Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Billnäs/Sappee/Mäntsälä kokemuksia

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   15.8.20 17:55:48

Pohdin näitä kolmea vaihtoehtoa. Olen itse koulupainotteinen ja opetuksen tason lisäksi kiinnostaa, onko noissa koulusatulat hevosilla? En tahtoisi jumputtaa millään estesatuloilla, vaikka tiedän että on harvinaista että ratsastuskoulussa olisi koulusatuloita...

  Re: Billnäs/Sappee/Mäntsälä kokemuksia

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   21.11.20 22:43:36

Jos tarkoitat Mäntsälän ratsastuskoulua, on koulusatulat ja Anita on aivan huippu opettaja koulupuolelle, muita toki väheksymättä. Ehdottomasti voin suositella.

  Re: Billnäs/Sappee/Mäntsälä kokemuksia

Lähettäjä: eip 
Päivämäärä:   16.8.21 17:15:14

Ei löydy koulusatuloita sen enempää sappeelta kuin Billnäsistä

  Re: Billnäs/Sappee/Mäntsälä kokemuksia

Lähettäjä: Etätyöt 
Päivämäärä:   18.8.21 22:51:34

Mäntsälässä yrittäjä vaihtunut.

  Re: Billnäs/Sappee/Mäntsälä kokemuksia

Lähettäjä: tät 
Päivämäärä:   26.10.21 10:19:40

Sappeessa ainakin jollain hevosella oli koulusatula. Mielestäni tärkeintä että hevosella on istuvat varusteet eikä se mitä mallia satula edustaa, varmasti rats. koulussa yleispenkki on käytännöllisin kapine.
Opetuksen puolesta Sappee on ehdottomasti huippupaikka.

  Re: Billnäs/Sappee/Mäntsälä kokemuksia

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.11.21 16:52:46

Sappee iso suositus. Hyvinvoivat hevoset hyvillä varusteilla, laadukkaat tilat ja mahtava opetus!!

  Re: Billnäs/Sappee/Mäntsälä kokemuksia

Lähettäjä: Helmi muhojoki 
Päivämäärä:   8.5.22 09:42:09

Itse oon menossa YKSIN Billnäsin koululeirille ja paikka vaikuttaa ihan super kivalta! Oon 07 ja Mun ig on @koniunelmia et jos päätät ilmoittautua sille*

  Re: Billnäs/Sappee/Mäntsälä kokemuksia

Lähettäjä? 
Päivämäärä:   10.5.22 12:20:15

Billnäsissä on ainakin kivat tilat, tosin tallinpitäjän äiti tuntuu olevan hieman piikittelevä. Siellä jouduttiin ratsastamaan päivällä 30 asteessa ja kun pyydettiin että voitaisiinko millään siirtää niin ei. Ja kentällä aina ratsastettiin hevoset suorassa auringon paahteessa ja leiriläisistä puhumattakaan. En tiedä miten nykyään mutta varaudu upeaan maisemaan ja auringon paahteeseen.

  Re: Billnäs/Sappee/Mäntsälä kokemuksia

Lähettäjä: nn 
Päivämäärä:   11.5.22 05:11:36

En voi suositella Bilnäsiä, itse petyin kesän leiristä ja järkytyin miten hevosia kohdellaan. Ratsastukset kuumimpaan aikaan päivästä juurikin +32 asteen suorassa paahteessa, ja moni leiriläisistä kysyi eikö tunteja voisi siirtää aamuun tai iltaan että ratsastaminen olisi kaikille mukavempaa niin ei voinut. Jotkut hevosista vielä tekivät putkeen 2-3h joka menee jo omasta mielestäni melkein rääkkäyksen puolelle noin kuumaalla säällä!!! Ja kun hevosia juotettiin tuntien jälkeen tai toiset hevoset eivät juoneet pelkkää vettä vaan joivat paremmin vettä jossa on mashia tai suolaa, leiriavustajat vaan puhuivat hevosille ”ette te saa mitääm hienoja lisiä veteen ettette opi liian hienoiksi” vaikka hevoset hikoillut monta tuntia helteellä jolloin niiden olisi tärkeää saada elektrolyyttiä tai suolaa lisänä!
Hevosille ei myöskään ollut minkään näköistä painorajaa ja muutama leiriläinen kieltäytyi itse menemästä liian pienellä ponilla maastoesteille tai maastoon sillä pelkäsi kaatuvansa. Ja leirillä oli myös muutama painonsa puolesta siinä pisteessä että pystyi menemään vain yhdellä tai kahdella hevosella, mikä tarkoitti että muut samassa ryhmässä ratsastavat eivät saaneet millekkään tunnilla näitä tiettyjä hevosia mikä oli mielestäni epäreilua. Ratsastusryhmät olivat myös todella suuria enkä koe oppineeni yhtään mitään sillä sain koko tunnin aikana ehkä yhden kommentin opettajalta. Tilat ja ympäristö todella upeat!

  Re: Billnäs/Sappee/Mäntsälä kokemuksia

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.7.22 15:46:30

Billnäs on sen suhteen mahtava paikka että aikuinen voi mennä lomalle sinne nauttimaan hienoista hevosista ja hyvästä ruuasta! Osaaville löytyy todella kivoja kisakireitä hevosia jotka tekee piffit ja piruetit. Mahdollista myös saada hieroja sekä päästä ulos terdelle tai muuten vaan kiertelee! Mahtava paikka aikuiselle!

  Re: Billnäs/Sappee/Mäntsälä kokemuksia

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   22.7.22 11:15:48

Itse petyin viime kesänä Billnäsin leiriin Riilahdessa. Teksti netissä antoi ymmärtää, että leirillä pääsee kunnolla treenaamaan, mutta todellisuudessa päivän toinen tunti oli aina maastossa. Yhtenä päivänä jopa molemmat tunnit. Maastot olivat pääosin hyvin rauhallista köpöttelyä. Myöhemmin kuulin että maastoilun määrä on vakio kaikilla heidän leireillään.

Leiriläisten oli myös PAKKO siivota jaetun hoitohevosen karsina kahdesti päivässä. Jos siivousta ei ollut tehnyt ajoissa, tultiin huoneesta hakemaan. Ei minusta kuulu leiriläisten tehtäviin.
Hiekkakenttä on pieni 8 ratsukolle.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.