Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pk-seudun sennujen rentoryhmä!

Lähettäjäametist 
Päivämäärä:   7.1.10 14:18:57

Noniin, saadaan käyntiin! :)
Pk-seudun rentoryhmä lähtee leirille.
Tähän mennessä mukana:
- Shadowsphere
- prkl
- sanna
- ametist
- kurssilainen
- jj

Re: Pk-seudun sennujen rentoryhmä!

LähettäjäShadowsphere 
Päivämäärä:   7.1.10 14:24:51

Laittakaa edelleen ehdotuksia leiripaikoista, mutta joka tapauksessa laitan tässä lähiaikoina LeArtille meiliä ja tiedustelen:

-Sennut omilla hevosilla
-Viikonloppuleiri touko, heinä tai elokuu(???onko joku mikä ei käy???)
-Klassinen ei ennestään tuttu laji useimmille
-Mahdollisuutta majoittaa hevoset ja ihmiset
-Ryhmäkoko (ehdotus max 6 henkeä, varasijoja varmaan otetaan pari?)
-Mitä maksaa

Tuleeko muuta mieleen?

Lähettäjä: prkl 
Päivämäärä:   7.1.10 14:32:00

Mulle käy kaikki, westernistä alkaen. Kaikki on kuitenkin tuolle hevoselle uutta, niin ja onhan mullakin paljon opittavaa :)

Hyvä hinta-laatusuhde on tärkeä, eihän me haluta maksaa paljon huonosta opetuksesta tmv.

Lähettäjäkurssilainen 
Päivämäärä:   7.1.10 14:51:55

tuossa kannattaisi varmaankin kysyä vielä, minkä verran ratsastusta/päivä tulisi olemaan.
varmaan ihan ohjattua ratsastusta sen 2h/ päivä vähintään/ ratsukko ja mielellään lähtisin vielä mukavalle maastolenkille hepoisten kanssa.

Lähettäjäametist 
Päivämäärä:   7.1.10 14:58:02

Olis kyllä ihan hyvä idea toi maastoilu vielä, pääsis vähän uusiin maisemiin. :)

Mun vuokrahevonen, jolla lähtisin, osaa kyllä aika paljon (varmaankin heA ja re90), mutta viimeisen sanotaan puoltoista-kaksi vuotta ollut pelkkänä puskapollena. Ja mä olen taantunut ratsastuskouluajoista ihan puskaan. Eikä tolla pollella ole kokeiltukaan ilmeisesti mitään länkkärijuttuja ja harvoin mitään maastakäsinhommeleita. Viime syksynä tallilla järjestettiin irtojuoksutus/hypytyskurssi, jolle osallistuin. Muuta "erikoisempaa" ei olla tehty. Ai niin joo, viime keväänä olin Ypäjällä tosiaan viikonloppukurssilla, koulua ja esteitä. Sen jälkeen ei oikeastaan ollakaan ihan kunnolla väännetty koulua. :(

Kertoisko kaikki vähän itsestään ja hevosestaan, jolla mukaan lähdössä?

Lähettäjäjj 
Päivämäärä:   7.1.10 15:06:21

Minä olisin lähdössä He-Ö tasoisella norsun kokoisella lv-ruunalla, laukat nousee ja muutenkin mukavat askeleet, mutta me vaan maastoillaan. Mukava olisi välillä kokeilla muutakin ja nähdä maailmaa. Sen verran on kuitenkin massaa että esteitä me ei hypitä.. :)
Tai toisena vaihtoehtona olisi ottaa mukaan siro pieni lv-tamma, mutta sillä ratsastettu vasta vuoden verran, eikä edes laukata osaa, joten todennäköisesti ruuna tulee mukaan. Molemmilla tehty maastakäsin harjoituksia ja ratsastettu western tyylillä. Itse olen nuori aikuinen, mutta en koskaan tunneilla varsinaisesti käynyt, joten istunta sen mukainen.

Lähettäjäkurssilainen 
Päivämäärä:   7.1.10 15:10:53

Mulla lv tamma, ex ravuri. Laukka juu nousee, mutta vielä aika kovasta vauhdista. Itse en ole pystynyt juuri laukkailemaan. Vuokraaja laukkailee kentällä ja hyppii tammuskan kanssa pieniä esteitä.
Kaikki kiinnostaa itseäni varsinkin tuo western.

LähettäjäShadowsphere 
Päivämäärä:   7.1.10 15:15:32

Hyvä pointti tuo ratsastuksen määrä!
Itsekin olen sitä mieltä että vähintään 2h/pv pitäisi saada ohjausta.

Maastoja tuolla varmaan on hyvin, mutta onko mahdollista sen lisäksi päästä sinne ohjattuna jos haluaa? Esim. illan viiletessä voisi olla ihana vielä ottaa rauhallinen maasto (laukkalenkeille en lähde omallani mukaan turvallisuussyistä ;)

Eli itselläni on tosiaan 6-vuotias tori-erv-risteytys. Työtyyppinen iso nallekarhu. Ratsastukseen pitäisi hakea vielä vähän lisää "tyyneyttä", koska hermostuessaan ruuna ottaa kierroksia ja sitten mikään ei toimi. Olen kokenut että "perinteinen kouluratsastus" sisältää paljon elementtejä jotka eivät sovi meille näitten ratkaisuun joten lisää työkaluja tarvitaan ja uusi tapa lähestyä asioita.

Katselin vielä kartasta ja tuo LeArt on meiltä vain noin reilu 20km päässä.
Laitan sen kyselyn joka tapauksessa, mutta ehdottaisin että olisiko jotakuta "rohkeaa" joka haluaisi lähteä mun kanssani joskus sinne käymään ihan vaan irtotunnille? Olisi ehkä hyvä testata että opetus tosiaan on kunnollista ennenkuin lyö mitään lukkoon.
Sama tietty muittenkin mahdollisten paikkojen kanssa - sennut ovat kuitenkin vaativia joten rahoille täytyy saada vastinetta.

Lähettäjäametist 
Päivämäärä:   7.1.10 15:15:46

Mitenhän olisi tämä Lahnuksen Ratsastuskoulu? http://www.lahnuksenratsastuskoulu.fi/ siellä olisi western. Sivut aika huonot, leireistä ei puhuta mitään. Tietääkö joku paikasta jotakin?

Lähettäjäametist 
Päivämäärä:   7.1.10 15:17:16

Shadow, mä voisin harkita sitä irtotuntia, jos ei hirveän kallis (olen opiskelija). :)

LähettäjäShadowsphere 
Päivämäärä:   7.1.10 15:18:05

Ja joo, minäkään en hyppää ruunan kanssa vaikka tiedän että on Virossa hypätty. Vaikea kuvitella että se olisi tällähetkellä viisasta.

Laukka nousee, mutta laatu onkin sitten toinen asia ja ainakaan vielä tässä vaiheessa en laukkaa aitaamattomalla alueella ;)
Laukkaaminen hermostuttaa hevosta joten siinä on paljon töitä. En tiedä mikä tilanne on kesään mennessä mutta tällähetkellä otan laukkaharjoituksia vain oikein hyvällä pohjalla ja kun kaikki muu on mennyt nappiin.

