Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Here comes your man

Lähettäjä: Lisette. 
Päivämäärä:   20.2.10 13:18:47

Maisemat vilahtelivat huuruisesta ikkunasta. Tunsin poskellani jotakin märkää, lämmintä ja pyyhkäisin sen kädelläni pois. Väänsin kasvoilleni hymyn kyynelten tilalle ja yritin ryhdistäytyä, en ehkä itseni takia, vaan, sen että vieressä istuvani iäkäs nainen katseli minua tuhahdellen. Kohautin vain olkiani ja yritin vältellä naisen vihaisia silmiä. Olin varma, että hän oli joskus toiminut opettajana, niin tarkkaavaiselta hän näytti. Havahduin junan kuulutukseen, huokaisin, perille olisi vielä pitkä matka. Tunsin puhelimeni tärisevän ja kaivoin sen nopeasti pois taskusta. Mikko – huokaisin.
-Moi, vastasin hiljaa. Langan toisesta päästä kuului selvä helpottunut huokaus.
-Mä pelkäsin jo, ettet vastaisi, poika laukaisi. Naurahdin hiljaa pojan sanoille ja hymyilin.
-Oliks sulla jotain asiaa? kysyin.
-Mä vaa halusin vaa pyytää anteeksi. Tosiaan, tämä aamu oli ollut melkoinen, Mikko oli poikaystävänäni päättänyt alkaa juuri tänään anomaan, huutamaan ja karjumaan minua jäämään kanssaan kaupunkiin. Pojan punoittavat silmät olivat kertoneet tuskasta ja ikävästä, joka jäisi hänen sydämeensä, ja juuri se sai minut melkein jäämään hänen luokseen. Järkeni kuitenkin huusi, että minun oli lähdettävä toteuttamaan lapsesta saakka ollutta unelmaani, tanssilukio. Sisään oli otettu balettitanssijoita koko maasta ainoastaan kymmenen, ja minä olin yksi niistä. En aikoisi todellakaan jättää tilaisuutta käyttämättä. Mutta vaikka olin varma, että tein oikein, sydämeni sisällä jokin ääni huusi, minut jäämään. Tänään kuitenkin ajattelin järjellä, enkä sydämellä.
-Mun tulee sua ikävä, kuiskasin, ja sain taas vieressä istuvan naisen muljauttamaan silmiään.
-Munkin sua.
-Mutta mun pitää nyt lopettaa, sanoin nopeasti, ennen kuin liikuttuisin liikaa, ja purskahtaisin itkuun.
-Me nähään vielä, poika vannoi ja sulki puhelimen. Jäin kuuntelemaan puhelimen tuuttausta haikein mielin.
En kerennyt miettiä poikaa, tai jännitystä, kun väsymys painoi päälle ja tainnutti minut uneen junan kovalle penkille.

Vihdoin juna oli perillä, ja astuin junasta ulos. Oli kylmä ja tungin pipoa syvemmälle päähän. Onneksi sentään tiesin, minne minun piti mennä, ja asemalta oli lyhyt matka ’’kotiin’’. Olin ensimmäistä kertaa onnellinen, että äitini vaihteli työ paikkaansa usein, ja oli kerran käynyt täälläkin töissä pari vuotta, ja oli siksi ostanut kerrostaloyksiön. Nyt sillekin olisi käyttöä, ja näin vältyin ainakin kolkoilta asuntoloilta.
Lähestyessäni kerrostalonpihaa, kuulin huutoa ja askeleeni nopenivat. Näin kaksi poikaa tappelemassa, eikä siinä tappelussa ollut enää leikistä kyse. Juoksin poikien lähelle.
-Lopettakaa, huusin. Heti sen huudettuani, tiesin, että minun olisi pitänyt pysyä hiljaa. Pojat katsoivat minua kuin tyhmää koiraa ja tunsin punastuvani. Toinen poika luikki pois paikalta ja toinen jatkoi tuijottamista. Poika ei näyttänyt ollenkaan siltä, miltä useat pojat näyttivät. Poika oli kuin suoraan kaivettu tarinasta todelliseen maailmaan. Mieleeni ei kuitenkaan tullut sillä hetkellä, ketä poika olisi voinut tarinassa esittää. Pojan silmät katsoivat minua vihaisesti ja tiesin että olin tullut väärään paikkaan väärään aikaan. Otin varovaisia askeleita rappukäytävääni päin, ja tunsin pojan katseen seuraavan minua. Käänsin pääni vielä nähdäkseni pojan, ja kerkesin nähdä tummanruskeissa silmissä jotain kummallista, jotain kaunista ja lempeää. Mutta hetkessä se oli poissa ja silmät olivat täynnä vihaa, ja jouduin peruuttamaan joka sanan, kauniista, ja lempeästä katseesta.

Talo oli pieni ja kolkko, sillä siellä ei ollut paljoa tavaraa. Huone oli muutenkin pölyssä ja kaipaisi huomenna pikaisesti siivousta. Onnekseni sentään sähköt toimivat. Purin kassejani pitkään ja asettelin tavaroita paikoilleen. Pitkän ajan päästä laukussa olivat enää balettitossuni. Otin ne käteeni ja katselin niitä pitkän aikaa. Ne olivat vähän kärsineet käytössä, mutta en missään nimessä halunnut ostaa uusia, sillä juuri noilla tossuilla, olin tanssinut itseni pääsykokeista läpi lukioon sisään. Katsahdin kelloa ja huomasin sen olevan paljon, parasta mennä nukkumaan, mietin. Vaihdoin pikaisesti löysän paidan päälle ja kävin viileään sänkyyn makaamaan. Sänky ei tuntunut yhtään sängyltä, ja se ei ollut pehmeä, eikä mukava. Uni ei meinannut tulla koko yönä, ja mieleeni palasi koko ajan poika ja hänen vihaiset silmänsä. Mielessäni välähti ja naurahdin tyhmille ajatuksilleni. Pojan täytyi olla hirviö. Ja ajateltuaan sitä aina vain uusiksi, minua ei enää naurattanut.

Jatkanko? Eka pätkä lyhyt ja tönkkö, tiedän. :D

Re: Here comes your man

Lähettäjä: tuntematon 
Päivämäärä:   20.2.10 13:26:23

VAU! Mä tykkäsin tosi paljo. :> Oon nääs heikkona nuihin pahoihin poikiin. :'DD Lisää kiitos. Nams. :)

Lähettäjä: Johannna 
Päivämäärä:   20.2.10 13:32:44

Jatkat!!Mä ainaki rupeen seuraamaan<3 Pahat pojat on aivan söpöjä<3

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   20.2.10 13:36:35

tota...en oikee tajunnu tota ku kuvailit sitä poikaa ni siit ei
saanu mtn selvää etkä kertonu minkä näköne se oli tms...

Päivämäärä:   21.2.10 18:07:28

kiitos kommenteista:)

?: Ymmärrän mitä tarkoitat :D Koitan parantaa.

Tässä nyt kuitenkin jonkinlaista jatkopätkää.:)

Yö oli ollut sekava ja kaikkea muuta kuin mukava. Olin pyörinyt yöstä yli puolet sängyssä miettien elämääni. Onneksi minulla oli viikonloppu aikaa asettua, ennen kuin koulu alkaisi. Ikävä kotiin vain yltyi, nähdessäni tyhjän jääkaapin. Pitäisi käydä kaupassa, mietin. Vedin tiukat farkut jalkaani ja parkaisin. Olin lihonut, taas. Tarkastelin kerääntyneitä kilojani peilistäni.
-Pitäisi aloittaa kovempi kuuri, puhelin itselleni.
-Eli tervetuloa helvettiin, jatkoin vakavana.
Etsin vielä lämpimän villapaidan ja harjasin hiukset vetäisten ne taakse ponnarille. Hiukseni olivat pitkät ja vaaleat, enkä koskaan ollut värjännyt niitä. Katselin itseäni tummanvirheillä silmilläni peilistä ja aloin etsiä meikkipussiani.
Vihdoin olin valmiina lähtemään ulos, heitin villakangastakin niskaan ja otin laukun sohvalta. Ulos astuessani, sydämeni jätti yhden lyönnin välistä, aivan varmasti jätti. Terassilla istui sama poika, jonka eilen näin, ja se sai vieläkin sydämeni hypähtämään kurkkuun. Poika poltti tupakkaa, eikä onneksi ollut vielä nähnyt minua. Voisi luulla, että päivänvalossa poika olisi näyttänyt erilaiselta kuin eilen, mutta ei. Pojan tummat hiukset, ja tummat silmät, sekä tummat vaatteet, ja koko pojan kylmä olemus, jollakin tapaa pelotti minua. Hänen kasvonsa olivat täysin virheettömät, mutta kalpeat. Hiukset olivat pörröllä, luultavasti hän oli vasta herännyt. Havahduin, kun näin pojan pään kääntyvän minuun, ja jo valmiiksi vihainen ilmeensä muuttui vielä kamalammaksi. Olin varma, että jos katse voisi tappaa, olisin jo kuollut. Suuntasin askeleeni pois pojasta, ja lähdin tarpomaan kylmässä kohti kauppaa.
-Hei, kuului takaantani. Sydämeni hyppäsi kurkkuun. Nytkö poika halusi jo tappaa minut, ajattelin tuskastuneena kääntyessäni poikaan päin. Mutta poika piteli kädessäni toista tippunutta lapastani. Tunsin hennon punan, joka levisi taas kasvoilleni. Kävelin pojan luokse ja nappasin pojan kädestä varovasti lapaseni.
-Kiitti, hymähdin.Poika virnisti nopeasti, mutta virnistys katosi yhtä nopeasti, kuin oli tullutkin. Jumituin hetkeksi pojan ruskeisiin silmiin, jotka eivät olleet enää niin täynnä vihaa. Havahduin vasta kun poika hymähti, ja lähdin nolostuneena pois pojan luota. Kumma miehen alukas.

Viikonloppu oli mennyt hujahtaen, olin käynyt kaupassa, siivonnut ja tanssahdellut kotona jännittyneenä maanantaita varten. Vatsassani kipristeli, kun kävelin melkein eksyneenä uudessa isossa koulussa etsien kansliaa tai rehtoria. Lukio oli suuri, ja siellä oli paljon saleja, mutta varmasti yhtä paljon normaaleita luokkia. Rakennus oli täynnä erilaisia ihmisiä, ja moni ihminen oli tullut tänne erisyystä. Tanssimaan balettia, jotkut hip hoppia, jotkut taas laulamaan taiko näyttelemään. Mutta yhdestä asiasta olin aivan varma, meillä kaikilla varmasti oli sama unelma. Näin lähelläni pyörivän tytön ja päätin mennä kysymään tietä kansliaan.
-Anteeks, mutta, tyttö ei huomannut. Rykäisin. Tyttö käännähti minuun päin ja näytti vähintään yhtä kysymysmerkiltä kuin minäkin.
-Tiedätkö missä täällä on kanslia?
-Tästä vasemmalle, ja toisesta käytävästä oikealle, ja sieltä meet vielä vasemmalle ja se iso ovi, koputat siihen ja ootat että pääset sisään, tyttö opasti. Hänen kätensä heiluivat samaan aikaan kun hän selitti ja hän viittoi niillä, ihan kuin se olisi auttanut minua ymmärtämään paremmin.
-Sä et tainnut tajuta, tyttö naurahti. Pudistelin päätäni.
-Ehkä mä vien sut sinne kädestä pitäen.
-Kiitti, hymyilin.
-Mä oon muuten Sara, tyttö sanoi kävellessämme kanslialle.
-Mä oon Erika, mutta kavereille pelkkä Ekku.
-Ekku, Sara maisteli sanaa suussaan ja hymyili.
-Sä taisit tulla tänne baletin takia.
-Mistä sä tiesit? kysyin kummastuneena. Kysymys sai tytön taas naurahtamaan ja tunsin itseni entistä tyhmäksi.
-Vaatetuksesta, sä tajuut kyllä sen vielä joskus, Sara sanoi jo hieman vakavampana.
-Mä oon täällä nyt toista vuotta. Siis tanssimassa balettia, niin kuin säkin, se jatkoi. Mutta tuossa on se kanslia, hän sanoi ja osoitti ovea. Nyökkäsin ja koputin oveen. Sara kääntyi ja sen ruskeat hiukset heilahtelivat hänen kävellessään.
-Kiitti, Sara, huikkasin vielä hänen peräänsä, vaikka tuskin tyttö edes kuuli.

