel ei koskaan kasvaisi aikuiseksi, tuo ei koskaan sitoutunut pidemmäksi aikaa tai antanut itsensä homehtua tylsässä työssä saatika sohvanpohjalla, vaan eli hetkessä ja keksi aina jotain virikettä, mutta ehkä tuo juuri siksi olikin niin loistava tyyppi. Itse olin kuitenkin jättänyt pahimmat sekoilut jo kauas taakse ja Katariinan kanssa ollessani tuskin olin juurikaan edes käynyt baarissa, mitä nyt joskus saattanut käväistä parilla.
- Aikakin saada suhun vähän eloa, Joel virnuili musiikin yli kun me olimme istuneet juominemme alas. Maikki hymyili Laurin kainalossa. Nuo olivat klassinen unelmapari, sormukset sormissa ja vuosia takana, mutta kipinöitä oli silti vaikka muille jakaa. Kaksikon esikoinenkin oli syntynyt kaksi vuotta sitten ja noihin verrattuna minä tunsin elämän vielä enemmän rajalliseksi. Miten sitä ehtisi tehdä kaiken? Lauri oli yksi pitkäaikaisimmista ystävistäni ja sitä kautta Maikista oli tullut se ihminen, jonka kanssa yleensä pystyin puhumaan vähän aremmista jutuista. Siltä naiselta löytyi uskomattoman paljon empatiaa kaikille, tuo oli auttanut niin Emman keskenmenonsa - kuin minut Katariinasta eroamisen yli.
- Vihjaatsä nyt jotain? kysyin hymyillen Joelilta ja hörppäsin oluttani.
- Ehkä vähän, mieshän ihan vanhentuu silmissä, Joel sanoi kiusoitellen ja taputti minua toverillisesti selkään. Irvistin kaverilleni.
- Sä vaan nuorennut, kun mä saan keski-iän kriisin niin sulla on varmaan murrosikä, heitin takaisin ja Joel nauroi. Lauri virnuili lasinsa takaa.
- Tuota Tuukkaa me ollaan kaivattu! Joel ilmoitti ja sai muut nauramaan. Hymyillen me kilisteltiin lasimme yhteen ja hörpittiin tyhjiksi, kunnes keskityttiin jauhamaan kaikenlaista turhaa. Jossain vaiheessa Joel katosi tapansa mukaan omille teilleen ja Lauri sekä Maikki, jotka kyllä lapsenhoidon väsyttäminä ansaitsivat lähteä vähän viihteelle, suuntasivat tanssimaan. Me suunnattiin Emman kanssa hakemaan lisää juomista.

Tarjosin ystävättärelleni paukun ja me kiskottiin juomat hymyssä suin siinä tiskillä.
- Toi tyyppi katselee sua, sanoin naiselle ja nyökkäsin kauempana tiskillä istuvan ehkä vähän alle kolmekymppisen miehen suuntaan. Emma kääntyi katsomaan ja vilkaisi sitten minuun.
- Älä viiti, tuo naurahti ja minä hymyilin.
- Taas, huomautin ja Emma vilkaisi taas siilitukkaisen miehen suunnalle, - se ei vaan uskalla tulla tekemään tuttavuutta kun luulee mua sun mieheks, jatkoin ja Emma nauroi humaltuneesti, mutta näytti selvästi tyytyväiseltä miehen katseesta.
- No kyllä mulle tuollanen opettajakomistus kelpais, sähän voit opettaa tuhmille naisille vähän käytöstapoja, Emma virnisti flirttaavasti. Tyydyin hymyilemään kepeästi. Emma oli aina tuollainen humaltuneena, se ei merkannut mitään. Loppujen lopuksi me oltiin vain todella hyviä kavereita, jotka olivat jossain määrin humalassa.
- Äh, hei voisin mäkin joskus olla se komennettava, heitin virnuillen ja Emma nauroi taas.
- Sä oot ihanan ei-Tuukkamainen humalassa, nainen virnisti ja minä kohotin kulmiani huvittuneena, - hei, etitään sulle joku tosi dominoiva nainen, miten ois toi tuolla? Emma kysyi ja osoitti yhtä itsevarmannäköistä blondia kauempana.
- Ei mut meidän piti keskittyä suhun ja tuohon ritariin tuolla tiskin toisella puolella, sanoin huomatessani sen blondin kääntyneen katsomaan meihin. Vilkaisin siilitukkaista miestä, joka kyttäsi edelleen Emmaa.
- Mee sanomaan sille moi, kehotin ja huojuin hitusen tuolilla. Emma katsahti miehen suuntaan ja hymyili sitten minulle.
- Ja jätän sut tähän?
- Onhan mulla tossa seuraa, sanoin ja nyökkäsin vieressäni istuvan vanhemman miehen suuntaan, joka näytti sammuvan paikalleen. Emma naurahti.
- Oikeesti Emma, se kattoo sua nytkin, jatkoin ja vilkaisin musiikintäyteistä baaria, - mä käyn sanomassa sille, että mä oon homo, niin se uskaltaa tulla puhumaan sulle, jatkoin hieman huvittuneena ja Emma pyöritti päätään naureskellen.
- No jos mä sit meen, tuo totesi ja laskeutui alas tuolilta, - näkyillään sankari, tuo totesi ja moiskautti suukon toiselle poskelleni hymyillen. Vastasin Emman hymyyn ja katsoin sitten kuinka tämä suuntasi miehen luo pelottavan korkeissa koroissaan.

Tyydyin tilaamaan itselleni vielä yhden paukun ja saatuani juoman eteeni huomasin harmillisen tutun hahmon astelevan viereeni tiskille ja tilaavan itselleen oluen. Tai no ei mies sinällään ollut tuttu, mutta toisaalta tuon kyllä tunnisti helposti pienemmälläkin vilkaisulla. Kuinka ironiselta se kuulostikin, niin siinä se seisoskeli mustassa hupparissaan - se mies, johon olin tänään törmännyt koulun käytävällä. Käänsin pääni pois ja toivoin, että mies lähtisi, mutta tuo näytti kuitenkin huomaavan minut ja vieläpä tunnistavan.
- Katos, tämä aloitti, kääntyi tiskillä minuun päin ja taivutti vähän päätään taakse päin, - mä luulin, ettei opettajat käy baareissa, mitä nyt huolehtivat vanhemmatkin sanois jos näkis mussukkansa opettajan istumassa baaritiskillä humalassa, mies jatkoi sarkastiseen sävyynsä ja käänsin katseeni tämän suuntaan. Humaltuneet silmät katsoivat arvioivina takaisin. Miehen silmäkulma punoitti hivenen.
- Mun onni, ettei huolehtivat vanhemmat yleensä käy baareissa, heitin takaisin ja mies kohotti kulmiaan. Niin no, jos totta puhutaan niin en minä nyt näin sanavalmis selvinpäin ollut. Katsoin tiskin vieressä seisovaa miestä, joka siemaisi isosta lasistaan.
- Sä otat sen riskin? tämä hymähti ja pyyhkäisi suupieltään, istuen sitten siihen viereeni tiskille, vaikka en todellakaan olisi ehkä halunnut. Tiesin niitäkin jotka tulivat baariin vain tappelemaan ja etsimään hankaluuksia, ja tuosta olisin jopa voinut uskoa sellaista. Pyörittelin lasia käsissäni ja katselin ympärilleni. Pari naista hymyili minulle sivummalla ja hymyilin vähän takaisin.
- Mitäs sitä elämä ilman riskejä, murahdin tuskin musiikin yli kuuluvasti ja käännyin katsomaan mieheen. Toisinaan saatoin kirota tuuriani ihan kunnolla. En tajua miksi tuo edes jäi siihen puhumaan.
- Voi @!#$, mies kuitenkin kohta lausahti ilmeisesti huomattuaan jotain. Käänsin katseeni suuntaan, johon tämä katsoi ja sillä suunnalla näkyvään nuorehkoon naiseen, - mä en jaksa tota ämmää enää, se tulee taas jotain valittamaan niinkun sillä ois oikeuttakin sellaseen, mies selosti katsoen brunetteen, joka lähti kävelemään jotenkin vihaisena meitä päin.
- En kai mäkään mikään kunnollinen ole, mutta miten kauan sitä voi antaa kokoaikasen pettämisen ja kusettamisen anteeks? mies hymähti ja kohotti kulmiaan, naurahtaen sitten epämääräisesti, - oli muuten hyvin todettu vaikka itse sanonkin, mä lähen sanomaan tolle hullulle naiselle saman, tämä sitten sanoi, kulautti lasin tyhjäksi ja nousi ylös horjahtaen. En ehtinyt sanoa mitään kun mies jo oli kääntynyt ja lähtenyt kävelemään tuota naista, ilmeisesti seurustelukumppaniaan, vastaan. Katsoin kuinka nainen alkoi raivota jotain miehelle, joka levitteli käsiään samalla kun suu kävi. Ihmeellinen tyyppi, jotenkin ärsyttävä, mutta kuitenkin mielenkiintoinen.

Hymähdin vähän, kohotin kulmiani ja lopulta käänsin katseeni pois ja huomasin yhdessä pöydässä Joelin viittovan minua luokseen. Suuntasin sinne suunnalle hieman huojuen ja Joel esitteli heti vanhan ystävänsä Annan sekä tämän kaksi ystävätärtä Annikan ja Senjan.
- Senja opiskelee äidinkielenopettajaksi, Joel selitti virnistäen ja kohotin kevyesti kulmiani, vilkaisten naista joka hymyili hieman ujosti.
- Kuulostaa hyvälle, mietiskelin, - millon sä valmistut? kysyin rentoon sävyyn.
- Kahden vuoden päästä, Senja vastasi ja soin naiselle hymyn. Laskeskelin tämän olevan ehkä kahdenkymmenenkuuden tai kahdenkymmenenseitsemän, mutta ei tietenkään voinut olla varma. Katselin naiseen, joka oli oikeastaan todella nätti - sellainen vähän ujonoloinen, mutta kasvoilta näkyi kuitenkin tietynlaista päättäväisyyttä. Pian sain kuitenkin huomata, että Senjan kanssa oli uskomattoman helppo puhua, eikä mennyt kauaa kun me jo keskustelimme niin kuin vanhat tutut, vaikka toki alkoholilla oli varmasti osuutta asiaan.
- Haluut sä lähtee tanssimaan? kysyin kappaleen vaihtuessa ja Senja hymyili.
- Miksikäs ei, tämä totesi, sipaisi punertavia hiuksiaan ja nousi perässäni. Soin naiselle kepeän hymyn ja loppujenlopuksi meillä oli niin hauskaa, etten oikeastaan edes muista viimeksi olisin tuntenut oloni niin vapautuneeksi.

*

Ilma oli yllättävän kylmä kun astelin Senjan kanssa takkia päälleni vedellen ulos ovista. Päässä humisi ja heitti, mutta olo tuntui kuitenkin todella väsyneeltä. Joel roikkuisi varmaan pilkkuun asti hälinässä kunnes tilaisi itselleen ja Annalle taksin, mutta minä päätin lähteä kotiin kun Senjakin oli sanonut tekevänsä lähtöä.
- Mulla oli ainakin hauskaa, tuntuu, ettei noilta opinnoilta ehdi yhtään irrotella, joten tää teki vaan hyvää, Senja sanoi iloiseen sävyynsä meidän seisoessa baarin edessä.
- No joo, jos totta puhutaan niin mä en oo itekään hetkeen kunnolla heittäytyny, sanoin hymyillen ja Senja vastasi hymyyni, - pärjäätsä? varmistin vielä ja Senja nyökytteli.
- Isoveli pitää mua vieläkin viistoista-vuotiaana teininä, huolehtii kokoajan, joten sen seurassa ei voi käydä mitään, nainen naurahti ja virnistin vähän, vilkaisten sitten tämän kauempana odottavaa veljeä.
- Hei mä oon isoveli, mä ymmärrän sun broidia, sanoin ja Senja naurahti sipaisten poskeani.
- No mut näkyillään hurmuri, tämä sanoi ja suikkasi kevyen suukon huulilleni hymyillen sitten. Hymyilin takaisin ja katselin Senjan sinisiin silmiin.
- Näkyillään, vastasin ja sitten katsoin kuinka nainen kääntyi ja lähti takkia paremmin päälleen vetäen kohti veljensä autoa. Hymähdin hieman hymyillen, nostin sitten takin kaulukset pystyyn ja laitoin kädet taskuihin suunnaten taksitolpalle. Muutama pisara tipahteli taivaalta ja kirosin mielessäni katsahtaen ympärilleni. Perjantaiyö oli kiireinen, toivoin hartaasti, ettei tarvitsisi odottaa kyytiä kovin kauan, varsinkaan jos alkaisi sataa. Hieman yskäisten potkiskelin maassa olevia pikkukiviä ja annoin haukotuksen karata huuliltani. Toivoin, ettei huomenna olisi kovin paha olo koska ne kokeet odottivat tarkastamistaan ja olin suunnitellut korjaavani ne huomenna. Sunnuntaina nukkuisin vain univelat pois.

Siinä seisoskellessani ilma tuntui vain kylmemmältä ja ilmassa tuoksui sade.
- Mä meen Evelle yöks, ei sua taas viiti kattoo yhtään! joku nainen huusi vähän matkan päässä humalaisesti. Joku riitelevä pariskunta tästä vielä puuttuikin. Käänsin katseeni alas päin ja värähdin vähän.
- No mene, voit samantien jäädä sinne, niin ei tarvii mua kattoo enää yhtään enempää!
Ei voinut olla totta. Siinä se taas oli Käänsin päätäni sivulle ja huomasin tämän törmäilevän sankarin riitelevän tyttöystävänsä kanssa siinä vähän matkan päässä. Enkä ollut ainoa joka oli huomannut, myös muutamat muut tuijottivat noita aika tiiviisti.
- No niin jäänki! nainen raivosi ja siinä samassa löi miestä poskelle, - paskíanen!
- Neiti on hyvä ja vois joskus kääntää sitä nättiä päätään ja kattoo peiliin! On mullaki vähän itsekunnioitusta jäljellä ja mä oon saanu aikalailla tarpeekseeni tosta sun menosta!
- Mun menosta!? Entäs ite! Te miehet ootte just tommosia kusípäitä!
- No painu sitten vaikka víttuun, mua ei ainakaan jaksa enää kiinnostaa.
Kaksikko keräsi vieläkin enemmän katseita, mutta minä laskin katseeni hetkeksi alas. Kuulin noiden raivoavan toisilleen vielä pienen hetken, kunnes nainen kääntyi korot kopisten ja suuntasi vihaisin askelin pois. Katsoin kuinka mies vietäisi hupun päähänsä, imaisi sormissaan palavaa tupakkaa ja lähti vihaisesti kävelemään taksitolppaa päin. Hivuttauduin vähän sivummalle ja käänsin katseeni alas, nostaen kauluksia vielä vähän enemmän pystyyn. Mies seisahtui pienen matkan päähän minusta ja puhalsi savua ilmaan. Vilkaisin tätä sivusilmällä.
- Sä taas, onks opettaja minne päin menossa? mies kysyi melko levottomana, ääni sammaltaen ja katsoi minuun.
- Tasikselle päin, mutisin suupielestäni ja katsahdin tätä toista.
- Hei mäki, tai no vähän sen ohi, mahtuuks samaan käbiin jos mä maksan? Mä en jaksa oottaa täällä vitun kylmässä enää yhtään, tuo kysyi. Ei ääni edelleenkään mitenkään ystävällinen ollut, mutta nyt ainakin vähän aiempaa mukavampi, vaikkakin jotenkin levoton. Tosin toisaalta mies lupasi maksaa taksin, joten ei kai tuo nyt ihan kauhea persoona voinut olla.
- Mahtuu, sais vaan sen taksin, totesin ja tungin nyrkit syvemmälle takin taskuihin. Mies nyökytteli ja tiputti tupakan sormistaan katsellen ympärilleen. Tuon poskessa näkyi vähän verta. Miehen tyttökaveri mahtoi olla joku ammattinyrkkeilijä tai jotain.
- Sulla on verta tossa, sanoin, vaikka en normaalisti olisi kyllä asiasta huomauttanut. Mies katsahti minuun, hipaisi sitten poskeaan ja katsoi sormenpäissään olevaa verta.
- Hullu ämmä, toi oli jo toinen kerta kun se lyö mua yhen illan aikana, mies mutisi ja laittoi kädet taskuihinsa, - nyt se menee ja nai Eveliinan broidia ja kertoo miten Elias on niin paska mies. Miksköhän mä oon sen kanssa? tuo jatkoi selostamistaan niin kuin vanhalle tutulle ja vilkaisi minuun. Avasin suuni, mutta en saanut sanottua mitään.
- En mä tiedä, ehkä kannattaa keskittyä johonkin muuhun jos ansaitsee parempaa, totesin lopulta kohauttaen olkiani ja katsoin mieheen, joka naurahti äänekkäästi.
- Toi kuulosti melkein flirttaavalta, tämä sanoi ja kohotin hitusen kulmiani. Mies kaivoi savuke-askin taskustaan, mutta siinä samassa taksi kaarsikin kulman takaa ja tuolta jäi tupakka polttelematta.
- Pérkele, mies hymähti ja laski sitten hupun päästään, - mä oon muuten Elias.
- Tuukka, vastasin ja heilautin taksille kättäni. Katsahdin tämän Eliaksen suuntaan ja tuo katsahti takaisin. Niissä silmissä oli jotenkin erikoinen katse, sellainen tutkimaton. Käänsin katseeni vähän hämmentyneenä pois ja taksin pysähtyessä kohdalle, kiersin toiselle puolelle ja avasi takapenkin oven. Elias istahti toiselle puolelle ja mutisi ajajalle suunnan.

Re: Ikuisuus on pitkä aika [mies/mies]

Lähettäjä: sanddra 
Päivämäärä:   21.10.10 21:41:40

Mä tykkäsin tästä alusta aika paljonkin, vaikka en yleensä jaksa kiinnostua alkupätkistä ollenkaan!

Pari virhettä kuitenki löysin ja vähän ehkä häiritsi, mut jatkoo toivoisin! (==

Lähettäjä: jasunen 
Päivämäärä:   21.10.10 23:59:08

Tykkäsin! Mietin pitkään että luenko vai en, mutta hyvä että luin. Kiva, että hahmot on vähän vanhempia mitä tt:n tarinoissa yleensä ja tää eka pätkä ainakin vaikutti hyvin lupaavalta. Virheitä ei ollut häiritsevästi tai ainakaan niitä ei silmille suuremmin hypellyt ja kirjoitustyylikin on oikein kiva.

Jatkoa pikaseen :) !

LähettäjäPatamon 
Päivämäärä:   22.10.10 11:16:12

Oi, tämähän oli hyvä alku! Mukavat hahmot, olet hyvä kirjoittamaan, mitäs sitä muuta tarvitseekaan?
Jatkoa ehdottomasti. = )

LähettäjäNeurotic 
Päivämäärä:   22.10.10 13:38:51

Oi kiitos kommenteista! Kiva kuulla, että lukijoita löytyy :) Jatkoa pistelen tässä viikonlopun aikana, joko tänään, huomenna tai sitten viimeistään sunnuntaina.

Lisää vaan kommentteja, elän niistä :>

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.10.10 14:19:19

Tosi hyvä ja mielenkiintoinen alku, jatka ihmeessä! (8

Lähettäjä: Mutakakku 
Päivämäärä:   22.10.10 16:13:31

Tosi kiva alku, ja kiva ku oli tollanen pitkä, ku yleensä alotuspätkät on sellasii lyhyitä, eikä niistä saa mitään irti. Ihana :)

Lähettäjä: nappi' 
Päivämäärä:   22.10.10 16:53:27

jatka

Lähettäjä: Essy 
Päivämäärä:   23.10.10 11:04:38

Oi että! Tässäpä just on ne HIENON tarinan ainekset: tosiaan ne hyvät henkilöt, upea kirjoitustyyli ja tarpeeksi pitkä alkupätkä, että pääsee kärryille. :)

LUEN. ;D

LähettäjäNeurotic 
Päivämäärä:   23.10.10 14:34:19

Kiitos! Kiva että kelpaa :) Sanokaa vaan jos tää kaipais enemmän kuvailua tai muuta, ja jos etenemistahti on liian nopea/hidas. Tässäpäs ois seuraava pätkänen.

Aamulla olo ei ollut parhaimmasta päästä, mutta mitä muuta olisi voinut odottaakaan? Sentään ei oksettanut, vaikka pää tuntui suurinpiirtein keilapallolta. Suihkun jälkeen tyydyin tuijottamaan peilistä näkyviin vihreisiin ja verestäviin silmiini. Haroin vähän lyhyeksi kynittyjä hiuksiani, jotka tuskin olivat olleet näin lyhyet sitten armeijan - ja siitä oli aikaa. Aiempi sotkuinen hiustyyli oli lähtenyt viimesyksynä ja nyttemmin olin pitänyt hiukset aika lyhyinä. Hieman haukotellen ajoin parransängen ja kävin sitten laittamassa kahvin tippumaan. Kokeet odottivat pöydällä vaativina tarkastamistaan ja tyydyin irvistelemään niille, vaikka tiesin, että tänä iltana saisinkin istua pöydän ääressä punakynä kädessäni. Toisinaan en tosiaankaan tiennyt miksi aloin opettajaksi, joku matkailuala kuulostaisi paljon mielenkiintoisammalta ja sille alalle olin alunperin suunnitellut lähtevänikin. Hymähdin itsekseni ja vilkaisin kelloa joka näytti melkein kahtatoista. Huhtikuun aurinko pilkotteli ikkunasta ja vilkuilin silmät sirrissä pihalle samalla kun hörpin tulikuumaa kahviani.

