Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Jarvan Tarha, Piippola

LähettäjäNenna. 
Päivämäärä:   27.11.09 16:44:39

Heissan.

Mitäs mieltä olette paikasta, joko ootte miettiny ens kesälle leireille menoa tai muuta? :-)

Itse tykkään paikasta tosi paljo, hevoset on tosi hyviä ja koko poppoo sielä on muutenki mukavia ja ruoka on mielettömän hyvää.

Oon miettiny et hiihtolomalla ois tosi kiva mennä.

Mut hei, areena on tein. Keskustelua pystyyn:))

http://jarvantarha.nettisivu.org/

Re: Jarvan Tarha, Piippola

LähettäjäNenna. 
Päivämäärä:   28.11.09 17:07:12

Nostelen, eikai se voi olla et mää oon ainut muka joka tästä paikasta tykkää O.o

LähettäjäNenna. 
Päivämäärä:   30.11.09 20:52:10

Vielä koitan nostellaaa:))

Lähettäjä: minävain 
Päivämäärä:   1.12.09 14:44:25

onks jarvan tarhassa vaan ravileirejä vai häh :D

Lähettäjä: leiriläinen 
Päivämäärä:   2.12.09 23:37:28

Ei kait siellä oo ollu ku muuan ravileiri. Siellä on mahis`ajaa nykyään vaan vapaalla enemmän ku ennen,ku on niitä kärryponeja ennemmän. Ratsu paikka, hyvä mun mielest.

Lähettäjä: Marino on paras 
Päivämäärä:   3.12.09 14:30:19

Heps!
Jarvan tarhan paras on Marino.mun mielestä.
Oli siistiä käydä maastossa, pitkä rauhallinen.
Ei ollu kiire ku setikat vaelsi maastossa osa kärryjen ja osa ratsain, yhtä aikaa, eri polkuja.
Myö saatiin parraat ratsut käyttöön ja kenenkään ei tarvinnu ottaa jottai josta ei tykänny. Huippua, KESÄLLÄ TAAS TAVATAAN.
ps. kellä kuvii laitatko linkkii?

Lähettäjä: Milla 
Päivämäärä:   4.12.09 13:33:57

Tykkääkö joku Muumista? Mä oon mennyt sillä kesällä useasti. Se on tosi hyvä esteillä, se ei kiellä eikä muuta. Joskus hieman innostuu menemään =D On rauhoittunut huomattavasti viime vuosista.
Oon nyt ihastunut Manuun, ihan paras <3 Oon mennyt Manulla ehkä viis kertaa ja yhtenä päivänä laukkasin... aivan ihana laukka. Ravi sillä on vähän pomppivaa mut ku siihen tottuu niin sit se on ihanaa. Laukka sillä on todella tasaista. Ilmoitelkaa jos olette tulossa hiihtoloma leirille. Nähdän silloin!

Päivämäärä:   4.12.09 18:02:41

KETKÄ TULEE HIIHTOLOMA LEIRILLE???
Kirjotelkaa!

LähettäjäNenna. 
Päivämäärä:   5.12.09 17:19:01

Viime kesänä oli yks ravileiri, misä ajettiin myös korttikoe. Se oli ihan ensimmäin laatuaan ja oli kyllä tosi kiva. :)

Päivämäärä:   6.12.09 09:33:12

Mä olin siellä ravileirillä...
ihan huippua.
Ja kingis oli sillon siel ihan hirveen hias mut nyt se on paljo reipastunut =D

LähettäjäNenna. 
Päivämäärä:   6.12.09 20:20:16

Mutta kyllä se Jack vaan kaikista ihanin on :))

LähettäjäNenna. 
Päivämäärä:   8.12.09 19:52:05

ylösylösylös.

Lähettäjä: Utelias 
Päivämäärä:   9.12.09 21:40:59

Onko se Lekfull Jarvan, joka on Lotalla Reisjärvellä. Kuka tietää? ? ? ?

Lähettäjäjaana 
Päivämäärä:   10.12.09 19:48:51

Utelias: on Lekfull Jarvan hevonen. Oletko itsekin samassa koulussa kun Lekfullin tiedät? :)

Lähettäjä: Utelias 
Päivämäärä:   10.12.09 20:44:08

Kuulin sen tasosta; ihme ku ent. ravuri.
Hyvä ku jollai onnistaa saada rauhallinen ja tasokas `"ravurin ruppana". Kuulin et Lotta tykkää. En ole koulussa.