Sain selville, että huomenna vasta aloitettaisiin tanssi ja näytettäisiin taidot opettajille. Tänään oikeastaan vain istuttiin normaaleilla tunneilla tylsistyneinä ja kuunneltiin opettajan selitystä alkavasta lukuvuodesta, sen tärkeydestä, ja omista unelmistamme. Seuraavat tunnit kuluivat samoissa merkeissä. Ajattelin tunneilla pääasiassa omaa elämääni, unelmaani, mutta pääasiassa Mikkoa, jota minulla oli kauhea ikävä. Kesän jäljiltä ruskettuneita kasvoja ja turvallista syliä, jonne ajasta riippumatta oli voinut juosta. Kyllä meillä silti oli huonojakin aikoja. Usein minusta nimittäin suhde tuntui sisar suhteelta, ja aamulla katsoessani poikaa, en voinut sanoa rakastavani häntä. Pystyin vain sanomaan, että välitin hänestä paljon ja ehkä vähän liikaa. Siksi unelmieni tavoittelu, toimi myös nyt pakotienä pois todellisuudelta. Onneksi kello kuitenkin soi, ja opettaja ilmoitti, että voisimme mennä syömään.
Ruokala oli täynnä ihmisiä ja etsin paikkaa itselleni katseella. Näin Saran istuvan ruokalan toisessa päässä, ja ajattelin, että ehkä voisin istua siellä. Sara huomasi minut jo kaukaa, ja sen siroille kasvoille muodostui hymy ja hän viittoi minut sinne istumaan. Huokaisin helpotuksesta, ei ainakaan tarvitsisi istuskella yksin.
-No, miten oot selvinny ensimmäisestä päivästä? tyttö aloitti, kun olin istunut pöytään.
-Ihan hyvin, mitä nyt vähän eksyksissä, naurahdin. Saran pirteä olemus sai minutkin rennoksi ja unohtamaan Mikon edes hetkeksi. Mutta rentous katosi hetkessä kun silmääni pisti jotain mikä sai mahani kääntymään toisinpäin. Se sama poika, istui pari pöytää edessäpäin kavereidensa kanssa. Ihmettelin, mitä poika teki täällä. Hän ei vaikuttanut todellaan tanssijalta saatikka sitten laulajalta tai näyttelijältä. Sara taisi huomata tuijotukseni ja hänen suunsa puhkesi uuteen hymyyn.
-Sä taisit huomata jo.
-Kenet? kysyin, vaikka tiesin, mitä tyttö tarkoitti.
-No Eetun. Koulun parhaimman näköisen jätkän, lukuun ottamatta Lukea, mutta Eetua kannattaa oikeasti varoa.
-Miten niin?
-No, se nyt on vaan tollanen.
-Tollanen? kummastelin.
-Sä kyllä tajuut joskus, Sara naurahti ja alkoi voidella leipäänsä.

Iltapäivä oli muuttunut illaksi, kun kävelin kaupungilta kotiin. Olin käynyt ostamassa kirjakaupasta pari puuttuvaa kirjaa koulua varten. Olin löytänyt myös pari kivaa paitaa ja kengät jotka olivat olleet puoleen hintaan. Olin tyytyväinen, että aikaa oli kulunut kaupungilla paljon, sillä oloni oli tyhjä, ja se ei helpottuisi kotona yksin istumassa. Enhän tuntenut täältä ketään, paitsi no Saran. Uskoin, että meistä saattaisi tulla vielä hyviäkin kavereita, eikä jäätäisi vain hyvää päivän tutuiksi. Ehkä. Olin ollut niin ajatuksissani, etten huomannut, kuinka aurinko oli kadonnut kokonaan, ja ulkona oli pimeää. Päätin oikaista alikulkutunnelin kautta ja käännyin oikealle. Sinne päästäni, toivoin, etten olisi oikaissut, sillä edessäni oli mies porukka, ja niistä huomasi pitkän matkan päähän, että heistä joka ikinen oli pilvessä. En pitänyt tilanteesta yhtään, ja mieleni teki kääntyä takaisin, mutta oli liian myöhäistä.
-Mitä noin kaunis nainen tekee näin pimeällä ulkona? Yksi miehistä huudahti. En vastannut mitään vaan jatkoin kävelyäni. Toinen miehistä kuitenkin pysäytti minut kädellään.
-Sä et oo menossa mihinkään.
-Päästä irti, kiljaisin, tai niin ainakin yritin, mutta ääneni oli käheä kuiskaus.
-Mulle ei puhuta noin, mies naurahti, mutta sen ilme kiristyi. Miehellä oli mustat hiukset ja lävistyksiä naamassa. Hänen otteensa kädestäni kiristyi, kun yritin ottaa askelta eteenpäin.
-Sähän voisit pitää meille pienen esityksen, jos lähet messiin, joku jätkistä huikkasi.
-Tai sitten sä voisit pitää mulle seuraa sängyssä, mies joka oli tarrannut käteeni, kuiskasi. Silloin mielessäni kiehahti, ja läppäisin vapaalla kädelläni miestä poskeen. Olisin kuitenkin voinut laskea kolmeen ja rauhoittua, ennen kuin sen tein, sillä se oli menoa nyt.
-Sä niin kadut tota, mies karjaisi ja kiristi taas otettaan. Miehen käsi kohottautui ylös ja oli lyömässä minua, mutta jonkun ääni keskeytti hänet.
-Niko, lopeta, kuului jostain ääni. Pelastus, huokaisin. Miehen käsi hellitti minusta, mutta hän vilkaisi minuun vielä vihaisesti, ennen kuin päästi kokonaan irti. Silloin näin kuka meitä kohti käveli. Eetu.
-Kiitti, kuiskasin, mutta äänestäni kuului pelkkä pihaus.
-Mene, poika sihahti.
Viimeistään Eetun sanat saivat minut juoksemaan pois koko paikalta. Ja koko elämäni aikana en ollut kaivannut ketään niin paljon kuin Mikkoa nyt.

Lähettäjä: NictorNactor 
Päivämäärä:   21.2.10 19:32:22

Ihana! <3

Päivämäärä:   21.2.10 20:51:39

Viikot vierivät nopeasti, ja en vieläkään uskaltanut vapaasti liikkua ulkona. En edes halunnut ajatella mitä olisi käynyt, jos Eetu ei olisi tullut paikalle. Ainakin tajusin, ettei kannattanut hankkiutua tuon jätkä porukan mukaan. Viikkojen aikana olin keskittynyt pelkästään kouluun ja olin päässyt rytmiin mukaan, eivätkä aikaiset aamut enää väsyttäneet. Balettia harjoitettiin entistä enemmän joka päivä, sillä joulunäytöksen piti olla täydellinen opettajan mukaan.
-Erika, koukista jalkaasi vähän enemmän, Petrus käski. Petrus oli valmentajamme, ja voisin vannoa että joka toinen tyttö tässä koulussa oli hulluna häneen. Edes hänen avioliittonsa ja viisivuotias lapsensa eivät estäneet tyttöjä kuolaamasta hänen peräänsä. Kieltämättä hänen kultaisen ruskeat hiukset ja sirot kasvot iskivät tyttöön kuin tyttöön ja hyvin treenattu vartalo ei jäänyt keltään huomaamatta.
-Nita, koita pysyä tahdissa! Tyttö totteli heti, ja paransi heti tahtiaan. Tunnit menivät nopeasti ohi, ja oli aika lähteä kotiin.
-Voinko mä jäädä vielä harjoittelemaan tänne? kysyin, kun muut olivat lähteneet pukuhuoneisiin. Mies mietti hetken ja nyökkäsi sitten. Huokaisin helpotuksesta, yksin oli nimittäin paljon parempi harjoitella, kun porukassa. Pystyi keskittymään vain itseensä, eikä muihin. Tiesin, että minulla oli vielä hypyissä hiomista, ja siksi päätin harjoitella niitä. Tunsin olevani kuin pieni joutsen, joka tanssahteli veden päällä keveiden sulkiensa varassa. Niin, niin kauan siltä tuntui, kunnes hyppy meni kokonaan pieleen, ja kaaduin. Nilkkani taittui ikävästi ja kirosin. Tällä nilkalla on turha tänään edes harjoitella, tuhahdin pettyneenä. Nousin maasta varovasti ylös ja tunnustelin jalkaa. Onnekseni sillä pystyi kävelemään, vaikka jokainen askel kirpaisi ikävästi ja jalkaa kuumotti.

Ulkona linkatessa kuulin puhelimeni soivan ja kaivoin sen taskustani.
-No? vastasin.
-Sara täällä moi, kuului linjalta. Hymyilin, minusta ja Sarasta oli tosiaan tullut lyhyen aikana hyviä kavereita, vaikka paljon meillä molemmilla oli vielä toisistamme paljon opittavaa. Tyttö oli ainut kehen olin oikeastaan kunnolla tutustunut.
-Tänään ois siistit bileet, tanssia, juomista ja paljon jätkiä, kai sä tuut mun seuraksi? tyttö maanitteli.
-En mä oikeen tiiä, vastasin kuitenkin.
-Sä tuut.
-Mutta mulla on nilkkakin huonona, sä et varmana halua sinne rampaa kaveria, naurahdin epätoivoisena.
-Yks nilkka ei voi estää sua tulemasta.
-No okei, mä tuun, lupasin.
-Hyvä, tule Kaivarille kasiksi, tyttö hihkaisi ja sulki puhelimen.

Olin Kaivarilla jo viittä vaille kahdeksan, en nimittäin halunnut heti alussa myöhästyä. Sitä paitsi, olin joutunut lähtemään aikaisin kävelemään vielä vähän kipeän nilkkani takia. Olin miettinyt kuumeisesti mitä pukea päälle, mutta lopulta olin tyytynyt mustiin paksuihin sukkahousuihin ja vartalon myötäiseen tunikaan, joka oli selästä avonainen ja korosti siroa selkääni. Hiukset olin jättänyt auki ja meikkikin oli ihan tylsän tavallinen.
-Sä oot niin upea, Sara huokaisi katsoen minuun, kun oli viimein saapunut paikalle.
-Pöh, tuhahdin.
-Ite oot, jatkoin. Ja tyttö todellakin oli. Tosin tytöllä oli aina meikki ja hiukset hyvin, toisin kuin minulla.
-Tänään isketään miehet, tyttö naurahti.
-Mmm, ja mieleeni tulvahti väistämättä Mikko. Jossain syvällä sisimmässäni kirpaisi pahasti. Sara katsahti minuun kysyvästi, mutta kohautin vain olkiani.

Paikka jossa bileet olivat, oli suuri. Juomista ja porukkaa oli enemmän kuin olisin koskaan osannut kuvitella. Sara jäi tervehtimään ja nauramaan kavereidensa kanssa, kun minä hain itselleni juomista. En juonnut usein, mutta silloin kun join, join paljon. Kaadoin juomaa alas kurkustani alas hyvää tahtia, ja olo parani hetki hetkeltä.
-Hei, hei, etköhän sä oo juonnut jo ihan tarpeeksi, näin Eetun ilmeettömät kasvot. Alkoholi meni väärään kurkkuun ja aloin yskimään. Mitä poika teki täällä? Jollakin tapaa pelkäsin pojan läsnä oloa, mutta jokin pojassa veti puoleensa ja poika sai minut tuntemaan jotain erilaista. Jotain, mitä en ollut koskaan elämässäni tuntenut. Tiedä sitten, mitä se oli, se jokin tuntui hyvältä. Silti tiesin, että ei olisi järkevää edes jutella Eetulle, mutta jokin esti minua lähtemästä. Huomenna voisin kuitenkin pistää sen alkoholin piikkiin.
-Et sä voi tietää paljo mä oon juonu, tuhahdin.
-Mä nään, ja pojan ilkeä katse muuttui ilkikuriseksi.
-Mistä? hämmästyin.
-Sun silmistä.
-Aha, hymähdin ja Eetu lähti. Hyvästä olostani poika vei mukanaan palasen, ja kaadoin itselleni lisää juomista. Mieleni teki huutaa poika takaisin, mutta en tehnyt sitä. Suuntasin askeleeni Saran luokse, ja huomasin tytöstä, että hänkin oli jo juonut.
-Tuu, mennään tanssimaa, tyttö huudahti. Tiesin, ettei se ollut hyvä idea nilkkani kannalta, mutta juuri nyt, se vaikutti erittäin hyvältä idealta.

Bileet olivat vieläkin katossa ja kaadoin kurkkuuni lisää juomista. Pian päässäni heitti niin, etten meinannut pysyä pystyssä.
-Sä tarviit varmaan apua, joku pitkä poika enemmänkin totesi, eikä kysynyt. Hymyilin vain tyhmänä, enkä meinannut tajuta mitään. Hyppäsin vain pojan kaulaa ja sain tämän naurahtamaan. Pojan silmät olivat siniset ja muistuttivat Mikkoa.
-Sä muistutat mun exää, lipsautin.
-Aijaa, ja poika vinkkasi silmäänsä. En kerennyt tekemään mitään, kun pojan huulet koskettivat omiani ja vastasin intohimoisesti suudelmaan. Suudelmat kävivät koko ajan kiihkeämmiksi ja pojan kädet vaelsivat milloin missäkin. Alkoholi oli todellakin tehnyt tehtävänsä. En tiennyt edes pojan nimeä, en tiennyt kuka hän oli ja monta vuotta hän oli, mutta tiesin mitä hän halusi. Halusin itsekin pitää hauskaa ja seurasin poikaa tyhjään huoneeseen. Kerkesin päästä vain huoneeseen asti kun tunsin oksennuksen nousevan kurkkuani pitkin ylös. Nostin käteni suuni eteen ja juoksin horjuvin askelin vessan suuntaan. Rynkytin vessan kahvaa ja tajusin vessan olevan varattu.
-Avaa, huudahdin vessaan.
-Mun on pakko pääst… ja ovi aukesi ja juoksin vessan pöntölle. Oksennus lensi yhtä nopeaa tahtia kun olin alkoholia kumonnut kurkkuuni. Tunsin jonkun silittävän paljasta selkääni, muttei minulla ollut hajuakaan siitä, kuka se oli. Se olikin viimeinen muistikuva koko illasta.