LähettäjäShadowsphere 
Päivämäärä:   7.1.10 15:22:35

Kaveri kävi vuosia Lahnuksessa eikä kai oikein voi suositella ainakaan koulun hevosilla. En tiedä mikä on meininki jos omilla hevosilla menisi, tietääkö joku enemmän? Zivestä olen kuullut että on "persoona", mutten tiedä mitä tässä tapauksessa tarkoittaa ;)

Tuntihinta 30e (ryhmätunti?) on suolainen LeArtilla, mutta toisaalta jos meinaa kallistua leiriin niin ehkä kannattaa kokeilla. Mutta katsotaan nyt ensin meneekö se viikonloppuleiri meidän budjettiin ja mitä sillä saisi.
Sitten voisi miettiä "testiajoa".

LähettäjäVamppu 
Päivämäärä:   7.1.10 15:48:51

Niin, mä olen siis periaatteessa kans sitä pk-seutua, jos sopivaan suuntaan sieltä lähdetään -- Tampereelta max. 3 tuntia varmaan jaksan ajaa. Mutta kattotaan tarkemmin.

Itse olen kiinnostunut ensisijaisesti koulusta ja kommunikaatiosta kopsun kanssa / lh:sta / CR:stä, joita en ole vielä koskaan päässyt oppimaan muualla. Esteille suostun ehkä tunnin verran, jos on ihan pakko :), western ei kiinnosta.

Vuosikaudet olen käynyt Ruovedellä, mutta tänä vuonna ei tosiaan sennuviikonloppuja ole. Perheleirille olen jo menossa viikoksi; toista viikon leiriä en ehdi/jaksa/viitsi :)

Lähettäjä: nmr 
Päivämäärä:   7.1.10 16:17:10

Voin järjestää myös leirin tilauksesta pienelle porukalle.
Tässä minun sivut:
http://luontotaipale.fi

Tila on järven rannalla: hevosen uittamiseen soveltuva oma ranta, monipuoliset maastot, ei kenttää, majoitus 4-5 hengelle idyllisessä rantamökissä. Maastoesterata suunnittelun ja rakennuksen alla.

Hevoset ovat rauhallisia monitoimisuomenhevosia, eivät kouluratsuja, vaikka osaava kyllä saa menemään paketissakin. Leiriin voisi kuulua myös valjastamista ja ajamista erilaisilla kärreillä (ravi ja työ) sekä parivaljakolla.

Lisäksi halukkaille olisi kasvohoitoa, hierontaa, ym. hemmottelua mieltymysten mukaan. Lähistöllä on myös tanssilava sekä mahdollisesti muuta kesätapahtumaa.

Lisään vielä, että tämä olisi enemmän öö-luokan leiri rennosti maalaismaisemissa. ;)

LähettäjäSanna 
Päivämäärä:   7.1.10 16:25:18

Hei! meillä on vielä suunnitteluvaiheessa kesäksi kursseja/leirejä sennuille omilla hevosillaan (2-3 mahtuu myös tallin hevosella)

hyvät tilat majoittaa hevoset ja ihmiset, majoitus remontoidussa tilan entisessä päärakennuksessa, jkossa kaikki mukavuudet, saunaosasto yms.

mahdollisuus on vaelluksiin, este/koulupainotteisiin kursseihin, maastoesterata 3km päässä joten mahdollista päästä kokoeilemaan myös niitä

eli jos etsitte mukavaa, rauhallista paikkaa jossa viettää lomaa hevostenne kautta niin ottakaa ihmeessä yhteyttä niin räätälöidään sopiva kokonaisuus!

http://www.ratsutilarowan.nettisivu.org

Lähettäjäametist 
Päivämäärä:   7.1.10 16:34:10

Meillä on siis suunnitelmissa ottaa omat hevoset mukaan. Mahtuuko teille Nmr ja Sanna, majoittumaan 6 ylimääräistä kaviokasta?

LähettäjäShadowsphere 
Päivämäärä:   7.1.10 16:36:36

Hei leirientarjoajat. Paikanne vaikuttavat mukavilta, mutta etsimme leiripaikkaamme pk-seudun läheisyydestä ja tosiaan omilla hevosilla niin että saamme hevoslähtöistä opetusta jokaisen tason mukaan.

Itse en etsi tavallisia "peruskoulutunteja" tai pelkkää maastoilua (maastoilu ei ole minulle ollenkaan pakollista leirillä) vaan nimenomaan opetusta ja ongelmaratkaisua koulutetun ja taitavan opettajan kanssa.

Tuo CR on myös muuten idea jonka puolesta liputan :)
Löytyykö Uudeltamaalta tai välittömästä läheisyydestä sitä ajatellen talleja?

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   7.1.10 16:38:03

Voi apua nyt tänne ilmaantui toinenkin Sanna :) Mutta siis mielellään paikka joka olisi lähellä pk-seutua.

Mukaan lähtee noin HeB-tasoinen pikkuruuna, jolla vauhtia on välillä vähän liikaa. Olisi kiva päästä myös hyppäämään jotain pientä tai maastoesteille. Kaikki lajit kyllä käy :)

Yksi paikka missä olisi hyvät puitteet sennuleireilyyn on http://www.kotisillantalli.com/

LähettäjäShadowsphere 
Päivämäärä:   7.1.10 16:48:32

En löytänyt Kotisillan sivuilta tietoa kuka siellä valmentaa ja millaista "ideologiaa" toteuttavat.
Hienot puitteet siellä kyllä on, mutta tarvis tietää enemmän.

LähettäjäShadowsphere 
Päivämäärä:   7.1.10 16:51:01

Ainiin, yhden kiinnostavan löysin, sivut vaan on melko sekavat. Olisi Siuntiossa:
http://www.appletreeranch.com/index2.htm

Lähettäjäametist 
Päivämäärä:   7.1.10 16:57:44

Shadowsphere, jaksaisitko laittaa tonnekin mailia ja kysyä? Ainakin noi leirit vaikutti äkkiseltään kaikki olevan muotoa tullaan aamulla ja yöksi kotiin nukkumaan.

LähettäjäSanna K 
Päivämäärä:   7.1.10 17:08:41

ametist:

kesäaikaan mahtuu kurssilaiden hevoset, omien ollessa laitumella yötäpäivää. Järjestämme nimenomaan omalla hevosella saapuville kursseja, ajatuksena on että leiriläiset pääsevät "arkea karkuun" oman hevosen kanssa.

Kurssilaisten kiinnostuksen mukaan sitten kursitaan kokoon sopiva kokonaisuus,

Majoitustilat on remontoidut siistit ja toimivat, sauna lämpeää vaikka joka ilta ja hierojakin on mahdollista saada paikalle niille jotka todella haluavat rentoutua!

lisäsin nimeeni tuon K:n niin ei mene Sannat sekaisin :) meiltä helsinkiin n. 150km

Päivämäärä:   7.1.10 17:15:14

Mietin tuossa, että olisiko se paha, jos leiriin pystyisi sisällyttään ainakin yhtenä päivänä ratsastusta vähän osaavammillakin hevosilla, että yhtenä päivänä me helppo ööt voidaan keskittyä siihen omaan ratsastukseen ilman sitä hevosen opettamista samalla? Meneekö vähän mahdottomaksi..?