Joel ja Lauri soittelivat päivemmällä, mutta muuten oli aika rauhallista. Tyydyin siivoamaan luonnottoman sotkusita asuntoani ja kello näytti ehkä puolta kolmea kun kännykkä soi seuraavan kerran. Tuntematon numerosarja vilkkui ruudussa ja epäilin sen kuuluvan koulusihteerille, joka ilmoittaisi taas uusista sijaisuustehtävistä. Väkeä oli hurjasti sairaana, niin oppilaiden kuin opettajienkin joukossa. Toisaalta mieleeni muistui myös hymyilevä Senja punertavine hiuksineen ja sinisine silmineen. Hetken ajan hymy käväisi kasvoillani ajatellessani naista.
- Tuukka, lausahdin lopulta sammutettuani pölynimurin. Minni kurkkasi sohvan takaa kun melu lakkasi ja uskalsi tassutella pois piilostaan.
- Öö, moi, Elias täällä jos sä vaan muistat.
Siinä vaiheessa meinasin hypätä kaksi metriä ilmaan. Tätä en olisi osannut odottaa. Mistä mies oli minun numeroni saanut? Ja toisekseen, mitä asiaa tuolla edes minulle oli soitella keskellä päivää?
- Miten sä...?!
- Oota nyt, sulta jäi lompakko sinne taksiin viime yönä, Elias sanoi etäisesti ja kohotin kulmiani. Siinä samassa tiputin imurin varren kädestäni ja kiiruhdin eteiseen. Kokeilin takkini taskuja, jotka tosiaan olivat tyhjät. Miten olin saattanut olla niin huolimaton? Rypistin otsaani silmät ymmyrkäisinä. Ei ollut yhtään minun tapaistani.
- Oot sä siellä? mies mutisi ja hieraisin vähän niskaani. Minulla oli muutamia tyhjiä aukkoja eilisestä, mutta muistin kyllä taksimatkan ihan hyvin.
- Joo, tota, oon... Mä en ees tajunnu, että mulla ei oo sitä, mutisin osittain itsekseni ja purin huultani. Elias oli vähän aikaa hiljaa.
- Miten sä sait mun numeron? hymähdin ja Elias naurahti kuivasti.
- Sun lompakossa on sun numero, mies huomautti hivenen ivaillen ja ynähdin vähän hämilläni.
- Aijaa.
- Haluutsä tän sun lompakon takas?
- No mitäs luulet?
- Et varmaankaan, mitä sitä yhestä lompakosta, Elias heitti sarkastisesti ja tyydyin hymähtämään. Tuolla oli ilmeisesti ongelmia normaalin kohteliaan keskustelun muodostamisessa.
- Mä voisin tulla dösällä ja tuua tän, kun ei toi ajaminen oikein tunnu hyvältä. Eiks kuustoista mee sitä kautta? mies sitten jatkoi puhumistaan ja hieraisin vähän leukaani. Oikeastaan ihmettelin, että Elias oli edes soittanut ja lupautui tuomaan lompakkoni, vaikka ihan hyvin tuo voisi viedä kaikki rahani, joita ei tosin varmaankaan kyllä ollut kovin paljon, mutta kuitenkin. Ehkä olin arvioinut miehen väärin.
- Menee joo, mä voin tulla vaikka siihen pysäkille, sanoin hieman levottomana ja kävelin takaisin olkkariin.
- Alright, mä tuun tolla tasan bussilla, se on vissiin viistoista yli siinä.
- Okei...
- Moro.
- Moikka.
Laskin kännykän korvaltani hieman hämmentyneenä. En tiedä oliko hämmentynyt siitä, että olin normaalisti huolellisena ihmisenä jättänyt lompakkoni taksiin vai siitä, että Elias oli soittanut. Niin, vaiko siitä, että kohta minun pitäisi kohdata taas se mies, joka oli eilen eksynyt tielleni enemmän kuin usein. Epäilin, että kohtalo pilaili kustannuksellani. Hieman hajamielisesti imuroin olohuoneen loppuun ja vein imurin sitten siivouskaappiin. Vihasin siivoamista ja olin sen suhteen luonnottoman laiska, mutta toisinaan oli pakko tarttua imurin varteen - ja ehkä Katariinan siisteysperfektionismi oli jättänyt jälkensä tähän asuntoon, ei tämä kovin usein päässyt ihan toivottomaan kuntoon.

Kymmenen yli neljän seisoin pysäkillä ja värisin kylmästä. Aurinkoinen ilma oli tipotiessään, taivaalta putoili vesipisaroita ja tuuli puhalsi kylmästi vasten. Kirosin ilman viileyttä sekä kovenemaan päin olevaa sadetta ja tungin kylmät kädet syvemmälle puuvillatakin taskuihin. Pari teini-ikäistä tyttöä supisi pysäkin toisella puolella ja penkillä istui joku vanhempi mies, mutta muuten oli aika rauhallista. Kello näytti seitsemäätoista yli kun bussi kaarsi pysäkille. Oikeastaan oli jotenkin kiusaannuttavaa tavata mies jonka olin vasta eilen nähnyt ensimmäistä kertaa ja jonka kanssa en välttämättä ollut puhunut niinkään mukavaa sävyyn. Katsoin kuinka Elias asteli ulos linja-autosta ja vilkaisi ympärilleen kunnes huomasi minut. Mies laittoi kädet takkinsa taskuihin ja painoi päätään vähän alas tuulen puhaltaessa vasten. Kohdalle päästyään tuo seisahtui ja nosti katseensa minuun.
- Moro.
- Moi, vastasin vähän vaikeana ja puraisin alahuultani. Elias vei käden povitaskuunsa ja minulle tuli hassu kuvitelma, että tuo vetäisi sieltä aseen ja painaisi ohimolleni. Niin kaikki pahikset tekivät leffoissa. Hymähdin hieman huvittuneena ajatuksilleni.
- Voihan paska, mä unohin sen lompakon, Elias sanoi vakavana ja aukaisin suuni sanoakseni jotain, mutta sitten mies virnistikin hieman häijysti ja otti lompakkoni taskustaan, - no en nyt sentään, älä nyt pelästy, tämä sitten jatkoi ja kohotin kevyesti kulmiani. Otin lompakon Eliaksen kädestä ja tutkiskelin sitä samalla kun mies vetäisi lapaset käsistään.
- Niin, nääki jäi sulta sinne, mä vähän lainasin niitä, tämä sanoi ja nostin katseeni. Melkein hävetti miten huolimaton olin ollut.
- Voi luoja, tää ei oo yhtään mun tapaista, hymähdin ja otin lapaset Eliakselta.
- Mulla on sellanen vaikutus, ihmisistä tulee hirveen huolimattomia, mies totesi huolettomasti ja kohautteli olkiaan. Kohotin jälleen kulmiani.
- Jahas, no se selittääkin kaiken, vastasin ja painoin päätä vähän alas kun tuuli puhalsi vasten. Elias katsoi minuun ja vilkaisin miestä, joka siristi vähän silmiään. Tihkutti inhottavasti vaakatasossa.
- Millähän mä pääsen takas, tosta varmaan menee kakskymppinen? mies mietti ja heilautti kättään tien toisella puolella olevaa pysäkkiä kohti. Vilkaisin sinne suunnalle ja tungin valmiiksi lämmitetyt lapaset käteeni.
- Joo, mut vasta reilun puolen tunnin päästä, vastasin ja niiskaisin vähän. Se kevätflunssa tästä vielä puuttuikin. Elias puri huultaan ja hymähti sitten, tunkien nyrkit takin taskuihin.
- Onks täällä ees mitään pubia jossa kävis juomassa oluen?
- Tossa vähän matkan päässä, mut se on kauhee räkälä, sanoin ja värähdin vähän, - haluutsä tulla mun luo oottamaan niin ei tarvii olla kylmässä? kysyin ajattelematta sen suuremmin. Kaduin jo melkein heti ehdotustani, mutta en alkanut ottaa sanojani takaisin koska olisin tehnyt itsestäni vain idiootin. Elias katsoi minuun yllättyneenä ja käänsin katseeni muualle.
- Eiks sun naistas haittaa?
- Mistä sä päättelet, että mä asun jonkun kanssa tai edes seurustelen? kohotin kulmiani ja Elias kohautti olkiaan.
- Etkö sä sitten?
- Ainoo nainen joka mun luona asuu on mun kissa, joka sekin vaan sen takia, ettei mun ex-kihlattu huolinu sitä mukaansa, totesin ja Elias kohotti kulmiaan, toisen suupielen sitten nykiessä hivenen. Koitin kevyttä hymyä ja hymähdin hieman.
- Jaa, no sitten, Elias lausahti pieni huvittuneisuus äänessään ja kohautti olkiaan. Käännähdin ja lähdin astelemaan kerrostaloille päin, Eliaksen sitten astellessa vierelleni.

Avatessani kämpän oven minua alkoi vielä vähän enemmän kaduttaa ehdotukseni. Enhän minä edes tuntenut Eliasta, ei kai minun ongelmani ollut jos tuo joutuisi odottamaan ulkona bussia vähän pidempään. Tosin olisi todella julmaa minulta jättää mies sinne seisoksimaan kun tuo oli maksanut bussinkin tuodakseen lompakkoni - niin, ja ne lapaset. Jätin kengät ja takin eteiseen suunnaten sitten peremmälle asuntoon.
- Siisti, Elias lausahti kävellessään perässäni olkkarin puolelle.
- Niin, mä siivosin just tänään, vastasin ja kävelin sitten keittiöön.
- Eiku mä meinasin tätä, Elias sanoi ja käännyin katsomaan seisahtuneen miehen suuntaan, - et tää on siisti, silleen tiiäthän, niinku makee ja hieno, mies jatkoi osoittaen hyllyssä olevaa pienikokoista lentokonekokoelmaa.
- Ai, hymähdin vähän tyhmästi, - Kata ei ikinä arvostanu sitä, siis se mun entinen, joka asu täällä, sanoin ja käänsin katseeni sitten alas. Mitähän minä tuolle tuntemattomalle tuollaista selitin? Vaikka toisaalta, olihan Eliaskin selittänyt minulle eilen kaikenlaista. Tosin se taisi kuulua tuon luonteeseen ja sitäpaitsi tämä oli ollut humalassa.
- Sellasia ne naiset on, Elias mietti, - mä halusin penskana lentäjäks, tuo sitten sanoi ja naurahti hiljaa.
- Mun faija oli... Noi on oikeestaan sen, sanoin ja Elias kohotti kulmiaan.
- Että lentäjän poika, mies virnisti yllättävänkin lämpimästi.
- Josta tuli opettaja, voi sitä pettymystä, totesin ja hymyilin varovasti. Elias katsoi minuun ja kohotti hitusen kulmiaan. Isä olisi halunnut, että minä loisin uran armeijassa, mutta toisin kävi. Pikkusiskoilta oli tietenkin turha odottaa mitään, joten sinne meni ne suunnitelmat.
- Mitä sä teet työkseks? kysyin kun näin Eliaksen olevan kysymässä jotain. En oikeastaan tykännyt puhua itsestäni, tuli jotekin vaivaantunut olo.
- Mä oon ihan vaan elektroniikkamyyjä, tosin työtön sellainen tällähetkellä, tämä totesi ja kohautti olkiaan, - mut kävin mä peruskoulun jälkeen yhen vuoden lukiotakin, niin uskomattomalta kun se nyt kuulostaakin, mies jatkoi ja kohotin kevyesti kulmiani.
- Ai?
- No joo, mutta eihän siitä mitään tullut, Elias sanoi naurahtaen hieman ja astellen sitten keittiön puolelle. Oikeastaan miestä oli vaikea kuvitella koulunpenkille istumaan, mutta eipä sitä tiennyt millainen lapsinero tuo oli nuorempana ollut. Hymähdin vähän huvittuneena ajatuksilleni.
- Aijaa, sanahdin sitten hajamielisesti ja katsoin Eliasta joka haroi hieman hiuksiaan, - juot sä kahvia?
Elias kallisti hieman päätään ja nyökytteli istuen keittiön pöytään. Laitoin kahvin tippumaan ja istuin toiselle puolelle pöytää katsoen miestä. Tämän poskessa oli edelleen himmeä jälki. Hyvin pienoinen sänki näkyi miehen kasvoilla ja ruskeat hiukset olivat menneet pieneen sotkuun tuulessa. Elias oli oikeastaan todella komea kun katsoi tarkemmin.
- Mitä? mies hymähti ja tajusin lopettaa katsomiseni.
- Eipä mitään, kohautin olkiani ja vilkaisin ikkunaan. Kaadoin kahteen kuppiin kahvia. Elias laittoi maitoa ja minä join mustana niin kuin aina.
- Oliks se eilinen nainen sun tyttökaveris? kysyin kun kysymys nousi mieleeni. Mietin brunettea pitkätukkaista ja hoikkaa naista, jonka kanssa Elias oli eilen riidellyt.
- Kai, me ollaan kyllä erottu niin monesti, että se on melkein säälittävää, tämä lausahti ja siirsi katseensa minuun, - pitäs lopettaa koko touhu, mies jatkoi ja kohautteli olkiaan. Katsoin Eliasta hieman mietteliäänä. Tuntui vähän hassulta puhua tuollaisista asioista puolituntemattoman kanssa, mutta Eliaksessa oli jotain mielenkiintoista, vaikka alunperin olinkin pitänyt miestä vain ärsyttävänä. Saatoin kai kirota omaa ennakkoluuloisuuttani.
- Ootsä minkäikänen? Kolkyt? Elias puheli siinä kahvinjuontinsa lomasta ja heräsin ajatuksistani.
- Kolmeyks. Sä?
- Kolkytkolme, mies vastasi ja hieraisi hieman silmiään, kääntäen sitten katseensa ikkunaan. Me juotiin kahvimme loppuun ja sitten Elias suuntasi siihen bussiinsa. En tiedä, mutta jotenkin vähän harmitti, että tuo lähti niin nopeasti.
- Hmm, kiitti tosta lompakosta, mutisin eteisessä ja katsoin kuinka Elias laittoi kengät jalkaansa.
- Juu, en mäkään ihan läpeensä paha oo, mies sanoi ja kohotin hieman kulmiani. Elias hymyili vähän ilkikurisesti ja veti takin päälleen. Nojasin vähän seinään ja laitoin kädet housujen taskuihin. Mies katsahti minuun.
- Sulla on jännät kasvot, tiiätkö jotenki lempeet, tämä lausahti yhtäkkiä. Kohotin kulmiani ihmeissäni ja jotenkin häkeltyneenä. Elias naurahti epämääräisesti ja kohautti olkiaan.
- Älä nyt liikaa innostu, tämä sanoi ja vilkaisi kännykkänsä kelloa, - hitto, tulee kiire, mies jatkoi ja tunki sitten kädet takkinsa taskuihin. En saanut sanottua oikein mitään ja seisoin vaan siinä tyhmänä.
- Joten törmäillään, Elias sanoi painottaen varsin merkitsevästi sanaa 'törmäillä' ja heilautti sitten kättään, - morjens.
- Tota, moikka, sain sanottua ja heilautin epämääräisesti kättäni, vaikka siinä vaiheessa Elias oli jo kääntynyt ovelle, eikä voinut siis nähdä. Niskaani hieroen katsoin kuinka mies paineli rappuun ja sulki oven hiljaisuuden vallatessa asunnon samantien. Rypistin otsaani ja hieman omituinen tunne sisälläni vilkaisin itseäni eteisen peilistä. Lempeät kasvot? Kohotin kulmia peilikuvalleni ja tapitin itseäni silmiin pienen tovin, kunnes kohautin olkiani ja päätin käydä niiden matikankokeiden kimppuun.

Päivämäärä:   23.10.10 15:26:36

Awwww... ;) Mä pidin tästä pätkästä yhtä paljon, kun edellisestäkin, että jatkoo vaan!

P.s Rkastan sun kirjotustyyliä. (;;

LähettäjäPatamon 
Päivämäärä:   23.10.10 16:02:19

Ihanaa, jatkoa vaan tulemaan. ;))♥
Tekis mieli vähän tietää tuosta Eliaksesta lissää. ;D

Lähettäjä: Mutakakku 
Päivämäärä:   23.10.10 17:32:20

Lisäälisää :)

Lähettäjä: <3 
Päivämäärä:   23.10.10 18:28:07

Ihanaa :D Jatkoa kiitos.

Lähettäjä: Pavetsi 
Päivämäärä:   23.10.10 19:45:29

Vaikuttaa mielenkiintoiselta, jatkoo :)

Päivämäärä:   23.10.10 21:41:49

Yksinkertaisesti: ~ <3 :)

LähettäjäNeurotic 
Päivämäärä:   24.10.10 18:39:55

Kiitos kommenteista, hih :) Ja eiköhän siitä Eliaksestakin selviä kaikenlaista tässä pikkuhiljaa <; Pistelen jatkoa tuossa viikon alusta, jahka saan tuota yhtä projektia vähän edistymään! Kommentteja vaan lisää, piristävät kummasti päivää =)

LähettäjäPatamon 
Päivämäärä:   27.10.10 12:07:58

Uppista keikkaa. :)))

LähettäjäNeurotic 
Päivämäärä:   27.10.10 19:25:08

Noin, tässäpäs tällanen aika pitkä jatkopätkä :) Ja tosiaan, tää nyt on vähän tällasta junnausta, mut alkaa tässä sit tapahtuakin, lupaan <; Ja heei, ihmiset, kommenttia! :o

________

Kaadoin laiskasti kahvia valkoiseen kuppiin ja lysähdin opettajanhuoneen pöytään silmiäni hieroen. Kello näytti kymmentä vaille kymmentä, välitunti päällä.
- Huomenta, näytetäänpä täällä väsyneeltä, Mirvan tarmokas ääni kuului ovelta ja käänsin katseeni takkiaan riisuvaan viisikymppiseen naiseen.
- Huomenta, vastasin ja käänsin katseeni kollegastani kahvikuppiin, - nää on nää maanantait kun tuntuu, että kokoajan meinaa väsyttää, jatkoin ja hymyilin vähän nostaen kupin huulilleni.
- Sinä nuori mies oot väsyny! nainen sanoi hieman hymyillen ja kaatoi itselleen kahvia.
- Joo, sitä se teettää kun pääsee kolmenkymmenen paremmalle puolelle, totesin huvittuneena ja Mirva naurahti.
- Mä en halua nähdä miten väsynyt sä olet mun iässäni.
- En mä itsekään.
- Et kai sä vaan rasita ittees liikaa?
- Höpsis, kyllä tää tästä.
- Sä se oot niin tunnollinen ihminen, Tuukka.
- Älä nyt sentään.
Hymyilin vähän naiselle ja hörpin kuumaa kahvia. Mirva hymyili ja nappasi tarjottimelta leivoksen. Olin aina saanut kuulla siitä miten stressasin niin paljon ja miten olin välillä liian kiltti - tiedä sitten, ehkä ihmiset eivät vain olleet nähneet minua oikeasti vihaisena. Samin ja Helin astellessa opettajanhuoneeseen moikkasin noita ja koitin näyttää vähän virkeämmältä. Opettajapariskunta, mikäs sen mukavampaa - kukapa ei salaa haaveilisi työpaikkaromanssista. Hymähdin itsekseni ja vilkaisin Samiin ja Heliin, kunnes join kahvini loppuun, nappasin kansioni ja suuntasin käytävään.

Seuraavan tunnin saatoin tehdä paperitöitä kun olin saanut selitettyä viideluokkalaisille puoliunessa nuokkuville oppilaille maantiedon ryhmätyön ohjeet. Maanantaiunisuudesta kärsivä luokka jopa teki töitä yllättävän rauhallisesti, jopa ne pahimmat hölöttäjät Eetu, Anton ja Mikael. Vilkaisin vähän ympärilleni ja hieraisin niskaani.
- Millon me saadaan ne matikankokeet? Erika kysyi ja vilkaisin tyttöön.
- Ens tunnilla on matikkaa niin sitten, vastasin hymyillen hieman väsyneesti ja nojauduin tuolin selkänojaa vasten.
- Onks pakko ottaa sitä koetta vastaan jos ei halua? Mikael kysyi ja kohotin kevyesti kulmiaan.
- Ei se nyt niin huonosti mennyt, sanoin ja tämän tiedon saatuaan poika tuuletti vähän. Hymähdin hieman huvittuneena ja vilkaisin ikkunaan. Mikaelista mieleeni tupsahti Elias. Taas. En edes tiedä miksi se mies oli muutenkin eilispäivänä pyörinyt päässäni omituisen paljon. Rypistin vähän otsaani ja pyörittelin kynää kädessäni. En edes tuntenut koko ihmistä, mutta jokin osa minussa halusi nähdä tuota vielä - ja se jos mikä oli outoa. Olevinaan yritin miettiä viikonloppuna tapaamaani Senjaa, mutta jostain syystä Elias eksyi ajatuksiini useammin ja jos ajatus ei olisi ollut ihan järjetön niin voisin melkein luulla, että olisin kiinnostunut tuosta omituisesta miehestä. Pyöritin päätäni ja koitin pyyhkiä tuollaiset järjettömät ja naurettavat ajatukset mielestäni. Kyllä minä sen tiesin, etten ollut täysin hetero ja olin kyllä puolivakavasti tapaillut miestä ennen Katariinan ja minun suhdetta, mutta ajatus oli silti typerä. Melkein hävetti. Tuhahdin vähän ja siirsin katseeni papereihin koittaen keskittyä valkoiselle pohjalle painettuun tekstiin muun turhan ajattelun sijaan.

Päivät menivät melko nopeasti eteenpäin ja ilma alkoi päivä päivältä näyttää vain enemmän keväiseltä. Torstaina päätin soittaa Senjalle ja kysyä naista kahville. Tyhjässä kämpässä istuminen tuntui pidemmän päälle turhauttavalta ja päätin olla erakoitumatta ihan vielä. Niin, ja toivoin, että Senja saisi ajatukseni pois Eliaksesta koska miehen, jota en edes tuntenut, ajatteleminen tuntui häiritsevältä. Hain Senjan yliopistolta työpäivän jälkeen ja kieltämättä tuon näkeminen sai pienen hymyn leikkimään huulillani.
- Moi, nainen tervehti aurinkoisesti kun asteli parkkipaikalle Fordini luo.
- Moi, vastasin kepeästi, - mites menee? kysyin ja katsoin pienikokoista sievää naista, joka oli laittanut punertavat hiuksensa tälläkertaa kiinni takaa.
- Oikeestaan ihan hyvin, sain yhen isomman projektityön valmiiks, ehkä tässä ollaan jo voiton puolella tän vuoden osalta, Senja naurahti ja virnistin vähän, - mitäs sulle kuuluu?
- Tässähän tämä, kesää odotellessa, vastasin hymyillen ja viittasin naista astumaan autoon, - onks sulla jotain toiveita minne mennään? kysäisin ja käänsin avainta virtalukossa.
- Hmm... Ei oikeestaan, tai hei, keskustassa on yks ihana kahvila missä saa maailman parasta jäätelökahvia, Senja selitti ja punastui vähän sanojensa päätteeksi. Hymyilin tälle ja käänsin auton pois yliopiston parkkipaikalta.
- Sinne siis, sä saat neuvoo mua kun me päästään keskustaan.