Heräsin järkyttävään krapulaan omassa sängyssäni, hajanaiset muistikuvat illasta katkeilivat päässäni. Nousin varovasti istualteen, ja tuntui kuin joku olisi yrittänyt moottorisahalla riistää päätäni puhki. Sullouduin takaisin peiton alle, ja vannoin, etten koskaan enää joisi. Olihan se tullut monta kertaa jo selville, alkoholi ei sopinut minulle.

Pistin vähän vielä lisää:) Jatkankos?

Päivämäärä:   21.2.10 22:27:14

Ihihiihiiihihihii! Olikohan tuo,
"Tunsin jonkun silittävän paljasta selkääni" Eetu?
Yhmm... Söpöä joka tapauksessa, ja ihana pätkä <3

Lähettäjä: Poku 
Päivämäärä:   22.2.10 12:14:46

Ihana, jatka ihmeessä :)

Lähettäjä: tuntematon 
Päivämäärä:   22.2.10 15:33:39

EETU on vieny sen kotiin ja auttanu. Varmasti on. :> Ainaki se ois tosi söpöä. :>

LähettäjäFigaron_haamu 
Päivämäärä:   22.2.10 15:37:10

Täähän vaikutti mukavalta :)
Pari virhettä tosin bongasin ja kuvailua kaipaisin lisää.

Päivämäärä:   23.2.10 17:10:40

Hih, ootan jatkoa <3

Lähettäjä: reet_ 
Päivämäärä:   23.2.10 18:13:04

Ihana tarina! jatkoo!! :D

Päivämäärä:   23.2.10 19:30:37

Hih, kiitos kommenteista, jatkelen tänään:)
Figaron_haamu: Yritän parhaani mukaan vähentää virheitä ja lisätä kuvailua :D

Päivämäärä:   23.2.10 19:51:16

Jeijj <3

Päivämäärä:   23.2.10 23:59:16

Sori, ihan totta tosi sekavasta pätkästä, enkä oo ite tyytyväinen tähän, mutta lupasin tänään pistää jatkoa, niin pistin nyt sitten : D

Olin maannut iltapäivään asti koomassa tekemättä yhtään mitään. En ollut ololtani vain pystynyt. Sara oli soittanut päivällä pariin kertaan ja ihmetellyt minne katosin bileistä. En vaivautunut vastata kysymyksiin, sillä enhän edes itse tiennyt, miten ja millä pääsin kotiin. En ollut edes miettinyt koko asiaa, tärkeintähän oli että olin kotiini päässyt. Kiitollinen kyllä saisin sille olla, joka minut kotiin auttoi, sillä olin varma, etten yksin olisi selvinnyt tänne asti, vaan olisin herännyt aamulla ulkoa. Onneksi oloni oli parantunut illemmalla, ja päätin lähteä haukkaamaan ulos happea.

Kävelin ulkona rauhalliseen tahtiin, ja tunsin oloni paranevan koko ajan paremmaksi. Aurinko oli kadonnut jo piiloon aikoja sitten, ja tilalle olivat vaihtuneet pimeys ja tähdet. Huokaisin, kohta tulisi jo talvi ja lunta, jota vihasin enemmän kuin mitään muuta. Pienenä en koskaan ollut suostunut talvella menemään ulos. Kun muut lapset olivat menneet tekemään lumiukkoja ja laskemaan mäkeä, olin minä istunut kotona, ja odottanut, että äiti palaisi töistä kotiin. Odotukseni venyivät kyllä yleensä pitkäksi, sillä äiti oli usein ja pitkään töissä. Isää en ollut koskaan nähnytkään. Mieleeni palasi muistot ala-aste ajoilta, kun muut oppilaat olivat kertoneet mitä kivaa olivat tehneet isänsä kanssa, olin minä alkanut itkemään. En siksi, että olisin kaivannut häntä, vaan siksi, etten osannut edes kuvitella miltä tuntui olla isän kanssa. En osannut kaivata leikkejä, mitä ei voinut leikkiä äidin kanssa, sillä en tiennyt miltä se tuntui. En tiennyt miltä tuntui, kun isä otti syliinsä ja lohdutti. Aina äidiltä kysyessäni isästä, oli äiti tiuskaissut minun pysymään hiljaa, ja keskittymään olennaiseen. Jatkoin kuitenkin kyselemistä, ja ollessani 10-vuotias, kysyin viimeisen kerran isästä. Ehkä vain siksi, koska äiti meinasi saada hermoromahduksen kyselyitteni takia. Silti samainen kysymys raastoi päätäni vieläkin usein puhki. Suhde äitiin oli vuosien aikana vain huonontunut, eikä häntä ollut edes kiinnostanut pääsyni tanssilukioon. Mikko oli ainut, joka todella jäi minua kaipaamaan kotikaupungissani. Olihan minulla kavereitakin, mutten uskonut heidän montaakaan kertaan ajattelevan poissaoloani. Sitä paitsi, moni oli vaihtanut maisemaa ja koulua. Itselläni oli edessä uusi alku, joka usein ahdisti minua. Toisaalta, se oli alku, josta olin unelmoinut pikku likasta asti, ja se oli unelma, jota rakastin.

Havahduin ajatuksista, kun kuulin ja näin kauempana edessäni sen saman äijäporukan, kun viikkoja sitten alikulkutunnelilla. Tunsin meneväni paniikkiin, ja tiesin, että kohta he näkisivät minut. Pari jätkistä tappeli maassa, ja mieleni teki sulkea silmät pahalta todellisuudelta. Ja sitten Nikoksi kutsuttu mies huomasi minut, ihan niin kuin olin pelännytkin. Mies huudahti jotain, ja näin tämän suuntaavan askeleet minua kohti. Tajusin, etten saisi toista armonpalaa, eikä pelastava Eetu pelastaisi enää toisten. Mustat hiukset heiluivat tuulessa, ja pystyin jo kaukaa nähdä hänen vahingoniloisen ilmeen, joka oli tarkoitettu minulle. Väärässä paikassa aina väärään aikaan, huokaisin. Puraisin huultani, ja näin Nikon kävelyin vaihtuvan juoksuksi. Näky kasvatti minulle siivet selkään, ja pingoin pitkin pimeää katua. Poika oli nopea, vaikka sekaisin olikin, ja saavutti minua hyvään tahtiin. Kovensin vauhtia, ja miten toivoinkaan, etten olisi tullut kävelemään näin syrjäiselle kadulle. Tuuli puhalsi kasvojani vasten, ja tunsin yksinäisen kyyneleen eksyvän poskelleni. Pyyhkäisin sen kuitenkin nopeasti kädelleni pois ja vilkaisin nopeasti taakseni. Huokaisin helpotuksesta, en nähnyt enää Nikoa. Luultavasti hän tajusi, että kissa hiiri leikki oli liian alentavaa, sellaiselle miehelle kuin hän oli. Pysähdyin hetkeksi kadulle ja nieleskelin kyyneleitä puuskuttaen. Tällaistako elämä täällä tosiaan olisi? Miten paljon jouduinkaan pelkäämään, unelmani vuoksi.
-Nyt huoranpenikka, pysy paikoillasi, kuulin takanani. Niko. En ajatellut, en miettinyt, en kääntänyt päätäni taakse, enkä kuunnellut pojan huutoja takanani, minä vain juoksin. En ollut koskaan juossut henkeni edestä, mutta nyt todella juoksin. Päästäni katosi ajantajunta. En tiennyt kauan olin juossut ja jalkani turtuneina huusivat apua. Hetken jo luulin juosseeni helvettiin, mutta kova törmäys johonkin, palautti minut kai maan pinnalle. Tunsin jalkojeni pettävän, ja tunsin lyyhistävän maahan kuin vellipuuro. Joku kuitenkin auttoi minut takaisin pystyyn. Päätäni huimasi. Uskalsin kuitenkin avata silmäni auki, ja jo hetken huomasin toivoa, etten niitä olisi avannutkaan. Eetu.
-Sä sitten tosiaan taidat kerjätä verta nenästä, poika hymähti. Tunsin kyyneleiden valuvan pitkin poskeani, eivätkä ne johtuneet pojan sanoista, vaan pelosta, joka äsken valtasi mieleni, ja luulin vieläkin kuolevani siihen. En ollut tottunut takaa ajoihin, tai muihin sellaisiin. Hetken luulin tukehtuvan märkiin kyyneliin, ja huomasin Eetun ilmeen muuttuvan. Näin ensikertaa hänen ilmeensä hämmästyvän. Näin hänen kohottavan kättään, ja luulin jo saavani turpaan pojalta. Ennen kuin kerkesin perääntyä, tunsin pojan käden rutistavan olkapäätäni.
-Nikoko? kuulin pojan hiljaiset, mutta itsevarmat sanat. Hän tosiaan taisi pysyä kärryillä. Nyökkäsin hitaasti. Silmilleen nousi vihaa ja kavahdin mielessäni. Pystyin lukemaan huulilta äänettömän kirouksen. Eetu ei sulkenut minua halaukseen, eikä sanonut lohduttavia sanoja, kuten ’’kaikki on hyvin’’, ja tiesin, että moiset sanat olisivat olleet turhia. Eihän poika itsekään ollut mikään nallekarhu, tai enkeli. Silti, siinä seisoessani, jokin kuivatti kyyneleeni ja tunsin itseni jollakin tapaa erityiseksi. Sen pienen hetken, joka oli liian hyvää ollakseen totta, pilasi kännykkäni soittoääni, ja kaivoin sen huokaisten taskustani.
-No?
-Moi, Mikon ääni vastasi yli-innokkaana langalta.
-Soitan sulle myöhemmin, ok? ja äänestäni paistoi turhautuneisuus, vaikka yritin pitää itseni neutraalina. Mikko huokaisi kuuluvasti.
-Okei, mutta muista, että mä rakastan sua.
Joo, joo, mäkin sua, sanoin, tajuamatta edes sanoja, tai niiden merkitystä. Oikeastaan nuo sanat eivät olleet tarkoittaneet pitkään aikaan yhtään mitään, ne olivat vain sanoja muiden joukossa. Ne sanat olivat kadottaneet kokonaan merkityksensä päässäni.
-Poikaystäväkö? Sun on parasta mennä kotiin, Eetu sanoi pää kallellaan ja kulmat koholla. Pudistelin päätä, Mikko ei ollut enää poikaystäväni. Meinasin avata suuni selittääkseni, mutta tajusin sen olevan turhaa. Miksi minun sellaista piti pojalle selittää? Jossain sydämessäni tiesin kyllä miksi, mutta viivasin yli pois koko ajatuksen.
-No mä menen nyt, mutisin, ja käännyin, ja miten toivoinkaan, etten törmäisi Nikoon. Eetu virnisti ja käveli vierelleni.
-Sä et taida pärjätä yksin. Poika tosiaan osasi lukea ajatuksiani, tai sitten olin yksinkertaisesti liian läpinäkyvä. Luultavasti pelkoni paistoi kilometrien päähän, ja koiratkin pystyivät sen haistamaan. Olimme pitkän aikaa hiljaa kävellessämme, aina välillä katsahdin ujona poikaan päin. Kerran katseemme kohtasi, ja tunsin olevani ala-astelainen, sillä käänsin katseeni ujona pois. Mutta aina salaa, kun poika ei huomannut, katselin sivusilmällä tämän ruskeita silmiä, kalpeita kasvoja. Hyvän kroppansa huomasi jopa löysien vaatteitten alta. Silmät olivat jotenkin salaperäiset, ja niissä tuntui olevan aivan liian monta puolta. Harmikseni, en ollut tutustunut kunnolla yhteenkään puoleen. Ja tuskin tulisin koskaan tutustumaankaan.
-Arvaa mitä? Eetu katkaisi hiljaisuuden.
-No?
-Sun poikaystävä on raukkis, poika murahti huuliensa välistä.
-Mitä? hymähdin huvittuneena, vaikka asia ei hauska ollutkaan.
-No jättää nyt sut yksin toistamiseen.
-Ei se tosimieheltä vaikuta, poika jatkoi.
En voinut mitään naurulleni, joka karkasi suustani. Mutta nähdessäni Eetun vakavan ilmeen, ja silmät, jotka eivät enteilleet hyvää, suljin suuni. Koko loppumatkan tyydyin katselemaan kengän kärkiäni ja pudistelemaan tyhmänä päätä.