Lähettäjä: Hei!! 
Päivämäärä:   10.12.09 20:54:09

Hei esteleirille haluavat!

Kuka muu haluaa esteteholle leirille taas, ensi kesänä. Kivointa oli kolmen tunnin ratsastus sille ryhmälle, toinen ryhmä oli yleisryhmä, niin kaikille riitti estehevonen ja eivät väsähtäneet vaikka olikin rankkoja tuntejakin.
Yleis ryhmäkin oli tyytyväinen.
Mulle sopis kesäkuun toinen, tai heinäkuun eka.
ehotuksia..
-Miten Tara voi ?

LähettäjäNenna. 
Päivämäärä:   11.12.09 11:50:48

Lekfull on kyllä aika loisto peli :)

Kaippa se Tara aivan hyvin voi. Jaana varmaan sitä useemmin näkee nii tietää tarkemmin :D

Lähettäjäjaana 
Päivämäärä:   12.12.09 21:08:03

niitä kyllä aikas harvassa lopulta on jotka oikeesti jaksaa sitte keskittyä ratsun hommiin ajouran jälkeen :)

Tara voi tällä hetkellä mainiosti,kankeutta oli syksyllä tosi paljo ja ei tunneilla pystynyt kulkeen mutta hoidot auttoi ja muori kulkee taas säännöllisesti tunneilla :)

LähettäjäNenna. 
Päivämäärä:   13.12.09 21:03:44

Jospa nostettas etusivulle. :)

Lähettäjä: linnea 
Päivämäärä:   14.12.09 13:33:11

Oiskaise kiva jollekki leirille tulla, todnäkösesti tuun oman hevosen kaa;)

Päivämäärä:   14.12.09 16:33:01

Onko ketää tulossa ens kesänä esteleirille?

Lähettäjä: Raija 
Päivämäärä:   14.12.09 20:31:03

Bona ja Oskari lähtevät Ylivieskan raveihin lauantai-iltana, toivotaan että käyttäytyvät hyvin.

LähettäjäNenna. 
Päivämäärä:   15.12.09 16:36:48

linnea: Minkälainen heppa sulla on? :)

Päivämäärä:   15.12.09 16:45:42

Suomenhevonen 21v:) sellane enemmä kouluheppa löytyy sukupostista nimellä Vamu.

LähettäjäNenna. 
Päivämäärä:   16.12.09 11:01:35

Kivannäköne:) onko se sulla kauanki ollu?

Päivämäärä:   16.12.09 14:24:44

viime huhtikuussa tuli:)

LähettäjäNenna. 
Päivämäärä:   16.12.09 22:32:06

Nii justiin, no onhan se jo jonniaikaa ollu :)
Onko se ihan teillä kotona?

Päivämäärä:   17.12.09 11:30:20

juu:) tossa pihassa talli ja aitaus..

Lähettäjä: Nina 
Päivämäärä:   17.12.09 13:44:57

Mä olin viime kesän ravileirille :) Oli ihanaa <333 Ja rento meininki... Itse tykkäsin :)

Lähettäjä: Sennu ! 
Päivämäärä:   17.12.09 18:20:30

Onko monta sennu ilmoittanut ensi kesälle , ois kiva tulla jos joku muukin, melkein aikuinen tulee.

Lähettäjä: jaana 
Päivämäärä:   17.12.09 18:32:45

Sennu !: Tervetuloa vain mukaan!joka vuosi on ollut joitakin sennuja leireilemässä ja tottakai haluttaisiin myös tänäkin vuonna ryhmä kokoon! Oletkos mistä päin Suomea kotoisin? :)

Lähettäjä: moro 
Päivämäärä:   20.12.09 14:47:34

Ootko Nina tulossa milloin leirille?

Päivämäärä:   20.12.09 18:13:23

En tuu ens vuonna Jarvan tarhalle :) Olin viime vuonna...

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   20.12.09 18:18:57

Oletko sä se Nina joka oli sillä ravikortti leirillä?