Oikeastaan vietin ihan kivan iltapäivän Senjan kanssa, vaikka jotenkin tiesin, ettei tästä varmaan tulisi muuta kuin korkeintaan kaverijuttu. Ja olin melko varma, että Senja tiesi sen myös, nainen näytti muutenkin olevan vasta toipumassa edellisestä suhteestaan. Eikä minullakaan kyllä kieltämättä ollut mitään kiirettä rynnätä minnekään suuntaan ihan heti. Senja oli kuitenkin mukavaa seuraa ja varsin puhelias vähän rohkaistuttuaan.
- Onks sulla muita sisaruksia kun se isoveli? kysyin kun ajoin myöhemmin kohti naisen kotitietä.
- Juu, vähän päälle parikymppinen pikkuveli, nainen vastasi ja vilkaisi minuun, - mites sulla?
- Kaks nuorempaa siskoa, vastasin ja pysähdyin valoihin, - toisella on kaks lasta ja toinen menee kesällä naimisiin, naurahdin ja Senja hymyili.
- Ei kai meinaa iskee paniikki? tuo kysyi ja hymyili vähän.
- Välillä joo, virnistin ja käänsin auton pienemmälle tielle. Lopulta parkkeerasin auton naisen asunnon pihaan ja sanoin tuolle hymyillen heipat.
- Otetaan uusiks, vaikka baarissa, Senja huikkasi vielä auton ovelta.
- Ehdottomasti, vastasin ja naisen kävellessä kotiovelleen, käynnistin Fordin ja hieman haukotellen suuntasin kohti kotia.

*

Perjantai tuntui vaihteeksi mukavan helpottavalta, vaikka viikko olikin ollut aika helppo. Kun kymmentä vaille kaksi astelin koulun ovista ulos saatoin tyytyväisenä todeta, että ilma tosiaan oli keväinen ja jopa melko lämmin. Hymyilin vähän itsekseni ja suuntasin koulun parkkipaikalle melko rennoin askelin. Rentouteni ja letkeä olemukseni muuttui kuitenkin sillä samalla sekuntilla kun huomasin Fordini vieressä parkissa olevan Volvon. Tai ei se Volvo sykähdyttänyt vaan mies, joka nojaili sen konepeltiin kännykkänsä ruutua tutkien. Elias. Se tosiaan oli Elias. Tunsin oloni vähän levottomaksi ja astelin autolleni, jolloin mies nosti katseensa.
- Kato moi.
- Mitä sä täällä teet? mutisin ja Elias naurahti värittömästi.
- Kunhan vainoan sua, tämä lausahti ja laittoi kännykän taskuunsa. Tuhahdin vähän ja katsoin tummaan takkiin ja rentoihin farkkuihin pukeutuneeseen mieheen.
- Just joo, hymähdin ja etsin autonavaimet taskustani.
- Onks tää jotenkin sun reviiriä kun sä taas muriset, että mitä helvettíä meikäläinen täällä roikkuu? Elias kysyi hieman sarkastisesti ja juuri nyt minun oli vaikea uskoa sitä miten mukavia me olimme puhelleet viime lauantaina. Eliaksen luonteenpiirteeseen kai kuului kokoaikainen sarkastisuus.
- En mä ole sulle aiemmin sanonut asiasta, vastasin neutraalisti ja Elias katsoi minuun.
- Nojoo, mutta katoit viime perjantaina aika merkitsevästi, mies totesi pitäen katseensa minussa. Kohautin olkiani vähän hämmentyneenä ja vilkaisin alas.
- Tänään baariin? Elias kysyi ja istui konepellin päälle. Ilmeisesti tuo odotti taas Mikaelia.
- Tuskin, hymähdin ja mies kohotti kulmiaan.
- No tekis hyvää sulle.
- Et sä mua tunne.
- Joo, mut sä näytät siltä, että sun pitäs vetää kunnon pérseet.
Kohotin kevyesti kulmiani ja Elias kohotteli takaisin.
- Noniin, et kiellä asiaa, mies sanoi naputellen Volvonsa pintaa. Katsoin tuohon ja hymähdin hieman. Elias katseli eteensä ja siristi hieman silmiään auringossa. Tuon pähkinänruskeat hiukset näyttivät hassuilta auringonvalossa. Katselin miestä vähän aikaa ja kohta Elias naurahti.
- Mitä sä katot? Näytänkö mä noin oudolta? mies kysyi ja käänsi katseensa minuun kulmat koholla. Oikeastaan Elias näytti aika väsyneeltä, tai tuon silmien alle oli ilmestynyt pienet varjot. Kohautin olkiani ja huomasin oppilaiden virtaavan ulos koulun ovista.
- Vihdoinkin, hitto että oli tylsää oottaa puol tuntia tässä, Elias lausahti ja haukotteli, heilauttaen sitten kättään parkkipaikan suunnalle kävelevälle Mikaelille. Vilkaisin ympärilleni ja avasin auton oven.
- Millon otetaan kahvittelut uusiks? Elias virnisti melko viileästi äänessään pientä sarkasmia ja kohotin jälleen kulmiani, - vai oonko mä liian huonoo seuraa sulle?
- Sä oot ihme tyyppi, sanoin ja Elias nauroi hiljaa.
- Ootpä sä vitsikäs, mies totesi ja pyyhkäisi hiuksiaan. Katsahdin tämän suuntaan ja Elias kallisti hieman päätään, samalla kun astuin ajajan paikalle ja suljin oven otsa vähän rypyssä.

Loppujenlopuksi illemmalla lupasin lähteä Joelin kanssa parille ihan vain kun tuo niin kovasti pyyteli. Eikä minulla tosin kyllä ollut mitään muitakaan suunnitelmia, joten oli kai sama käydä pyörähtämässä baarissa. En loppupeleissä ollut oikein fiiliksissä, mutta en halunnut pilata Joelin iloa, joten yritin olla hengessä mukana. Joskin loppujenlopuksi se meni siihen, että olin jo yhdentoista aikaan lähdössä pelkästään siksi, ettei vain oikeasti huvittanut ja meinasi väsyttääkin. Tunsin itseni tylsäksi ja taas vähän vanhemmaksi suunnatessani ulos baarista, mutta minkä tälle mahtoi. Enkä tosiaan voinut olla miettimättä siskojani, jotka tuntuivat saaneen hurjasti enemmän aikaan, vaikka olihan minullakin kuitenkin ihan hyvä ammatti. Hieman hymähdellen astelin hämärään yöhön. Kuukausi vaihtuisi toukokuuksi vain muutaman päivän päästä ja siitä ei olisi pitkä aika enää kesään - onneksi.

Päätin olla sen verran reipas, että kävelisin bussipysäkille ja säästäisin reippaasti rahaa. Ei oikeastaan humalluttanut yhtään, vaikka ne pari lasillista olutta olivatkin päällä. Tosin enpä minä sitten muuta ollutkaan juonut. Laitoin kädet taskuihini, käännyin sivutielle ja haukotellen katsahdin ympärilleni. Takaa kuului jonkun humaltuneen porukan melu ja huomaamattomasti pidensin askeltani. Ei huvittanut saada mitään tappelunhaluista äijäporukkaa niskaan.
- Hei oota! joku huusi sammaltaen ja kirosin mielessäni päättäen kuitenkin olla välittämättä. Jatkoin ripeästi matkaani hiljaiselle tiellä ja katselin maata, saattaen kuitenkin hyvin pian todeta, että nuo samaiset örveltäjät päättivät ottaa minut kiinni kun en pysähtynyt.
- Venaa nyt víttu oikeesti!
Käsi puristui olkapäälleni ja pakotti minut jarruttamaan. Tunsin hermostuvani ja käännähdin nopeasti noita kolmea miestä päin. Isompikokoisin noista oli aika tukevassa humalassa ja sivulla oleva tärisi ilmeisesti vieroitusoireissaan. Se kolmas katsoi minuun seisovilla silmillään.
- Tarviis rahaa, tuo sanoi uhkaavana ja otin pari askelta taaksepäin, mutta siinä samassa mies oli jo tarrannut minuun ja työntänyt seinää vasten. Purin huultani ja tajusin paniikin nostavan päätäni. Mies oli minua selvästi suurempi ja vahvempi, enkä minä nyt muutenkaan mitään kolmelle miehelle mahtaisi jos nuo alkaisivat riehua. Tai no kahdelle, se sivussa seisova parikymppinen ressukka nyt oli poissa pelistä.
- Anna olla, lausahdin, vaikka tiesin, ettei tuollainen mitään auttanut.
- Eiku sitä fygee, mies sammalsi ja työnsin tätä kauemmas.
- Ei mulla ole.
- Älä selitä kun on noin hienot vaatteetki, nyt tarvii sitä massia, että pitääkö se ottaa väkisin?
Koitin repiä itseäni irti, mutta tajusin sen olevan aika turhaa.
- Päästä irti, ärähdin ja siinä samassa tunsin nyrkiniskun vatsassani. Keuhkot tyhjentyivät ja lysähdin maahan polvilleni, vaikka kuinka yritin pysyä pystyssä. Olisin huutanut jos kurkusta oli yhtään lähtenyt ääntä, mutta en saanut aikaiseksi kuin epämääräistä pihinää. Toinen noista kahdesta potkaisi kylkeeni ja kipu levisi koko yläkroppaan. Vanhan viinan haju, joka miehistä lähti, sai minut voimaan pahoin ja jotenkin typeränä ajattelin, että kuolen siihen kadulle viinan lemuun. En minä noille mitään mahtanut. Purin hammasta kivun säteillessä kyljessäni ja koitin saada hengityksen kulkemaan, samalla kun nipistin silmäni kiinni. Hetken aikaa oli hiljaista ja päässä humisi kun avasin silmäni. Varovasti koitin nousta ja siinä samassa joku, ilmeisesti se samainen mies, tarrasi minuun ja riuhtaisi seinää vasten kiroillen.

- Hei! Onks siel jotain ongelmaa?!
Ulkopuolisen huudahdus sai pienen helpotuksen kulkemaan lävitseni, mutta en uskahtanut silti toivoa mitään vaan painoin silmiäni kiinni.
- Tuukka?!
Mitä? Varovasti avasin silmäni ja käänsin päätäni todellakin yllättyneenä. Elias? Minua pitelevän miehen ote ei hellittänyt, mutta tuo oli kääntynyt katsomaan Eliaksen suuntaan. Katsoin meitä kohti kiiruhtavaan hahmoon uskomatta silmiäni, enkä oikeastaan tajunnut liikkua mihinkään silloinkaan kun Elias tarrasi mieheen ja riuhtaisi tämän irti minusta. Kaikki meni jotenkin sumussa, enkä tajua miten Elias sen teki. Seisoin vain jähmettyneenä ja hengitystäni pidätellen paikoillani ja katsoin sekavanoloisena kuinka Elias iski tuota miestä kasvoihin, vatsaan ja jälleen kasvoihin ilman mitään sen suurempaa hankaluutta, siinä missä minä en ollut äsken saanut tehtyä yhtään mitään. Se suurikokoisin noista hoippui kiroten Eliaksen ja kaverinsa luo, tarrasi kiinni Eliakseen ja täräytti tätä voimalla kasvoihin. Sitä seurasi kiroilua ja lisää lyöntejä molemmilta puolilta. Kolmas noista oli ilmeisesti paennut paikalta, siinä missä se minua uhkaillut oli lysähtänyt maahan ja piteli vertavaluvia kasvojaan. En saattanut seisoa siinä paikoillani, vaan kävin kiinni tuohon Eliasta lyövään mieheen ja koitin saada tämän otteen irtoamaan. Ja sainkin - tai no ainakin sen verran, että Elias pystyi iskemään miehen polvitaipeeseen ja sitten kasvoihin.
- Víttujen víttu, tuu Nikke, lähetään menee!
Polvillaan maassa oleva mies kiroili siinä missä tuon kaveri oli jo lähtenyt kiiruhtamaan katua pitkin. Elias sylkäisi maahan verta ja potkaisi polvillaan olevaa pipopäätä voimalla kylkeen saaden tuon inahtamaan. En tajua miksi tuon piti vielä niin tehdä kun oli käytännössä katsoen saanut miehen jo vasten katua.
- Ai @!#$...
Uudempi potku ja kovempaa. Tartuin Eliaksen olkapäähän.
- Riittää jo, ynähdin kun maassa olevan miehen hengitys muuttui epämääräisen rahisevaksi.
- Riittää?! Elias toisti ja kääntyi katsomaan minua. Säikähdin miehen reaktiota ja pakitin vähän taaksepäin. Elias pyyhki vertavaluvaa nenäänsä hihaansa ja kiroili, - älä viiti, tuo tuhahti ja vilkaisi sivusilmällä kuinka Nikeksi kutsuttu mies nousi seisaalleen ja alkoi hieman huojuen, seinästä kiinni pitäen kävellä poispäin meistä. Kokeilin kylkeäni, johon sattui inhottavasti, mutta olisi typerää valittaa kun Elias näytti olevan pahemmassa kunnossa. Oikeastaan saatoin olla uskomattoman kiitollinen miehelle - ihme, että tuo oli edes tullut auttamaan. Niin, tai sattunut paikalle. Toisaalta käsitykseni siitä, että kyseessä tosiaan oli jonkinsortin tappelijaluonne, vain vahvistui ja sai oloni hieman levottomaksi.
- Kusípäät, Elias mumisi ja pyyhki nenänalustaan. Edelleen hieman järkyttyneenä katselin mieheen ja selvittelin kurkkuani.
- Kiitti, sain sanottua vähän käheästi ja Elias käänsi katseensa minuun, - en mä tiedä miten sä teit sen, mut mä oon sulle palveluksen velkaa, jatkoin ja katsoin miehen silmiin. Elias yskäisi vähän ja kohautti sitten olkiaan.
- Mitä muutakaan mun ois pitänyt tehdä? mies lausahti, - sattuko?
- Mä en vuoda verta, huomautin ja Elias hymyili hieman, vilkaisten alas ja pyyhkäisten taas kasvojaan. Kylkeen sattui ja kokeilin sitä kevyesti kun Elias vilkaisi muualle. Olo tuntui levottomalta ja jotenkin jätkyttyneeltä, mutta toisaalta minua samalla vähän hävetti miten pahasti olin aiemmin ajatellut Eliaksesta.
- Näyttää aika ilkeeltä, sanoin viitaten verenvuotoon ja Elias käänsi katseensa minuun.
- Kyl tää tästä, mies vähätteli ja irvisti vähän. Kallistin päätäni ja pyöritin hieman päätäni.
- Toi alkaa sinertää. Osoitin miehen silmäkulmaa ja hipaisin sitä vähän. Elias näytti vähän hämmentyneeltä, mutta nauroi sitten hieman käheästi.
- Älä huolehi, en mä oo mikään ala-asteikäinen kakara, mies sanoi virnistäen vähän ja kohotin kulmiani laskien käteni, - no mut ei sun silti ois tarvinnu sitä kättäs pois viedä, Elias kommentoi ja aukaisin suuni vähän ihmeissäni. Elias hymyili hieman ilkikurisesti ja pyyhkäisi taas nenäänsä.
- Pérkele tätä...
- Haluutsä tulla mun luo? Mä voin... Tai siis, että sä voit pestä kasvos ja silleen, se mun bussi tulee kohta tonne, selitin ja katsoin miestä. Tilanne oli vähän outo, mutta oikeastaan tuntui, että olin Eliakselle jotain velkaa. Vaikka sitten kahvit, jos ei muuta - taas vaihteeksi.
- Sä oot ihme tyyppi, mies lausahti ja hymyilin vähän.
- Ootpa sä vitsikäs, heitin takaisin lainaten miehen päivemmällä käyttämiä sanoja. Elias vilkaisi alas ja hymyili sitten hieman.
- Mä olin kyllä menossa baariin, mut... Ehkä mä en viiti laskee sua kulkemaan itekseen, tiedä vaikka hävittäsit lompakkos tai saisit jonkun piripään kimppuus, Elias sanoi ja tunsin vähän häkeltyväni, jopa nolostuvani. Elias nauroi ja taputti minua olkapäälle.
- Kai sulla on bissee?
- No sitä en voi luvata.
- Jaa, no kahvikin käy, mies sanoi ja pyöritin päätäni hieman huvittuneena katsoen tuota vertavaluvaa olentoa, joka katsahti takaisin. Elias kohotti hieman kulmiaan ja käänsin katseeni pois samalla kun lähdin kävelemään ihmisten ilmoille. Ainakin jalat sentään kantoivat vielä.

LähettäjäPatamon 
Päivämäärä:   27.10.10 20:09:35

Tosi hyvä/pitkä pätkä! Jatkoa tulemaan vaan! (=

Päivämäärä:   27.10.10 20:31:36

Tykkäsin, ihana toi loppu. (==

Jatkoa! ;)

- Sanddra

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.10.10 23:58:31

Tää on niin hyvä ! :) koukutus.

Päivämäärä:   28.10.10 00:04:21

Jep, ihana loppu tosiaan. Sä kirjotat tosi hyvin, tätä tekstiä on helppo lukea :))

Jatkeles ;)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.10.10 15:29:14

Aivan loistava! :DD

LähettäjäNeurotic 
Päivämäärä:   28.10.10 17:31:12

Kiitos! Kiva kuulla, että on lukijoita. Ja koitan tuota jatkopätkää saada mahdollisimman pian tänne :) Ja hei, sitä rakentavaakin saa antaa :o Mitä mieltä hahmoista, juonesta, ideasta? Entäs kirjoitustyyli? Mitä odotat tarinalta, toiveita? Toki vaikea näin alkuun sanoa, mutta kuitenkin =)

No kuitenkin, kunhan saan kommenttia, ne nimittäin inspaa enemmän kuin mitkään :D

Lähettäjä: Dacco 
Päivämäärä:   28.10.10 17:35:52

Ihana Elias! ;) Jatkoo nopeeta :------)

Lähettäjä: Dwess 
Päivämäärä:   28.10.10 18:05:54

Mun mielestä on kiva et tää etenee rauhallisesti ja että Elias ja Tuukka ei oo kovin nopeesti tutustunu ja niillä molemmilla on mielenkiintoset persoonat. Tätä on kiva lukee, mukavan kevyttä ja helppoo ja jotenkin mukaansatempaavaa. Ois kiva lukee joskus Eliaksenkin mietteitä, mut ehkä on vaan parempi ainakin vielä että vaan Tuukan näkökulmasta, muuten vois mennä vähän sekasin. Joo.. Eli on kaikki luvut olleet mukavia ja todellakin haluisin jatkoo, kiitos =)

Päivämäärä:   28.10.10 19:13:56

Aaaa, äkkiä jatkoa! :D Tosi kivoi pätkiä, aww, tykkään!

Päivämäärä:   28.10.10 19:14:44

No, okei rakentavaa! (muista, et ite halusit 8< !) Hmm... Mä pidän siitä, että tarina kertoo vaan Tuukan näkökulmasta, koska on todella paljon nykyään, sanotaanko nyt vaikka, massaa, jossa on kaksi kertojaa. Musta se on jotenkin tylsää[/I], joten tää on just hyvä!

Mä rakastan sun kirjotustyyliä, koska se ei etene liian nopeasti, mutta silti joka pätkässä tapahtuu jotain kutkuttavaa, eikä lukija luettuaan voi olla toivomatta jatkoa. (:

Kirjotusvirheitä näky pari, mutta ei ne haitannu ollenkaan. (Oikeestaan ekalla kerralla, ku luin ohitin ne niin nopeesti, etten ees huomannu niitä! :D)

Tässä oli nyt positiivista, mutta ei mulla oo mitään negatiivista kerrottavaa!

P.s Roolihahmoista vielä se, että ne on tosi kiinnostavia ja odotan innolla millanen toi Elias on! Tuukka on kyll varmaan söpö matikanopettaja (==

<3: Sanddra

Päivämäärä:   28.10.10 19:16:03

OMG, mun kursivoinnit meni 8<

Sry. )=

Päivämäärä:   28.10.10 23:33:17

Jatkoo :)

Lähettäjä: däämpoii 
Päivämäärä:   29.10.10 10:33:57

äkkii jatkoo!! :)

Lähettäjä: Uski 
Päivämäärä:   30.10.10 10:53:05

Tykkään kovasti tästä. Mielenkiintoinen juoni ja tuntuu uskottavalta.

Pientä kritiikkiä kuitenkin, ajoittain tuntuu että sulla on ollu kiire kirjoittaessa tätä ja rauhallinen tunnelma särkyy, kuvailu jää vähemmälle. Sitten toinen asia, mistä huomauttaisin on tuo ilmaisu ihmisen kohdalla. Se ei vain sovi, särähtää korvaan muun tekstin seasta. Koeta käyttää jotain muuta, joka sopisi paremmin tekstiin. Tuo ei sovi muutenkaan ihmisestä puhuttuessa, epäkunnioittavaa.

Jatkoa odottelen pian tälle ja ihanaa, kun kirjoitat pitkiä pätkiä.

LähettäjäNeurotic 
Päivämäärä:   31.10.10 17:31:11

Kiitos, ennenkaikkea just tuosta rakentavasta! :) Tosta "tuo"-sanan käytöstä oon saanut ennenkin kuulla, mutta mä en vaan oikein osaa korvata sitä esim. "hän"-sanalla. Johtuuko sitten siitä, että yleensä kirjottelen puhekielisiä tekstejä, vai mikä lie siinä onkin, mutta en tiedä. Uskon kyllä, että se saattaa joidenkin korvaan kuulostaa aika huonolta.

Niin, ja tarinaa luultavasti tulen kirjoittamaan vain Tuukan näkökulmasta koska haluan pitää Eliaksen ainakin näin alkuun vähän tollasena mysteerinä :) Jep, tässäpäs ois taas jotain. Ja ah, tää on tähänmennessä ehkä surkein pätkä, voin varoittaa - en vaan saanu tästä sellasta sujuvaa vaikka kuinka yritin. Ja vähän tapahtumaköyhäkin se on, mutta lupailen, että seuraavissa pätkissä on jo sitten enemmän kaikkea <; Mut mitä kaipaisitte tähän lisää, pitäisiko jostain asioista kertoa enemmän? Vai mahdollisesti pitäisikö jostain kertomista vähentää? Ja tosissaan, sanokaa jos etenee liian nopeasti tai vaihtoehtoisesti liian hitaasti :) Comments plz.