Päivämäärä:   24.2.10 00:03:25

Hohhoh, huomaa että on ilta.

Joo, joo, mäkin sua, sanoin, tajuamatta edes sanoja, tai niiden merkitystä.

^ Tossa pitäis olla tosiaan vuorosana viiva. :D

Päivämäärä:   24.2.10 17:37:12

En mä ees huomannut tota, kun olin niin tän tekstin lumoissa <3

LähettäjäFigaron_haamu 
Päivämäärä:   24.2.10 21:25:33

Mä huomasin :---D
Juu, ootan mielenkiinnolla mihin suuntaan tää kääntyy, vaikka onhan se pääjuoni aika päivänselvä :D

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   25.2.10 18:56:37

awws, ihana tarina =) jatka ihmeeessä!

Päivämäärä:   25.2.10 21:40:01

jatkas ihmeessä... Eetu on takuulla ihastunu Erikaan..:) Eetu ja Erika ne yhteen soppiin huomenna viiään pussauskoppiin<3

Päivämäärä:   25.2.10 22:46:50

Johannna, oot NIIIN oikeessa!

Päivämäärä:   26.2.10 00:13:42

hihhih:)

Tunnit olivat menneet tappavan hitaasti tanssiharjoituksien jälkeen, ja matikanopettajan ääni raastoi päätäni. Vaikka matikkaa osasinkin, en koskaan ollut sietänyt ainetta. Matikan lisäksi vihasin kemiaa sekä fysiikkaa. Aineiden kirjat olivat täynnä pikkutarkkoja tekstejä, ja tekstit täynnä tiedettä. Vihasin sitä. Muistelin riitaa Mikon kanssa, jonka olin joskus vuosia sitten käynyt. Pojan mielestä tanssi oli tiedettä. Muistin vieläkin jokaisen hetken siitä riidasta, johtuen ehkä siitä, että se oli meidän ensimmäinen oikea riitamme. Olin huutanut pojalle kurkkusuorana, ettei tanssi ollut tiedettä, se oli taidetta ja olin lähtenyt ovet paukkuen hänen jäädessään pudistelemaan päätään. Yllätin itseni vertailemasta poikaa Eetuun. Vaikken tiennyt edes millä puolella poika täällä oli, mutta oli se sitten laulamista, tanssimista tai näyttelemistä, se kaikki oli taidetta, ja tiesin, ettei hän olisi ollut erimieltäni kanssani.
-Eerika, mikä on tehtävän viisikymmentäkahdeksan vastaus? havahduin opettajan tiukkoihin sanoihin.
-309,99.
-Hyvä, oikein, opettaja hymähti, ja jatkoi sitten puhumistaan.

Vihdoin tunti oli saanut päätöksen, eikä opettaja säästellyt meiltä läksyiltä. Kuulin oppilaiden hiljaisen valituksen, mutta kukaan ei uskaltanut valittaa, niin että opettaja olisi kuullut. Ehkä se johtui siitä, ettemme olleet täällä velvollisuuden takia, niin kuin peruskoulussa. Olimme täällä omasta halustamme, ja toiseksi, meitä oli varoitettu rankasta lukuvuodesta.
-Ekku, siinähän sä olet, Sara hymyili vieressäni. Tytön hiukset olivat ponnarilla, ja kasvot olivat täydellisesti meikatut.
-Jep, tässähän minä, naurahdin lyhyesti.
-Meillä on paljon puhuttavaa, tyttö vinkkasi silmällään. Pyöräyttelin silmiäni.
-Mutta nyt mennään syömään, puhutaan ruokalassa, ja käveltiin rappuset alas koulun suureen ruokatilaan. Tila oli täynnä erikokoisia pöytiä ja niiden vieressä olivat kärsineen näköiset tuolit. Vatsani suorastaan huusi nälkää, kun nenääni tunkeutui makaronilaatikon haju. Otin lautaselleni kunnon annoksen ja kipitin tytön perään, joka käveli jo meidän vakio pöydällemme. Tytön lautasella oli vain vähän salaattia, ja tarjottimella oli kuivunut ruisleivän pala. Katsahdin kysyvästi tyttöä.
-Mulla ei ole nälkä, Sara sanoi huomattuaan katseeni. Olin kuitenkin varma, että tytöllä oli nälkä. Ilmeisesti hän piti tavallista kovempaa diettiä, jota melkein jokainen baletintanssija piti nykyisin. Pidinhän minä itsekin, mutta kyllä minä sallin edes kerran päivässä syödä lämmintä ruokaa, ilman, että mietin, kuinka paljon siitä kertyi kaloreita. Hullujen hommaa.
-Ainiin, meidän piti puhua, susta ja Jonista.
-Täh? Jonista? Ja putosin ihan oikeasti tällä kertaa kärryiltä.
-No kaikkihan sen näki, siis sut ja Jonin siellä bileissä, tyttö jatkoi. En tiennyt mitä sanoa, joten kohautin vain olkiani.
-Sen jälkeen en sua nähnytkään, eikä Jonikaan, mitä oikein tapahtui? tyttö jatkoi. Aloin jo mielessäni hermostua tytön kyselyistä, sillä en tosiaankaan muistanut.
-Menin kotiin, tuli huono olo, sanoin nopeasti. Pienistä valkoisista valheista kukaan ei voinut loukkaantua, eihän?
-Miten sun ilta meni? koitin vaihtaa puheenaihetta. Kysymys oli kuitenkin sellainen, jota ei olisi pitänyt kysyä, varsinkaan jos kaveri sattui olemaan Sara. Sillä siitä puheesta ei meinannut tulla loppua.
-Ei mutta, kato kuka tuolla istuu! Saran silmien katse oli muuttunut ja tiesin, ettei tästä seuraisi hyvää. Käänsin pääni, ja poika, jonka kanssa olin vaihtanut bileissä kiihkeitä suudelmia, (jotka eivät kuitenkaan merkinneet minulle mitään)istui nyt pari pöytää takanamme. Ja voi, miten kirosin ainaista huonoa tuuriani, jota olin joutunut kestämään koko elämäni läpi. Mutta hätkähdin, kun katselin pojan kanssa istuvia poikia, ja yksi oli aivan varmasti Eetu. Eetu se oli, varmistin itselleni, kun näin pojan silmät, jotka tuijottivat jonnekin, jota ei voinut tavoitella.
-Ekku, Ekku, mä huomaan ketä sä kattelet Jonin siasta, Sara keskeytti minut naurahtaen.
-Älä viiti.
-Sanompahan vaan, sitä paitsi, Eetu oli nähty jonkun tytön kanssa kulkevan lauantaina. Tunsin ruokani menevän väärään kurkkuun ja minua yskitti. Tunsin punan nousevan poskilleni, ja voi miten toivoin, ettei tyttö huomaisi sitä.
-Sitä paitsi, mä ihmettelen, miten Joni ja sen porukka, liikkuu koulussa Eetun kanssa kaiken sen jälkeen, tyttö jatkoi.
-Minkä jälkeen? kysyin, ja yritin pitää ääneni normaalina. Todellisuudessa, asia kiinnosti minua aivan huolestuttavan paljon.
-Joni ja Eetu oli joskus tosi hyviä kavereita. Tuli kuitenkin päivä, jolloin kaikki muuttui. Oikeastaan kukaan, ei tiedä mitä todellisuudessa kävi, mutta Hugo, joka oli jengin pomo, kuoli äkillisesti, eikä poliisi koskaan saanut selvitettyä kuoleman syytä, vaikka ne tutkivat sitä tosi kauan. Ihmiset alkoivat sitten päätellä itse, mitä tapahtui ja huhuja levisi enemmän kuin koskaan. Sen jälkeen pojat erkaantuivat toisistaan, kasvoivat erilleen, Eetu pahalle tielle ja no Joni sitten vähän paremmalle. En tiedä millä konstilla Eetu sitten tänne lukioon pääsi, mutta tanssi taitaakin olla hänen ainoa hyvä juttunsa. Ja ulkonäkö, Sara selitti, ja välillä hänen silmänsä loistivat surua, ja välillä iloa.
En tiennyt mitä sanoa, ja tyydyin olemaan hiljaa. En osannut edes ajatella. Ja tunsin, kuinka taas kaipasin Mikon turvallista kättä, jota olisin nyt puristanut lujaa, ja rauhoittunut. Sitä kättä ei kuitenkaan ollut tarjolla ja nyökkäilin hitaasti tytölle.
-Mitä loppujenlopuksi tarkoitat pahalla tiellä ja Eetun kasvaneen sinne? kysyin.
-Enköhän mä järkyttänyt sua jo ihan liikaa, Sara huokaisi.
-Mutta nyt, sä menet juttelemaan Jonille, tyttö kuiskasi ja vetäisi minut ruokalan tutuksi tulleesta penkistä ylös.
-Ei, Sara ei, voihkaisin. Tätä nyt viimeiseksi olisin kaivannut.
-Kyllä, sitä paitsi, Jonilla on tosi hyvännäköisiä kavereita, tyttö vinkkasi, ja arvasin, että hänellä oli ollut taka-ajatuksensa.

-Ekku halusi tulla moikkaamaan sua, Sara lirkutti Jonille, kun tyttö oli saanut raahattua minut heidän pöydälleen. Miten toivoin, ettei Eetu olisi istunut juuri tässä pöydässä. Tunsin sydämeni pomppailevan sisälläni ja tunsin itseni heikoksi. Jonin kasvoille nousi itserakas hymy, ja paksut huulet taipuivat hymyyn. Tunsin Eetun katseen käyvän minussa, enkä uskaltanut vilkaistakaan poikaan päin, niin paljon minua hävetti.
-Niinkö? Joni sanoi, eikä irstas hymy kadonnut kasvoiltaan mihinkään.
-Istukaa nyt toki alas, poika jatkoi. Sara istui nopeilla reflekseillä reunaan, ja yritti luoda katsekontaktia johonkin poikaan Jonin vieressä, jota en tuntenut. Silmäilin paikkoja, ja yksikään tästä pöydästä ei ollut vapaana.
-Sähän voisit istua Jonin syliin, hyvinhän se teiltä lauantainakin suju, Sara naurahti. Puna kohosi taas kasvoilleni, eikö tyttöä hävettänyt mikään? Huomasin Jonin kasvoilla hetken vaivautuneen ilmeen, joka muuttui kuitenkin nopeasti hymyksi.
-Istu vaan, en mä pure.
Sitten kuitenkin tapahtui jotain, mitä en olisi odottanut, nimittäin Eetu, avasi suunsa.
-Mä olinkin just lähössä, sä voit istua tähän, Eetu murahti ja nousi penkiltään. Yritin varovasti katsoa poikaa silmiin, mutta turhaan. Hän ei luonut katsettakaan minuun, vaan suuntasi rauhalliset askeleensa pois ruokalasta. Huokaisin istuessani alas penkille. Se oli lämmin pojan jäljiltä ja tunsin oudon tunteen rinnassani.

Päivämäärä:   26.2.10 13:49:18

Aaaaah... Nyt Eetu ja Eerika yhteen!

Päivämäärä:   26.2.10 16:16:35

NicNc//Nyt SÄ oot just oikeessa<33

Päivämäärä:   26.2.10 16:27:06

Johannna// AInahan mä XD (Eivaan...)

LähettäjäFigaron_haamu 
Päivämäärä:   27.2.10 23:12:03

Aws?

Lähettäjä: Saana 
Päivämäärä:   27.2.10 23:32:51

YLÖÖÖS :)

Lähettäjä: Kirr 
Päivämäärä:   28.2.10 12:42:31

Tää on hyvä :))

Lähettäjä: saffd 
Päivämäärä:   28.2.10 13:15:15

haluan äkkiä lisää! :P

Päivämäärä:   28.2.10 19:00:18

Tässäpä pienen pieni jatkopätkä.:) Ja laatu tosiaan voi olla huonoa, sen verran solmussa on omaelämä, että oli vähän vaikea keskittyä.