Mullakaan maastoilu ei ole pakollista, sitä saa tehdä muuallakin sen verran, että leirillä olisi kiva oppia uusia asioita.

Mun hevonen on lv-ruuna, 5-vuotias, säkä 170cm. Rauhallinen ja fiksu, ei ex-ravuri. Ratsastettu elokuusta alkaen, joten aika raakile vielä. Ei ole vielä laukattu, kesään mennessä laukkaa treenataan niin maastossa, kuin kentällä/maneesissakin. Itse olen 22-vuotias, ratsastanut lähes aina enemmän ja vähemmän puskissa. Tasoltani olen tuo helppo ööö.

Lähettäjäm-l 
Päivämäärä:   7.1.10 17:53:39

Itse just keräillyt porukkaa maastakoulutukseen tammikuussa tälle tallille www.granasa.fi .
Aikaisempina kesinä olen käynyt heidän viikonloppukursseilla Lohjalla (omalla hevosellani). (Myös omat hevoseni ovat heidän kautta maastakoulutettu kivoiksi peruspolleiksi, niin maasta kuin selästäkin käsin).

Heillä on uudet puitteet (Siuntio 45km -> Hki), joten saattaisi sopuhintainen leirikin onnistua.
Mahtava kokemus ja omat pollet joutuvat "opintielle" niin maasta kuin ratsastaen.
Heillä on erinomainen kokemus ongelmahevosista. Heidän kursseilla on ex-ravureita,issikoita, sekarotuisia (kuten omani :), puoliverisiä jne.

Maneesikin valmistununut ja sen ohella varmaan muutkin tilat valmiina.

Ps. ilmottaudun listaan menittepä minne vain, ponillani Nf/Arabi 10-v HeA/Re90cm. Oma tasoni vahva HeC ja esteet 60cm (oma ikä jo ehtoopuolella :)).

Jos joltakin puuttuu polle, niin voin lainata toisen polleni (tätiratsu, leveä ja lempeä HeB/Re80), jos mennään Annikan oppiin.

LähettäjäShadowsphere 
Päivämäärä:   7.1.10 19:23:54

Tosi kiinnostava linkki m-l ja tervetuloa mukaan :)
Mä perehdyn sekä tuohon Granasaan että Appletreehen vähän myöhemmin kunhan saan iltatallin tehtyä ja lapset nukkumaan, tämä alkuilta on aina aikamoista häslinkiä.

Mä luulen että voi mennä vaikeaksi jos pitäisi saada ratsastaa lisäksi tallin hevosilla, mutta melkein uskoisin että eri maksusta monella tallilla saattaisi olla kuitenkin mahdollista tehdä niin?

Kuitenkin jos se pitää sovittaa "vaatimuslistaan" niin voi mennä hankalaksi koska kaikki eivät kuitenkaan halua. Itse tahdon mennä vain omallani koska aikaa on kuitenkin vähän ja tiedän että ensimmäinen tunti voi olla kyttäämistä ja sähläystä uudessa paikassa joten haluan sen kanssa mahd paljon saada irti.

Tuossa Appletreessä voi olla se ongelma kun kaikki eivät kuitenkaan halunneet sitä länkkäriä, joten olisiko klassinen tyyli vähän enemmän "sinnepäin" ja mitä tuota m-l:n linkkiä ehdin katsoa niin siellä olisi todella kiinnostava opettaja joka ymmärtää nuorten ja ongelmaistenkin hevosten päälle.

Lähettäjäkurssilainen 
Päivämäärä:   7.1.10 19:49:08

meikeläiseltä ainakin piste tuolle granasalle. Tuollahan voisi saada jokaiselle vähän yksityisopetusta esim. lastauksen helpottamiseen yms.
Toiset voisivat katsoa ja oppia sivussa-

LähettäjäShadowsphere 
Päivämäärä:   7.1.10 20:41:08

Puuh, olen niin poikki että tänään ei jaksa enää sommitella asiapostia, mutta tutustuin noihin Granåsan sivuihin nyt paremmin ja kyllä lähtisi minulta pointseja sinnekin, on näköjään CR-osaamista yms.

Olisiko mahdollista jos m-l tieduistelisi sieltä vähän alustavasti hintoja ja onko tämmöinen ylipäätään mahdollista, kun paikka on kerran sinulle entuudestaan tuttu?
Varmaan kuitenkin vertailunvuoksi ihan jees pyytää "tajous" paristakin paikasta että löytyy sellainen johon kaikki miellään lähtisivät.

Lähettäjä: m-l 
Päivämäärä:   8.1.10 01:27:18

Juu voin ottaa selville pakettihinnasta, joka ehkä voidaan räätälöidä meille erityisesti, esim. oman hevosen arviointia/koulutusta maastakäsin (stressin purkua jne.)ja ratsastaen (haetaan rentoutta ja oikeaa ajoittamista,kevyitä apuja jne.), CR-tunteja, sekä seurataan meille vieraan hevosen maastakoulutusta pyöröaitauksessa, joka on kouluttajallekin vieras ja miten kehonkieli toimii. Seurataan miten lauman hevoset toimivat yhdessä, miten hierarkia toimii ja miksi ne ovat ihmisille ystävällisiä. Kopitusharjoitusta, vuolujen seuraamista jne. Ihania hetkiä ilta-auringossa kahvia hörppien ja keskustellen päivän tapahtumista. Tunnutaan olevan sen verran suulasta porukkaa, että hauskaa varmaan tulee olemaan!

Vastaavanlaisilla viikonloppukursseilla on tullut oltua joitakin vuosia sitten ja homma toimii edelleen hyvin . Poneistani on tullut sen verran fiksuja, että niitä on kiva viedä joka paikkaan ja muut tykkää kisata niillä, mie vain täteillen.

Mutta katsotaan mitä saan aikaiseksi ja järjestävätkö sennuleiriä.
Joku muu voi ottaa jostain toisesta paikasta pakettitietoa.
Ihanilta kuullostavat myös nuo muiden yrittäjien ilmoittamat leirimahdollisuudet.

Lähettäjäametist 
Päivämäärä:   8.1.10 01:30:21

Kuulostaa munkin mielestä kivalta toi m-l:n ehdotus!

Päivämäärä:   8.1.10 01:51:51

Sanna:) minun poni on kisannut kenttää (menestyen Ida Hyötyläisen kanssa) ja Annika (Granasa.fi) on ponini omien kenttähevostensa ohella siihen touhuun tutustuttanut. Silti hyvin maastakoulutettuna se on tällaiselle tädillekin kuuliainen satulasta käsin, eikä lähde viipottamaan kiitaria ilman lupaa.
Yhden käden pysäytyksen on Annika sille myös opetettanut varmuuden vuoksi, koska olen sen verran ikäneito, että arveli sen olevan tarpeen. Poni oli silloin vasta ruunattu ja orimainen. Mut nyt on sellainen "namupala", et huhuh huh.