Päivämäärä:   23.12.09 00:10:35

Hei lukijat!
Leireillä on vielä tilaa.
Korttileirilläkin on vielä muutamalle , se näyttää täyttyvän ensin. Etelä Suomesta tulijoita eniten.

OIKEIN RAUHALLISTA JOULUA KAIKILLE!

sekä ONNEN TÄYTTÄMÄÄ UUTTA VUOTTA t. Raija

LähettäjäNenna. 
Päivämäärä:   23.12.09 15:04:59

Hyvät joulut munki puolesta :-)

Lähettäjä: Annu 
Päivämäärä:   24.12.09 21:31:47

Moi! Nii mää tuun hiihtolomaleirille!ja mitäs siellä on touhuttu? ja hyvää Joulua

LähettäjäNenna. 
Päivämäärä:   25.12.09 22:06:56

nostellaampas näkyville.

kaikki taitaa olla niin lomalla että ei ees kirjottelemaan ehi. :)

Lähettäjä: Taru 
Päivämäärä:   26.12.09 18:30:07

Käytiin tänään lotan ja iipan kans ratsastamassa. Mentiin pitkästä aikaa taas tunnilla. Jaana piti tosi huipun tunnin. Ratsastin Sandralla, iippa marinolla ja lotta lekfullilla. Oli tosi mahtavaa. Huomenna mennään uuestaan. :)

Lähettäjä: iippa 
Päivämäärä:   26.12.09 23:32:18

Joo, oli kyllä oikeesti huippu tunti... :)Marino on niin ihanaluotettava heppa, että sillä on aina mukava mennä, kuten kyllä muillaki!:D Ja Juuliakin meni niin hienosti, nosti kahesti ravin ja ravasskin sitte vähä aikaa.. Tosin Jaanan ja Jackin perässä, mutta silti! Ooon tyytyväinen.. Juuliasta tullee vielä huippu ratsu.. :P Ei tänää ollu oikee virtaa mennä Helmillä ¨ja Piuhauksella, mutt huomen mennää niilläki..:P Mut pitää huomenna tulla aikasin että päästää maastoon, ennen ku tulee pimiä..:P

Päivämäärä:   27.12.09 19:29:38

Moi vaan tytöt!
Nivalan tytöt tulossa ainakin hiihtolomaviikolle, kiva kuulla . Muutama muualtakin, mutta sinne mahtuu.
Talviterveisiä kaikille t.Raija

Päivämäärä:   27.12.09 19:49:43

Moikkelis vaan!
Tännää sitte käytii eka maastossa Lotan ja Lekkerin kans. Ite menin Manulla, ja voi kyllä sannoo, että siin on super maasto hevonen!:P Juuliaki meni tännää nii rauhallisesti, ettei varmaan ikinä oo menny nii rauhallisesti ja ravattiinki yks kunnon pätkä..;PP Ja Piuhauski meni nii hyvin, ku taipuki jo ravissa suorallaki vähä enemmän.. Kokkeiltii eka kertaa laukkaa, ja ihan hyvin meni, mutt siin on vielä harjottelemista..:PP Pittääpä tulla huomennaki, ku on kerranki kunnolla aikaa.:DD

LähettäjäNenna. 
Päivämäärä:   28.12.09 17:30:22

Ompa mielettömän ihana kuulla että Juuli on menny hyvin ja ravannu ja kaikkee :))

Päivämäärä:   28.12.09 18:04:10

?, Joo oon :)

Lähettäjä: Tanja 
Päivämäärä:   28.12.09 22:40:32

Jarvan Maria on paras! tykkään jarvan tarhasta!!!!! Raija ja Pekka on mukavia!!! ja kaikki hepat aivan ihania! tuun ehkä kesällä leirille!!!!

Lähettäjä: Lotta 
Päivämäärä:   28.12.09 22:43:42

Käytiin tänään Tarun ja iipan kans ratsastamassa.Taru meni sandralla ja se meni tosi hyvin vaikka olikin aika huono ilma ja iippa meni helmellä ja helmiki meni hyvin ja mää lekfullilla ja seki meni hyvin.. oli lämmintä ja mukavaa :)

Lähettäjä: Jatta 
Päivämäärä:   28.12.09 23:36:35

Minkälaisia leirejä kesällä on? minkälainen opettaja? ja minkätasoisia tunteja? olen kiinnostunut paikasta.