Koulupäivä oli ollut suorastaan raivostuttava, ja vihasin mielessäni Saraa, joka oli raahannut minut juttelemaan pojalle. Enemmän kuitenkin vihasin itseäni, kun en osannut kieltäytyä Jonin pyynnöistä. Olin vain nolostuneena nyökännyt hitaasti päätäni, kysyi hän sitten mitä tahansa. Kaiken lisäksi Mikko oli soittanut äsken ja olin joutunut kuuntelemaan selityksiä hänen uudesta kevaristaan, jonka hän oli ostanut. Minua ei kerta kaikkiaan kiinnostanut, mutten sanonut mitään. Minä vain tyhmänä kuuntelin ja pojan kysyessä kuuntelenko, olin vain hymähtänyt. Tunsin jotain märkää kädelläni ja kirosin itseni syvimpään helvettiin, kun taivas oli tummia pilviä täynnä, merkiksi siitä että alkaisi rankka sade. Potkaisin kiveä hermostuneena, mutta se vain pahensi asiaa. Varpaaseeni koski kova potku, ja kivi oli tuskin hievahtanut paikaltaan. Reilua, mutisin.
-Ongelmia? kuulin äänen viereltäni. Katsahdin vierelleni ja huomasin Eetun olevan siinä.
-Ei ole, ja ääneni oli vihaisempi, kun olin oikeasti tarkoittanut. Poika ei kuitenkaan noteerannut sitä mitenkään.
-Ei kannata pyörittää kahta jätkää samaan aikaan, säästyisit ongelmilta, ja pystyin kuulemaan hyvin äänen ivan. Eetu tarkoitti varmasti Jonia ja Mikkoa, jota hän luuli poikaystäväkseni. Mielessäni kiehahti samaan aikaan, ja samalla sanat onnistuivat saamaan minut surulliseksi. Pitikö poika minua huorana? Olin aikeissani aukaista suuni, mutta suljin sen nopeasti kiinni.
-Anna tulla vaan, Eetu virnisti ilkeästi.
-Mä en nää mitään syytä selittää sulle mitään, varsinkaan nyt, kun sä pidät mua jonain jakorasiana, tuhahdin.
-No jos sä haluat, voin mä sua kutsua vaikka huorana jakorasian sijasta? eikä pojan virnistys helpottanut yhtään oloani.
-Mitä sä teet siinä, miks sä puhut mulle, mitä sä oikein haluat musta? kivahdin. En voinut sanoilleni mitään, ne vain pulpahtivat sisältäni ulos. Tiesin, että minun olisi pitänyt olla hiljaa ja jättää hänet seisomaan ulos yksinään. Kohotin katseeni pojan silmiin, enkä nähnyt niissä mitään. Ne olivat vain tavalliset tummanruskeat silmät, jotka olivat juuri äsken menettäneet niiden salaperäisyyden. Eetu oli pitkään hiljaa ja aloin hermostua.
-En mitään, en yhtään mitään, se lopulta murahti hiljaa. Jossain sisälläni kirpaisi pahasti. Tunsin mielialani laskeneen viimeistään nyt sadasta nollaan.
-Pysy sitten poissa mun tieltä, sain lopulta ajatukseni sanoiksi.
-Sähän se mun tielle olet tullut jatkuvasti, Eetu murahti ja lähti. Jäin tuijottamaan pojan perään vielä pitkään sateen kastellessa hiuksiani. Sinne meni, mietin, ja jatkoin itsekin matkaani. Mieleni ei tehnyt mennä yhtään kotiin, joka ei edes tuntunut kodilta. Oikeastaan, tällä hetkellä, minua ei huvittanut mikään. En edes välittänyt sateen kastelemista läpimäristä vaatteista. Tai kengistä, joista oli vesi mennyt läpi, ja joka askeleella vesi lätsähti ja varpaisiin paleli.

Loppumatka kotiin mentäessä, oli mennyt surressa, kirotessa ja Eetun ajattelemisessa. Pojan käytös oli typerää ja lapsellista. Kuulemani jutut pyörivät vain päässäni, enkä saanut niitä millään pois ajatuksistani. Koulukirjat olivat heitetty aikoja sitten nurkkaan, sillä läksyistäkään ei tullut mitään. Halusin saada jotain muuta ajateltavaa ja etsin kännykästäni Saran numeron. Puhelu kerkesi tuutata vain pari kertaa, kun kuulin tytön iloisen äänen linjalta.
-Moi!
-Moi, hymyilin.
-Mitä sä teet, kysyin.
-Oon just ostarilla kavereitten kanssa.
-Aijaa, vastasin pettyneenä.
-Tuu sä tänne kans, tyttö pyysi arvattuaan varmaan soittoni tarkoitukseni.
-Käykö se varmasti kaikille? kysyin arastellen.
-Tietty käy! Saran hymyn, joka oli noussut hänen huulilleen, pystyi jopa kuulemaan puhelimen läpi.
-Ketä siellä tarkalleen ottaen on?
-Ainoastaan mun lisäksi Joni ja pari sen kaveria, mutta nähään kohta, heippa, ja tyttö sulki puhelimen. Kirosin. Tiesin, etten voisi enää perua tuloani, mutta juuri nyt Jonin seura ei tekisi hyvää, ei, ei. Tosin oli se nyt parempaa, kuin nähdä Eetu. Vaikka todellisuudessa, olisin halunnut nähdä juuri Eetun, vaikka poika olikin juuri nimennyt minut lumpuksi, jakorasiaksi ja huoraksi.

Päivämäärä:   28.2.10 19:00:47

Ja kiitos kommenteista!

Päivämäärä:   28.2.10 19:10:49

Heheheheheheh XD

Lähettäjä: nassukka 
Päivämäärä:   1.3.10 21:38:10

lisää!! aivan mahtaavaa! :)

Lähettäjä: trea 
Päivämäärä:   2.3.10 10:33:39

kiva tarina :)

Lähettäjä: Saana 
Päivämäärä:   2.3.10 17:53:31

jatkoa

Lähettäjä: Jose 
Päivämäärä:   2.3.10 19:49:02

jatkoa. Tää on kiva tarina!!

LähettäjäHenz 
Päivämäärä:   2.3.10 20:43:44

Rakastuin tähän<3 :)

Päivämäärä:   3.3.10 17:03:21

Voi kiitos kommenteista. :)

Nappasin sängyltäni meikkipussini ja korjailin vanhan peilin edessä meikkejäni. Kasvoni olivat vaaleat, kesän rusketuksesta ei ollut jälkeäkään. Silmäni olivat vähän kissamaiset, ja nenäni oli suhteellisen siro. Sidoin hiukseni nopeasti taakse kiinni löysästi, ja vihdoin olin valmis lähtemään ulos. Otin naulakosta takkini, puin sen päälle ja lähdin sulkien oven kiinni perässäni.

Sara oli pistänyt matkani aikana ostarille viestin, että he olivat tutuksi tulleessa kahvilassa, joten suuntasin itseni sinne. Jo kaukana näin tytön viittovan kädellään, etten varmasti olisi kävellyt ohi näkemättä heitä.
-Moi, tervehdin koko porukkaa, ja yritin vältellä Jonin läpitunkevia silmiä ja inhottavaa hymyä. Kai hän halusi, että olisin huomannut hänet, mutta valitettavasti joku muu oli tukkinut ajatukseni.
-Sä näytät kauniilta, Joni kuiskasi ja sipaisi kädellään reittäni, niin, ettei kukaan muun huomannut. Tuskin Sara olisi muutenkaan huomannut, niin innostunut hän oli puhumaan Jonin kavereitten kanssa.
-Niin varmaan, tuhahdin.
-Oikeesti, Joni sanoi varmalla äänellään. Pyörittelin silmiäni ja naurahdin pienesti.
Puhuimme pitkään koulusta, ja opiskeluvuodesta, tai oikeastaan tyydyin vain kuuntelemaan. Pistin merkille, että Saralla oli koko ajan melkoinen flirtti päällä, ja se sai minut hymyilemään.
-Käytkö sä lukiota ekaa vuotta? Yksi Jonin kavereista kysyi, ja meni hetki, ennen kuin tajusin kysymyksen olevan suunnattu minulle.
-Joo, nyökkäsin.
-Missä sä olit sitä ennen?
-Kaukana täältä, hymähdin, ja mieleeni palasi Mikko, ja tunsin sydämeni täyttyvän haikeasta kaipuusta. Vaikka poika oli joskus poikaystäväni, hän oli myös paras kaverini aikoihin. Usein hän toimi myös veljen korvikkeena. Hän piti minusta huolta, eikä antanut kenenkään satuttaa minua. Ja sitten minä, olin mennyt särkemään pojan sydämen, kun olin eräänä iltana kertonut lähteväni. Mikko ei ollut voinut käsittää, miksi halusin lähteä, mutta lopulta kuitenkin ymmärsi. Silloin tajusin, että poika oli liian hyvä minulle. Hänhän ajatteli minun parastani, ja rakasta unelmaani, kun taas minä itseäni, ja omaa unelmaani. Toivoin, että poika löytäisi vielä tytön, joka olisi valmis toteuttamaan hänenkin unelmansa. Omakotitalon, rakkauden ja lapsen, jota hän opettaisi pelaamaan jalkapalloa.
Sara taisi huomata ilmeeni ja päätti sitten vetää siitä omat, huonot johtopäätöksensä.
-Me tästä lähetäänkin, jääkää te Jonin kanssa vielä kahville, teillä on paljon juteltavaan, tyttö vinkkasi, ja patisti poikia nousemaan ylös penkistä. Loin tyttöön anovan, mutta vihaisen katseen, mutta Sara sen kuin vinkkasi silmään ja niin he lähtivät. Huokaisin hiljaa. Jos minulla olisi ollut enemmän luonnetta, olisin voinut lähteä ja jättää Jonin yksin pöydän ääreen. Mutta oli turhaa jossitella, koska sitä minulla ei ollut. Ja sitä paitsi, tarvitsin nyt muuta ajateltavaa.
-Tästähän voisi tulla vaikka tapa, Joni virnisti tyytyväisen näköisenä.
-Ai mistä?
-Noh, minä, ja sinä ja kahvikupponen edessämme, poika hymyili. En saanut sanotuksi mitään, se johtui järkytyksestä, mutta myös siitä, etten edes tiennyt mitä sanoa, enkä tiennyt edes halusinko sanoa mitään. Kohautin vain ujosti olkiani ja katselin pöydän paljasta pintaa.
-Voi hemmetti, pitääkö jätkän tunkeutua joka paikkaan, Joni sihahti hampaittensa välistä, ja sai minut hätkähtämään. Käänsin pääni hänen tuijottamaan suuntaan, ja näin Eetun. Ei, näin naisen, joka ojensi pojalle rahaa. Halusin sulkea silmäni näyltä, mutta jäin tuijottamaan heitä, kuin minut olisi noiduttu.
-Niimpä, kuiskasin hiljaa. Miksi pojan todellakin piti tulla joka paikkaan? Ja miksi nainen antoi pojalle rahaa. Mitä kaikkea en tiennyt, sen halusin tietää.
-Miks kaikki puhuu Eetusta noin? Mitä te kaikki tarkoitatte sillä, että poika on lipsunut pahalle tielle, josta ei pääse pois? henkäisin. Joni pyöräytti päätään.
-Ne eivät olekaan mitään pikkujuttuja, Joni rykäisi. Silloin tiesin, että vastaukset, joita kaipasin, luultavasti jäisivät kertomatta. Toisaalta, toinen puoli minusta halusi tietää kaikki pojan paheet, mutta toinen puoli, joka taisi olla järkevämpi, kielsi minua edes kyselemästä asiaa.
-Ja toiseksi, en halua puhua siitä, meidän treffeillä, poika jatkoi painottaen sanaa meidän. Viimeistään sillä hetkellä, halusin oksentaa, enkä pystynyt katsomaan Jonin kasvoja. Harkitsin hetken, ennen kuin päästin sanat ulos. Sanat jotka olisin halunnut sanoa jo aikoja sitten.
-Joni, sori, mä oon tosi pahoillani, mutta mun on pakko mennä, sanoin ja nousin nopeasti tuolista, kuin peläten, että hän olisi estänyt minua lähtemästä.
-Miks? pojan kasvoilla oli pettynyt ilme, mutta se muuttui nopeasti hämmästyneeksi. Huokaisin mielessäni, pojan piti olla tosiaan tyhmä, jos hän ei tajunnut.
-En muistanut että mulla on menoa, keksin nopeasti.
-Okei, no nähään, Joni sanoi ja hymyili haroessaan kädellä hiuksiaan.
-Joo, sanoin ja kävelin nopein askelin pois pojan luota.

Vasta ulos päästyäni, uskalsin hiljentää vauhtiani, ja pysähdyin hetkeksi ulos. Ilma oli kylmä, ja maa oli huurussa.
-Eikö treffit mennyt hyvin? kuulin äänen, jota olin tänään vihannut ja kaivannut samaan aikaa. Eetu oli siis nähnyt meidät kahvilassa.
-Ne eivät olleet treffit, tuhahdin hiljaa.
Katsahdin poikaa silmiin, ja pieni kiukku, joka minussa äsken iti, oli kuihtunut. Ensikertaa pidin hiljaisuutta hyvänä asiana. Tunsin jotain märkää nenälläni, ja katsahdin taivaalle. Se oli täynnä lumihiutaleita. Näin Eetun pojan huulilla pienen hymynkaaren, mutta tiesin, että tämä hetki oli yhtä hauras, kuin yksi noista lumihiutaleista. Matka oli ehkä pitkä, mutta maahan osuessaan, se katosi. Ja niin katosi pojan hymykin. Mutta lämmin tunne, joka sydämessäni kupli salaa, tulisi kestämään vielä pitkään.