_________

Eliaksen nenäverenvuoto ei ollut hellittänyt juuri yhtään silloinkaan kun avasin asuntoni oven ja me asteltiin sisälle. Kaikenlisäksi miehen kädet olivat värjäytyneet punaisiksi, enkä tiennyt oliko siinä tuon omaa verta vai sen miehen, johon Elias oli nyrkkejään käyttänyt. Minua puistatti - verennäkeminen sai aina sellaisen reaktion aikaan minussa ja ihan totta, ei minunkaltaiseni ihminen joka päivä joutunut tuollaisiin tilanteisiin. Olo tuntui aika huojentuneelta ja edelleen hieman levottomalta. Me ei puhuttu juuri mitään, kunhan jätettiin kengät eteiseen ja suunnattiin peremmälle. Tilanne tuntui vieläkin oudommalta, eihän minulla nyt ollut tapana tällätavalla ottaa puolituntemattomia kotiini, mutta ehkä Elias oli poikkeustapaus. Olihan tuo käytännössä katsoen pelastanut minut. Jos tuo olikin se elokuvien urhoollinen sankari eikä sittenkään se charmikas pahis? Hymähdin huvittuneena ja kiitin sitä, ettei Elias voinut tietää typeriä ajatuksiani.

Kehotin miestä pesemään kasvonsa ja kätensä kylpyhuoneessa ja Elias katosi hyvin pian sinne, samalla kun itse etsiskelin jääpussin pakastimesta ja istahdin alas. Tänään oli tapahtunut vähän liikaa normaaliin päivään verrattuna. Sydän hakkasi varmaan vieläkin tavallista kovemmin. Silitin vähän Minniä ja nostin sitten t-paitaani katsoekseni oliko kyljessä mitään jälkeä. Ja kyllähän se punoitti aika inhottavasti, mutta päätin etten valittaisi. Hieroin ohimoitani kunnes nousin ja kävelin kylpyhuoneelle päin. Seisahduin avoinaiselle ovelle ja katsoin Eliasta joka oli pessyt kasvonsa ja kuivaili nyt käsiään. Mies oli tiputtanut hupparinsa lattialle siinä vihreässä t-paidassaan tuo näyttä jopa vähän vähemmän uhkaavalta. Elias katsahti minua peilin kautta ja käänsin katseeni hetkeksi pois miehen sitten kääntyessä minuun päin. Me katsottiin hetken aikaa toisiimme hiljaa ja osoitin sitten jääpussia kädessäni.
- Kannattaa painaa tota silmäkulmaa tällä, totesin ja heitin jääpussin miehelle.
- Sun äidinvaistotko heräs? mies kiusasi ja pyöräytti pussia kädessään.
- Tollaset kysymykset kyseenalaistaa mun miehisyyttäni, joten mä voisin melkein loukkaantua, totesin ja Elias virnisti vähän.
- Sä oot välistä ihan hauska tyyppi, mies sanoi ja nosti sitten jääpussin poskelleen. Kohotin hitusen kulmiani ja Elias pyyhki nenäänsä, josta valui edelleen verta - nyt tosin vähän hiljemmin.
- Ja just pesin kädet... mies mumisi ja katsoin hieman huvittuneena tuon touhuja. Elias laski pussin poskeltaan, pesi kätensä ja nappasi sitten hupparin käteensä.
- Kannattaa mennä makuulle, sanoin, mutta mies ei näyttänyt kuuntelevan.
- Sä tukit mun tien.
Elias asteli eteeni ja kohotti kulmiaan kunnes siirryin oviaukolta sen verran, että tuo pääsi ulos kylpyhuoneesta.

Oikeastaan Elias ei suostunut käymään makuulle, vaikka sanoin että se olisi fiksuin vaihtoehto. Mies vain istui itsepäisesti sohvalla ja piti nenäänsä katse katossa. Enkä minä jaksanut alkaa tuon kanssa väitellä, istukoon siinä sitten. Kello näytti yli kahtatoista ja ulkona hämärsi tosissaan, vaikka kevät olikin pitkällä. Seisahduin ikkunalle ja vilkuilin vähän ulos.
- Noniin, kyllä tää tästä, Elias sanoi kohta ja laski vereen tahriutuneen paperin syliinsä. Käänsin katseeni mieheen, joka nousi ja kävi viemässä paperin roskiin. Istuin sohvan käsinojan päälle ja kohta Elias lysähti takaisin sohvalle.
- Nyt jäi baarireissut tekemättä, tämä mietti ja vilkaisin miehen suunnalle.
- No saattaa olla ihan hyvä, ei kai siellä nyt joka viikko tarvii istua, hymähdin. Enhän minä toki tiennyt istuiko Elias, mutta tuntui, että tuo kuitenkin viihtyi kyseisissä paikoissa aika paljon. Mies käänsi katseensa minuun ja hymyili hieman kalseasti.
- Ei oo muutakaan tekemistä, tämä sanoi ja käänsi katseensa pois hymyillen huvittuneena. Kohotin kevyesti kulmiani ja tuijotin hetken ajan Eliasta, joka nosti jääpussin takaisin poskelleen katse edessäpäin. Jos otti huomioon, että olin tavannut miehen ensimmäisen kerran vasta viikko sitten ja nyt tämä istui siinä jälleen, niin olihan se vähän omituista. Elias tuijotteli eteensä mietteliäänä ja annoin katseeni kulkea miehessä. En minä tiedä, minusta vain oli kiva tutkailla ihmisiä katselemalla ja joitain se saattoi ehkä häiritä. Huomasin Eliaksen kyynärvarressa, osittain t-paidan alla olevan tatuoinnin, joka esitti liskoa. Mies vilkaisi minuun.
- Taas sä katot mua, tämä huomautti ja jostain syystä tunsin poskieni alkavan hieman kuumottaa.
- Ei kun mä katoin vaan tota, sain sanottua ja osoitin miehen tatuointia. Elias nosti vähän t-paitansa hihaa ja vilkaisi itsekin liskoaan.
- Vau, tatuointi, tämä sanoi sarkastisesti ja virnisti sitten. Hymähdin hieman ja Elias katsoi minua laskien hetkeksi pussin kädestään.
- Sä näytät niin lempeeltä ja silti sua on vitun vaikee saada ees hymyilemään, mies sanoi ja nojautui sohvan selkänojaa vasten kääntyen katsomaan minua. Katsoin Eliasta ihmeissäni, enkä osannut sanoa mitään.
- Tai ehkä mä oon vaan huono saamaan ihmisiä hymyilemään, mies totesi kohautellen olkiaan.
- Niin kun sä vaan ivailet kaikesta, sanoin ja Elias kohotti kulmiaan, kääntäen sitten katseensa eteenpäin. Tuo hymyili hieman itsekseen ja kääntyi sitten katsomaan minua.
- Sori, mies sanoi ja kallisti vähän päätään, - ei kannata ottaa itteensä.
Elias hymyili hieman ja nostin kasvoilleni epämääräisen hymyn. Eliaksessa oli jotain, en tiedä mitä se oli, mutta jotain erikoista. Normaalisti tuskin haluaisin tuollaisen ihmisen seuraa, mutta jostain syystä tuo sohvallani istuva mies tuntui mielenkiintoiselta.

Elias nosti jääpussin takaisin poskelleen ja vähän aikaa oli ihan hiljaista.
- Eiks tää oo vähän outoo?
Vilkaisin Eliasta kysyvästi.
- Ai mikä?
- No tää, tiiätkö kun mä vaan oon täällä sun luona taas, mies sanoi, - vähän outo tilanne.
- Kieltämättä, myönsin ja mies katsoi minuun.
- Haittaako sua?
- Mikä?
- No, että mä oon täällä tyhmä.
Rypistin hieman otsaani ja Elias virnisti.
- Okei, unoha se tyhmä siitä lopusta, mun älykkyysosamäärä on luultavasti paljon huonompi kun sulla, mies sanoi ja en voinut olla naurahtamatta tämän jutuille. Elias laski taas hetkeksi pussin kädestään ja katsahti minua.
- Niin haittaako?
- Ei oikeestaan, sanoin ja pyöritin päätäni. Eikä haitannutkaan, ei enää.
- Älä viitti, kuitenkin @!#$ kun piti mut taas tänne ottaa.
- Itehän mä ehdotin, huomautin hieman huvittuneena ja katsoin miestä, joka kohautti olkiaan pyöräyttäen pussia kädessään. Vilkaisin ikkunaan ja sitten Eliakseen. Ihmeellinen tyyppi, oikeasti. Mies nojautui taaksepäin ja hipaisi vähän silmäkulmaansa, irvistäen sitten.
- Pidä nyt sitä jääpussia siinä, sanoin ja Elias katsoi minuun.
- Käteen sattuu ja sitäpaitsi se on ihan jäässä tän takia, tämä valitti ja ojensi sitten pussia minua kohti, - pidä sä vähän aikaa.
Kohotin hieman kulmiani, mutta otin kuitenkin jääpussin ja siirryin siitä käsinojan päältä istumaan Eliaksen viereen sohvalle. Mies katsahti minuun ja hieman hämilläni kumarruin lähemmäs ja nostin jääpussin tämän poskelle. Elias katseli eteen päin ja liikahti hieman, jolloin tuon käsi hipaisi hieman omaani. En tajua miten sellainen pieni kontakti sai minut värähtämään sillä tavalla. Hymähdin itsekseni. Ehkä minä olin ollut liian kauan ilman lähempää ihmiskontaktia, kuka tietää.
- Oot sä miten pitkään asunu täällä? Tai mistä sä oot kotosin? kysyin siinä ohimennen koska hiljaisuus tuntui vähän kiusaannuttavalta, varsinkin kun me istuttiin niin lähekkäin.
- Mä oon oikeestaan lähtösin täältä, mut oon asunut Stadissa ja vaikka vähän missä, ennen ku muutin tänne takasin joitaki vuosia sitten, Elias sanoi ja tälläkertaa ihan asiallisesti ilman ylimääräistä sarkasmia tai muuta, - entä sä?
- Oon mä jonkun viis vuotta täällä asunu, vastasin ja vaihdoin toisen käteni pitämään pussia miehen poskella.
- Sun pitäs lähtee joskus mun kanssa oluelle, Elias totesi ja katsoin tätä hieman yllättyneenä.
- Kysyt sä mua ulos? heitin vitsillä ja mies virnisti.
- No jos sä sen sillätavalla haluat ymmärtää, Elias sanoi ja vilkaisi minua, - ei hélvetti, aatella, että sä oot oikeesti Mikaelin opettaja, tämä mietti sitten ja hymyili itsekseen. Laskin pussin hetkeksi pois miehen poskelta ja Elias katsahti minua. Olihan se ehkä vähän outoa - tai siis ei se, että minä olin opettaja vaan lähinnä se, että siinä sohvallani istui oppilaani eno. Yritin pientä hymyä ja Elias hipaisi poskeaan vastaten sitten kepeästi hymyyni.

*

Se oli tavallaan hassua. Tai siis se, että Elias istui luonani melkein kolmeen asti yöllä ihan vaan juttelemassa. Saatoin todeta, ettei kyseessä ollut oikeastaan yhtään huonompi tyyppi, päinvastoin. Ei Elias paljon itsestään puhunut, mutta saatoin saada tietää ainakin, että tuon isä oli kuollut niin kuin minullakin ja että tämän äiti asui nykyään Helsingissä. Niin, ja että tuo oli ollut kihloissakin joitain vuosia sitten.
- Miks te sitten erositte? utelin ja katsoin miestä. Me olimme siirtyneet juomaan kahvia keittiöön, vaikka jos totta puhutaan, niin tähän aikaan olisin luultavasti normaalisti jo nukkumassa.
- En mä tiedä, tai siis mä aloin juoda vähän liikaa varmaan, Elias kohautti olkiaan, - ja Venla sit meni pettämään mua, vielä erään mun silloisen frendin kanssa, mies sanoi ja naurahti hiljaa ja hieman kankeasti. Kallistin päätäni.
- Törkeetä.
Elias kohautti olkiaan.
- No se on vanha juttu jo, tämä sanoi ja katsoi minuun, - miks sä sit erosit siitä sun naisestas? Elias kysyi vuorostaan ja hieraisin hieman niskaani.
- Ei siitä vaan tullu enää mitään, kauheeta tappelemista kokoajan ja silleen, ja me oltiin yritetty jo aika kauan alottaa alusta, selitin ja Elias katsoi minuun nyökyttellen hieman. Oli vähän hassua puhua asiasta tuolle miehelle, mutta toisaalta Elias tuntui nyt paljon tutummalta kuin vaikka joitain tunteja sitten. Mies ei suostunut jäämään yöksi, vaikka sanoin, että sohvalle olisi mahtunut, joten loppujenlopuksi tämä kiirehti yön viimeiseen bussiin.
- Sä sit lupasit lähtee sinne kaljalle joku kerta, Elias muistutti eteisessä ja hymyilin huomaamattomasti.
- Niin taisin, vastasin ja katsoin kuinka mies veti kengät jalkaansa. Jostain syystä minua jopa innosti lähteä oluelle enemmän Eliaksen kuin Senjan kanssa, vaikka nainen olikin todella mukavaa seuraa - ainakin sen kahvittelureissun perusteella. Elias oli kuitenkin erilainen ja jollain omalla tavallaan kiehtova, vaikka se tuntuikin hassulta. Ei minun tulisi ajatella tuonkaltaisesta ihmisestä noin, mutta ei sille mitään mahtanut. Tarvitsiko sitä kaikkien kavereiden ollakaan samanlaisia? Tuskin. Katsoin kuinka Elias vetäisi takin päälleen ja etsi hanskansa.
- Pärjäätsä? kysyin ja mies naurahti.
- Joo joo äiti, tuo sanoi ja taputti laiskasti olkapäätäni. Irvistin hieman ja Elias hymyili huvittuneena suunnaten sitten ovelle. Sanoin miehelle heipat ja tämän kadotessa ulos, päätin ruveta viimein nukkumaan.

LähettäjäNeurotic 
Päivämäärä:   31.10.10 17:40:41

Hmm,
@!#$ = vítuttaa

Päivämäärä:   31.10.10 19:08:53

Omg, mulla oli tossa lukiessa hirmu paljon ajatuksia mitä oisin sulle tähän voinu kirjottaa mut sitte ne karkas =/ Ääk..

No mut oli ihana luku jälleen, mä tykkään tosta Eliaksesta ku se on omalla tavallaan tommonen luttana. Jännä seurata et miten noiden suhde nyt alkaa syventymään. Tää menee silleen sopivaa vauhtia ja aina tekee mieli lukee lisää ja lisää.

Alussa oli ainakin yks yhdyssanavirhe eli tällätavalla ja lopussa sit sillätavalla. Että näin, tulevat siis erikseen. Eivät tosiaan haitanneet, mutta laitoin kuitenkin =)

Joo tosi laadukas kommentti, sori mut kuitenkin. Tykkäsin ja toivon sitä jatkoo =)

Päivämäärä:   31.10.10 20:43:33

Ihana, jatkoo! ;)

Päivämäärä:   1.11.10 00:08:40

Tää on ihana, jatkoo :)

LähettäjäPatamon 
Päivämäärä:   1.11.10 17:23:59

Jatkoa. :) Tosiaan kiva, että tätä tulee ainakin 1-3 kertaa viikossa. Oon ehkä laskenut väärin, mutta hälläväliää. :)

LähettäjäNeurotic 
Päivämäärä:   1.11.10 20:36:42

Kiitos kommenteista! :) Apua, joo tosiaan, tällä tavalla ja sillä tavalla - oon huono näissä, pitäs kertailla :D Mut kiva jos juonen ja muun suhteen kelpaa. Tuollaset pidemmät kommentit on just tosi kivoja, niistä saa mukavasti irti :)

Eniveis, kommenttia vaan, ne inspailee hurjasti. Koitan tässä tuota seuraavaa pätkää saada mahdollisimman piakkoin tänne :)

Lähettäjä: Akira 
Päivämäärä:   1.11.10 23:20:02

Uusi lukija ilmoittautuu :D

Viime yönä lukaisin läpi niin en enää kaikkee muista mistä oli tarkotus kommenttia antaa, mut jotain sanon nyt kumminkin.. Tekstiä on helppo lukea vaikka henk koht komppaankin häntä joka jossain välissä huomautti 'tuo' sanan käytöstä. Varsinkin jatkuvasti käytettynä. Mut on kyllä niin hyvä juoni&hahmot et mitä väliä :D Aijoo ja just täydellistä et kerronta on vaan Tuukan puolelta! Ihania persoonia molemmat.

Kovasti tykkään, toivon koko sydämestäni ettei tää kuivu kokoon ^.^

Lähettäjä: funfunHey 
Päivämäärä:   2.11.10 19:16:50

Aivan IHANA pätkä taasen :) <3

Mua ei henk koht häiritse se TUO-sana, mutta jos se pitää vaihtaa, niin vaihda vaan :D

Ja joo, jatkoa pian ;) Oon KOUKUSSA! =D

Lähettäjä: secret 
Päivämäärä:   3.11.10 15:37:30

Aina ku tätä lukee ni vihloo sillee jännästi mahas ku on niin ihanaa toi teksti! jatka nopeesti kiltti ♥

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   4.11.10 10:10:13

Ihan älyttömän hyvää tekstiä, jatkoa odottelen =))

Päivämäärä:   4.11.10 21:11:42

millon jatkoo? :)

Lähettäjä: Neurotic 
Päivämäärä:   6.11.10 01:38:55

Oi, aivan hurrrrjan piristävää saada kommentteja! <3 Kiitos, punastelen täällä noista kehuistanne :> Ehkä se 'tuo'-sana on sitten makukysymys, mutta toivon, ettei se ketään kadottaisi tätä lukemasta, vaikka uskonkin että se joidenkin korvaan särähtää.

Jatko venyy sunnuntaille. Se on mulla kyllä valmiina kirjotettuna mut oon tämän ja huomisenpäivän täällä frendin kämpillä, joten en sitä pätkää tänne saa. Mutta sunnuntaihin! =)

Lähettäjä: über ihq 
Päivämäärä:   7.11.10 18:31:27

tänään jatkoo???=)

LähettäjäNeurotic 
Päivämäärä:   7.11.10 20:11:45

Noin, tässäpäs tämä, vähän pidempi pätkänen nyt.

Huhtikuu vaihtui viikonalussa toukokuuksi ja ilma tuntui jo paljon lämpimämmältä. Tapasin Senjan sattumalta keskiviikkona ja me käväistiin jälleen kahvilla, mikä oli oikeastaan todella mukavaa. Olin alkanut pitää jokakeväisiä vanhempainvartteja oppilaiden ja näiden huoltajien kesken ja torstaina Mikaelin äiti tuli poikansa kanssa koulun jälkeen juttelemaan. Oli tavallaan erikoista nähdä Eliaksen siskoa, vaikka olinhan minä tämän ennenkin tavannut. Nyt se vain oli erilaista, koska silloin en ollut tuntenut Eliasta mitenkään ja nyt taas - no, nyt minä tunsin ainakin jollain tavalla. Hassulta tuntui varsinkin se kun Rosa mainitsi jotain veljestään ja siitä miten tuo oli Mikaelin kanssa niin läheinen ja muuta - tietämättä yhtään siitä, että minä oikeastaan olin tavannut Eliaksen. Niin, ja että minun ajatukseni tuntuivat melkein häiritsevän usein eksyvän tuohon salaperäiseen mieheen. Syytä sille en tiennyt, mutta en mahtanut asialle mitään, vaikka kuinka yritin.

Niin, Elias ihan totta kysyi minua oluelle torstaina. Alunperin olin luullut miehen vain vitsailevan, mutta kun torstaina kaupasta kävellessäni kännykkä oli soinut, saatoin huomata, että Elias oli ollut tosissaan.
- Kaljan suhteen mä en jauha ikinä páskaa, tämä oli todennut puhelimeen sanoessani luulleeni tuon heittäneen läppää. Puheillaan mies oli saanut väkisin pienen hymyn nykimään suupielessä. Oli kai hassua, että oikeastaan olin jotenkin innoissani miehen näkemisestä, vaikkei kyseessä todellakaan ollut senkaltainen ihminen, jonka kanssa normaalisti tahtoisin aikaani viettää. Tai en minä tiedä, Eliaksessa oli jotain hassulla tavalla jännittävää - ja ehkä minä kaipasin sitä salaa, nimittäin jännitystä. Tunsin itseni välillä liiankin tylsäksi ja kieltämättä minun teki mieli heittäytyä sille nuoruuslinjalle edes joskus, vaikkeivat baarit enää nykyään niin hienoilta paikoilta tuntuneetkaan kuin kymmenen vuotta sitten.