Lähettäjäkurssilainen 
Päivämäärä:   8.1.10 08:15:36

AAh tuo maastakoulutus olisi just meille. Vaikka tammani onkin kiltti, tiettyihin juttuihin ammattiapua kaipailen. Tammalla on kuitenkin alan vaihto menossa.

Lähettäjäkurssilainen 
Päivämäärä:   8.1.10 09:27:31

Laitatteko tänne viestiä mihin paikkoihin ja millaisilla kriteereillä tarjouksia on pyydetty. Voisin itsekkin kysellä parista paikasta. Tosin tuo granosa jäi jotenkin mieleeni. Yleiseti tuollaisen leirin hinta pyörii jossain 300€/ ratsukko.

Lähettäjä*Emmi* 
Päivämäärä:   8.1.10 09:50:39

Heissan!

Jos mukaan vielä mahtuu niin olisin kiinnostunut tällaisesta leiristä myös!

Itse olen 31 v ja ratsastanut reilu 20 vuotta. Monta vuotta kävin ratsastuskoululla ja kisailinkin, mutta viimeiset kymmenen vuotta on mennyt pääasiassa puskaillessa. Eikä oikein olekkaan enään hinkua kisakentille :) Hevosena mulla on joko 18 vuotias lämppäri tamma, joka toiminut lähes koko ikänsä ratsuna. Osaa, mutta ei todellakaan tee mitään jos niin päättää :) Eli Tamma isolla T:llä. Tämän kanssa tarvittaisiin tuota rentoutumista, koska virtaa ja intoa riittää välillä vähän liikaakin. Toinen vaihtoehto mulla olis pv ruuna jolla ikää 24, mutta ikä ei tätä herraa paina. Tämä onkin sitten osaavampi heppa ja siltä taittuu niin laukanvaihdot joka askeleella kuin piaffit. Tämä lähtee mukaan vain jos tuo tamma ei ole käyttökunnossa (etujänteissä vikaa siis).

Mutta toivottavasti mahduttaisiin vielä mukaan tamman kanssa!

Lähettäjäkurssilainen 
Päivämäärä:   8.1.10 10:44:48

Tervetuloa mukaan vaan Emmi! odotellaan tässä tarjouksien saapumista. Jahka saamme päivämäärät niin saadaan lopullinen sitoutuneiden lähtiöiden lista kasaan. Mie otan siten sen sulotuksen jos oma tammuska on telonut jalkansa taas jossain.. Jooko??

Lähettäjäkurssilainen 
Päivämäärä:   8.1.10 12:05:39

Ja uusi lista kiinnostuneista ratsukoista:
- Shadowsphere
- prkl
- sanna
- ametist
- kurssilainen
- jj
- m-l
- Emmi
- Sanna
- Vamppu

olikos tässä nyt kaikki mukana? Eli kymmenen kiinnostunuttta. Todennäköisesti 6 ratsukkoa pääsee osallistumaan ja sen verranhan yhdelle viikonloppukurssille porukkaa otetaan, noin yleensä.

Lähettäjä*Emmi* 
Päivämäärä:   8.1.10 12:26:50

Joo lainaa vaan Suloa jos se on tarpeen. Tai löytyyhän meiltä vielä ponikin, sieltä ei ainakaan putoa korkealta :)

LähettäjäShadowsphere 
Päivämäärä:   8.1.10 20:00:33

Upitan tämän ihan siksi ettei putoa.
Mun puolesta kaikki ovat tervetulleita mukaan, luulisin että ajankohdan suhteen tulee niitä peruutuksia ja muuta joten kannattaa olla varaihmisiä useampi.

Itse myös ajattelisin jotain tuollaista 300e kohtuuhinnaksi jos sillä saa majoitettua sennun ja hevosen :)
Oma ikä unohtui, olen keskikastia eli 29v.

Tarjouksia ilmeisesti nyt tarkoitus että mä pyydän LeArtila ja m-l Granåsasta?
Kysyn nyt vielä, mutta täällä oli parikin joita länkkäri ei kiinnostanut joten ei ehkä kannata kysyä lännenratsastustallilta?
Nämä kaksi vaihtoehtoa jotka on nyt pöydällä vaikuttaisi minulle mieluisalta ja sentyyppisiä jos tulee mieleen niin ehdottakaa!

Lähettäjäkurssilainen 
Päivämäärä:   8.1.10 21:25:48

iltaa vaan! noi kaksi Shadowspheren mainitsemaa paikkaa ois myös minun mieleeni.
Jos en tuolla aikaisemmin kertonut, niin itselläni ikää 40v, mutta henkinen ikä enemmänkin siellä 20 paikkeilla :)
Toivottavasti saamme pian jo vastauksia,, ei malttais enää odottaa leirille pääsyä.

Lähettäjäametist 
Päivämäärä:   8.1.10 21:38:09

Mulle käy myös hyvin nuo edellämainitut paikat. Kaikki kiinnostaa. Ikää löytyy huimat 22v. Junnusennu ilmeisesti! ;)

Hinta olisi ok se 300e pintaan, ainakaan hirveän paljon enempää en kyllä viikonloppukurssista maksaisi.

Lähettäjä: Titityy 
Päivämäärä:   9.1.10 11:20:29

Moi! Nyt vasta huomasin tämän teidän ketjunne täällä. Minäkin olisin kiinnostunut lähtemään 18-v lämppärin kanssa. Hevonen toiminut ratsuna lähes koko ikänsä.
Olisiko mitään ideaa että jos halukkaita on näin paljon, jaettais porukka kahtia? Niin että mekin myöhään heränneet pääsisimme leirille... :)

Lähettäjä: j 
Päivämäärä:   9.1.10 12:01:12

Täällä CR-kursseja, Knummella:

http://www.palmunratsutalli.fi/toiminta/

Lähettäjämkk 
Päivämäärä:   9.1.10 12:21:25

meikäkin olisi kiinnostunut viikonloppuleireistä, ametistin kanssa samaan aikaan oltiinkin Ypäjällä toukokuussa ;)
Heppa olisi 5v ravuriruuna, siis ei edes ex-ravuri vaan ihan ravuri joka toimii monitoimipollena, eli väännetään selästä harrastepolleksi ja kärryiltä harrasteravuriksi.
Iso ruuna 175cm jonka kanssa edetty hitaasti koon vuoksi.
Itse asun Huhmarissa, joten kaikki edellämainitut leiripaikat on ok.

Päivämäärä:   9.1.10 13:02:41

Tuolla Granåsan hevostilalla olen käynynyt katsomassa ja oli mukava porukka ja kivat talli, maneesi on iso ja kenttä löytyy myös. Heillä on tosiaan niitä maastakäsin juttuja paljon, hevosensakin on kaikki opetettu luonnollisen hevostaidon periaatteella. Käytössä naruriimut ja muut. Nämä siis osui silmään, kun katselin paikkaa. Itseasiassa varmaan vien hevoseni sinne tallipaikalle, jos heille mahtuu.

