|
Lähettäjä: tuntis
Päivämäärä: 22.8.10 11:05:20
Ite oon ollu leirillä.... öööm 6 kertaa? :D
Hevoset on kaikki maastovarmoja, jokaiselle löytyy mieleinen, reippaita ja laiskoja, mutta pieniä poneja nyt ei ole, hankinnassa tosin kyllä.
Majoitus on tosi hyvä. Leirihuoneet on 2-3 hengen huoneita, joss sängyt, kaapit, tuoleja ja pöytiä. Ja roskikset tietty :D Kaksi vessaa, yhteinen olotila missä syödään, keittiö ja suihku. Leirivalvoja asuu samassa rakennuksessa mutta eripuolella, ja omassa huoneessa. Eikä kauheena välitä mitä ne leiriläiset siellä hommaaa, onko maneesissa illat hyppii esteitä vai nukkuuko :D mutta jos joku leiriläinen haluaa nukkua nii sitte huolehditaan että saa nukkua. :)
Ilmapiiri on tosi hyvä. Iltaisin leirivalvoja käyttää uimassa, pitää leirikasteita, hoidetaan hevosia, ja iltatuntien jälkeen hevosten jalkojen hoito ja iltatalli. Aamutalliin saaa herätä tietty kans aamulla :)
Yleis- ja esteleireillä ei ole maksimikorkeutta mitä hypättäisiin. Suvi Juntunen pitää estetunnit, on mm. Pohjois-Suomen aluevalmentaja ja kisannut 130 luokkia, ja ratsuttanut itse hevosia sille 130-tasolle. Soile (joka on kisannut kansainvälistä koulua, ja ratsuttanut monia hevosia yms yms) kattoo ryhmät, kaksi ryhmää tason mukaan. Sitten jokainen saa hypätä niin isoja kuin Suvin mielestä pystyy. :) Monesti hypätään erilaisia matalampia tehtäviä, ja lopuksi korotetaan kunnolla, suurin este on tainnut olla 110 minkä leirillä on hypätty, samalla millä minä siis olen ollut.
Suosittelen, tosi kiva paikka!
|