Lähettäjä: minä 
Päivämäärä:   30.12.09 11:33:58

Voisko siellä hiihtolomaleirillä jos sinne tulis ni kokeilla hiihtoratsastusta?

Päivämäärä:   30.12.09 18:58:08

Miten on Nenna ?
Tuutko opettamaan hiihtoratsastusta meidän porukalle.
Muistan aikanaan että Manna ja kaverit, päästelivät suksilla , ainakin Manta vainaan ja Viteksen kans ja hauskaa piisasi. Joskus menivät pulkkakin perässä, mutta se tuntui minusta vaaralliselta, vaikkei kaikkeen äidin lupaa pyydettykkään, sattui aina välillä näkemään.
Oikeesti lunta on kivasti ja maisema semmoista että varmaan voidaan kokeilla, ja mennäkkin, sujutellen suksilla.

Päivämäärä:   30.12.09 22:34:18

eihän se hiihtoratsastus mahdoton ajatus ole!laitetaanpa mietintämyssyyn ja toivotaan että lumet säilyvät hiihtolomaan saakka :)

LähettäjäNenna. 
Päivämäärä:   31.12.09 16:52:57

Tottakai tuun! :)

Rattikelekka on älyttömän hyvä ratkasu tuohon. Meillä vejätetään aina rattikelekalla. Sukset jos on nii parhaimmat on laskettelusukset + monot, niillä pysyy ainoostaan hyvin pystys ja ne on utrvallisimmat ehkä. Ja laskettelusukset, jos on nii niitten kantsis olla semmosta lyhyttä mallia. :)

Mutta joo, minä tuun opettammaa :)

Päivämäärä:   31.12.09 18:45:44

Mepä taijetaan Jaanan kans ruveta harjoittelemaan jo sitä hiihtoratsastusta,etukäteen, vai mitä Jaana.Minä kahtelen Mannan laskettelusukset ja ne monothan varmaan sulle sopii, mitta kellä minä voisin vetää...Oliskohan se liian hidasta vauhtia sinulle jos jollakin.
Hei mutta minä voinkin hiihto vetoja vetää settiksillä, kärrystä siinä oon jo aika haka.
Jos otatte suksia mukaan voidaan "poniunelmoijien" kanss vetää neljällä ponilla peräkkäin. Se oliskin uutta.
HYVÄÄ UUTTA VUOTTA teille kaikille!
t.Raija

Päivämäärä:   31.12.09 22:33:38

Hyvää Uutta Vuotta kaikille!

Päivämäärä:   1.1.10 12:45:05

Hei Annu ja IIta!
miten olette päässeet ratsastelemaan kun välillä paukkuu onneksi nuo pakkaset. Sitä sanotaan ,jotta jos ei talvella pauku ei kesällä porota.
Miten teidän Uusi Vuosi vaihtui. Me Pekan kans saunottiin ja minä meni aijon nukkumaan ,kun oon ollut aika väsyksissä. Tuntuu ettei jaksa yheksäänkään valvoa.
Jospa kevättä kohden virkistyy. Hyvää jatkoa nähdään pian leirillä .T. Raija

Päivämäärä:   1.1.10 14:07:30

No pääsen välil ratsastaan meillä ja nii ja hyvin vuosi vaihtui valvoin vaan aika myöhään =D terveisiä kaikille! T: Annu

Lähettäjä: hei 
Päivämäärä:   1.1.10 18:20:10

up

LähettäjäNenna. 
Päivämäärä:   1.1.10 18:23:41

Hyvää uutta vuotta :)

Päivämäärä:   2.1.10 14:30:00

Moi Nenna!
Onko siellä ratsastus sää, vai onko pakkanen

Päivämäärä:   2.1.10 22:02:37

huhhuh,kylläpä on pakkassäätä kerrakseen.toivottasti pääsee huomenna ratsut liikenteeseen eikä ole aivan järkyttävän kylmä ilma!