Lähettäjäkurssilainen 
Päivämäärä:   9.1.10 15:30:55

Onko kukaan vielä ehtinyt tarjousta lähettämään? Kertokaa jos ei ole aikaa, niin voisin huomenna laittaa tuonne Granåsaan ja pariin muuhun paikkaan tarjouspyynnöt. Tai voisin ensin soittaa paikkoihin ja kysäistä josko edes ensikesänä on aikaa järjetää viikonloppukurssia.

Lähettäjäragdoll 
Päivämäärä:   9.1.10 18:17:35

Minäkin ilmottaudun kiinnostuneeksi :) Pk-seudulla asutaan. Hevonen 12-v. ex-ravuri lv. Kaikki askellajit pelittää ja perusavut osaa. Mulla ikää 30-v. ja taso vahva HeA.

Kiinnostusta leiriin jossa yksilöllinen opetus ja opettaja jolla on kokemusta projekteista/ex-ravureista. Mielestäni on tärkeää se, että mennään hevosen ehdoilla ja ei vaadita sellaisia asioita mitkä ovat vielä liian vaikeita.

LähettäjäTH 
Päivämäärä:   9.1.10 22:02:27

Minäkin ilmoittaudun mukaan. Itseäni kiinnostaa kovasti CF kurssit ja maastakäsittely. Menossa mukana yksi nurmijärveläinen lisää!

Päivämäärä:   10.1.10 17:33:16

kurssilainen: jos kerkiät, voisitko laittaa kyselyn granåsaan ja kerro että Vilin omistajakin on tulossa ponillaan?
Siellä voisi olla isompikin porukka mukana, sillä katselemalla muiden suoritusta, ennen omaa vuoroa, oppii todella paljon. Soittele sinne ja kysele "pakettia".

Itselläni on toinen ryhmä kohta menossa maastakoulutukseen hänen hevosillaan /kuunteluoppilaiksi (mukaan saa vielä ilmoittautua ja omankin hepan saa tuoda mukana). Aika nyt vielä kortilla, hevostouhua on joka suuntaan mutta mukavaahan tämä vain on :) .

ragdoll: Granåsan kouluttaja menee todellakin hevosen ehdoilla ja vaikeus piileekin siinä, miten itse oppii sitä kautta menemään, kun se vaatii kärsivällisyyttä (kaikki näyttää niin helpolta ja pysyvältä, kun hevonen käynyt siellä treenissä).
Mutta kun omistaja on oivaltanut asian, niin siitä se lähtee (kotona harjoitellaan ohjeiden mukaan ja saa seurannan perään, jos haluaa ). Ystäväni ex-ravuri lv oli siellä ja varmasti tallin parhaimmat käytöstavat tänäkin päivänä, koska omistajat jatkoivat harjoituksia.

Päivämäärä:   10.1.10 17:34:47

Kiva että porukkaa on näin paljon kiinnostunut. Lähtisin itse siis mielelläni joko LeArtiin tai Granåsaan (Palmulle jos päädytte lähtemään niin minut voi jättää pois laskuista).

Yksi tosi hyvä CR-opettaja on Inkoon Aktiivitallin Tiina Virtanen. Olen käynyt hänen viikonloppukurssilla. Mutta en usko että he voivat majoittaa ulkopuolisia hevosia näin montaa.

Lähettäjä: Aito Sennu 
Päivämäärä:   10.1.10 17:53:14

Laiton viestiä LeArtille. Ihan on "oma lehmä ojassa". Asun LeArtista ratsastusmatkan päässä.

Minulla on lv ruuna 10 v. Osataan vaikka mitä: esim. ravata, laukata ja mennä käyntiä:) Siis ei yhtään mitään. Olen ollut pojan kanssa tunneilla muutaman kerran ja se on jäpikän mieleen. Poika luulee olevansa jossain yliopistossa.

Mutta mutta,,, jos tosiaan saadaan järjestymään leiriä niin kysyisin kyytiä, mikäli on pidemmällä kuin LeArt.

Päivämäärä:   10.1.10 19:11:46

- Shadowsphere
- prkl
- sanna
- ametist
- kurssilainen
- jj
- m-l
- Emmi
- Sanna
- Vamppu
- Aito Sennu

Päivämäärä:   10.1.10 19:22:31

Niin,, minä olen muistaakseni 45 v. Kakarasta hevosten kanssa puuhaillut..

Päivämäärä:   10.1.10 19:47:38

Sanna: sinäkin olisit kyytiä vailla. Minulle sopii tuo kopin vuokraus. Miten vetoauto? Löytyykö sinulta? Mun polle on kiltti ja menee hyvin kaverin kanssa. Tosin kyytiin laittaminen on hieman taistelua välillä. Pitää sitten vielä miettiä mitä tekee tuolle varsalle leirin ajaksi. Laitumelle ei voi yksin jättää. Kaiketi kotiin laitettava siksi aikaa.

Sorry kun oon niin hätäinen ja laitoin jo viestiä LeArtille. Vaikka ei kai kysely mitään haittaa. Ilmoitan täällä heti mitä sieltä vastataan.

Päivämäärä:   10.1.10 20:34:58

Aito Sennu juu kyllä olen kyytiä vailla jollen saa sitä Shadowspheren kanssa jotenkin sumplittua. Mulla ei ole traikkua, joltain kaverilta sen kyllä varmasti saisin lainaan. Vetoauto sitten vaikeampi juttu, ellei vuokrata jostain pakettiautoa. Pitää sitten lähempänä leiriä miettiä tarkemmin. Meiltä olisi LeArtiin n.30km matka ja Inkooseen suunnilleen sama. Tuo minun ruuna on myös kiltti ja menee hyvin koppiin.

Lähettäjäkurssilainen 
Päivämäärä:   10.1.10 20:35:32

iltaa: laitan kyselyä Granåsan kohta menemään. Palataan asiaan kun saan vastauksia.

Päivämäärä:   10.1.10 20:41:27

Sanna: Jutellaan siitä sitten kun selviää leiripaikka. Meiltä on LeArtille noin 7 km metsän poikki. Inkooseen n.75 km. En ole koskaan käynyt LeArtilla. Tiedän kyllä tallin kun olen siitä ohi ratsastanut. Siispä en tiedä millaiset yöpymismahdollisuudet ym.

Lähettäjäkurssilainen 
Päivämäärä:   10.1.10 21:08:29

Granåsaan lähti juuri tiedustelua hinnoista ja päivämääristä.

LähettäjäShadowsphere 
Päivämäärä:   11.1.10 13:39:19

Heippistä!

Hieno juttu että joku muu on ehtinyt olemaan aktiivinen kun mulla meni tuo viikonloppu vähän heittämällä ;) Nyt siis odottelemaan vastauksia!

Palmu ei ehkä ole mullekkaan sitä mitä haen, koska jos lähden leirille niin sitten saisi olla jotain oikeasti spesiaalia... Etenkin tuo Schulman on legenda joten sellaisesta maksaa mielellään ja sitten taas tuo toinen puoli eli klassinen tyylinä kiinnostaa tosi paljon.