Lähettäjä: Karvakubistiikka 
Päivämäärä:   3.3.10 18:05:19

jatkat c(:

LähettäjäHenz 
Päivämäärä:   3.3.10 19:54:54

Yhen virheen huomasin:

Eetun pojan.. Tuossa pitäisi ilmeisesti olla vaan toinen noista sanoista :)) :D

Päivämäärä:   3.3.10 20:03:54

Yhmm, JATKAT!

Päivämäärä:   3.3.10 20:25:37

Ihana tarina, jatkeles nopeasti :))

Lähettäjä: llaa 
Päivämäärä:   3.3.10 21:06:55

MAHTAVA tarina :) joka kerta kun tuun koneelle etsin ensimmäisenä tän käsiini ja katson onko tullut jatkoa (:

Päivämäärä:   3.3.10 22:05:26

Henz: Ohhoh, mitäköhän oon sekoillu. Kiva kun huomasit!

Oii kiitos kaikille ihanista kommenteista!:) Yritän pistää jatkoa huomiseksi, mutta jos en huomenna saa, jatkan lauantaina.

Päivämäärä:   3.3.10 23:33:01

Jee :D<3

Lähettäjä: nassukka 
Päivämäärä:   4.3.10 14:21:22

wooww lissää :)

Päivämäärä:   4.3.10 15:36:12

Awws lisää<3

Päivämäärä:   4.3.10 15:37:23

Lisäääää!!! <3

Päivämäärä:   6.3.10 15:26:09

Hihhih. :)

Vaikka äsken hiljaisuus, tuntui ainoalta oikealta ratkaisulta, alkoi se pian jo ahdistaa.
-Ootko menossa kotiin? Eetu rikkoi hiljaisuuden, kuin lukien ajatukseni.
-Joo.
-Meillä on siis sama suunta, poika virnisti.
-Ai, vastasin hämillään.
-Aiotko sä jäädä siihen, vai tuutko sä? Eetu hymähti, kun oli ottanut pari askelta eteenpäin. Tunsin punastuvani, en tullut ajatelleeksi, että kävelisin hänen kanssaan samaa matkaa.
-Sehän tekee musta kolmoishuoran, vastasin ehkä vähän tympeänä, punan laskettua poskilta. Kuulin ensimmäistä kertaa pojan naurahtavan aidosti, mutta nähdessään ilmeeni, nauru loppui.
-Ei, ei se tee susta huoraa, se lopulta sanoi.
-Oikaistaanko tota kautta? Eetu kysyi.
-Okei, vastasin myöntävästi. Luultavasti syy ei ollut kuitenkaan lyhyempi reitti, vaan reitti, jota ei kulkenut monikaan ihminen. Eetu ei kai halunnut kulkea kanssani julkisesti, ja miksi olisi halunnutkaan. Mutta jossain sydämessäni ajatus pisti sydämeeni pahasti.
Oltiin taas pitkään hiljaa, ja minuutit alkoivat käydä aina vain kiusallisemmaksi. Mutta äkkiä hiljaisuus oli poissa, kun näin kaukana edessä äijä porukan, josta ei koskaan ollut seurannut mitään hyvää. Eetu taisi huomata säikähdykseni, koska katsahti minuun kysyvästi. Ja sinä aikana, taistelin enemmän kuin koskaan kyynelten puolesta, jotka yrittivät tulvia silmistäni. En halunnut olla pojan silmissä pelkkä pelkuri. Onneksi hänkin huomasi nopeasti sen, mitä niin kovasti olin säikähtänyt, ja näin pojan kasvoilla vihaisen ilmeen, mutta siitä paistoi selvästi huoli. Mitä lähemmäs tultiin, sitä vaivautuneempi ilme Eetun kasvoja kehysti. Hän taisi tosiaan hävetä minua. Mieleeni juolahti tuttu ja turvallinen ajatus, mitä jos olisinkin vain jäänyt Jonin kanssa kahville? Mutta ajatus tuntui tarkemmin ajateltuaan pikemminkin oksettavalta, kuvottavalta ja vastenmieliseltä. Kuulin jo Nikon äänen, ja pystyin näkemään hänen, ja muiden ilmeet, meidän siinä kävellessä. Miehet eivät olleet yhtään niin kuin Mikko, he olivat hirviöitä, ja Eetu oli yksi niistä. Silti siinä kävellessä, sydämeni jätti yhden lyönnin lyömättä.
-Sä oot sitten löytänyt muijan itelles? Niko naurahti, ja muut kaverit vieressään yhtyivät nauruun. Eetun vihainen silmäys kuitenkin sai kaikki hiljaiseksi, ja heidän kasvoillaan komeili hetken kunnioittava ilme, joka oli osoitettu hänelle – ei minulle. Mutta yhtäkkiä Nikolla välähti, ja se kaikki kunnioittavasta katseesta oli poissa, eikä se ollut enää edes käsin kosketeltavissa.
-Nyt mä muistan sut, sä oot se perkeleen muija! Se murahti niin kovaa ja niin ilkeästi, että mieleni teki juosta pakoon ja itkeä.
-Viime kerroilla sä pääsit helpolla, mutta nyt sä saat todella näyttää taitojasi, Niko jatkoi, ja ääni oli muuttunut käheäksi. Jouduin taas taistelemaan kyynelteni puolesta, ne yrittivät kovasti tehdä tuloaan. En kuitenkaan halunnut näyttää niitä tässä. Eetu, kuitenkin näki jo hieman märkivät silmäni ja teki jotain, joka tyrehdytti joka ikisen ulos pyrkivän märän kyyneleen. Poika otti minua kädestä kiinni puristaen hellästi sitä, kuin sanoen älä itke.

Ennen kuin kukaan, tai minä, kerkesin tehdä mitään, tunsin ikävän ja kovan iskun naamassani, ja heti perään tuli toinen. Ivallinen nauru tuli korviini. En pystynyt tekemään mitään, olo sekavoitui hetkessä, ja kaaduin heikkona maahan. Tunsin Eetun päästävän irti kädestäni. Yritin nähdä eteeni, mutta silmissäni sumeni. Paksun sumuverkon läpi, näin kuitenkin vaivoin Eetun ja Nikon tappelemassa, kunnes silmäni painuivat taas kiinni. Vaikka iskut olivat tulleet vain päähäni ja naamaan, ne tuntuivat joka paikassa. Eikä ihme, se oli eka kerta, kun minua koskaan elämässäni lyötiin. Niin, ei minua koskaan ennen oltu lyöty, pienenä äiti vain tykkäsi usein tukistaa minua, jos tein jotain tyhmää ja sopimatonta. Oikeastaan moni asia, oli äitini mielestä silloin sopimatonta.
-Ekku, nouse ylös, kuulin Eetun äänen. Tuhahdin mielessäni, nouse ylös, olisipa se vain niin helppoa. Aloin nousta varovaisesti ylös, ja minua pyörrytti. Jos joku ei olisi tiennyt, olisivat kaikki minut nähneenä, varmasti luulleet, minun olevan kännissä. Koska seisominen tuotti vaikeuksia, ja edes ajatus kävelemisestä, horjutti mieltäni.
-Pystytkö sä kävellä? Nyökkäsin, vaikka tiesin, etten pystynyt. Tai ainakin se olisi vaikeaa. Kahden vaikean askeleen jälkeen, tunsin pojan tarraavan olkapäähäni, ja kävely, joka tuotti tuskaa, tuntui nyt mahdolliselta. Yritin hymyillä, mutta en saanut edes tavoiteltua hymyä huulilleni. Luulin, että Niko tulisi antamaan minulle toisen rökityksen, mutta kai se oli saanut Eetulta niin pahasti turpaan, että säästäisi sen toisen kerran toiseen kertaan. Mutta tiesin, että tulisi aika, jolloin kävelisin yksin kadulla, ja jos he vain saisivat minut käsiinsä, ei minua varmasti säästeltäisi nyrkin iskuilta. Tai ties mitä pahempaa seuraavalla kerralla odottaisi, sitä en tiennyt, enkä edes jaksanut miettiä sitä. Tai, oikeastaan uskaltanut. Kun päästiin pojista kauemmaksi (joka tuntui pisimmältä matkalta, jonka olin koskaan kävellyt) purskahdin itkuun, voimatta sille mitään. Tunsin itseni tyhmäksi, mutten pystynyt enää estää kyyneleitä. Kaikki oli vain liian sekavaa. Eetu vain katseli minua, ei sanonut mitään, oli vain ihan hiljaa. Mielessäni roihahti.
-Etkö sä oikesti tajua miltä tää tuntuu? Mä vasta oon muuttanu tänne, ja oon nyt jo ongelmissa. Mä jätin kaiken mun unelmani vuoksi, koska mä en tiennyt, miten paljon mä joudun kärsimään sen takia. Mä jätin jopa mun poikaystäväni, joka oli mulle kuin oikea veli.
Ja kyyneleet lisääntyivät. Ajatukset sekanivat ja katkeilivat.
-Mitä tää kaikki on oikeasti? kuiskasin kyynelteni lomasta.
Tunsin lämpimän käden poskellani, ja ennen kuin kerkesin edes kokoamaan ajatuksiani, tunsin tulikuumat huulet huulillani. Suudelma oli omistava, ja hetken jo luulin pojan imevän huuleni irti, ja huulten vaihtuvan hampaisiin. Joskus omantunnon tuskissani olin öisin ajatellut salaa, miltä pojan suudelmat tuntuisivat, tai huulet maistuisivat. Suudelma ei kuitenkaan ollut sellainen, nimittäin tämä suudelma oli täydellinen. Se tuntui niin hyvältä, mutta niin väärältä. Yritin paeta ajatusta päässäni, että olin ihastumassa täyttä päätä poikaan, mutta pakoreittiä ei tällä kertaa ollut. Tunsin silmäni kostuvan uudestaan, sillä tiesin, että Eetu oli kielletty hedelmä, joka tulisi särkemään vielä sydämeni.

Päivämäärä:   6.3.10 16:06:22

Jeeee!!! VIHDOIN<3 Ah :) EETU ON MULLE!!!!!

LähettäjäFigaron_haamu 
Päivämäärä:   6.3.10 20:24:25

"Eetu, kuitenkin näki jo hieman märkivät silmäni ja teki jotain"

Toi märkivät pitää korvata jollain, esim. kosteat ois hyvä. Jos sen silmät märkis niistä siis tulis mätää :--D

LähettäjäFigaron_haamu 
Päivämäärä:   6.3.10 20:25:25

Muuten oli tosi mukava pätkä, mä oon niin ikiromantikko että mä voisin vaik elää tollasilla siirappikohtauksilla :----D

LähettäjäFigaron_haamu 
Päivämäärä:   6.3.10 20:34:09

Argh, lagaan taas jotain.
Se piti vielä lisätä että oli aika monta hassua lausetta, en jaksa ruveta niitä nyt oikomaan. Mitään perustypoja en huomannu.

Ja lisää toivon tottakai.
(Jos vaikka nyt sain asiani loppuun...)

Päivämäärä:   7.3.10 15:40:12

Hyvä Figaroon :''D

Lähettäjä~Studi~ 
Päivämäärä:   7.3.10 16:00:40

Jjatkoo täähä on kiva :))

Lähettäjä: Mökötöö 
Päivämäärä:   7.3.10 16:51:53

Aawwwwww<3 Tää on iihana<3 Jatkoaa<34333

Päivämäärä:   7.3.10 21:54:23

Kiitos tosi tosi paljon figaron_haamulle rakentavasta palautteesta ja muillekkin tietty! :)

LähettäjäFigaron_haamu 
Päivämäärä:   7.3.10 21:57:56

Kerkeetkö/jaksatko enää tänään jatkella? :--D

Päivämäärä:   7.3.10 22:09:28

Nii..?

Päivämäärä:   8.3.10 14:59:25

Yritän tänään pistää pätkän, jos saan sen valmiiks. =)

Päivämäärä:   8.3.10 15:13:24

HÄHHÄÄÄÄH määhän tiesin et Eetu on Rakastunu<3333!!!

Päivämäärä:   8.3.10 15:14:33

Jeee <3

Päivämäärä:   9.3.10 19:31:04

Tänään vielä jatkoa? 8)<3

Päivämäärä:   9.3.10 20:45:29

Jatkoaa :D

Lähettäjä: laur. 
Päivämäärä:   9.3.10 21:41:51

Jos sais jatkoo nii olis kyllä toosi kiva! :D

Lähettäjämammamiia 
Päivämäärä:   10.3.10 03:09:57

voi eii, taa on niin ihana =( ..
Voiku mullaki olis tollanen jatka kun eetu <3 jatkoo ny perkule nopeesti.