Me sovimme epävirallisesti, että näkisimme perjantai-iltana. Olihan se erikoista - ystävystyä Eliaksen kaltaisen ihmisen kanssa ja kun otti vielä huomioon miten tai millä tavalla me olimme tavanneet. Perjantai-illan baarireissuista ei saisi tulla tapa, mutta astelin kuitenkin melko rennosti pääkadun beereja päin. Elias seisoi yhden terassin edessä ja sytytteli tupakkaa. Miehen erotti jo kaukaa, vaikka porukkaa olikin jonkin verran. Kevyt kevättuuli pörrötti tämän hiuksia ja sai Eliaksen kiroilemaan kun tupakka ei syttynyt.
- Moi, tervehdin luokse päästyäni ja kuljetin kättäni melkein siiliksi leikattujen hiuksien läpi.
- Jessus mä säikähin, mies sanoi ja katsoi minua virnistäen rennosti, - mä lottosin, ettet sä tule.
- Miten niin en tulis? kysyin ja katsoin kuinka Elias sai savukkeensa syttymään. Musiikki kantautui sisältä ja ihmiset olivat pakkautuneet terassille nauttimaan toukokuisen alkuillan lämmöstä.
- Emmä tiedä, kunhan mietin, ettet sä oikeen tykkää mun seurasta, Elias sanoi naurahtaen epämääräisesti ja kiskoi myrkkyä keuhkoihinsa.
- Millasena pinnallisena kermapérseenä sä mua oikein pidät? heitin ja Elias virnisti tupakkansa takaa, katsahtaen sitten taivaalle.
- En mä pidä sua sellasena, mut onhan tää vähän hassua, mies sanoi kohautellen olkiaan ja puhalsi savurenkaan ilmaan, - mut sä oot kuitenkin maikaks aika hyvä tyyppi, tuo jatkoi hieman ilkikurisesti ja rypistin otsaani. Elias virnisti.
- Sä teet ton ilmeen aina kun mä sanon jotain outoo. Tai siis sun mielestä outoo, mies sanoi ja väisti jotain takaansa kulkevaa naista.
- Minkä ilmeen? kysyin ja kohotin kulmiani.
- Sellasen mietteliään ilmeen, Elias vastasi, - hymyilisit mieluummin, käy sulle paremmin.
- Oot sä aina noin suorasanainen? hymähdin ja Elias karisti tuhkaa maahan hymyillen rennosti.
- Humalassa mä vasta olenkin, siks mä varmaan aina saan turpaani, mies sanoi kohautellen olkiaan ja viskasi tupakan sitten katuun. Kohotin hieman kulmiani. Elias taputti minua selkään ja kääntyi kohti ovia.
- Mutta páskat siitä, mä lupaan tarjota ekan kierroksen.

En edes muistanut milloin olisin viimeksi juonut niin monta lasia tai drinkkia niin lyhyessä ajassa. Elias piti niin kovaa vauhtia, että oli ihme, että edes pysyin miehen tahdissa. Tai enhän minä ihan pysynytkään, mutta siitäkin huolimatta ainetta meni kurkusta alas vähintäänkin tiuhaan tahtiin siinä jutellessa.
- Ei hélvetti, mun ei oikeesti pitäis enää juua, selittelin jossain vaiheessa vähän sammaltaen ja Elias nauroi.
- Sun just pitää, tämä väitti ja nousi ylös vähän horjuen, - sitä paitsi se on sun vuoro tarjota, mies jatkoi ja tarrasi ranteeseeni vetäen minut seisomaan. Päässä humisi ja silmissä heitti, mutta en voinut olla hymyilemättä huvittuneena. Elias suuntasi päättäväisenä tiskille ja minulla oli vaikeuksia pysyä miehen perässä. En tajunnut miten Eliaksen pää kesti tuollaista juomatahtia, eihän mies edes horjunut niin paljon kuin minä. Siinä ihmisten keskellä kävi loppujen lopuksi niin, että kadotin Eliaksen näköpiiristäni, mutta siinä haahuillessani sen sijaan huomasin tutunnäköisen ihmisen vähän matkan päässä. Hymyilin yllättyneenä ja lähdin kävelemään punatukkaisen naisen luo reippain askelin. Luokse päästyäni taputin kevyesti naisen olkapäätä ja tämä käännähti.
- No mit... Tuukka!
Senja kapsahti kaulaani yllättyneenä ja nauroin naisen yllättävälle liikkeelle. Senja halasi minua naurahdellen ja kohtasi sitten katseeni hilpeys silmissään.
- Mitä sä täällä? nainen kyseli hieman sammaltaen ja virnistin.
- Mitähän sitä yleensä, vastasin ja Senja nauroi musiikin yli, - ootsä kenen seurassa?
- Annan ja Marikan ja Marikan miehen Tonin, nainen vastasi ja huojui hivenen - hitto mikä yhteensattuma, vähän niin kuin sillon keskiviikkona.
- No älä, hymyilin ja huomasin Eliaksen vähän matkan päässä. Heilautin miehelle kättäni ja tuo vaihtoi pari sanaa jonkun miehen kanssa, kunnes lähti astelemaan meidän suunnallemme ympärilleen vähän vilkuillen. Senja katseli miestä uteliaana ja soin naiselle rennon hymyn.
- Hei naistenmies, sä lemppasit mut aika tylysti äsken, Elias sanoi luokse päästyään ja kohotin kulmiani.
- Mä kadotin sut!
- Mitäs jäit jälkeen, Elias virnuili humalaisesti ja katsoi sitten Senjaa nyökäten tervehdykseksi, - Elias.
- Senja, nainen vastasi hymyillen, - ootteko te kavereita?
- Eikun rakastavaisia, vai mitä Tuukka? Elias kysyi ja kiersi kätensä hartioideni ympärille. Senja nauroi heleästi.
- Sun päiväunissas ehkä, vastasin virnuillen ja Elias mutristi alahuultaan.
- Sä oot hirveen ilkee, mies kommentoi, - saat nyt luvan tarjota mulle, ja hei Senjalle kans.
- Hei joo kohta, mä käväsen vaan vessassa, Senja sanoi ja hymyili.
- Ihan hyvin ne hiukset on ja nenäkin on ihan puuteroitu, Elias kommentoi ilkikurisesti ja Senja naurahti.
- Tiesitkö sä, että saattaa ne naiset käydä vessassa muutenkin kun kohentamassa meikkiä? nainen kysyi hymyillen ja Elias virnisti.
- Oikeesti?
Punapää hymyili nätisti ja kääntyi sitten, suunnaten vessoille päin. Elias kääntyi katsomaan minua ja kohotteli kulmiaan. Vilkaisin Senjan perään ja siirryin sitten katsomaan miestä, tarttuen nopealla liikkellä tuon käsivarteen ja suunnaten tiskille.

- Onks sulla jotain tuon Senjan kanssa? Oliks se Senja? Elias kyseli kun me kiskottiin paukut kurkusta alas. Katsoin miestä ja hymyilin humaltuneena.
- Äh, ei meillä mitään vakavaa.
- Vähän kuitenkin?
- No eihän.
Elias katsoi minua kulmiensa alta ja läimäisin miestä hellästi takaraivoon saaden tämän naurahtamaan. Annoin hymyn levitä kasvoilleni katsoessani miestä. Eliaksen kanssa oli jotenkin rentoa, saattoi vain antaa mennä ilman, että kukaan tuli sanomaan, että käytökseni oli täysin vastoin tapojani. Elias ei tuntenut minua niin hyvin, että olisi voinut tietää - ja vaikka olisi tiennytkin, niin en usko, että tämä olisi silti sanonut mitään. Eliaksen kanssa sai olla jotenkin niin omaitsensä ilman paineita - ja ihan totta minä viihdyin miehen seurassa. Varsinkin tällä tavalla pienessä humalassa me olimme niin kuin olisimme tunteneet monta vuotta, eikä suinkaan vain kaksi viikkoa. Jossain vaiheessa paikalle eksyi kolme Eliaksen kaveria, jotain samaa ikäluokkaa olevaa sakkia. Ja nimetkin paljastuivat hyvin nopeasti, pitkä ja laiha mies oli Leevi ja tämän vieressä seisova pariskunta Oskari ja Julia.
- Leevi on varmaan mun pitkäaikaisimpia frendejä, tunnettu @!#$ monta vuotta, Elias selitti hymyillen.
- Maailman ainoo ihminen joka on jaksanu sun seuraa kaikki nää vuodet, Leevi virnuili.
- No toi on ehkä totta joo, Elias sanoi rennosti ja pörrötteli hiuksiaan, - mut Tuukka on hauska tyyppi, se on vähän outo, mut meitsi tykkää siitä, se on silleen omaittensä, mies selitteli humaltuneesti Leeville ja kohottelin kulmiani. Outo?
- No eiks sitä ihminen oo enemmän tai vähemmän outo jos viihtyy vapaaehtoisesti sun seurassa, Leevi virnuili toverillisesti ja Elias mottasi miestä käteen saaden tuon nauramaan, - oot sä Tuukka minkäikänen?
- Kolmeyks, vastasin kepeästi ja Leevi hymyili. Mies jutteli meidän kanssamme pienen tovin, kunnes Senja ilmesti Anna vierellään meidän luoksemme siihen tiskille. Leevin huomio siirtyi naisiin ja Elias keskittyi tilaamaan itselleen oluen.
- Mitä sä otat? kysyin Senjalta ja kiersin toisen käteni naisen lantion ympärille. Ehkä se oli joku hassu vaisto, en kai halunnut Leevin varastavan Senjan huomiota, vaikken naisesta varsinaisesti niin kiinnostunut ollutkaan.
- Jos vaikka Cosmon.
- Arvasin!
- Etkä arvannu, nainen väitti hymyillen ja virnistin tilaten sitten naiselle drinkkinsa. Senja silitteli vähän kättäni ja nojautui lähemmäs, jolloin annoin käteni kiertyä paremmin tämän ympärille. Leevi oli keskittynyt puhumaan Annalle, eikä mennyt kovin kauaa kun nuo kaksi katosivatkin omille teilleen.
- Osku, lähetsä tupakille? kuulin Eliaksen kysyvän kaveriltaan, joka joi lasinsa tyhjäksi nyökytellen sitten. Kaksikko käännähti hieman hoippuen tiskiltä ja suuntasi sitten oville päin. Elias ei sanonut minulle mitään ja vähän harmistuneena katsoin miehen perään, vaikka kai tämä tulisi takaisin. Tai jos ei tulisikaan? Eliaksen kanssa oli niin hauskaa, etten halunnut tuon katoavan omille teilleen. Vaikka toisaalta, itsehän minä olin Senjan kylkeen lyöttäytynyt.

- Tuukka huhuu, sä vaan tuijotat eteenpäin, Senja kommentoi ja siemaili lasistaan.
- Aijaa, ynähdin ja naurahdin sitten koittaen olla ajattelematta Eliasta, - lähetsä tanssimaan?
Senja hymyili humaltuneesti ja astahti eteeni sivellen vähän niskaani. Virnistin kepeästi ja vetäisin naista vähän lähemmäs, tuntien sitten Senjan huulten painuvan omilleni. Se oli sellainen perinteinen kännisuudelma yliampuvalla intohimolla ja ilman tunnetta. Ei se häirinnyt vaan tuntui siinä humalassa lähinnä hyvinkin kutkuttavalta, mutta häiritsevää olikin se, että suudellessani Senjaa ajattelin kokoajan Eliasta ja sitä, että tulisiko tuo enää takaisin siihen tiskille kadottuaan savuille. Halusin olla Eliaksen seurassa vieläkin enemmän kuin Senjan, se oli totuus, ja nyt miestä ei näkynyt missään.

Tanssin Senjan kanssa yhden vähän rauhallisemman kappaleen kunnes nainen sanoi kaipaavansa raitista ilmaa. Huomasin tämän vähän pettyvän kun en lähtenyt mukaan ulos ja tunsin omantunnon kolkuttelevan, mutta päätin kuitenkin etsiä Eliaksen. Siinä humalassa se oli hankalaa, mutta jonkun aikaa harhailtuani huomasin miehen Oskarin ja Julian seurassa yhdessä pöydässä tyhjien lasien kanssa. Hieman horjahdellen lähdin kävelemään sinne suunnalle ja kohdalle päästyäni Oskari tervehti minua kuin vanhaa ystävää.
- Istu alas ihmeessä, tämä ilmoitti sammaltaen ja lysähdin tuoliin hieman huojuen. Elias kuitenkin nousi saman tien ja vilkaisi vähän tiskille päin.
- Mä käyn tilaamassa oluen, ottaako joku muu?
- Pistä kaikille, Oskari ilmoitti.
- Tuo mulle joku makee juoma, siideri tai jotain, Julia kommentoi väliin kunnes Elias kääntyi ja horjahteli tiskille päin. Kohotin kulmiani Oskarille ja Julialle, joista ensimmäinen kohautti olkiaan.
- Onks joku hätänä? kysyin tarkoittaen Eliaksen vaiteliaisuutta ja Oskari heilautti huolettomasti kättään.
- Äh, eikä kun puhuttiin vaan vanhoja juttuja, sellasta vakavampaa settiä, mutta kyllä se siitä piristyy, mies sanoi rennosti hymyillen, - se on vähän hassua, että sä hengaat Eliaksen kanssa, Oskari jatkoi kepeästi.
- Miten niin?
- No sillee, se kertoi että sä oot opettaja ja kaikkee ja Elias nyt, no sillä on vähän kaikenlaisia juttuja menneisyydessä - vaikka siis, enhän mä sua tunne, mutta kuitenkin, kyllähän sä tajuut, Oskari selitteli ja kiersi kätensä Julian ympärille. Tajusinko? Katsoin noita kahta mietteliäänä ja olin avaamassa suutani, mutta sitten Elias kävelikin juomien kanssa pöytään ja istui alas. Otin oman olueni ja vilkuilin vieressäni istuvaa miestä, joka nosti oman lasinsa huulilleen. Oskari oli ollut oikeassa, siinä meni ehkä viitisen minuuttia kun Elias tosiaan jo jutteli tavalliseen rentoon tapaansa ja minä saatoin hymyillä vapautuneesti.

En varmasti ollut juonut näin paljon aikoihin ja olin varma, etten tulisi juomaankaan. Elias horjui melko rajusti kun me asteltiin lopulta ulos baarista. Senjaa en enää nähnyt sinä iltana ja aamulla asia varmaan harmittaisi, mutta nyt en edes muistanut. Julia ja Oskari asuivat lähellä ja päättivät kävellä asunnolleen, mutta minä ja Elias jouduimme ottamaan taksin. Olo tuntui tokkuraiselta ja sekavalta, jotenkin raskaalta ja laskuhumala iski päälle aika kovalla voimalla.
- Tais tulla juotua vähän liikaa... mumisin taksitolpalla ja suljin hetkeksi silmäni väsyneenä.
- Niin se joskus, Elias vastasi horjuen ja käänsin katseeni mieheen. Elias katsoi minua humaltunein silmin ja otti vähän tukea pylväästä. Hetken aikaa me vain tuijotimme toisiamme sanomatta mitään.
- Mulla oli hauskaa, totesin lopulta ja Elias naurahti saaden minut kohottamaan kulmiani, - oikeesti.
- Sä oot hauska.
- Ite oot, mutisin ja taksin tullessa me astelimme sisälle. Päässä heitti niin, etten olisi ihmetellyt vaikka olisin lentänyt kumoon siinä ovea availlessani. Silmäluomet tuntuivat raskailta ja selitin taksikuskille osoitteeni Eliaksen jälkeen. Auton kääntyessä pois päätieltä, suljin hetkeksi silmäni ja annoin itseni nojata vieressä istuvaan mieheen. Se mahtoi näyttää huvittavalta, mutta kyseinen ajatus ei mainittavasti mieltä nyt vaivannut. Vedin sisääni Eliaksen hykertävää tuoksua ja siinä humalassa en suuremmin ajatellut, vaan nojauduin paremmin miestä vasten. Oli jotenkin rauhoittavaa nojata tuohon, kai minä vähän kaipasin läheisyyttä tai jotain, johtuen luultavasti humalasta. Eliaksen sormet silittivät vähän niskaani ja sitten mies kiersi kätensä hartioideni ympäri, saaden minut painautumaan vielä lähemmäs. Se oli hassu hetki, eikä pelkästään siksi, että me olimme humalassa, vaan muutenkin, siinä oli jotain erityistä. En tiedä mitä oikeastaan tapahtui, mutta taisin siinä rauhallisuudessa nukahtaa hetkeksi.
- Tuukka?
- Mmh...?
- Me ollaan kai nyt sun kotitiellä...
- Ai? avasin silmäni tokkuraisena. Auto oli pysähtynyt ja taksikuski haukotteli merkitsevästi.
- Mitenhän mä pääsen kotiin, hymähdin ja kohottauduin jotenkin sekavana istumaan.
- Haluutsä tulla mun luo?
- Ai, voinks mä?
- Jos sä haluut.
- Entäs se sun tyttökaveri...?
- Ei me nyt vítussa asuta yhessä, eikä se muija mua jaksa kiinnostaa muutenkaan.
Katsoin Eliasta, joka katsoi takaisin niillä humaltuneilla silmillään, kasvot ihan lähellä omiani. Saatoin vain kuvitella miltä meidän keskustelumme kuulosti ajajan paikalla olevasta miehestä, mutta en minä tuolle siinä alkanut selittää, että me olimme ihan vain kavereita ja sitä rataa, eikä meidän puheet liittyneet mitenkään mihinkään intiimiin. Nyökyttelin aika epämääräisesti ja kuulin kuskin huokaavan Eliaksen selittäessä sammaltaen, etten minä jäisikään tässä pois. Painoin pään hetkeksi käsiini ja nojauduin sitten taaksepäin sulkien silmäni.

Me maksoimme taksin puoliksi kunnes astelimme viileään kevätyöhön. Elias sytytti tupakan kerrostalon pihalla ja poltteli sen loppuun, ennenkuin asteli horjahdellen rappuun. Seurasin miestä aika tokkuraisena aina toiseen kerrokseen ja miehen ovelle asti.
- Pérkeleen ovi, Elias mumisi tapellessaan avaimen ja lukon kanssa.
- Sä et vaan osaa, mutisin ja nauroin väsyneesti. Elias katsoi minuun ja kohotteli kulmiaan.
- Et osais itekää.
- Osaisin, annahan se avain tänne, sanoin ja horjahdin vähän ojentaen kättäni. Elias pyöritti päätään ja yritti vielä saada ovea auki vaikka kädet heiluivat siihen malliin, ettei siitä oikein mitään tullut.
- Anna nyt mä, intin ja tartuin miehen käteen saadakseni avaimen.
- Eikä, Elias sanoi ja puristi kätensä nyrkkiin. Yritin saada avainta mieheltä, mutta tuo vei kättään kauemmas ja nauroi. Se mahtoi näyttää lapselliselta, mutta jos totta puhutaan, niin ajatuksenjuoksuni ei ollut parhaimmillaan juuri nyt.
- Anna se avain, toistelin ja koitin tarrata miehen käteen melko huonoin tuloksin.
- Enhän, Elias sanoi ja virnisti sitten yrityksilleni saada avainta tuon nyrkistä. Ynähdin turhautuneena ja lopulta tarrasin miehen käsivarteen, vetäen tuota lähemmäs. Elias nauroi hiljaa ja yritin avata tämän nyrkkiin puristettua kättä, mikä oli verrattain aika toivotonta. Joskin sitä enemmän Eliasta nauratti.
- Älä viiti, ynähdin ja sen kummempia miettimättä työnsin miehen vasten seinää saadakseni avaimen. En tiedä miten se oli niin tärkeää, mutta en halunnut miehen voittavan. Elias näytti yllättyvän ja hämmentyvän, mutta pian kasvoille nousi taas hymy.
- Älä ite, mies vastasi sammaltaen ja siinä samassa tuo tarttui minua paidan rinnuksista ja työnsi vastakkaista seinää vasten, virnistäen hieman ilkikurisesti. Mutristin huultani ja Elias heilautti avaimia silmieni edessä kiusoitteleva hymy huulillaan.
- Sä oot kauhee, mumisin ja katsoin paidastani edelleen kiinni pitävää miestä, joka oli hassun lähellä siinä edessäni.
- Kiitos helvetísti, Elias vastasi ja katsoi minua niillä humaltuneilla silmillään. Huulitani pääsi hieman hämmentynyt naurahdus ja tutkailin siinä humalassani miehen kasvoja vähän tarkemmin. Ne olivat jotenkin niin lähellä - tai oikeastaan Elias oli muutenkin hurjan lähellä, lähestulkoon kiinni minussa. Saatoin tuntea tuon kehosta lähtevän lämmön ja jännityksen itseäni vasten siinä miehen ja seinän välissä ollessani, eikä se tuntunut yhtään pahalta, päin vastoin. Hymyilin hieman itsekseni ja Elias kohotteli kulmiaan.
- Mitä?
- Ei mitään.
Lopulta Elias päästi irti paidastani, muttei silti siirtynyt siitä edestäni minnekään, seisoi vain siinä ja tarkkaili kasvojani. Hymyilin huvittuneena ja nostin vähän kättäni hipaisten miehen hieman pörröttyneitä hiuksia. En minä tiedä mitä oikeastaan tapahtui, me vain seisoimme siinä ja katsoimme toisiamme ilman mitään järjellistä syytä. Silti siinä hetkessä oli jotain - en minä tiedä, jotain hassua, enkä usko, että se johtui vain humalasta. Eliaksen käsi laskeutui kevyesti kaulalleni, sormet hivelivät varoen ihoani ja minulle tuli hassu halu vetää mies aivan lähelle itseäni, iholle asti. Katsoin Eliakseen ja hipaisin kevyesti miehen poskea, kaulaa ja niskaa sekä rintakehää, joka kohoili tasaiseen tahtiin, tosin ehkä vähän normaalia nopeammin. En tiedä johtuiko se kovemman puoleisesta humalasta, mutta Eliaksen lähelläolo sai jotenkin hassusti vatsanpohjassa pistelemään. Mies liikahti hieman edessäni ja katsoi minuun toinen käsi edelleen kaulallani. En tiedä miten kauan me siinä vain seisoimme ja katsoimme toisiamme, mutta se oli todellakin hassua, jotenkin erikoista.
- Pitäs varmaan avata toi ovi, Elias mumisi lopulta ja katsoin miestä nyökytellen vähän. Mies kuljetti sormeaan varovasti, kuin kokeillen, kaulaani pitkin rintakehälle ja kyljelle, vilkaisi alas ja laski sitten kätensä. Vähän sekavin fiiliksin katsoin kuinka mies käännähti ja jatkoi sitä lukon ja avaimen kanssa tappelua. Tällä kertaa en tullut väliin, olin kai liian hämmentynyt, humalasta huolimatta, sanomaan mitään. Meni pieni tovi, että Elias sai oven auki, mutta loppujenlopuksi me saimme itsemme pois siitä käytävästä seisoksimasta, vaikka en tiedä - ehkä se äskeinen hetki olisi voinut kestää vähän pidempäänkin.

Päivämäärä:   7.11.10 20:29:15

Über ihanaa! ;) Oikeesti, ihana toi loppu, jatka äkkiä! :D

Päivämäärä:   7.11.10 21:57:47

Oi, söpöä :) Etenee just sopivaan tahtiin tämä, äkkiä vaan jatkoo!