Mun puolesta tosiaan kaikki kiinnostuneet vaan listoille! Tehdään päätöksiä ja varauksia sitten kun saadaan tarjouksia pöydälle, kuitenkin varmaan ensiksi ilmoitelleet etusijalla?

Itse olen todennäköisesti menossa Kytäjälle huhtikuussa Katja Vanhatalon valmennukseen (jos saavat sen tulemaan, alustavasti ainakin) ja ihan ummikkona ;) Siellä ei tosin saa yöpyä, kunhan menen kokeilemaan omani kanssa länkkäriä ja Katja on muutenkin todella huippu hevosten sielunelämän suhteen. Eli pääsen kokeilemaan sitäkin lajia. Asiasta tulee varmaan lähemmin infoa jos joku muukin on kiinnostunut.

Lähettäjäkurssilainen 
Päivämäärä:   11.1.10 14:46:58

Väliaikatietoa: Granåsasta tuli vastaus, että suunnittelevat leiriä meitä varten ja ilmoittelevat sitten sopivat pvmäärät yms.
Mukaan saattais mahtua 8 ratsukkoa.

Milloin ainakin kuudelle ensimmäiselle ilmoittautuneelle olisi paras hetki tuo leiri järjestää? laittakaa vaikka kuukauden tarkkuudella.
Minulle ehkä kesäkuussa paras, mutta ei niin väliä milloin.

LähettäjäShadowsphere 
Päivämäärä:   11.1.10 14:54:06

Mulle ei käy kesäkuu koska silloin on paljon muuta ohjelmaa aina lastenjuhlista varsomiseen ja mahdollinen astutusrumba.
Touko, heinä, elokuukin aika vapaasti.

Lähettäjäkurssilainen 
Päivämäärä:   11.1.10 15:04:56

Laitoin viestiä Graåsaan että kurssi viikonloppuna touko-elokuu välillä ja jotta laittavat muutaman sopivan viikonlopun, varausmaksun suuruuden ja milloin se pitää maksaa.

LähettäjäShadowsphere 
Päivämäärä:   11.1.10 15:07:30

Mikä olisi siis kurssin kokohinta?

Lähettäjäkurssilainen 
Päivämäärä:   11.1.10 15:09:19

Ei vielä tiedetä paljonko on kokonaishinta, kun jäivät miettimään milloin ja mitä järjestävät. Nyt vaan odottelen että pikaisesti saavat laitettua meille tarjouksen.

Lähettäjä: *Emmi* 
Päivämäärä:   11.1.10 15:32:02

Mulla ikää 31 v. Ja taso nykyään puskailija :) eli varmaan sellainen helppo a ja esteet 80. paras ajankohta mulle olis touko tai elokuu.

Lähettäjäametist 
Päivämäärä:   11.1.10 17:31:35

Ihanaa, kun jaksatte laitella noita viestejä noihin paikkoihin! :) Mulla aika säätö uuden koulun kanssa. :)

Mulle sopiva ajankohta on touko-elokuu oikeastaan. Juahnnus ei sovi, silloin on rahakasta olla töissä! ;) Lisäksi elokuussa ei sovi 7-8-elokuuta viikonloppu.

Päivämäärä:   11.1.10 18:47:56

Minulle sopii koko kesä mikä vaan viikonloppu.. no ei ehkä juhannus.

Onko kukaan saanut vastausta LeArtista. En saanut ainakaan vielä viestiini vastausta. Sopiiko teille Arvon Sennut, että soitan LeArtiin ja kysyn asiaa? Voihan olla, ettei lue sähköpostiaan kovin aktiivisesti.

Lähettäjäametist 
Päivämäärä:   11.1.10 18:58:38

Totta kai saa soittaa! :) Tule sitten kertomaan mitä mieltä olivat. :)

LähettäjäShadowsphere 
Päivämäärä:   11.1.10 20:18:27

Ainiin teille kuljetusasioita miettiville...

Multa saisi mahdollisesti pakettiautoa lainaksi jos tarvitsee kahta kuskata, mutta oma traikkuni on puolestaan vaan yhden hevosen. Mutta siis jos saatte esim. kahdelle kopin ja jää vetoautosta kiinni niin multa löytyy ;) Voin oman hevoseni nykäistä henkilöautollakin paikanpäälle tai sitten sumplitaan jotain. Mun humma matkustaa joka tapauksessa kokonsa vuoksi vain yksin.

Päivämäärä:   11.1.10 20:20:33

Heippa kaikki.

Soitin LeArtille. Kuulosti oikein mukavalta paikalta. Saan vielä sähköpostiin viikonloppujen vaihtoehdot.

Perusfaktaa:

Omilla hevosilla voi tulla.
Majoitus 2 h k omakotitalo. Mahdollisuus järjestää lisää majoitustilaa.
n. 10 henkilöä/viikonloppu.

Perjantai-sunnuntai hinta 150 €/henkilö

Sis.
Yöpymiset
Yhteensä 4 tuntia ratsastusta, joka sisältää toiveiden mukaan 2 istuntaharjoitus tuntia.
Ruokailut: aamupala itse tehden (talosta aamupalatarpeet), lounas ja päivällinen.

Hevosesta ei lisämaksua
Omat rehut
Talliin mahtuu 7 hevosta tai tarhayöpyminen
Laidunmahdollisuus

Tässä tietoja.. Mitä mieltä olette?

LähettäjäShadowsphere 
Päivämäärä:   11.1.10 21:59:22

Kiitos Aito Sennu kun viitsit soitella sinne :)

Kuulostaa hyvältä ja melko edulliseltakin!
Oliko mitään puhetta siitä ryhmäkoosta? Itse en välittäisi mennä ihan 9 muun kanssa samaan aikaan, eli pidetäänkö tunnit monessa erässä vai kaikki osallistujat kerralla. Kuusi samalla tunnilla on vielä ok.

Hevoseni on joka tapauksessa kestä yötäpäivää ulkona, joten jos on laidunmahdollisuus niin tallia emme tarvitse.

Tämä on todella varteenotettava vaihtoehto.
Kuunnellaan vielä kuitenkin myös toinen tarjous.
Olisin ehkä ennen päätöstä edelleen kiinnostunut käväisemään LeArtilla tunnilla jos joku lähtee kaveriksi.

Lähettäjäkurssilainen 
Päivämäärä:   11.1.10 22:35:30

No todella suorastaan halvalta kuulostaa tuo LeArtin tarjous. Tunnille mielestäni ryhmäkoko on max 4 ratsukkoa, varsinkin jos keksitytään istuntaan. Ymmärtäisin että tuo tarkoittaa 2 ohjattua tuntia/ ratsukko.
Hehän tarjoavat maastakäsin-kursseja ja klassista ratsastusta.
Minä voin ilmoittautua yhdeksi käväisiäksi tuolla ennen päätöstä. Kuulostaa vaan niin uskomattoman edulliselle, että pakkon on paikan päällä käydä katsomassa millainen se majoitustalo on yms.