Päivämäärä:   2.1.10 22:15:35

22vk : Yleisleiri
23vk : Esteleiri
24vk : Teholeiri Ryhmä 1- Esteteho Ryhmä 2- Norm. koulu
25vk : 4vrk Alkeisleiri
26vk : Este/Yleisleiri
27vk : Ravikorttileiri
28vk : Esteleiri
29vk : Ravitreenileiri
30vk : Yleisleiri
31vk : Teholeiri Ryhmä 1- Esteteho Ryhmä 2- Yleisleiri

Opettaja on Jaana, hän on kouluttautunut Kiuruvedellä ratsastuksen ohjaajaksi. Todella ystävällinen ja hauska.

Tunnit ovat haasteellisia.

Lähettäjä: hei 
Päivämäärä:   3.1.10 20:23:31

UP

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   3.1.10 22:48:03

Ratsastitko Lekfulilla,Taru?

Päivämäärä:   4.1.10 01:36:23

Moi! onko siell vieläki kova pakkanen? ja mitä teille kuuluu? onko leirille montako ilmoittaiutunu? terkkuja teille ja hevosille T:Annu =D

Lähettäjäiita 
Päivämäärä:   4.1.10 01:45:37

Hei! Mitäs sinne kuuluu?
Tänne ihan hyvää!!!!!!!:D

Mikä päivä se hiihtoloma leiri alkaa?
Ja mihin aikaan?
Jarvantarhan sivuilla ei ole hiihtolomasta
mitään??

Onko poneilla ajettu nyt talvella
paljookaan?

Ja onko kenttä hyvässä kunnossa?

No ei tässä muuta keksi......
Hyvää ja rauhallista vuoden vaihdetta

Raijalle, pekalle, millalle, mannalle, jaanalle,
vilille, taralle, Bonalle, mykelle, Manulle, ricolle, aavelle, sandralle, marinolle, niiskulle, muumille, lillille, kinkulle, piukkikselle, oskulle, tähtöselle, marialle, jackille, jasminille, julialle, epulle, helmille, minille, pikelle, häkelle, nii ja sille kissalle ja sen pennuille! öö.. ja tottokai iki ihanalle vitekselle ja sanille<3!

T:iita

LähettäjäNenna. 
Päivämäärä:   4.1.10 15:51:05

Raija: Eilen oli pakkanen -10 hujakoilla, nyt on noussu lähemmäs -20 tälle päivälle. Hieman on pakkasta välillä.
Välillä taasen tosi hyvät ratsastuskelit :)

Päivämäärä:   4.1.10 17:56:31

iita: kiitos ja samoin sulle!
kenttä on pysynyt oikein loistavassa kunnossa,oisko koko talven aikana vain pari käyntituntia pidetty.

hiihtolomaleiri alkaa sen viikon sunnuntai-iltana kun teillä alkaa hiihtoloma ja loppuu tietysti perjantaina.(ja kun en koulua enää käy niin aktiivisesti niin en oo saanu tietooni millon se hiihtoloma on...)tietysti voi olla myös lyhyemmän leirin jos ei halua täyttä leiriä olla.

täällä on pakkaslukemat pysyny -18 mutta tuuli on tosi kylmä!olin eilenkin loimi päällä pitämässä tuntia ja kyllä oli ratsastajilla naurussa pitelemistä kun mini oli ainut joka uskalsi tulla tutkiin outoa asukokonaisuutta :D

LähettäjäNenna. 
Päivämäärä:   4.1.10 18:58:02

Meillä ainakin on 10 vk se loma. :)

Lähettäjä: katsi 
Päivämäärä:   4.1.10 19:06:39

muuten oisin tullu hiihtolomalla leirille, mutta ripari kun on sillon niin :(

Päivämäärä:   4.1.10 20:48:27

Moi Nenna!
Tänään tiirailin ulos aamulla, että kuinka paljon siellä tuulee, kun on tää "valtameri" aava niin tuuli tuntuu, pakkasella varsinkin. Annettiin olla sisällä ja päivällä oli aivan hiljaista, kaikki vaan makoilivat. Aivan ihana kun eilen olivat tuolla tuulessa, niin vaihteeksi tämmöinen päivä tänään. Ravipuoli oli ulkona, paksuine loimineen.
Huomiseksi luvassa vähemmän asteita kuin ylihuomenna.
Jospa se tästä. Moro

Lähettäjä: Tiia 
Päivämäärä:   5.1.10 00:46:31

Kesällä olisi kiva tulla uudestaan kyllä leirille, viimeksi kävin vuonna -04. :)

Keitä teistä on menossa kesällä leirille? ==)

Lähettäjäiita 
Päivämäärä:   5.1.10 14:30:30

jaana//Ok! keitä kaikkia hiihtoloma leirille on tulossa??