Päivämäärä:   10.3.10 20:41:17

Lupailut menivät vähän ohi suun. Tässä kuitenkin vähän jatkoa=) Pätkä on varmasti yhtä sekava, kun omat ajatukset tällä hetkellä, eli koittakaa ymmärtää:D

Suudelman jälkeen kumpikaan ei ollut puhunut mitään. Pojan mielestä sanoja ei kai tarvittu. Hän oli kääntänyt katseensa pienelle joelle päin, ja tuijotti tyhjään. Aivan, kun hän olisi etsinyt, jotain, mitä ei todellisuudessa ollutkaan. Siinä seisominen teki vaikeaa, kun päässä vieläkin horjui ja pyöri. Mieleni teki ottaa pojasta tukea, mutta hän oli mennyt vähän kauemmaksi minusta, kuin olisi katunut suudelmaa. Huokaisin hiljaa, ja Eetu käänsi päänsä minuun kysyvästi. Silmiin oli palannut se sama viha, joka niissä usein tapasi loistaa. En ymmärtänyt käytöstä ollenkaan ja niin äkillistä mielenmuutosta. Mieleni ei kuitenkaan tehnyt mieli juosta pojan katsetta karkuun, eikä se pelottanut minua. Mutta yhdestä jutusta olin varma, portti, joka oli lukossa, tuskin tulisi aukeamaan vielä pitkään aikaan, varsinkaan minulle.
-Mun pitäisi varmaan lähteä, änkytin pojalle. Sain vastaukseksi vain hämmästyneen katseen, mieleni teki kysyä, mutta jätin asian sikseen. Yritin ottaa askelta toiseen suuntaan, pois pojan luota, mutta yritys oli huono, ja melkein kaaduin maahan.
-Sä taidat tarvita apua, Eetu huokaisi ja tarrasi vahvan kätensä ympärilleni, niin että pystyin kävellä.
-Kiitti, vastasin vaisusti.
Vähän ajan kuljettuamme, minua ei enää pyörryttänyt, ainoastaan koski päähän, mutta en sanonut sitä pojalle. Niin turvallinen olo minulla oli pojan lämpimässä kainalossa. Tuntui, kuin poika olisi ollut kuin suojamuuri, joka suojeli kaikkia, hänen kanssaan kulkevia.

Kotiovelleni päästyämme, irrottauduin pojan otteesta hieman nolona.
-Kiitti, mumisin vielä avatessani oveani.
-Mistä? Ja virnistys kohosi Eetun kapeille kasvoille.
-No, että sä autoit mut tänne.
-Ilman mua, sä et ois tossa kunnossa. Katselin pojan ilmettä, joka oli muuttunut hetkessä taas vakavaksi. Hymähdin hiljaa.
-Pärjäätkö sä nyt varmasti?
-Tyhmänäkö sä mua pidät? tiuskaisin, poika taisi tosiaan pitää minua 8-vuotiaana. Huomasin, että hänen oli vaikea pidätellä nauruaan, ja virnistys vain levisi pojan kasvoilla.
-No moro, mä meen, kun sä näköjään pärjäät, poika huikkasi, kun oli saanut tukehdutettua naurun sisälleen. Jäin ovelle vielä pitkäksi aikaa katselemaan pojan lähtöä, aivan kuin päänsärkyäni, tai huonoa oloani ei olisi koskaan ollutkaan.
-Nähdään, kuiskasin, vaikka tiesin, ettei poika kuulisi. Ehkä tarkoitus oli vain todistaa se itselleni, että me vielä näkisimme pojan kanssa, tai ainakin toivoin niin. Lopulta astuin sisälle kotiini sulkien oven hiljaa perässäni kiinni. Pää oli sekavia ajatuksia täynnä, ja illan ainoa asia mitä pystyin ajattelemaan, oli Eetu. Poika, jonka ajatusmaailmaa tuskin koskaan oppisin lukemaan.

Seuraavat päivät olivat menneet koulussa, ja tanssiessa. En uskaltanut liikkua ulkona kuin yleisillä teillä, jossa kulki paljon ihmisiä, ja huolehdin, että olin ennen iltaa aina kotona. Mutta aina rappusten narahtaessa, eksyi usein kyynel, jos toinenkin poskelleni pelosta. Kasvoissani komeili vieläkin iso mustelma, jota joka välitunti juoksin peittämään puuterilla. Olin keksinyt selityksen, (’’Kaaduin rappusissa, ja löin pääni.’’) joka tepsi kaikkiin, mutta silti se keräsi koulussa paljon katseita, vaikka miten olisin tuhlannut aamulla aikaa sen puunaamiseen. Eetusta en ollut nähnyt vilaustakaan, ja mieleni alkoi jo pikkuhiljaa ärtyä äkillisestä katoamisesta. Toisaalta, olin onnellinen, koska nyt pystyin keskittymään tärkeimpään, kouluun ja ennen kaikkea balettiin. Olin saanut parin päivänä paljon huomautuksia valmentajaltamme, vaikka olin pistänyt kaiken keskittymiskykyni ainoastaan siihen, mitä tein. Mutta tiesinhän minä sen, en taipunut enää niin hyvin, kuin pari kuukautta sitten. Ja toiseksi, hypyt epäonnistuivat usein, aina hyppyyn hypätessä, kaikki meni hyvin, mutta maahan laskeutuessani tömähdin maahan kuin sotanorsu. Ja jokainen epäonnistunut hyppy, tai suoritus, sai mieleni vain laskemaan, mutta virheet, olivat ainoa asia, joiden ansiosta, jaksoin yrittää yhä enemmän. Mutta virheet eivät olleet askeleita unelmaan, jota tavoittelin jopa unissanikin. Joka kerta sinne kurottautuessa, otteeni lipesi, ja putosin kovaa korkealta maahan. Se sattui, enemmän, kuin mikään koskaan oli sattunut.

Kovan harjoittelun jälkeen menin muiden mukana pukuhuoneeseen vaihtamaan vaatteita. Hieroin kovasta harjoittelusta kipeitä jalkojani kädet täristen.
-Siinähän sä olet, Sara paukahti pukuhuoneeseen hymyillen.
-Jep, tässähän mä.
-Oliko rankat treenit?
-Joo, mitenni? kysyin.
-Sun ilme kerto kaiken, tyttö naurahti. Hetken kerkesin kadehtia tytön ainaista positiivisuutta ja hehkua. Hän oli ainut, joka tässä huoneessa hymyili, muut olivat harjoitusten turtamia, ja väsyneitä pitkästä päivästä, minä mukaan lukien.
-Mietin, että lähtisitkö sä mun kanssa kahville?
-Okei, mut yhdellä ehdolla, ja loin Saraan pitkän ja pistävän katseen.
-Ja mikä se ehto on?
-Me mennään kahdestaan, ilman ketään miespuolista henkilöä! Sara nyökkäsi ja hymyilin.
-Hyvä, sitten mä tulen, enemmän kuin mielelläni, vinkkasin silmääni ja aloin vaihtaa hiestä märkiä vaatteita kuiviin.

Saran kanssa kaksin oleminen oli helppoa, koska tyttö puhui paljon, ja ymmärsi, etten halunnut tunkea jokaisen lauseen väliä omaani. Tyydyin vain kuuntelemaan tytön kuulumisia, surullisia sekä iloisia.
-Teillä ei menny Jonin kanssa sitten hyvin kahvilla? Saran kysymys katkaisi ajatukseni.
-Ei, vastasin totuudenmukaisesti.
-Joni, Joni ei vaan oo mun tyyppiä, hymähdin.
-Kelle mä sitten sua paritan, Sara voihkaisi, muka pettyneenä. Naurahdin, ja iloitsin siitä, miten tytön seura sai minutkin iloiseksi. Hänellä tosiaan oli tapana saada minut joko ärsyyntymään liialla innokkuudella, tai sitten piristymään. Joka tapauksessa, tyttö oli ystävä, johon pystyin luottamaan, ainakin jollain tapaa. Eetusta en halunnut kertoa. Ainakaan vielä. En edes tiennyt, mitä olisin kertonut, sillä poika ei ollut ilmaantunut kouluunkaan, ja minulla ei ollut aavistusta missä hän oli. Toisaalta, ehkä niin oli parempi, ties mihin soppaan hän oli itsensä keittänyt tällä kertaa. Mutta sisälläni kipinöi pienen pieni huoli, joka tulisi kasvamaan vielä, jos en saisi tietää pojan menemisistä vielä pitkään aikaan.

Päivämäärä:   11.3.10 12:35:24

Lisäääää <3

Päivämäärä:   13.3.10 14:44:04

Ylös!

Lähettäjä: reet_ 
Päivämäärä:   13.3.10 17:36:06

Tää on ihana tarina! Jatkoo! :D

Päivämäärä:   13.3.10 18:14:52

Oih <3 IHUNAAAA!!!

Lähettäjä: Zhesh 
Päivämäärä:   13.3.10 22:21:39

luin tän ny ekaa kerta ja kyllä kannatti :) hieman liian itkuinen päähenkilö, mutta muuten kaikki on just eikä melkein

Lähettäjä: natiainen 
Päivämäärä:   14.3.10 02:13:25

täää on ihana!<3

Lähettäjä: mammamiia 
Päivämäärä:   15.3.10 03:21:41

We want moreeee !

Päivämäärä:   15.3.10 16:29:11

Ny ne yhteen vaikeuksien kautta<33

Päivämäärä:   15.3.10 16:35:24

Komppaan Johannnaa :D

Päivämäärä:   15.3.10 17:21:15

Hih kiitos ihanista kommenteista! :)