Lähettäjäkurssilainen 
Päivämäärä:   11.1.10 22:44:33

Tää sennu menee nyt nukkumaan ja palataan taas huomenna asiaan. ÖITÄ

Lähettäjäametist 
Päivämäärä:   12.1.10 07:44:39

Huomenta! Onpas todella edullinen tuo LeArt! Onko tuo sitten niin että per ratsukko kaksi ohjattua istuntatuntia ja kaksi jotakin muuta tuntia? Meillä myös hevonen ulkona 24/7 koko kesän, joten ei tarvita mekään tallia, muute kuin hoitamiseen ja kuntoonlaittoon. :)

Mäkin voisin lähteä tässä keväällä tunnille sinne, niiden hevosilla siis.

Tää lähtee nyt koulunpenkille. Huh!

Päivämäärä:   12.1.10 11:10:48

No on joo edullista. Ja mulla sama juttu, että heppani ei tarvitse tallimajoitusta ja omat rehut raahaisin joka tapauksessa mukaan. Mielelläni laitumelle tamman laittaisin. Tulee toimeen laumassa, yleensä toimii pomona, mutta jos joku on vahvempi niin ei rupea räyhäämään vaan alistuu kohtaloonsa :)

Mietin tuota ajankohtaa ja jos haluataan, että ehkä olisi lämmintä niin olisiko elokuu paras? Tietenkin toukokuun loppukin saattaa olla mukavan lämmintä jos miettii paria viime vuotta.

Lähettäjäkurssilainen 
Päivämäärä:   12.1.10 11:40:10

Toukokuun loppu vois olla paras ajatellen, että jää kesä aikaa työstää niitä juttuja mitä tuolta leiriltä oppii. Koulut loppuu lapsilta suurin piirtein 5.6 eli se edellinen viikonloppu vois olla aika hyvä?

Päivämäärä:   12.1.10 13:13:26

Mulle käy mikä ajankohta tahansa paitsi 13-15.8. Toukokuun loppu voisi olla kelien puolesta hyvä! Hepalle sopii kumpi tahansa, talli- tai tarhayöpyminen.

Lähettäjä: kukkuu 
Päivämäärä:   12.1.10 17:19:15

Heippa!

Sannalta kuulin tästä sennujen rennosta ryhmästä ja voisin näin alustavasti olla myöskin kiinnostunut liittymään joukkoonne jos siis vielä mahtuu :)

Itse olen tasoa HeÖööö :P ja heppa jossain HeB-HeA:n välimaastossa. Heppa on seurallinen ja kiltti friisitamma joka tosin ratsastaessa osaa kuumua ja lähteä viilettämään jos ratsastaja antaa siihen mahdollisuuden. Tarkoituksena olisi saada ohjausta ja apuja rentoon ratsastukseen jotta osattaisiin mennä keskittyneesti ja rauhallisesti eteenpäin eikä kiitoa ja mutkat suoriksi tyylillä ;D Tamma myös säikkyilee kaikkea turhanpäiväistä joten se rentoutuminen olisi kaiken a ja o. Maastoilu ei ole pääasia sillä sitä päästään kotonakin tekemään ja esteitä ei olla hypitty :)

Päivämäärä:   12.1.10 19:16:46

Hei taasen! Sain vaihtoehtoja viikonlopuista.

Ja korjaan heti alkuun, että on la-su. Ilmeisesti perjantainakin jo voi mennä sinne.

15-16.5, 5-6.6, 7-8.8

Ryhmäkoko on neljä hevosta kerrallaan.

Minä lähden mielelläni sinne kokeilemaan ainakin yhden tunnin.

Ihan tästä lonkalta voin itse ainakin mieluiten lähteä tänne leirille. Laittakaa viikonloppuehdotus ja nimi listaan niin voin varata viikonlopun.

Aito Sennu 15-16.5

Lähettäjäametist 
Päivämäärä:   12.1.10 20:26:26

Aito Sennu 15.-16.5
ametist 15.-16.5, 5.-6.6

Mites muut paikat? Joko on tullut vastauksia?

LähettäjäShadowsphere 
Päivämäärä:   12.1.10 20:39:47

Jos jotain ihmeempää ei tule niin tuo kesäkuun aivan ensimmäinen viikonloppu voisi vielä onnistua.
Haluan kuitenkin kuulla nuo muutkin leirivaihtoehdot ennenkuin lyön lukkoon mitään ja käydä myös kokeilemassa tunnin.

Koskas Aito Sennu lähtisi kaveriksi testiajolle?
Entäs Ametist? Onnistuisiko vielä joskus tässä kuussa niin voisi sitten ehkä varata kurssia jos tuntui "meidän paikalta"?

Lähettäjäkurssilainen 
Päivämäärä:   12.1.10 20:57:25

Terve! olikos tuo nyt siis niin että 8 ratsukkoa mahtuu mukaan, mutta tunnit pidetään 4 ratsukkoa/tunti?
Minulle sopisi myös tuo 15-16.5.
Lähtisin myös mukaan tuonne koetunnille :)

Lähettäjäametist 
Päivämäärä:   12.1.10 21:02:58

Mulle sopii koetunti oikeastaan milloin vain! Iltapäivästä/illasta koska olen päivällä koulussa.
Minäkin haluan ensin tietää nuo muut, mutta nuo touko ja kesäkuu sopivat hyvin leiriajankohdaksi.

Päivämäärä:   12.1.10 21:13:16

Leirin järjestäjä taisi sanoa, että max 10 ratsukkoa mahtuu yhdelle viikonlopulle. Jakaannutaan sitten määrän mukaan ryhmiin.

Toki kannattaakin katsoa vaihtoehtoja. Voin järkätä tätä LeArt leiriä. Toki kiinnostaa tuo toinenkin paikka mahdollisesti esim elokuussa. Ainahan sitä kaksi leiriä Sennukin jaksaa:) Minulle sopisi hyvin toukokuu LeArtissa ja elokuu tuolla Siuntiossa.

Miten olisi koeajo tuola LeArtissa esim. 22.1? Shadowsphere ja kurssilainen tulisitteko omalla vai ratsastatteko heidän hevosella? Minä voisin tulla omalla, niin polle näkisi paikat. On vähän säikky uusissa paikoissa. Kysynkö tuntia? Olisiko muita lähdössä koeajolle?

Olisiko mukava juttu, jos laittaisitte LeArtiin lähtijät itsenne listaan viimeistään tämän viikon sunnuntaihin mennessä. Saadaan ajoissa varattua viikonloppu.

Lähettäjäkurssilainen 
Päivämäärä:   12.1.10 21:14:00

Minulle käy kaikki muut paitsi se kesäkuun eka viikonloppu. Lapsosten koulut päättyvät 5.6, ainakin näillä näkymillä.

Odotan myös tuota Graåsan vastausta. Jos oikein saa valita, niin olisin mielummin pe-su leirillä, koska eka päivä menee kuitenkin siirtymisessä ja ihmetellessä ympäristöä.

Päivämäärä:   13.1.10 07:57:38

Mulle sopii tuo 15-16.5. Mielelläni siirtyisin sinne jo pe illasta, niin pääsis heppa näkemään paikkoja.