Päivämäärä:   5.1.10 15:53:22

Hiihtolomaleirille ei ole tulossa muita kun sinä ja Annu. Ehkä minäkin tulen jos vaan olen kotona =D

Lähettäjä: Jauu 
Päivämäärä:   5.1.10 16:45:16

Sain semmosen käsityksen että tääll keskustelussa käy tallihenkiläkuntaaakin joten kysympäs täällä.

Eli siis, tuo ravikorttileiri. Pitääkö olla aijempaa ravikokemusta? Olisin kiinnostunut tulemaan mutten ole ku kerran tai kaks ajanu muutamia vuosia sitten eikä valjaitten laittokaan enää taida onnistua.

Ja otatteko tallin ulkopuolelta leiriavustajia? Olisin todella kiinnostunut.. Kerran olen tallilla käynyt kun oli joku 4H juttu...

Päivämäärä:   5.1.10 17:05:20

Milla: voitko sanoo sitte ku on muitaki ilmoittautunu sinne leirille?

Päivämäärä:   5.1.10 17:12:35

Jauu: Raija ja Milla osais tuohon vastata paremmin kun en ole perehtynyt poniravileiri-juttuihin, mutta muistaakseni pitäis osata perusvaljastaa poni ja sillai ajaa että tietää miten ohjataan.mutta senhän ehtii käydä opettelemassa ennen leirin alkua! :)

Päivämäärä:   5.1.10 18:18:30

Jauu: Perusvaljastus olisi hyvä osata, mutta ennen leirin alkua Paakarin Veera näyttää kaikille perus ja kilpavaljastuksen. Kilpavaljastusta ei ole pakko oppia heti muistamaan, mutta loppukokeeseen mennessä se täytyy jo osata. Ajo kokemusta täytyy olla sen verran että osaa kaikki perusjutut. Esim, ravi, pysähdys ja ohjaaminen.

Raija osaa vastata tohon viimeiseen kysymykseesi.

Päivämäärä:   5.1.10 19:30:24

Jauu: Milla antoi kyllä ihan oikean vastauksen. Perusvaljastus ja ohjaaminen pitäis osata. Sitä valjastusta keritään kyllä muistelemaan ja vaikka oppimaankin kun leiri alkaa sunnuntai-iltana ja varsinainen kurssi ,maanantaina. Kaikki oppivat sen viime kesänä ja saivat kortin.

Leiriavustajista sen verran, että aikojen saatossa olemme ottaneet avustajiksi tyttöja ja poikia jotka ovat kaksiviikkoa leirillä kesällä.
Nykyään on avustajina toimineet kouluista työharjoittelussa olleet harjoittelijat. Sekä muutamat ratsastajat jotka käyvät paljon tallilla ja osaavat katsoa kuka hiljaisimmista leiriläisistä tarvii kaveria ja apua. Meidän sivut löydät WWW.jarvantarha.nettisivu/org
Sieltä saa lisää tietoa meistä ja soittamalla voit varata leirin. Jos tarvitsee ponin tallilta kannattaa varata ajoissa, ettei jää siitä kiinni että ne olisivat kaikki jo varattuna.

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   6.1.10 09:43:29

Ninja on tulossa pian? ? ?

Päivämäärä:   6.1.10 20:25:08

Pakkanen paukkuu yli -30 asteessa. Mitenhän kauan pakkasukko paukuttaa, kun paukkuu tammikuulla, porottaa heinäkuulla. Se lämmittää mieltä, mitenköhän huomenna ulos laiton kanssa lienee, hirvittää aatella.
Ninjan pitäisi tulla tuossa puolenkuun tietämillä, innolla ootamma. Tunnetteko toisenne?