Lähettäjä: maea 
Päivämäärä:   7.11.10 22:13:40

Hei ei tommoseen kohtaan voi jättää ! :DD
Kirjotat tosi hyvin tätä, käyn joka päivä kattomassa et onko jatkoa tullut :)

Päivämäärä:   7.11.10 22:50:47

oivoi ihanaaa<3

Päivämäärä:   7.11.10 23:23:00

Jatkoo <3

LähettäjäNeurotic 
Päivämäärä:   8.11.10 19:11:56

Kiitos! =) Kommentteja vaan hei ihmiset! Ei kai etene liian nopeasti/hitaasti? Mitä muutosta tekisit tähän? Mikä on hyvää, mikä huonoa? Mielipiteet hahmoista jne jne? <: Kinuan täällä kommentteja, mutmut, ne on niin piristäviä :D

LähettäjäPatamon 
Päivämäärä:   8.11.10 19:18:17

Joo jatkoa ehdottomasti, vieläkin, ja luulisin ettei mielipiteeni tule muuttumaan.
Hahmot ovat tosi hyvät, ja ei tässä mikään ole "huonoa".
Etenee sujuvaa tahtia, ja muutenkin kirjoutustaitosi ovat hyvät.

Jatkoa odotellen, eikä mitään kiirettä, ettei tule sähläys virheitä. =)

Ps, ois tosi jees jos jossain kohtaa se Mikael, Tuukka ja Elias menis johkiin yhes. Ois ihanaa, mutta se on vain ehdotus. Jos toteutumisesta ei tule mitään, niin ei haittaa..! (:

Päivämäärä:   8.11.10 19:37:07

Oi, ihana pätkä. Tai siis toi loppu <3 ;)) Mä jo säikähin että ne pussaa, mutta ei onneksi. :) Mutta seuraavassa voi jo, jos haluaaaa.. ;DDD

Jatkova. =)

Päivämäärä:   8.11.10 19:44:47

Heei =)
Olit tonne alkupuolelle pariin kohtaan kirjottanut omaitsensä yhteen, vaikka se onkin erikseen ja sitten siellä oli varmaan vaan näppäilyvirhe beereja =)

Kamala kun tästä on vaikee sanoo mitään kriittistä, on niin ihanaa tekstiä ja tosiaan tuntuu ettei haluis lopettaa ollenkaan lukemista, vaikka kouluhommiakin pitäis tehä :D. Oli tosi kiva pätkä kun oli noin pitkäkin ja voi ku oli ihana toi loppu. Tykkäsin taas tosi paljon, kiitokset ja jatkoa <3

Päivämäärä:   8.11.10 20:25:33

äkkiä jatkoo pliiiss :)) ♥

Lähettäjä: jöö 
Päivämäärä:   9.11.10 16:34:37

ylösylös

Päivämäärä:   10.11.10 20:01:31

oli tippunu o.O
Äkkiä piti nostaa! :D

Päivämäärä:   10.11.10 21:46:52

Jatkoo :)

Lähettäjä: verenhimoinen (: 
Päivämäärä:   10.11.10 23:20:17

jatkoa =))

Lähettäjä: femma 
Päivämäärä:   11.11.10 20:11:09

älyttömän hyvä, jatkoa<3

LähettäjäNeurotic 
Päivämäärä:   11.11.10 23:59:55

Kiitos miljoonasti kommenteista! <3 Ihana nähdä, että tätä tosiaan jopa luetaan :)

Nyt tulee vähän tapahtumaköyhää tekstiä, I know. Tässä nyt ei oikeesti tapahdu paljoa, mutta pakko säästellä noita suunnitteluja hieman tuonnemmaksi, ettei vaan ala edetä liian nopeasti. Seuraavissa parissa pätkässä kuitenkin sitten tapahtuu taas vähän kaikenlaista, tähän väliin vaan vähän tällasta. Toi loppuosa on aika kuvaukseton ja tollanen, noh, nopeesti etenevä, koittakaa kestää :) Elän kommenteista, joten niitä kiitos, lisää lisää vaan!
_________

En oikeastaan tiennyt mikä oli ensimmäinen ajatukseni kun heräsin joskus aamupäivällä järkyttävään päänsärkyyn jossain aivan muualla kuin kotonani. Olo tuntui tokkuraiselta ja pahoinvoivalta, ja minun oli aivan turha yrittää päästä takaisin uneen kun olin jo kerran herännyt. Ynähdin itsekseni, nipistin silmiäni kiinni ja painoin päätä tyynyyn surkeana. Pää tuntui keilapallolta, jota hakkasi yhtäaikaa kymmenen vasaraa kilpaa, ja voin sanoa, että se tuntui kaikkea muuta kuin nautinnolliselta. Huokaisin tuskastuneena ja lopulta avasin raskaat luomeni kun tiesin, ettei nukkumisesta enää mitään tulisi. Auringonsäteet työntyivät ikkunan lävitse ja saivat silmät kirvelemään. Hetken aikaa mietittyäni muistin Eliaksen. Elias. En ollut varma mikä ratkaisu se oli ollut, että olin tullut tänne yöksi, mutta tässä sitä kuitenkin maattiin miehen sohvalla puolikuolleensa eilisestä, joka ei sekään ollut ihan täydellisesti tallessa muistissa. Ensinnäkään, ei todellakaan ollut minun tapaistani juoda itseäni sellaiseen kuntoon, että aamulla olo olisi tällainen saatika etten muistaisi kaikkea tapahtunutta selkeästi.

Varovasti nousin istumaan ja painoin kasvot käsiini huonovointisena. Missähän Elias oli? Oikeastaan en muistanut miten olin siihen sohvalle osannut nukkumaan mennä, mutta jotain muuta muistin kyllä. Nimittäin sen hetken siinä rapussa - en tiedä mitä se oli ollut, mutta jotenkin ajatus siitä sai mahanpohjassa kutittelemaan. Toisaalta minua kyllä hävetti koko asia, en voinut olla miettimättä mitä Elias ajatteli - jos tuo siis edes muisti. Avasin jälleen silmäni ja nojauduin sohvan selkänojaa vasten huokaisten raskaasti. Mahassa kiersi ja pää tuntui halkeavan. Saatoin vannoa itselleni, että baarireissut saivat toviksi jäädä. Katsoin kirvelevin simin olohuonetta, joka oli vähän pienempi ja astetta sotkuisempi kuin omani, mutta periaatteessa ihan kotoisa. Jos totta puhutaan, niin ensin minulle olisi tullut mieleen aivan toisenlainen kämppä, nimenomaan siinä negatiivisessa mielessä, mutta saatoin todeta, että asunto näytti oikeastaan ihan kivalta.
- Huomenta.
Säpsähdin ajatuksistani, käänsin katseeni äänen suuntaan ja huomasin Eliaksen astelleen olohuoneeseen boksereissa ja ylisuuressa t-paidassa. Jos olo ei olisi ollut niin järkyttävä, olisin varmasti hymyillyt näylle. Miehen hiukset olivat sotkussa ja tuo näytti pahiksen sijaan lähinnä menninkäiseltä tai peikolta. Oikeastaan aika suloiselta sellaiselta.
- Hmm, huomenta, mumisin ääni painoksissa ja Elias naurahti hiljaa hieroen silmiään.
- Ei kai oo paha olo?
- Ei toki, mä oon elämäni kunnossa, vastasin surkeana ja irvistin.
- Siltä näyttäs, Elias sanoi sarkastiseen tapaansa, hieroi silmiään ja vilkaisi ympärilleen. Hetken aikaa oli hiljaista ja kieltämättä se tuntui vähän kiusaannuttavalta, eikä asiaa auttanut yhtään, että huomasin Eliaksen vilkuilevan itseäni vaivihkaa ja jotenkin tarkkaillen. Lopulta painoin pään käsiini ja koitin ajatuksen voimalla saada päänsäryn pois. Tuloksetta.
- Haluut sä jotain särkylääkettä? Elias rikkoi taas hiljaisuuden hieman painoksissa olevalla äänellään. Katsoin miestä, joka oli alkanut nojailla seinään.
- Mieluusti, ynähdin.
- Venaa sekunti.

Särkylääkeaanoksen jälkeen seisoin virkistävän suihkun alla jaksamatta yksinkertaisesti tehdä muuta kuin antaa pisaroiden tipahdella iholle. Päätä särki edelleen tuskallisen kovaa ja olokin tuntui huonolta, mutta sentään tokkuraisuus vähän hellitti viileähkön suihkun myötä. Olisinhan minä voinut kotonakin suihkussa käydä, mutta kun Elias oli itse kysynyt halusinko käydä suihkussa, niin tokihan se kävi. Oikeastaan vielä paremmin kuin ensimmäinen vaihtoehto, vaikka nyt jouduinkin kiskomaan samat vaatteet päälleni puhtaiden sijaan. Sammutettuani suihkun pyyhin itseni kuivaksi, heitin Eliakselta lainaamani pyyhkeen suihkuseinän päälle, kunnes vedin vaatteet päälleni ja astelin ulos kylppäristä. Elias istui aika krapulaisennäköisenä keittiön pöydässä ja joi kahvia, vilkaisten sitten minua.
- Arvaa mitä? tuo mumahti ja kohotin kulmiani.
- Noh?
- Tilataanko pizzat?
Naurahdin hiljaa ja istuin miestä vastapäätä.
- Mä odotin jotain vakavaa.
- No mut pizzahan on ihan pérkeleen vakava juttu, mulla on nimittäin sairas nälkä, Elias vastasi ja hymyili pikaisesti haroen sitten hiuksiaan, - kai siitä suihkusta tuli lämmintä vettä?
Nyökyttelin kevyesti ja Elias nojautui kätensä varaan.
- Jotain reistaili talvella noi putket, mies hymähti kohauttaen olkiaan, - mut ne pizzat, tossa on alakerrassa semmonen ravintola, Elias jatkoi ja kohotteli kulmiaan minulle. Katsoin miestä, jonka kasvoilta sänki näkyi nyt vähän selvemmin, vaikkei nytkään mitenkään kovin merkittävästi. Silmänaluset olivat melko tummat ja iho normaalia kalpeampi, mutta sen nyt saattoi pistää täysin krapulan piikkiin. Hetkeksi me jäimme taas vain tuijottamaan toisiamme, ennen kuin tajusin kääntää katseeni pois. Elias näytti hämmentyvän hieman.
- No tilataan sitten, myönnyin lopulta ja mies virnisti napaten kännykkänsä. Ei kai minulla mikään kiire kotiin ollut ja sitäpaitsi Eliaksen seurassa oli jotenkin kiva olla, vaikka aluksi olinkin ajatellut muuta.

Jos totta puhutaan niin muistikuvat eilisestä olivat hatarat, mutta jostain syystä en voinut olla miettimättä Eliaksen eilistä kosketusta tai sitä miltä miehen iho oli tuntunut sormenpäitä vasten. Totta kai me olimme olleet humalassa, mutta siltikin tuntui, että ajatukseni pyörivät tuon miehen ympärille luvattoman usein, ja eilinen vain pahensi asiaa. Katsoin kuinka Elias tilasi pizzat ja ilmoitti sitten käyvänsä suihkussa. Huomasin miehestä huokuvan hienoisen hämmennyksen ja saatoin myöntää itsekin, että olihan tämä ehkä hieman kiusallista. Enhän minä nyt varsinaisesti Eliasta kovin hyvin tuntenut ja se eilinenkin - eihän siinä mitään jos toinen meistä olisi nainen, mikä ajatuksena sai minut huvittumaan, mutta oli vaikea uskoa Eliaksesta mitään sellaista - siis sellaista, että tuo pitäisi myös miehistä. Minä ajattelin välillä stereotyyppisesti, tiesin sen itsekin, mutta toisaalta, tuskin kukaan heti uskoisi, että minäkin olin tapaillut vuosia sitten miestä. Hymähdin vähän miettiessäni Tomin ja minun suhdetta, joka oli kai kaatunut jo pelkästään siihen, että minun oli ollut niin vaikea myöntää sitä tosiasiaa, että tunsin vetoa jotain miestä kohtaan. Ja nyt kun hyväksyin asian, niin oli jo vähän liian myöhäistä. Aikansa kutakin, ei minua jäänyt mikään meidän välillämme harmittamaan.

Vilkaisin kännykän ruutua ja tajusin, että minua oltiin kaivattua useammankin puhelun verran. Joel oli soittanut, samoin pikkusisko - niin, ja Senja. Kun nainen muistui mieleeni aloin väkisin miettiä miten olin ajautunut tuosta eroon viimeyönä. Muisti ei pelannut ja päätin, että soittaisin naiselle myöhemmin, ettei asia jäisi vaivaamaan. Pirautin nyt kuitenkin Joelille, joka kyseli saunailtaan tänään.
- Ei kai oo krapula? mies kiusasi ja ynähdin vähän, - herraisä Tuukka, sähän oot innostunu juomaan.
- Enhän, väitin ja hieroin otsaani.
- Olitsä baarissa eilen?
- Juu, mites sä? hymähdin, - tai ei varmaan tarvii ees kysyä, totesin naurahtaen rennosti ja vilkaisin ikkunaan. Joel nauroi ja myönsi asian kuten tavallista.
- Hei oot sä kotona nyt? mies kysyi sitten ja hieroin hieman niskaani.
- En mä, kun... yhen kaverin luona, selitin ja huomasin Eliaksen astelevan pian keittiöön hiukset märkinä ja leuka sileäksi ajettuna. Tälläkertaa mies oli jopa löytänyt t-paidan kaveriksi farkut. Elias vilkaisi minua ja siinä samassa ovikello soi ilmeisesti pizzantuojan myötä.
- Oot sä jonkun naisen luona? Joel uteli. Katsoin kuinka Elias katosi avaamaan ovea.
- No en ole.
- Olethan.
- Enhän.
- Älä selitä. Kuka se on? Senja?
- Ei ole.
- Oho, kenet sä oot iskeny?
- No en ketään.
- Onks se joku baarituttavuus?
- Voi luoja Joel, en mä oo kenenkään naisen luona, pukahdin ja siinä samassa Elias palasi takaisin keittiöön pizzojen kera kohotellen kulmiaan hieman huvittuneena. Vilkaisin miestä irvistäen ja kuuntelin kuinka Joel nauroi langan toisessa päässä.
- Okei, okei, ei sitten, mies totesi, - mut tänään mun luo.
- Selvä se, vastasin hieman hymyillen ja me jauhoimme vielä tovin jotain turhaa kunnes lopetimme puhelun. Hymähtäen laskin kännykän pöydälle ja katsion Eliasta, joka leikkasi pitkaa pieni huvittunut hymy huulillaan. Seurasin katseellani kuinka vesipisara valui hitaasti miehen poskelle ja siitä alas. Elias ei huomannut, keskittyi vain pizzaansa.
- Kuka sua oikein kyseli? tuo kysyi ja vilkaisin miestä samalla kun avasin oman pizzalaatikkoni, - joku mustasukkainen rakastaja?
- No ei se ollut kukaan nainen, ynähdin ja leikkasin pizzaani.
- Niin? Mähän sanoinkin rakastaja eikä rakastajatar, voihan se olla mieskin, Elias vastasi näsäviisaasti ja tuhahdin saamatta virnettä pyyhkiytymään miehen kasvoilta.
- Se oli kaveri vaan.
- Mä luulin, ettei opettajilla ole kavereita.
- Sä oot kyllä helvetín ärsyttävä joskus, totesin rauhallisesti. Elias nauroi ja nousi jääkaapille napaten sieltä maidon.
- Sä kuitenkin oot siinä vielä, ehkä se kertoo jotain susta.
- Ai niinku mitä?
- No vaikka että sä oikeesti tykkäät olla mun seurassa, mies sanoi ilkikurisesti ja laittoi pizzaa suuhunsa kaataen sitten lasiin maitoa. Okei, ehkä minä vähän tykkäsinkin. Pyöritin päätäni, mutta lopulta en voinut olla hymyilemättä hieman. Elias oli tavallaan suloinen, jotenkin lapsekas ja kuitenkin samalla myös miehekäs.

Maksoin Eliakselle osuuteni pizzoista ja päivä oli jo ehtinyt aika pitkälle kun lähdin kotiin. Olo ei ollut maailman parhain edelleenkään, mutta selvästi kohentunut kuitenkin ja olin ihan tyytyväinen. Kävellessäni bussipysäkiltä asunnolleni, en voinut olla miettimättä Eliasta. Miten yksi ihminen saattoi pyöriä pään sisällä niin paljon? En olisi ikinä uskonut, että ihminen johon törmään sattumalta käytävällä, alkaisi vaikuttaa ajatuksiini näinkin paljon. Kirosin koko ajatustenjuoksuani. Oli melkein törkeää miettiä tällaista kun otti huomioon, että Eliaksella oli nainen ja muutenkin, ei tämä nyt tuntunut ihan sallitulta.

*

Uhrasin lauantai-iltapäivän nukkumiselle ja illalla tosiaan kävin Joelin luona istumassa iltaa, tosin jätin ne parit kaljat korkkaamatta, saaden Joelin buuamaan.
- Pitäähän nyt jollain tässä porukassa järkeäkin päässä olla, olin huomauttanut. Tunsin melkein huonoa omaatuntoa juomisestani, vaikka tiesin, että join kuitenkin verrattain vähän jos otti huomioon, etten ollut tänä keväänäkään eksynyt baariin oikein yhtään. Sunnuntain suunnittelin ensi viikon äidinkielen koetta ja saatoin saada ajatukset välillä muualle. Tuntui kuin laiminlöisin työtäni kun nytkin olin viettänyt perjantain baarissa, mutta yritin olla sättimättä itseäni. Olin ollut ylisuorittaja lukioaikanani ja se oli ajanut minut lopulta romahduksen partaalle. Yritin olla stressaamatta ja arvostin niitä jotka uskalsivat elää hetkessä. Minäkin tahtoisin osata ja uskaltaa, mutta minkäs tälle mahtoi.

Tuntui, että päivät lipuivat eteen päin melkein luonnottoman nopeasti. Toukokuu muuttui aina vain lämpimämmäksi ja ajatus kesästä piristi hurjasti. Tämä tosin olisi ensimmäinen kesä ilman Kataa. Meidän oli ollut tapana matkustaa Tukholmaan aina kesäkuun alussa pahinta rantaryysistä pakoon, mutta nyt ei ollut Kataa sen pahemmin kuin Tukholman matkaakaan. En minä kokenut tarpeelliseksi löytää ketään hetkeen, mutta ehkä sekin kun katsoi Laurin ja Maikin perheonnea ja rakkautta, sai vähän miettimään, että minkä takia meillä meni Katan kanssa poikki tai että olisiko pitänyt yrittää vielä kovemmin aloittaa alusta. En minä enää haikaillut sitä naista, mutta asioita vain tuli mietittyä.

Elias kysyi minulta yllättäen keskiviikkona haluaisinko lähteä Leevin mökille istumaan iltaa perjantaina. Kuulemma vaihtelua baarireissuille, niin kuin minä nyt yleesäkään baareissa kovin usein kävisin. Eliashan minut oli sinne viime perjantaina houkutellut.
- Ota vaikka se Senja mukaan ja sano sille, että kuttuu sen blondin kaverinsa, mikä sen nimi nyt olikaan? mies selitti puhelimeen.
- Anna?
- Just se.
Ajatus Eliaksen näkemisestä kutkutti hassusti, vaikka luulisi, että olisin iloinen ennen kaikkea siitä, että saisin viettää iltaa Senjan kanssa jos nainen vain suostuisi lähtemään. Olin soittanut Senjalle sunnuntaina ja pahoitellut jos olin tehnyt jotain väärin, mutta nainen ei kuulemma muistanut loppuillasta juuri mitään. Lupasin ilmotella Eliakselle asiasta, vaikka olinkin melko varma, että tulisin. En tahtonut tuntea itseäni idiootiksi, mutta minun oli myönnettävä, että jokin miehessä kiinnosti - en tiedä millä tasolla kiinnostukseni oli, mutta Elias sai jotain liikahtamaan sisälläni ja sydämen lyömään vähän nopeammin. Okei, mies oli vähän ärsyttävä ja muistin Oskarin maininneen Eliaksen menneisyyden olevan vähemmän kunnollinen, mutta siltikin, tai ehkä juuri siksi, Eliaksessa oli jotain. Saatoin vain miettiä, että olinko minä tosiaan ihastumassa? Tuntui toki typerältä ajatella noin koska ajatukseni olivat ilmeisimmin yksipuolisia ja Elias oli jonkinsorttisessa suhteessa, mutta kai aina sai edes kuvitella. Sentään Elias halusi nähdä minua.

Perjantain kokouksen takia päivä venyi vähän normaalia pidemmäksi, mikä ei sinällään kuitenkaan haitannut. Koulua oli järjellä parisen viikkoa ja se kiristi tahtia monessa määrin. Tavallaan se stressasi, kevättodistusten suunnittelu ja muut pikkuprojektit, mutta koitin ottaa rauhassa. Kun sallin perjantaina itselleni sen mökkireissun, niin päätin, että lauantaina keskittyisin työjuttuihin. Oikeastaan olin miettinyt alkavani opiskella uudestaan, ehkä aineenopettajaksi, vaikka tiesinkin miten stressaavaa ja rankkaa olisi opiskella työn ohessa. Jotenkin sellainen kuitenkin houkutti, olin aiemminkin miettinyt kouluttautuvani matematiikan opettajaksi kun kyseinen osa-alue sujui, mutta jotenkin se oli kuitenkin jäänyt.

Perjantaina kokouksen jälkeen sitten suuntasin kotiin ja soitin Senjalle ilmoittaen, että voisin hakea hänet ja Annan keskustasta illemmalla. Leevin ja Annan viime viikonlopun baari-ilta ei sitten ilmeisesti ollut jäänyt vain yhteen iltaan kun mies niin kovasti naisen oli mökille halunnut. Senja oli iloisella tuulella, joskin hieman väsynyt kun naiset astuivat autoon kauppakeskuksen parkkipaikalta. Jostain syystä minua vähän ahdisti Senjan seura - en halunnut naisen kanssa mitään ja silti olin koko automatkan lukevinani pientä flirttiä Senjan sanojen seasta. Olihan tuo sievä ja todella mukava nainen, mutta en silti tuntenut haluavani mitään enempää. En uskonut, että Senjakaan halusi, mutten voinut tietää ja se sai olon hieman vaikeaksi. Päätin kuitenkin antaa asian ajattelemisen olla ja juttelin noille kahdelle mahdollisimman normaalisti koko matkan, kunnes käänsin Fordin keulan Eliaksen neuvomalle hiekkatielle ja pysäytin siksi aikaa, että soitin kysyäkseni mieheltä neuvoja tulevan reitin suhteen. Toivoin, ettei Leevin mökki tosiaan olisi ihan korvessa, koska näillä suunnitustaidoilla sinne ei muuten päästäisi ikinä.