Oli taas se päivä viikosta, jolloin jokainen ihminen huokaisi helpotuksesta. Se päivä, jolloin jokainen unohti koulun, ja sen tuomat huolet ja murheet. Ja niin helppo, kun oli arvata, oli Sara saanut minutkin houkuteltua Jonin kaverin bileisiin, johon tyttö oli silmänsä iskenyt. Ripeksi poikaa kutsuttiin, tiedä sitten mikä hänen oikea nimensä oli. Poika oli muutenkin kamalan salaperäinen, ainakin kuulemani perusteella. Mutta juhlat hän osasi ainakin järjestää, mietin mielessäni, kun katselin ympärilleni. Talo oli iso, ja nuoret olivat vallanneet olohuoneen, joka kävi nyt tanssilattiasta. Itse tyydyin hörppimään hitaasti juomaa kurkustani katsellessa muiden hyvää menoa.
-Ekku, mä tuun kohta, Sara keskeytti ajatukseni.
-Okei, nyökkäsin tytölle. Virnistin itsekseni nähdessäni tytön katoavan Ripen perään tyhjään huoneeseen. Loppua ei ollut vaikea arvata. Virnistys katosi nopeasti kasvoiltani, kun tajusin, että istuin taas siinä yksin lasini kanssa. Mutta ei se todellisuudessa kauheasti haitannut.
-Eerika, kuulin huudon tanssilattian keskeltä. Mieleni teki vajota alas sillä hetkellä, ja toivoin, etten olisi tullut bileisiin. Joni. Poika tuli nopeasti luokseni ja hymyili.
-Mitä sä täällä yksinään istut, kaunokainen?
-En mä tiedä, hymähdin vaisusti.
-Et tiedä? Joni toisti.
-Mä taidan olla vähän tylsä, huokaisin.
-Siksi sun pitääkin suostua pyyntöön, tulla tanssimaan mun kanssa, poika virnisti. Onnekseni musiikki oli nopeaa, eikä hidasta, muuten olisin kuollut. Tai, vähintään oksentanut. Joni veti minut tanssilattialle ja jo hetken päästä, oloni oli paljon parempi.
-Miten ois yksi sylitanssi? En voinut kun naurahtaa pojan koiranpentu ilmeelle ja tönäisin sitä hellästi kylkeen.
-Ei ikinä, naurahdin.
-Höh.
Tunsin jonkun katseen selässäni, ja käännyin katsomaan. Pari poikaa tuijotti minua ja Jonia, aivan selvästi. Tunsin itseni ahdistuneeksi hetkessä, ja hyvä olo kaikkosi pois.
-Joni, miks meitä tuijotetaan, kuiskasin pojan korvaa hiljaa. Poika katsoi osoittamaani suuntaan ja naurahti. Ne ovat mun kavereita. Huokaisin helpotuksesta, hetken jo luulin, että Niko olisi usuttanut jonkun muun rökittämään mut uuteen uskoon.
-Sä oot timmin muijan löytäny, toinen niistä huikkasi Jonille.
-Me ollaan vaan kavereita, tuhahdin, ennen kuin Joni kerkesi avata suutaan.
-Niin varmaan, ne jatkoivat.
-Mä meen hakee juomista, haluutko sä? Joni kysyi ja jätti huomioimatta kavereittensa kuittailua.
-En mä, hae sä vaan, hymyilin. Hetken mielijohteesta halasin poikaa, ja näin hänen kasvoillaan yllättyneen ilmeen.
-Sä oot hyvä kaveri, naurahdin pojan korvaan, ja poika rutisti minua tiukasti.
-No, mä menen nyt, kaveri, Joni naurahti painottaen viimeistä sanaa ja katosi. Jäin tyhmänä seisomaan keskelle tanssilattiaa, tietämättä mitä tekisi. Kappale vaihtui hitaaseen, ja aloin kävellä automaattisesti pois toisten tieltä.
-Minne sä aiot taas karata? kuulin takanani äänen, jota en ollut kuullut ihan liian pitkään aikaa. Ääni, aiheutti kylmiä väreitä aina varpaista niskaani saakka, ja sai sydämeni tykyttämään aina nopeammin. Käännyin ja näin Eetun kasvot, jopa pimeässä, pystyin näkemään hänen kalpeat kasvonsa. Ne saivat minut hiljaiseksi, enkä tiennyt mitä sanoa, joten olin hiljaa ja tuijotin.
-Sä et aio sitten sanoa mitään, Eetu tuhahti.
-Mä en tiedä mitä mun pitäisi sanoa, sanoin, ja yritin saada ääneni hillityksi, ettei se olisi kuulostanut liian innokkaalta. Sitähän minä juuri olin.
-No kerro vaikka mitä sä luuhaat Jonin kanssa?
-Joni…
-Joni mitä?
-Joni on mun kaveri, henkäisin hiljaa. Eetu pyöräytti silmiään ’’niin varmaan’’ ilmeellä. Liian pitkä hiljaisuus sai minut hermostumaan, ja yritin kuumeisesti keksiä jotain sanottavaa pojan tuijotellessa minua.
-Mä meen hakee juomista, inahdin ja lähdin kävelemään keittiölle päin. Tunsin pojan seuraavan minua kuin koiranpentu omistajaansa, mistä salaa mielessäni olin tyytyväinen. Kaadoin pullosta tyhjään lasiin juomista ja istuin tyhjän pöydän ääreen. Näin Eetun tekevän samoin.
-Sun ei pitäisi olla täällä, se sanoi.
-Eikä mun, Eetu jatkoi hiljaa naurahtaen.
-Miten niin?
-Joni, Joni tappais meidät molemmat, jos se näkisi meidät nyt tässä, edes juttelemassa.
-Mä tiedä ettei…
-Sä et tiedä mitään, Eetu sihahti katkaisten lauseeni.
-Miten mä voisinkaan tietää, kun sä et kerro koskaan mitään, sä vaan tuut ja katoat.
-Sä et ymmärrä, poika pudisteli päätään. Sen silmissä loisti viha, joka olisi säikäyttänyt monen pois. Melkein minutkin.
-En kai sitten, enkä mä haluaisikaan, kivahdin sanat, jotka eivät oikeasti pitäneet paikkaansa. Mutta niissä oli järkeä, en halunnut nimittäin tuhlata ja särkeä sydäntäni yhden pojan takia. Enkä halunnut tulla enää enempää hakatuksi. Naurettavaa, mietin mielessäni. Niinpä oli vain järkevämpää, nousta tuolista ja jättää koko poika toiseen maailmaan, johon hän näytti kuuluvan. Suuntasin eteiseen ja nappasin naulakosta takkini. Näin Eetun istuvan vielä penkillä, ja jos oikein tarkasti katsoi, vihan sijasta silmissä paistoi hetken surua. Tai sitten vain kuvittelin, sillä heti pojan kääntäessä katseeni minuun, en enää nähnyt sitä.
Suljin oven hiljaa perässäni, ja muistin Saran. En ollut ilmoittanut lähdöstä tytölle mitään, mutta tuskin hän minua muistaisi niin ihastuksissaan kun Ripeen oli. Ja tiesin, että hän soittaisi kyllä minulle, jos siihen olisi tarve. Kävelin vähän apeana kapeaa tietä pitkin, ja vaikka olin jo melko kaukana pihasta, pystyin kuulemaan vieläkin musiikin soivan ja ihmisten iloiset ja vähemmän iloiset kiljunnat. Kaduin, että olin tullut koko juhliin. Toisaalta, ainakin nyt tiesin, että Eetusta ja minusta kuvitellut illat, olivat mahdottomia. Me kaksi oltiin kuin kissa ja hiiri, jotka eivät vain sopineet toistensa maailmaan.

Seuraavat pari viikkoa olivat menneet vain baletti sitä ja tätä, ja Sara sitä ja tätä.
-Ekku, Ekku, siinähän sä olet, kuulin huudon takanani kävellessäni ahdistavan pitkää koulukäytävää pitkin. Kirosin mielessäni, kun tajusin, että huutaja oli Joni.
-No? kysyin, kun poika oli saavuttanut minut.
-Lähtisitsä kahville? Ihan kavereina vaan, poika hymyili, ja sillä hetkellä tiesin, että poika tarkoittaisi sitä.
-Okei, jos sä tarjoot, naurahdin.
-Sovittu.
Kaikessa siinä hiljaisuudessa, meidän kahden kävellessä, tunsin hymyni nousevan taas korviin. Mutta se hymy katosi yhtä nopeasti, kuin oli tullutkin, kun näin Eetun kävelevän meitä vastaan. Poika ei luonut ainuttakaan katsetta minua päin, ja tunsin oudon kolauksen mielessäni. Katsoessani Jonia, tiesin että ajatuksemme olivat samat ’’Hemmetin Eetu’’. Ainoa ero oli, että ajattelimme niin aivan eri syistä.

LähettäjäFigaron_haamu 
Päivämäärä:   15.3.10 18:09:02

Argh, mua rasittaa toi Joni :--D

Päivämäärä:   15.3.10 18:17:04

Nyt Eetu<3Eerika!

Lähettäjä: Zhesh 
Päivämäärä:   15.3.10 18:46:21

Mun mielestä Joni on ihan kiva tyyppi. :) Sais pysyäkin tollasena "melkein kaverina".
Ja Eetu on totta kai ihana salaperäinen ♥ jatkoo!

LähettäjäFigaron_haamu 
Päivämäärä:   15.3.10 18:56:45

Kyllä mäkin haluan sen ehdottomasti mukana pitää tai tulee ankeeta, mut se on vaan niin lipevä jotenki :--D

Päivämäärä:   15.3.10 20:22:25

Hahah :D Jatkoa :D<3

LähettäjäNatiainen 
Päivämäärä:   15.3.10 23:44:43

jatkoa !<3

Lähettäjä: mammamiia 
Päivämäärä:   16.3.10 00:22:29

ihana tarina, jatkooo

Päivämäärä:   16.3.10 15:41:13

Eetu♥Eerika & Eerika♥Eetu !

Päivämäärä:   16.3.10 15:57:52

Lähettäjä: NictorNactor
Päivämäärä: 16.3.10 15:41:13

^Näääin<3

Päivämäärä:   16.3.10 16:00:44

Lähettäjä: Johannna
Päivämäärä: 16.3.10 15:57:52

^Näääin<3

Hahhah :D Mä olin taas oikeessa ^^

Päivämäärä:   16.3.10 16:00:59

Lähettäjä: Johannna
Päivämäärä: 16.3.10 15:57:52

^Näääin<3

Hahhah :D Mä olin taas oikeessa ^^

Päivämäärä:   17.3.10 17:06:52

tää on mahtava tarina !

Päivämäärä:   17.3.10 17:14:46

Lisää :D♥

Lähettäjä: Rosie 
Päivämäärä:   19.3.10 10:28:44

Jatkoa! Kiva tarina :)

Päivämäärä:   21.3.10 23:23:31

Tässäää pieni pätkä:)

Kello oli jo paljon, kun käveltiin Jonin kanssa ulkona kotiin päin. Poika oli kokenut saattamisen välttämättömäksi, ja minun oli turha pistää siihen enää vastaan. Aurinko oli kadonnut aikoja sitten piiloon, ja iltapäivä alkoi hämärtyä illaksi. Katselin vaivihkaa pojan pörröistä tukkaa, joka oli aina sotkussa. Vaatteet olivat ihan normaalit, sellaiset, jotka olivat kaikilla, joilla ei ollut omaa tyyliä tai makua.
-Mitä sä katot? Joni naurahti huomattuaan vilkuiluni.
-En mitää.
-Katoitpa.
-Enkä.
Joni naurahti taas ja katsoi läpitunkevalla katseella silmiini. Se sai minut kääntämään katseeni maahan. Katse oli epämukava, liian läpitunkeva, eikä yhtään kaverillinen. Tai, sitten vain kuvittelin.
-Mä en tiedä susta mitään, poika sanoi ja katkaisi epämiellyttävät ajatukseni.
-Miten niin?
-Mä oon puhunu itestäni koko ajan.
-Kerro jotain itestäs, Joni jatkoi.
-Mitä sä haluat tietää?
-No, kerro vaikka sun kamalista tai ihanista ex- poikaystävistä, Joni hymyili ilkikurisena.
-Mulla ei oo ollu kun yks, hymähdin. Näin, että pojan ilme muuttui, mutta nyökäytti päätään sitten.
-Minkälainen se oli?
Pojan sanat saivat minut hiljaiseksi. Mietin pitkästä aikaa Mikkoa, ja pieni ikävä viilsi hiljaa sydäntäni. Kaikkien näiden sekavien ajatuksieni keskellä, olisi mieli tehnyt soittaa hänelle, ja kysyä mitä kuuluu. Mieleni olisi tehnyt kertoa kaikki, mitä oli tapahtunut. Tiesin, että hän käskisi tehdä niin, mitä sydämeni ikinä sanookaan, ja niin, mikä tekee minut onnelliseksi. Niin hyvä poikaystävä hän oli. Mutta yhtä hyvin tiesin, että yhtä juttua hän ei voisi ymmärtää eikä edes yrittää. Nimittäin Eetua.
-Ekku, mikä sulle tuli? Jonin sanat hätkähdyttivät minut taas maanpinnalle.
-Sori, mutisin.
-Nii, että minkälainen se oli?
-Kuka?
-No se sun poikaystäväsi?
-Se oli joku, joka oli liian hyvä mulle, huokaisin hiljaa.
-Lisäksi, se oli mun parasystävä ikinä.
-Okei, Joni sanoi ja loi minuun pitkän katseen, jota ei voinut tulkita.
Sen jälkeen oltiin pitkään hiljaa, ja katseeni harhaili siellä sun täällä.

-Voi hemmetti, Joni sihahti.
-No?
-No kato, Joni sanoi ja osoitti eteenpäin sormellaan. Siellä oli Eetu. Poika istui yksin kivellä ja katseli pois päin. Tunsin sydämessäni taas oudon tunteen, mutta pakotin sen pois, ja yritin olla välittämättä. Ollessamme hänen kohdallaan, Eetu nosti katseensa ja katsoi Joniin vihaisin silmin. Huomasin, että Jonin kädet olivat menneet nyrkkiin ja huokaisin mielessäni. Tämä ei päättyisi hyvin.
-Mä tiedän ketä sä odotat, Joni sanoi karkeasti Eetulle.
-Entä sitten? Eetu naurahti pilkallisesti. Sitten poika katsoi minuun ja avasi suunsa, aivan kun sanoakseen jotain, mutta sulki sen sitten nopeasti.
-Joni, mennään jo, sanoin hiljaa.
Joni ei tainnut kuulla, koska otti askeleen lähemmäs Eetua, ja se sai pojan nousemaan kiveltä ylös. Joni sanoi Eetulle jotain, mutta niin hiljaa, etten kuullut, vaikka yritin. Sanat saivat vain Eetun naurahtamaan.
-Omapa on elämäsi, Joni tokaisi sitten, ja lähti kävelemään edelleni.
-Ekku, tuu, Joni sanoi hidastamatta edes vauhtia, ja katsomatta tännepäin. Äkkiä tunsin jonkun sipaisevan poskeani. Nostin katseeni, ja huomasin Eetun olevan ihan lähelläni. Tunsin kylmien väreiden nousevan pitkin selkääni.
-Sun pitäisi mennä jo, Eetu sanoi käheällä äänellä. Hymähdin hiljaa, ja pojan punaisille huulille nousi pieni hymy. En sanonut mitään, vaan lähdin vähän vastahakoisesti, mutta nopein askelin kävelemään Jonin kiinni. Koko matkan ajan vilkuilin vähän väliä taakseni, kuin varmistaakseni, ettei Eetu katoaisi mihinkään.

Lähettäjä: Rosie 
Päivämäärä:   22.3.10 14:31:37

Oi :)

Lähettäjä: Jose 
Päivämäärä:   22.3.10 14:52:47

jatkoa<3

Lähettäjä: natiainen 
Päivämäärä:   22.3.10 21:51:37

tahtooo jatkoa, rakastan tätä<3

Päivämäärä:   23.3.10 16:31:08

Jatkooo :DD

Päivämäärä:   25.3.10 21:53:09

jatkoaaaaa ! :)

Päivämäärä:   25.3.10 22:12:17

up :)

LähettäjäMammaMiia 
Päivämäärä:   26.3.10 10:19:42

jatko ois kiva..

Päivämäärä:   26.3.10 14:27:47

up

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.