Päivämäärä:   6.1.10 21:42:42

Joo sanoppa muuta, pakkasta riittää.. :P Ja just ku minä palailin kotipuoleen ja olisin kerinny käymää, mutta ehä sitä oikee yli 30 asteen pakkasessa mittää tee..:DD Ja sitte koulut alakaa ja sen puolleen mennee aina nii rajalliseksi toi aika..:PP Joo no terveisiä sinnekki, pittää kyllä tulla heti ku pääsee..ees hakkee se kamera... :DD

Lähettäjä: Jaau 
Päivämäärä:   6.1.10 22:05:58

No voi harmi. Pistäkääs ens kesänä alkeisravileiri pystyyn :D

Päivämäärä:   7.1.10 10:32:18

Hei Jaau!
Meidän leireillä pystymme aina toisen ryhmän suuntaamaan sellaisille, johon on kysyntää.
Jos on este leiri ja varsinkin teho, niin olis tosi mukavaa, jos toinen olis alkeisryhmä, koska silloin hevoset ei kävis jaksamisen rajoilla. Jokainen joka haluaa mennä este leirin tietää myös helpoimmat estehevoset hyvin nopeasti. Silloin jokainen kerkiää kokeilla haastavampia ja automaatteja eikä estekorkeus ole se rajoittava tekijä.
Alkeis ryhmät harvoin täyttyvät jos koko leiri on suunnattu heille. 4-6 ratsastajaa alkeisryhmään on hyvä.
Laitappa toive pyörimään niin saadaan sinulle, oma ryhmä. Meillä on vielä tilaa, ja Milla on innoissaan jos saa täältä lisää kavereita.
Vapaata silmälläpitäen, hänen kanssa voi suunnitella, mitä tehdään.
Leirikaste on asia johon ei saa ketään pakottaa, sitä toivotaan kovasti, siitä pidetään usein jälkeenpäin enemmän kuin siinä tilanteessa.
Milla on laittanut sivuillemme kuvaosion jossa pian pääsette näkemään mitä edellisillä leireillä ovat tehneet.
Toiveet on tarkoitettu täytettäväksi ja mielellämme ne täytetään kun vaan tiedetään mitä toivotaan.
Uusia avustajia ja työntekijöitä on, joilla ei pitäis olla kaavoihin kangistumisen alkuja.
Leireillä on runko ,mutta siitä voidaan poiketa hyvin paljon ,jos niin toivotte.
terveisin Raija

Lähettäjä: iita 
Päivämäärä:   7.1.10 16:52:20

Hei! Onko millalla alkanu jo koulu??
Minulla onko 7pv! Ihan kivasti meni eka pv!
meen täs jokunen päivä rats. Jos äiti antaa:D
No ei muutako hyviä jatkoja sinne!
Ja isot halit jokaselle!

Päivämäärä:   7.1.10 17:05:59

Eka koulupäiväon varmaan monella ohi, paukkupakkasessa. Meillä pollukat sisällä. Hyvä että ite tarkenee juosta tallien välit kun on pakko. Pirtissä sulana pysyy kun työntää halkoja pesään. Vielä huomiseksikkin on luvassa pakkasta, sitte vissiin lauhtuu. Koittakaa pukea kunnolla vaatetta ettette palelluta poskia.

Lähettäjä: iita 
Päivämäärä:   7.1.10 17:39:23

Joo vaatetta laitan paljo!xD

Päivämäärä:   7.1.10 20:54:37

Oletko Iita käyny kahtoon uusia kuvia.
Ravikuvat vieläkin puuttuu, kun Milla ei kaikkia saanut järjestykseen. Tulee varmaan viikonloppuna.

Päivämäärä:   7.1.10 21:03:20

onko sinne leirille ilmoittautunu jo joitaki?
ja tevesii kaikille!

LähettäjäNenna. 
Päivämäärä:   7.1.10 21:45:03

Äsken ku mittaria kahto nii -33 näytti jo :D Meillä on hepat ollu päivät ulukona, paksut toppatakit päällä. Ratsastamaan ei oo enää kehannu, mutta oompa minä tuola lenkkeily vielä -30 pakkasessa :))

Päivämäärä:   7.1.10 21:58:11

no hyi,mua ei kyllä sais vapaaehtosesti lenkille -30 asteeseen :)
mullakin oli omat tänään tallissa ja kyllähän ne tyytyväisenä ovat kun saavat vatsansa täyteen.paitsi yhdellä taitaa kyllä olla se pohjaton vatsa :D kyllä se yks kunnon pakkaspäivä riittäis ainakin mulle!