LähettäjäNeurotic 
Päivämäärä:   12.11.10 00:01:50

Mökkeilymeininkiä sitten pistelen luultavasti sunnuntaina tai viimistään maanantaina teille luettavaksi, jahka kun koneelle vaan pääsen :>

Lähettäjä: viiu 
Päivämäärä:   12.11.10 12:57:47

Tykästyin todella paljon sinun kirjoitustyyliin. Jatkoa odotellessa! :)

Päivämäärä:   12.11.10 22:55:10

TAAS ihana pätkä :) <3
Ihana toi pizzakohtaus ;D AAH.
JATKA pian. Kiltti. ;)

LähettäjäNeurotic 
Päivämäärä:   13.11.10 17:53:40

Kiitos paljon! =) Jatkelen tosiaan varmaan huomenissa. Kommenttia ihmiset! ;o

Päivämäärä:   13.11.10 22:20:40

jatkoo äkkiä :))

Lähettäjä: rea 
Päivämäärä:   13.11.10 22:36:52

Tää on ihan loistava !<3

oon sanaton, en kyl osaa antaa tähä mitää rakentavaa kommenttia tai mitään ku tää on niin hyvä. :)

Lähettäjähenssuuu 
Päivämäärä:   13.11.10 22:50:22

Mä olen ihan rakastunut tähän<3 :))

Lähettäjä: ööö 
Päivämäärä:   14.11.10 00:50:07

oi tää on kyl hyvä<3

Päivämäärä:   14.11.10 11:55:50

Mä rakastan tätä :)

Lähettäjä: femma 
Päivämäärä:   14.11.10 19:51:20

tosi hyvää tekstiä taas:)) jatkoa oottelen:)<3

Päivämäärä:   14.11.10 21:52:26

Mun piti kirjottaa toooosi rakentava kommentti, mut sit ku ois pitäny alkaa kirjottaa niin koko pää vaan tyhjeni ajatuksista :D

Tosi hyvin kirjotat ja aina kyllä onnistut jättämään sellaiseen kohtaan että on vaan pakko ootella jatkoa, yleensä tosi kärsimättömästi :)
Jatkoa siis tulee melko nopeesti, mää nyt vaan satun olemaan pahasti koukussa tähän tarinaan :)

Elias on niin ihana hahmo, voivoi sulatti kyllä mun sydämmen täysin. Jotenkin tahtoisin hirveesti että Eliaksen menneisyydestä tulis joku kummittelemaan ja häiritteen miesten ystävyyttä, esim se Eliaksen ex-naikkonen ;)

Jajaja Tuukka (sehänseoli?:D) on kans kyllä tosi kiva hahmo, ei ollenkaan semmonen tylsä opettaja. Mutta mun mielestä on tosi kiva ku se aina välillä miettii "opettajan-imagoaan" ja tarkistelee kokeita yms pientä mikä aina muistuttaa sen ammatista. :)

Heheh mökkitunnelmissa tapahtuu aina kaikkea pientä edistystä (tai pahoja mokia;D) joten äkkiä vaan jatkoa kehiin ;)

Päivämäärä:   14.11.10 23:00:24

aaarrrrgghhhh! oon kärsimätön ja haluun jatkooo!!!!

Lähettäjä: Joanna 
Päivämäärä:   14.11.10 23:15:07

As we all :)

Päivämäärä:   15.11.10 13:07:25

jatkoo pia :)

Päivämäärä:   15.11.10 20:33:10

Oi olit jo jatkanu ihanaa <3
Tosiaan tuota mökkeilyä odotellessa.. Tosi kiva miten Tuukka ja Elias viettää aikaa yhessä ja kiva ku ne oli tuolla Eliaksen asunnossaki ihan vaan normisti. Ja Eliaksen hämärä menneisyys kiinnostaa =) Apua apua mitä mä kirjotan? Juu hahmot on edelleen mielenkiintosia ja kiva kun jaksat jatkaa kuitenkin tälleen sopivan usein, mut ei kuitenkaan silleen että joka päivä tyyliin kymmenen pientä osaa ja menis ihan sekasin. Pidät tän tarinan hyvin koossa ja on tosi kiva lukee. Jatka samaan malliin ja kirjota lisää =D
Köhköh taas laatukommentti..

LähettäjäNeurotic 
Päivämäärä:   15.11.10 21:22:23

Kiitän ja kumarran ja kaikkea muuta mukavaa noista kommenteista! <3 Varsinkin tuo rakentava on joka kerta ollut ihan mahtijuttu :) Anygays, tässäpäs nyt pidempää jatkoa, kommenttejä vaan kehiin :P

---

Muutaman tarkoin valitun kirosanan ja hetken puhelimessa väittelyn jälkeen me jopa pääsimme perille. Elias oli ehkä maailman huonoin reitinneuvoja ja kun siihen yhdisti minun surkean suunnistustaitoni, niin loppujenlopuksi oli ihme, että me pääsimme ylipäätänsä päämääräämme. Mökki oli oikeastaan yllättävänkin iso ja Senja ja Anna ihastelivat kilpaa rakennuksen vierustalle istutettuja kukkia.
- Systerin ansiota, mä en ite nää tossa mitään järkee, pihalle meitä vastaan tullut Leevi kommentoi ja sai Annan hymyilemään huvittuneena. Laitoin kädet housujen taskuihin ja hymyilin hieman noiden puheille, vilkaisten sitten ulko-ovelle kun se kävi. Elias asteli pihalle sytytellen tupakkaa. Puraisin hieman huultani ja tunsin sydämen jättävän yhden lyönnin välistä. Mies vilkaisi meidän suunnallemme, heilautaen sitten kättään ja alkaen lampsia minun, Leevin ja naisten luo. Tuo oli vetänyt päälleen rennot college-housut ja t-paidan. Ei ilma nyt mitenkään hirmuisen kylmä ollut, mutta itse en tarkenisi t-paidalla ihan vielä.
- Tsau, Elias tervehti ja kiskoi savua keuhkoihinsa.
- Moi, vastasin ja katsoin viereeni ilmaantunutta miestä. Elias kohotti hieman kulmiaan ja vilkaisi Leeviä, Annaa ja Senjaa, jotka juttelivat keskenään.
- Mä olin ihan varma, että sä et löytäs tänne, Elias sanoi virnistäen hieman ja minä irvistin.
- No ei ois ollu ihme noin surkeilla neuvoilla, heitin takaisin ja Elias kohotti jälleen kulmiaan. Hymyilin hieman huvittuneena ja katsoin miestä.
- Kyllä nyt tyhmempiki ois osannu sen verran suunnistaa, Elias kiusasi, - miten sä löydät töistä kotiin noilla suunnistustaidoilla? mies jatkoi virnuillen ja imaisi tupakkaansa.
- Haista páska, totesin ja Elias nauroi. Katsoin mieheen ja hymyilin hieman hassusti Eliaksen virnuilulle.
- Aika törkeetä, tämä mietti ja kohotin vuorostani kulmiani.
- Sä ansait ton, vastasin hymyillen ja Elias kallisti päätään pienen leikkisän hymyn nykiessä huulillaan. Jäin jotenkin kiinni siihen katseeseen ja niihin silmiin, eikä se tainnut olla ensimmäinen kerta. Hassu väristys kulki lävitseni ja hieman nielaisten käänsin katseeni meidän luoksemme kävelevään kolmikkoon.
- Mitä ne täällä kahestaan seisoskelee, Leevi lausahti virnistäen ja mottasi Eliasta hellästi olkapäähän.
- Kunhan ihmetellään, Elias vastasi kohautellen olkiaan ja kiskoi vielä savut kunnes viskasi tupakan maahan, - täällä on vähän viileetä.
- Ootko ikinä kuullu sellasesta asiasta kun takki? Pitkähihanen? Huppari? Leevi kyseli kiusoitellen samalla kun me astelimme sisälle päin. Senja lyöttäytyi kylkeeni ja Eliaksen vinoillessa kaverilleen takaisin keskityin juttelemaan naiselle.

Oskari ja Julia tervehtivät minua kevyesti hymyillen kun me astelimme sisälle mökkiin. Noiden lisäksi sisällä oli vielä brunette nuori nainen, Eliaksen tyttöystävä Saara, jonka olin aiemmin nähnyt kolmisen viikkoa sitten baarissa - ja silloinkin vain ohimennen. Hymähdin vähän muistikuvalle vihaisesta naisesta, jonka kanssa Elias oli riidellyt melko huomiotakeräävästi keskellä katua. Saatoin huomata, että noiden kahden välit tosiaan olivat aika viileät, sen huomasi jo pelkästään noiden puheesta ja olemuksesta.
- Ihanaa kun tulee kesä, Senja mietiskeli vilkaisten ikkunaan ja katsoi sitten minuun hymyillen.
- Ihanaa kun tulee loma, totesin puolestani ja hymyilin hieman Senjan naurahtaessa. Nainen nojasi kevyesti minuun siinä sohvalla ja annoin katseeni kulkea huoneen poikki. Mökki oli aika iso ja vieläpä kaksikerroksinen, eikä näyttänyt kovin vanhalta - päin vastoin. Leevi lähti lämmittämään saunaa ja sai Annan seurakseen, siinä missä Oskari ja Julia lähtivät hakemaan tavaroitaan autolta. Nojauduin hieman sohvan selkänojaa vasten ja vilkaisin vieressäni istuvaa Senjaa.
- Hassua, että joku näyttäs kerranki kesyttäneen Annan, nainen mietti naurahtaen ja vilkaisi ikkunaan. Katsoin samaan suuntaan ja huomasin saunalle päin kävelevän Leevin ja Annan.
- Ihan totta? Mä kelasin just samaa Leevin suhteen, se on sellanen naistenmies, että olin ihan ihmeissäni kun se halus Annaa niin kovasti tänne, toisella sohvalla istuva Elias vastasi hieman huvittuneena ja Senja kohotteli kulmiaan.
- Oikeesti? nainen hymyili, - aika sattuma, tämä mietti ja Elias hymyili vinosti vilkaisten sitten ympärilleen. Käänsin katseeni ikkunasta mieheen, tai lähinnä tuon käteen, joka oli kiertynyt Saaran harteiden ympärille. Miehen sormi piirteli epämääräisiä kuvioita naisen olkapäähän. Puraisin huultani. En kai minä ollut mustasukkainen tuollaisesta asiasta? Eihän minulla todellakaan ollut edes mitään oikeutta sellaiseen. Tunsin Senjan painautuvan lähemmäs, mutta en kiinnittänyt asiaan juuri huomiota, vaan siirsin katseeni Eliakseen, joka katsoi yllättäen takaisin. Senjan käsi hiveli kevyesti omaani, mutta minä jumituin Eliaksen silmiin, joissa oli jotenkin erikoinen, poikkeava katse. Miehen käsi pysyi Saaran harteilla, sormi liikkui tummalla paidankankaalla, mutta katse ei kääntynyt mihinkään.
- Ootsä Senja minkäikänen? Saara kysyi ja Senja kohottautui hieman.
- Kakskytseittemän. Sä?
- Kakskasi.
Saara uteli Senjan opiskeluista, mutta minä en oikeastaan kuunnellut, eikä näyttänyt Eliaskaan. Vilkaisin alas hämmentyneenä, mutta sitten katseeni nousi taas mieheen, joka katsoi edelleen takaisin siitä vastakkaiselta sohvalta. En osannut lukea tuon katsetta, mutta siinä me taas olimme ja katsoimme toisiamme ja vieläpä erikoisella tavalla intensiivisesti. Eliaksen huulilla käväisi pieni hymy ja nielaisin hieman, yrittäen vastata miehen hymyyn edes jotenkuten. Saara sen pahemmin kuin Senjakaan ei tajunnut meidän tiivistä katsekontaktiamme, mutta luultavasti niin olikin parempi. Kukaan huoneessaolijoista ei voinut tietää miten kovasti minun sydämeni todellisuudessa hakkasi katseen myötä.

- Toi helvetín putkiaivo unohti meidän vaihtovaatteet kotiin ja se oli tasantarkkaan ainoo asia mikä sen piti muistaa! Julian tuohtunut ääni kantautui hetken kuluttua eteisestä. Eliaksen ja minun katsekontakti rikkoutui ja me kaikki käännyimme katsomaan olohuoneeseen saapuvaa pariskuntaa. Saara nauroi ja Senjan kasvoille kohosi huvittunut hymy.
- Muistin mä oluet, Oskari puolustautui ja sai Julialta kevyen läimäisyn takaraivoonsa. Elias nauroi ja Oskari virnisti kaverilleen.
- Tuo mies on täys idiootti, Julia pukahti ja sai miesystävänsä virneen vain levenemään.
- Ei se haittaa, sä tykkäät musta kuitenkin, Oskari järkeili hymyillen ja Julia pyöräytteli silmiään. Hymyilin noille kahdelle hieman huvittuneena ja vilkaisin Senjaa, jonka huulilla leikitteli myös pieni hymy. Oskari ja Julia olivat jotenkin herttainen pariskunta. Minulle tuli noista mieleen Maikki ja Lauri. Jotkut vaan sopivat niin hyvin yhteen.
- Elias, uskallaki virnuilla siellä, kuitenki suunnittelitte tämän kahestaan, Julia sanoi heristäen sormeaan ja Elias nauroi.
- Voihan páska Osku, me paljastuttiin.
- Tolta naiselta ei voi salata mitään, Oskari virnisti ja asteli sitten peremmälle mökkiin kaivellen autonavaimia, - no mut pakko lähtee hakee se vaihtovaatekassi tai muuten mä joudun nukkumaan sohvalla ens yön, mies jatkoi huvittuneena ja me nauroimme, jopa Julian kasvoilla käväisi huvittunut hymy.

Oskarin ja Julian sitten palattua vaatteidenhakureissultaan ja naisnelikon suunnatessa ensimmäisenä saunaan, minä päätin katsella vähän ympärilleni. Tai oikeastaan totuus oli, etten vain halunnut jäädä kahestaan samaan tilaan Eliaksen kanssa Leevin ja Oskarin kadottua jonnekin, sillä mies sai minussa niin omituisen tunteen vallalle. Päätin vähänniinkuin livistää ulos. Täytyi myöntää, että asia pelotti minua, siis kaikki se mitä Elias jo pelkästään katseellaan sai aikaan, tai miten mies tuntui liikkuvan ajatuksissani toistuvasti, puhumattakaan kaikista sydämenlyönneistä ja nipistyksistä vatsanpohjassa. Tällainen ei ollut yhtään minun tapaistani, päinvastoin ja se hermostutti. Astelin viileähköön kevätilmaan ja koitin siinä selvitellä ajatuksiani kuljeskellessani mökin suurehkolla pihalla. En tiennyt kellosta, mutta ilta oli jo vähän hämärtynyt, puhumattakaan viileydestä. Astelin hetken päämäärättömästi haahuiltuani terassille ja istuin kaiteelle hieman mietteliäänä. Jos totta puhutaan, niin minä ajattelin usein ihan liikaa, joskus jopa häiritsevän paljon liikaa, ja varsinkin silloin kun oikein kunnolla syventyi miettimään jotain vähänkin syvällisempää asiaa, niin ajatukset menivät loppupeleissä ihan solmuun. Äiti oli joskus nuorempana sanonut, että minun pitäisi pyrkiä eduskuntaan kun pää oli niin täynnä ajatuksia ja uusia ideoita.

Hymähdin huvittuneena ja vilkaisin sitten ulko-ovelle kun se kävi.
- Ai moi, mä jo ihmettelin minne kaikki katos, tuolla sisällä on ihan hiljasta, Leevi sanoi ja sytytti itselleen tupakan kääntyen sitten katsomaan minuun. Vilkaisin pitkää hoikkaa miestä ja kohotin hieman kulmiani hymyillen sitten kevyesti.
- Onks tää sun oma? kysyin viitaten mökkiin ja vilkaisin ympärilleni. Leevi naurahti vähän.
- Ei sentään, tää on mun vanhempien, mut mä ja mun sisko aika paljon täällä kans aikaa vietetään, tuo vastasi kepeästi ja imaisi tupakkaansa. Nyökyttelin hivenen ja katselin rantaa. Leevi nojautui vastakkaista kaidetta vasten ja yskäisi hieman.
- Niin onks sulla ja Senjalla jotain?
Vilkaisin Leeviä ja pyöritin päätäni hymyillen hieman.
- Ei meillä, vastasin haukotellen hieman ja katsoin miestä, - mut sulla ja Annalla taitaa olla, jatkoin ja Leevi naurahti hieman kallistellen päätään.
- Ehkä, ehkä, tuo mietiskeli ja vilkaisi ikkunaan, - no nyt ne Osku ja Elias ilmesty tonne sisälle, missähän ne äsken oli.
Katsahdin ikkunaan ja sitten Leeviä.
- Onks Saara ja Elias miten kauan ollu yhessä? kysyin ohimennen ja Leevi siirsi katseensa minuun.
- Talvesta asti kai ne, tuo sanoi kohauttaen olkiaan ja vilkaisi alas hymähtäen hieman, - aika páskaa katottavaa se niitten juttu, en mä tiedä miten Elias on kestäny tota noin pitkään, ku se ansaitsis paljo parempaaki, Leevi jatkoi ja karisti tupakan tuhkia maahan.
- Millanen se Saara sit on?
- No emmä tiedä, se on pettäny Eliasta enemmän ku kerran ja ku ei ne ees tunnu välittävän toisistaan, mies selitti kohauttaen olkiaan, - toi yks idiootti ei vaan tajua, että se vois saada niin paljo parempaakin, vítuttaa kattoo tota menoo kun ei Elias oo onnellinen tollasessa, ja varsinkin kun se ite on ylivoimasesti lojaalein ihminen jonka mä tiedän. Mut ehkä se vaan ei sit koskaan kiinnostu kenestäkään tarpeeks, Leevi sanoi ja kohautti olkiaan, hörpäten toisessa kädessään olevasta kaljasta. Rypistin hieman otsaani ja vilkaisin alas.
- Miten ne sit ylipäänsä on yhessä? hymähdin ja Leevi kohautteli olkiaan.
- Emmä tiedä, tuskin ne on kauaa tolla menolla, mies totesi ja siirsi siniset silmänsä minuun, - mut kiva että sä tulit, Elias oli oikeesti ihan ilonen, Leevi jatkoi vaihtaen aihetta hymyillen ja kohotin kulmiani. Iloinen siitä, että minä tulin tänne? Tunsin miten mahanpohjassa kouraisi hassusti.
- Siitä ei aina huomaa sellasta, vastasin ja Leevi naurahti.
- Mä tiedän, se on välillä vähän semmonen omalaatunen liikaa juova jääräpää, mut se on silti loistavin frendi joka mulla on varmaan ikinä ollut, mies sanoi rennosti hymyillen ja tumppasi tupakkansa samalla kun ovi aukesi, Oskarin ja Eliaksen astellessa pihalle jutellen jostain.
- Mitä te täällä oikein juonitte? Elias kysyi huomatessaan meidät ja Leevi taputti miestä selkään.
- Eihän me nyt teille kerrota, tuo totesi kepeästi, - missä te oikeen olitte?
- Sörkittiin tota mun Opelia, Oskari sanoi ja pyyhki öljyisiä käsiään.
- No näkykö mitään uutta ja mullistavaa?
- Ei oikeen, mut joku siinä mättää, Oskari vastasi hajamielisesti ja katsoi käsiään, - mä taidan käydä kyllä pesemässä nää, tuo jatkoi ja kääntyi ovelle. Elias sytytti itselleen tupakan samalla kun Leevi asteli myös ovelle.
- No jo on, heti kaikki häipyy kun mä tuun paikalle, Elias sanoi ja Leevi nauroi avaten sitten oven, - kai sä Tuukka ees jäät mun seuraks? mies kysyi samalla kun Leevi asteli sisälle. Katsoin Eliasta ja heilautin hieman jalkojani.
- Jos nyt tän kerran.
- Hieno homma.

Vilkaisin pikaisesti järvelle ja katsoin sitten kuinka Elias istui kaiteelle jonkin matkan päähän minusta. Mies ojensi kaljatölkkiään minua kohden, mutta pyöritin päätäni.
- Mä meinasin vielä ajaa autoa tänään, vastasin ja katsoin miestä, joka kohotti kulmiaan.
- Ette kai te nyt kotiin lähde tänä iltana? Tonne yläkertaan mahtuu teille kaikille pedit kun Osku ja Juliaki lähtee yöks kotiin, Elias sanoi ja puraisin hieman huultani, vilkaisten alas ja antaen sitten katseeni siirtyä mieheen.
- Sitäpaitsi Anna tuskin on lähdössä minnekään ja Senjakin istuskeli äsken tuolla saunan edustalla niin hilpeenä siideripullo kädessään, joten ethän säkää nyt voi minnekään häipyä, Elias sanoi ja katsoi minuun. Vatsanpohjassa muljahti hassusti miehen katseen myötä. Niin, tarvitsiko minun sinne kotiin oikeasti lähteä yöksi?
- Ihan totta Tuukka, Elias sanoi ja ojensi oluttaan.
- Mihinkähän kaikkeen muuhun sä vielä saat mut suostumaan, totesin ja lopulta otin lähes täyden tölkin käteeni ja hörppäsin. Elias virnisti ja nosti tupakan huulilleen.
- Vaikka mihin, mies sanoi virnuillen ja katsoi minua. Kohotin kulmiani Eliaksen virneen levetessä ja samassa potkaisin pienen matkan päässä istuvaa miestä kevyesti jalkaan.
- No kauheeta sun ajatuksia, mitä sä oikein ajattelit! soimasin ja Elias naurahti.
- Minä? Itelläs näyttäs olevan paljon kaksimielisemmät jutut mielessä, mä kelasin vaan tiskien tiskaamista, Elias väitti ja nauroi. En voinut olla hymyilemättä huvittuneena.
- Juu juu, ja mä olen joulupukki, totesin.
- Kyllä mä sen tiedän, Elias vastasi ja katsoi minua virnistäen. Pyöritin päätäni huvittuneena ja hymyilin miehelle, joka puhalsi savurenkaan kevätilmaan. Me katsoimme hetken ajan toisiamme hieman hymyillen kunnes käänsimme katseemme rantaviivaan.