Lähettäjäkurssilainen 
Päivämäärä:   13.1.10 08:34:24

Aito Sennu: 22.1 sopisi koeratsimiseen oikein hyvin. Tallin hevosella menisin. Ei kehtaa raahata tuota omaa yhtä tuntia varten sinne.

LähettäjäShadowsphere 
Päivämäärä:   13.1.10 09:04:50

22.1. sopii jos tunti olisi kuudelta tai seitsemältä, pienellä varauksella mikäli aikaisemmin.
Tallin hevosella tulisin koska mulla on huonosti aikaa viikolla harjoitella sen kanssa ja ruuna ei ole tottunut matkustaja/lastattava.

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   13.1.10 11:42:55

Lueskelin tässä aikani kuluksi tätä teidän topiccia. En ole itse tulossa, mutta tiedän Leart-tallin (käynyt siellä joillain tunneilla) ja voin suositella.

Joku mainitsi, että olisi halunnut mennä jo pe, niin varmasti paikalle voi mennä jo pe ja vaikka käydä itsekseen ratsastamassa, mutta viikonloppukursseilla tunnit vain la ja su. Varmasti järjestävät tunnit jo perjantaillekin, mutta silloin hinta todennäköisesti nousee.

Majoitustila ei tosiaan ole kovin erikoinen eli pieni omakotitalo, jossa on kaksi huonetta ja keittiö sekä pieni wc & suihku eli sen suhteen ei mitään luxusta ole luvassa. Sen sijaan hevosille on isommat tarhat/laitumet, mikä ainakin itselleni olisi pääasia :).

Lähettäjäkurssilainen 
Päivämäärä:   13.1.10 12:57:54

Tämä rentoryhmäläinen ei mitään luksusta sinänsä kaipaa. kunhan ois siistit tilat ja kunnon suihku tai sauna.

Perjantaina ei tartteis muuta olla kun majoittuminen ja hepon kanssa tiluksiin tutustuminen.
Perjantaina olen varmasti vielä töissä eli perillä olisin varmaan joskus 18 maissa. Eipä siinä enää mitään tunteja ehtiskään pitää.

Päivämäärä:   13.1.10 13:11:26

En myöskään luxusta tarvitse, kunhan vähän peseytymään pääsee :)

Ja meillä toi hevosen lastaus on operaatio sinänsä. Aina välillä tamma kävelee suoraan sisään ja välillä ei sitten millään... Eli mielelläni lastaisin sitä perjantaina, että ollaan ajoissa lauantaina perillä :)

Päivämäärä:   13.1.10 14:25:56

Hei laitatteko tähän listaan LeArtiin lähtiät nimimerkkinne. On helpompi pitää lukua, kun ei ehdi niin tarkkaan seuraamaan tätä palstaa. Kun nimiä on sovitulle viikonlopulle vähintään 5 tai 6 uskallan varata meille leirin.

Tähän listaan leirille osallistuvat:

Aito Sennu 15.-16.5
ametist 15.-16.5, 5.-6.6

Yritän saada varattua ratsastustunnin 22.1 klo 18.00

Tähän listaan tunnille osallistuvat:

Aito Sennu

LähettäjäShadowsphere 
Päivämäärä:   13.1.10 14:37:52

Ratsastustunti 22.1 klo 18.00 (ei vielä varattu)

Tunnille osallistuvat:

Aito Sennu
Shadowsphere

Lähettäjä*Emmi* 
Päivämäärä:   13.1.10 19:12:58

Lisätään listaa:

Aito Sennu 15.-16.5
ametist 15.-16.5, 5.-6.6
*Emmi* 15.-16.5
kurssilainen 15.-16.5

Päivämäärä:   13.1.10 19:18:39

Alkaa näyttämään aika hyvältä jo lista. Annetaan vielä olla viikon loppuun asti ja katsotaan sitten tilanne.

Aito Sennu 15.-16.5
ametist 15.-16.5, 5.-6.6
*Emmi* 15.-16.5
kurssilainen 15.-16.5

Lähettäjä: kukkuu 
Päivämäärä:   13.1.10 21:06:04

Jos siis mukaan mahtuu niin voisin lisätä itseni myös tuohon listaan :)

Aito Sennu 15.-16.5
ametist 15.-16.5, 5.-6.6
*Emmi* 15.-16.5
kurssilainen 15.-16.5
kukkuu 15.-16.5

Esittelys itsestäni ylempänä ketjussa ;D

Lähettäjämkk 
Päivämäärä:   13.1.10 21:32:29

Meitsikin olisi mukana jos mahtuu, kun etäisyydet kotoa molempiin paikkoihin mukavan lyhkäset ;)

Eli:

Aito Sennu 15.-16.5
ametist 15.-16.5, 5.-6.6
*Emmi* 15.-16.5
kurssilainen 15.-16.5
kukkuu 15.-16.5
Mkk 15-16.5 , 5-6.6

Päivämäärä:   13.1.10 22:34:30

Aito Sennu 15.-16.5
ametist 15.-16.5, 5.-6.6
*Emmi* 15.-16.5
kurssilainen 15.-16.5
kukkuu 15.-16.5
Mkk 15-16.5 , 5-6.6
Sanna 15-16.5, 5-6.5

LähettäjäShadowsphere 
Päivämäärä:   14.1.10 07:48:33

Jos meinaa tulla kahta ryhmää niin itse tiedän koeajon jälkeen tulisinko tuohon 5-6.6. eli pitäkää se vielä mielessä myös :) Jos minut laskettaisiin niin olisi jo 8 osallistujaa. Pari lisää niin helposti tulisi toinenkin ryhmä tuonne myöhemmälle ajankohdalle.

Lähettäjäkurssilainen 
Päivämäärä:   14.1.10 09:56:35

Jos tuo koeajo näyttää hyvältä, niin leiri toteutunee 15-16.5.
Kysyisinkin, josko saamme Granåsasta vielä hyvin tarjouksen, ketkä olisivat kiinnostuneita lähtemään vaikka elokuussa toiselle leirille sinne?

Lähettäjäkurssilainen 
Päivämäärä:   14.1.10 09:59:33

harmittaa kun en pääse osallistumaan työmatkan takia 22.1 ratsastukseen. 23.1 sopisi kyllä.

LähettäjäShadowsphere 
Päivämäärä:   14.1.10 11:12:51

Itse en välttämättä pääse 15.-16.5. joten onko minun järkeä lähteä koeajollekkaan ensi viikolla jos leiri ei sitten omalta kohdalta ko. paikassa toteudu?

Eli jos leirejä on vain yksi (eivät suostu pitämään kahta vaikka saataisi esim. 6+6 hyvällä tuurilla?) niin jään kai sitten pois laskuista. Täytyy miettiä sitten sitä Granåsaa jos se toteutuu loppukesästä.

Ihan taloudellinen probleema kun huhtikuussa on se länkkärikurssi ja sitten pitäisikin jo (toivottavasti) maksaa varsamaksuja... lisäksi en ihan luota siihen että kelit on vielä riittävät hevosten ulkonapitoon - laitumia ei ainakaan varmaan vielä ole.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.1.10 15:21:47

.

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.