LähettäjäNenna. 
Päivämäärä:   8.1.10 06:49:49

Tarpeeksi ku lyö vaatetusta, nii ei tuu kylymä. :)
Nyt kyllä arvelin isin kyytisä lähtee kouluun, ku ollaan jo sen verta -30 paremmalla puolella. :D

LähettäjäNenna. 
Päivämäärä:   8.1.10 20:05:12

Vieläkö siellä pakkanen paukkuu? Täällä laski jo alle kolmenkympin :)

Päivämäärä:   8.1.10 21:28:12

kyllä se nyt tais laskia -27 mut jostain syystä se tuntuu kylmemmältä mitä se aamunen -34 :D kai siihen sitte kerkes tottua..toivon mukaan aamulla saa jo hevoset ulos,kotitallilla ollu niin masentuneet ilmeet ku ei oo ulos laitettu!

Päivämäärä:   8.1.10 21:52:57

Sama täällä, olis ihana kun sais ulos, eikä vedet jäätyisi. Silloin kun lauhtuu niin pakkanen hiipii sisälle varkain ja jäädyttää vedet.
Toivotaan ettei niin kävis. Pääsis jo ratsastamaankin, kaikki halukkaat. Nurmijärven tytötkin lähtee jo sunnuntina takasin.

LähettäjäNenna. 
Päivämäärä:   9.1.10 11:09:28

Taisha se pekkapuota sanoa että tänään saattas olla jo alle -20 ja sunnuntaina vielä lauhempaa :)

Päivämäärä:   9.1.10 14:04:27

niihän se pouta tais sinne päin lupailla että sunnuntaina ois lauhaa..olihan se hienoa saada hevoset kunnolla ulos,ei vaan vanhimmainen taho silti tareta ku alle tunnin ulkoilun jälkeen alko jo kamala hönttäys aidan vierustaa pitkin.nuoret olivat hyvinkin onnellisen näkösiä :)

mitenkäs on kaikilla lähtenyt vuoden ensimmäinen viikko käyntiin?oletteko sairastelleet tai mitään?

itellä on nyt ihan semmonen olo että kohta sairastuu mutta jos vanhoilla perinteillä menen enkä anna alussa haitata niin ei sitä kuumetta tule (jonka johdosta flunssaa onkin vähän väliä).tietenkään ei voi täysillä painaa mutta ei passaa jäädä istumaankaan!

Päivämäärä:   9.1.10 14:08:41

tätä se teettää kun viikonpäivätki on jo sekaisin,viikkohan on jo lopuillaan.
kysymyksenä oli siis että mitenkäs on kaikilla vuoden ensimmäinen viikko sujunut?

LähettäjäNenna. 
Päivämäärä:   9.1.10 17:26:44

Emminä ainakkaan oo sairastelemaan alkanu. :)

Meillä nuo konimukset ei hönttää ollenkaa aijan vierustaa, tyytyväisinä ne oli sillon pahimillakin pakkasilla kunnon takit päällä ulkona (:

Päivämäärä:   9.1.10 20:33:54

Voi hitsi kun oli rankka päivä. puoliskatunnin kerkisin välillä olleen sisällä .Oli pikkasen huonossa kunnossa karsinat pakkasen jäliltä. Ihana kun huomenna tulee jo ratsastajia, nämä pakkaset sotkee kalenteria. Tyytyväisiä pollet oli ulkona ja pääsihän nuo ponit jo kävelylenkille tyttöjen kans.

Lähettäjäiita 
Päivämäärä:   9.1.10 23:16:48

Hei! Onko sivuille tullut jo esittelyt kaikista heppoista??

LähettäjäNenna. 
Päivämäärä:   10.1.10 01:36:03

Minäki kävin sanilla pikkulenkin menemässä, ku laski pakkanen sen verta että kehtas lähtee :) Sani aivan innossaan ois laukannu varmaa kymmenen kilsaa. :D

LähettäjäNenna. 
Päivämäärä:   10.1.10 01:37:54

Näyttäisi Bonasta tulleen uusimpana esittely :))

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.