*

Naisten viimein lopettaessa saunomisensa, me suuntasimme Leevin mökin puusaunaan vuorostamme. Olin kai siinä suhteessa poikkeava suomalainen, etten ollut koskaan suuremmin nauttinut saunassa olosta, vaikka kyllähän se aina satunnaisin väliajoin tuntui ihan kivalta. Niin kuin vaikka nyt, kun en tosiaankaan ollut aikoihin saunassa edes käynyt. Sitäpaitsi hämärä puusauna oli minunlaiselleni kaupunkilaiselle ihan mukava kokemus kaikkien näiden vuosien jälkeen.
- Tänään sit mennään uimaan, Leevi ilmoitti samalla kun heitti löylyä kiukaalle.
- Mee vaan ihan keskenäs, Elias sanoi ja nojasi seinään silmät kiinni.
- No Tuukka? Leevi kysyi ja pyöritin päätäni.
- Mä jätän väliin.
- Voi hitto teitä. Nyt Osku, jos sä jumálauta kieltäydyt niin mä raahaan teidät kaikki tonne järveen, Leevi uhkasi ja me naurahdettiin.
- Osku, sä et voi kieltäytyä, et sä voi tehä tätä meille, Elias sanoi ja pyyhkäisi otsaansa avaten silmänsä. Eliaksen toisella puolella istuva Oskari vilkaisi meitä hieroen leukaansa.
- Ehkä mun sit pitää pelastaa teidän vilukissojen nahkat, mies totesi naurahtaen.
- Asiapuhetta, Leevi kommentoi lauteen toisesta päästä ja nousi ylös, - ala tulla, mä haluun päästä tönäsee sut alas tolta laiturilta, mies jatkoi. Elias naurahti ja minun oli pakko hymyillä.
- Se oot kyllä sä joka sieltä järvestä ittensä eka löytää, Oskari ilmoitti ja nousi ylös. Hieman huvittuneena katsoin noita kahta.
- Hei paljon teillä olikaan ikää? Elias kysäisi kiusoitellen siitä lauteelta, - "Leevi kolmekymmentäkaksi vee ja Osku kolmekymmentä vee kilpailevat siitä kumpi saa työnnettyä toisen ensimmäiseksä alas laiturilta järveen", mies jatkoi ja Leevi ja Oskari nauroivat.
- Elias pää kiinni, Leevi sanoi sulkien sitten saunan oven miesten kadotessa suihkutiloihin ja sitä kautta ulos. Elias hymähti huvittuneena ja heitti vähän lisää löylyä.
- Sano jos tulee liian kuuma, tuo totesi minulle. Vilkaisin miestä.
- No en mä nyt niin herkkänahkainen oo, sanoin ja Elias virnisti.
- Ei susta koskaan tiedä, tuo vastasi kiusoitellen ja tönäisin tätä kylkeen. Elias tönäisi takaisin ja kääntyi sitten katsomaan minua. Pieni hämmennys nosti päätään sisälläni, ja tiedostin vasta nyt kun me olimme kahdestaan, miten lähellä Elias oikeastaan oli. Vilkaisin pelkkään lanteilleen kiedottuun pyyhkeeseen peittoutuneeseen mieheen ja nielaisin hieman vaikeana. Kun otti huomioon kaikki meidän katseemme ja muun, niin ehkä se oli hieman kiusaantunut ja jännittynyt tilanne. Sauna oli hämärä, mutta huomasin silti Eliaksen paljasta ylävartaloa pitkin valuvat pisarat, jotka minun teki mieli pyyhkäistä pois. Mies katsoi minua ja nojauduin itsekin seinää vasten katsoen Eliasta. Miten me aina unohduimme tuijottamaan? Miehen olkavarsi kosketti omaani, jalka liikahti minun jalkaani vasten, käsi hipaisi kättäni - enkä uskonut sen enää olevan pelkkää vahinkoa. Nielaisten katsoin Eliasta, joka näytti jotenkin luvattoman hyvältä. En voinut sille mitään, että veri tuntui kaikkien muiden paikkojen sijaan pakkautuvan juuri jalkojen väliin ja olin kiitollinen lanteilleni kiedotusta pyyhkeestä. Liikahdin hieman vaikeana ja Elias hymyili hieman kuin tajuten asian, laskien sitten katseensa alas.
- Vois varmaan mennä suihkuun tai muuten noi yhet valtaa sen heti kun tulee, haluutsä käydä eka? mies kysyi ja huomasin tuon äänessä hienoisen käheyden.
- Öh... Mä, tai joo vaikka, ynähdin ja nousin ylös niin nopeasti, että päässä humahti. Tunsin Eliaksen katseen kun astelin alas lauteilta ja kävelin ulos saunasta peseytymistiloihin.

Oikeastaan ehdin vetää jo housut jalkaani pukeutumistiloissa kun Elias vasta tuli saunasta ja alkoi peseytyä. Oskari ja Leevi olivat kiiruhtaneet äsken kylmissään, mutta leveät virneet kasvoillaan pukeutumishuoneen kautta saunaan. Hieman hymähtäen vilkaisin toukokuiseen pihamaahan. Ajatukset tuntuivat sekavilta ja yritin turhaan saada niitä edes jonkinlaiseen järjestykseen. Mitä tästä kaikesta edes pitäisi ajatella? Mitä Elias ajatteli?
Säpsähdin hieman kun suihkutilojen ovi avautui ja juuri tämä samainen ajatuksissani pyörivä mies asteli pyyhe lanteillaan peremmälle. En ollut varma kehtasinko katsoa, mutta kun huomasin peilin kautta Eliaksen vilkaisevan minuun, uskalsin kääntyä miestä päin. Siinä valossa Eliaksen paljas ylävartalo sai minut vieläkin jännittyneemmäksi kuin hämärässä saunassa. Huomioni kiinnittyi miehen ylävatsan kohdalla olevan arpeen, joka näytti olevan vuosia vanha, mutta silti melko kipeännäköinen. Tai sitä se varmasti joskus oli ollut. Elias siirsi katseensa minuun ja kohotti hieman kulmiaan.
- Mikä... Mikä tuohon on käynyt? kysyin ja nyökkäsin arven suuntaan, astellen vähän lähemmäs. Me katsottiin toisiimme melko tiiviisti.
- Mä sain puukosta kun mä olin kakskytneljä, Elias sanoi kohauttaen olkiaan ja pitäen katseensa minussa. Nielaisin hieman ja kohotin kulmiani, huomaten Eliaksen vartalon jännittyvän hieman. En oikeastaan tiennyt mikä minuun meni, mutta varovasti, kuin kokeillen nostin käteni ja hipaisin sormenpäilläni Eliaksen ylävatsaa, sitä kohtaa jossa arpi oli.
- Puukosta? toistin hiljaa ja laskin käteni kokonaan miehen kostealle, pehmeälle iholle
- Joo, Elias vastasi hieman käheästi ja annoin käteni liukua hitaasti, varoen ja kuitenkin jotenkin halukkaana ylemmäs miehen rintakehälle.
- Minkä takia?
- Oli vähän... Sekava elämäntilanne sillon, mä tota... Olin aika pahasti koukussa douppiin ja muuta sekavaa, Elias sanoi hiljaa, hieman hämmentyneenä ja nielaisin aika yllättyneenä. Oliko Elias käyttänyt joskus huumeita? Ajatukset juoksivat kehää. Liu'utin kättäni miehen rintakehää pitkin alemmas litteälle vatsalle hivellen sitä kevyesti. Teki mieli koskettaa vieläkin enemmän tuota pehmeää vesipisaroiden täyttämää ihoa, mutta siinä samassa tajusin mitä tein ja katsoin Eliasta jotenkin säikähtäneenä. Ja säikähtänyt minä olinkin.
- Mä... Sori tai siis... takeltelin ja vein äkkiä käteni pois. Auoin suutani säikähtäneenä sopimattomasta käytöksestäni, enkä voinut olla ajattelematta, että Elias pitäisi minua vähintäänkin sekopäänä. Toimin täysin tapojeni vastaisesti ja vedin äkkiä, hieman hermostunein elein t-paidan päälleni. Mikä minua vaivasi?
- Sori mä... ynähdin ja kiirehdin äkkiä Eliaksen ohitse. Samassa mies kuitenkin tarrasi käsivarteeni vaativasti, pakotti minut pakittamaan eteensä. Sydän luonnottoman kovasti hakaten kohtasin Eliaksen intensiivisen katseen, josta huokui jotain tietynlaista erikoista lämpöä ja paloa. Nielaisin äänekkäästi Eliaksen käsi käsivarteni ympärille puristettuna ja katsoin miehen silmiin tiiviisti. En tiennyt mitä ajatella. Tunsin Eliaksen kropasta huokuvan lämmön ja jännittyneisyyden samalla tavoin kuin silloin viikko sitten, mutta nyt se oli erilaista - me emme olleet humalassa. Tuntui, että pää meni sekaisin jo pelkästä ajatuksesta, että mies tosiaan oli siinä ihan lähelläni pelkkä pyyhe lanteillaan, mutta kun kyseinen ajatus oli oikeasti vielä tottakin, niin tuntui, että en pystynyt edes liikkumaan. Enkä uskonut, että kukaan oli koskaan saanut minut tällä tavalla sekaisin kuin tuo mies edessäni sai. Me tuijotimme toisiamme ties kuinka pitkään kasvot ihan lähekkäin hengitys kiihtyneenä, kunnes Eliaksen ote alkoi sattua.
- Sä satutat mua, ynähdin hyvin hiljaa ja Elias kohotti kulmiaan, kunnes vilkaisi alas ja tajusi.
- Sori, tuo mumahti ja irrotti otteensa häkeltyneen oloisena, - mä en yhtään tajunnu...
- Ei se haittaa, sanoin hiljaa ja katsoin miestä. En tajunnut mitä meidän välillämme oikein tapahtui enkä uskonut, että Eliaskaan tajusi. Kaikki tuntui vain sekavalta, järki ja tunteet eivät pelanneet lainkaan yhteen. Miehen katse pysyi minussa ja tuo painautui lähemmäs, minä painauduin lähemmäs, aivan iholle - Elias kallisti päätään hieman lähemmäs ja tunsin sydämen jättävän lyönnin väliin. Siinä samassa kuitenkin kuulin Oskarin ja Leevin kovaäänisen juttelun suihkutiloista. Me hypähdettiin äkkiä kauemmas toisistamme, juuri sopivasti kun nuo kaksi astelivat rennosti puhellen ovesta. Sydän hakkasi tuhatta ja sataa, ja yritin rauhoitella kiihtynyttä pulssiani. Nieleskelin hermostuneena ja koitin kaikkeni näyttää mahdollisimman normaalia naamaa.
- Ois kannattanu tulla uimaan, ei ollu ees kylmää, Leevi sanoi meille rennosti ja suuntasi vaatteidensa luo.
- Eipä varmaan, Elias epäili ja yskäisi hieman. En uskaltanut katsoa miestä vaan laitoin äkkiä kengät jalkaani.
- Oliko hyvät löylyt ees? Leevi uteli, ojensi minulle kaljaa ja vilkaisin miestä vääntäen kasvoilleni hymyn kaikesta sekavuudesta ja hämmennyksestä huolimatta.
- Joo, todellakin, tuli saunottua pitkästä aikaa, heitin ja otin tölkin miehen kädestä. Tajusin käsieni tärisevän avatessani tölkkiä ja oluen avaaminen tuotti tosiaan hankaluuksia.

En tiedä mitä olisi tapahtunut jos Oskari ja Leevi eivät olisi tulleet, en tiedä uskalsinko edes ajatella. Miten Elias sai minussa tällaisia asioita liikkeelle? Tuntui, kuin jokainen soluni huutaisi halusta koskettaa tuota miestä - nimenomaan miestä - ja jokainen ajatukseni halusta keskittyä pohtimaan vain juuri tuota miestä, joka kiskoi nyt farkkuja jalkaansa hieman levottomana.
Tuntui niin väärältä tuntea näin, ja siltikin mietin, että tämä oli todella jotain erityistä, jotain mitä en ollut ennen kohdannut. Kaikki oli niin ristiriitaista ja se ahdisti. Olisin hypännyt vaikka kymmenen kertaa Leevin vanhempien mökin laiturilta kylmään veteen jos olisin saanut tietää mitä Eliaksen päässä oikein liikkui. Hörppäsin kaljaani ja vilkaisin miestä, joka oli saanut puettua päälleen. Siinä se oli omana itsenään, hiukset märkinä ja ympärilleen vilkuillen - toisinaan niin ärsyttävä, omalaatuinen, pahisimagon omaava - ja kuitenkin niin kauhean kiinnostava, hassu ja laittoman hyvännäköinen Elias. Mies vilkaisi ympärilleen, nappasi tupakka-askinsa ja katsahti sitten minuun. Me katsoimme toisiamme sekuntin verran ja sitten kuin yhteisestä sopimuksesta suuntasimme ulos ja kohti mökkiä, vaivaantuneen hiljaisuuden vallitessa välillämme.

Päivämäärä:   15.11.10 21:50:47

hahahaha Saara on palannut keskuuteemme , jebou! ;)
Nyt nainen kauhee draama päälle, mulla on kauheet ennakkoluulot että Saara on tosi ärsyttävä ja just siksi niin herkullinen hahmo! ;)

Saunatunnelmia, kuumia saunatunnelmia! ;)
Hehehe vähän liian mielissään täällä pompin, kjehkjeh edistystä tapahtuu!
Voooi ja toi Julian ja Oskarin kina oli kyllä aika hellyttävä :)
Senja on kyllä nyt vähän turhan tyrkky, pysyis vaan ystäväasenteella liikkeessä, paitti että hyvä vaa että on tommonen ettei tuu liian helppoa tästäkään reissusta ;)

ps. kuolin siinä pukeutumistila-kohtauksessa, aww <3

Lähettäjä: rolff 
Päivämäärä:   15.11.10 21:54:25

AIVAN IHANA!! mä valahan joka kerta ku luen ni ensin hiestä märäks ja sit mul tulee kylmä ja tärisen ja hykertelen ja kyyneleet tulee silmii..voi vitsit sä vaan oot niin hyvä kirjottamaa et en voi muuta sanoo ku aivan mahtava. Ihana. Täydellinen. Jatka just samaa mallii:)

Päivämäärä:   15.11.10 23:06:48

Jatkoo <3

LähettäjäPatamon 
Päivämäärä:   15.11.10 23:09:43

Oih, olipas pitkä pätkä! Noin sitä pitää! Oli taas kerran erinomaista työtä, ja kaikki kohtaukset sopivat hyvin yhteen.
Petyin kyllä hieman, kun Oskari ja Leevi tulivat sieltä saunasta liian aikaisin, mutta sehän on vain hyvä, ettei heidän suhteessaan vielä ala tapahtua. =)

Mutta heih, jos, vaikka jotkut tappelisivat siellä mökillä? Edes hieman? Siinä ois ehotusta kerrakseen. Ja vähän toimintaa.

Jatkoa, mahdollisimman pian.

Päivämäärä:   15.11.10 23:48:19

awsawsaws<33 ihaaa<3 jatkooo!!!<3

Lähettäjä: Joanna 
Päivämäärä:   15.11.10 23:53:16

miks must tuntuu et täs vaan koko ajan kohotellaan kulmia ja hymähdellään :-DD ei vaiteskaa, rakastan tätä joka tapaukses!!

Päivämäärä:   16.11.10 00:02:51

Oi kivoi pätkiä tullu! =) Tää on just kiva tällee et ei etene niin kauheen nopeesti, vaan just silleen uskottavasti. Sulosia nuo kaksi <3

JATKOA! :D

Lähettäjä: loveve 
Päivämäärä:   16.11.10 16:46:08

EI JUMALAUT'A TÄÄ ON UPEE :O ääääää aivot meni ihan tyhjiks! mutmutmut PIDÄN TOSI PALJON, hahmot on aivan IHANIA jajajajajajaja..... :D yritän ens kerralla kirjottaa paremman kommentin :> Aijoo, just hyvään tahtiin menee! Oon nii onnelinen ettet oo hätäilly noitten suhteen kanssa! Just tällee pikkuhiljaa ja kutkuttavasti etenevä on ihan nannaa mun aivoille ;) toivon et sit jos sitä seksiäkin on tulossa niin ei siinäkään kiirehtimistä. Tulee aina kauhee pettymys jos se kohtaus on semmonen "kaaduimme sängylle." eikä muuta D: joteeen I have high hopes for you :D

ja jatkoaaa~<3

Päivämäärä:   16.11.10 18:03:13

Mä menin ihan sanattomaks taas.. :D Ihanaa, lisää :)

Lähettäjä: NinjaRizzla 
Päivämäärä:   16.11.10 19:36:56

ÄÄKKKK jäin koukkuun Jakojaaa toivon pian !!

Tykkään molempien miesten luonteista. Tuukka on vähän tilannetta vastaan ja tommoinen suloisen ujo, kun taas elias päinvastoin on mukavan sarkastinen, heittää hyvää läppää ja muutenkin aika rento, eli vastakohtia on sopivasti ^^ Muutkin hahmot kulkevat tarinan mukana, mutta yhä on hyvin selvää ketkä ovat päähenkilöt..

Kirjoitusvirheitä en huomannut, olin niin vaipununt tarinan maailmaan

Päivämäärä:   16.11.10 21:25:22

voi, IHANA pätkä <3 :)
Ei tuu nyt rakentavaa, ku oon ihan ekstaasissa :DD Ehkä ens kerralla - liekkö silloinkaan? =DD

Päivämäärä:   16.11.10 21:28:17

Toi Senja on ärsyttävä Saarasta puhumattakaan.. Niin ku Patamon jo sanokin, ois kiva jos jotkut tappelis tuolla, jopa vaikka Elias ja Tuukka. En tiiä sopisko se tohon, mut nyt kun niillä on ollu ku ruusuilla tanssimista toi aika niin vois tulla jotain draamaa. =D

Yhen pilkkuvirheen huomasin tuolla jossain mut ku yritin sitä kalastaa niin en sit löytänykkää.. Mutta joo oli ihana toi saunan jälkeinen kohtaus. Etenee edelleen kivasti ja jatkoa kehiin =)

Päivämäärä:   18.11.10 18:33:12

upitan ja jatkoo haluisin=)

LähettäjäNeurotic 
Päivämäärä:   18.11.10 18:39:45

Hui kun oli tipahtanut.

Mut vooi, pistipäs hymyilyttämään nuo kommentit! Ihanan pitkiäkin kommentteja, kiitos kiitos paljon! :) <3 Inspaa hurjasti kirjottaa kun saa kommenttia. Kiva että hahmot kelpaa, halusin just vähän vastakohtaiset persoonat tähän päähenkilöiks (ei nyt kovin radikaalia pahis/hyvis -meininkiä, mut vähän semmosta ettei hahmot oo ihan samanlaisia) ja kieltämättä alkuun pelkäsin, että tuo hahmojen ikä ei innosta lukijoita, mutta kiva, että tätä luetaan.

Juu, sitä draamaa on tulossa ja mahdollisesti jotain kärhämääkin/riitelyä tässä ilmaantuu piakoin. :> Tää alku on tosiaan ollut vähän tällasta, mutta kunhan tää tässä etenee niin voin luvata vaikkas millasta draamaa :D Suunnitelmia on on kyllä kyllä vaikka mitä. Sen seksin suhteen sitten - en tosiaan tiedä millasta tekstiä ht.netin kaltasessa paikassa on sopivaa julkaista, mut aivan varmasti tulee kyllä sit muutakin kuin sitä sängylle kaatumista <;

Hmm, olikohan mulla muuta höpötettävää. Ei vissiin! Mun viikonloppusuunnitelmat kusi mua silmään aika radikaalisti, joten tylsä viikonloppu tulossa kotosalla, mikä tarkottaa sitä että huomenissa tai ylihuomenna pistelen seuraavaa pätkää tänne :) Ööm, sitä tuossa mietin että haluatteko, että sivuhahmoista kerrottais enemmän tai sitten esim. noista Tuukan työpäivistä tarkemmin. Vai onko hyvä näin? :) Kun nyt oon aika paljon keskittyny noihin viikonloppuihin ja Eliaksen ja Tuukan yhdessäoloon/tutustumiseen, että haluatteko sitä vähemmän vai sitten jopa enemmän vai mennäänkö tällä.

Kommentteja vaan, niitä on niin kiva saada.

Lähettäjä: nipsu 
Päivämäärä:   18.11.10 19:56:36

Juu kivaa saada jatkoo <3 musta on kiva et oot kertonu aika paljon noista viikonlopuista mut ois kiva jos ois vaikka välillä jotain työpaikka ongelmii et sit taas innostuu ihan eri tavalla noista yhteisistä viikonlopuista :D

Päivämäärä:   18.11.10 21:02:36

Joo hei oon tässä miettiny et Tuukan ja sen Mikaelin oppilas-opettaja suhteesta, eli millanen poika se miksu on. Ja sitten ehkä vähän lisää Saaran ja Eliaksen suhteesta. Mutta kirjottajan ratkasuja tottakai kaikki :)

KANNATAN MOKKITAPPELUJA !! :DD

Päivämäärä:   19.11.10 23:30:36

jatkuuks tänää?????=)

Lähettäjä: loveve 
Päivämäärä:   20.11.10 16:59:47

voih, tulin kattomaan tätä heti aamul ku heräsin ku muistin et oisin illal ennen ku menin nukkumaan käyny tarkistaa et oliks tullu jatkoo JA ET SITÄ OIS TULLU! Mut sit olinki kai nähny vaan unta :(

Toivottavasti sitä tulis nyt illalla :)

Päivämäärä:   20.11.10 17:32:16

Jatkoo <3

Lähettäjä: Neurotic / frendil 
Päivämäärä:   20.11.10 17:49:52

Hahaa, juu tänään illemmalla pistelen jatkoo jahka ehdin kotia. Piti tulla vähän päivystään tänne, mutmut ei täällä koko iltaa mee :)

Päivämäärä:   20.11.10 19:04:55

Joo, nopsaa jatkoa :)

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.