Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pk-seudun sennujen rentoryhmä!

Lähettäjäametist 
Päivämäärä:   7.3.10 13:12:21

Jatketaas taas keskustelua!

Tällä hetkellä leirit näyttävät tältä:
Elokuun G-ryhmä:
Aito Sennu
kurssilainen
kukkuu
m-l
ametist
Shadowsphere
Sanna
Viba

Toukokuun Le Art:
Aito Sennu
*Emmi*
kurssilainen
kukkuu
Mkk
Sanna

Tapaaminen pe 19.3. Puotilan kartanossa.

Edellinen http://forum.hevostalli.net/read.php?f=10&i=989662&t=989662

Re: Pk-seudun sennujen rentoryhmä!

Lähettäjä: kukkuu 
Päivämäärä:   7.3.10 17:52:12

Juu, eiköhän se illalla 19.3 olisi :) Sanna ilmeisesti varaa pöydän eikö?

Lähettäjä: Viba 
Päivämäärä:   7.3.10 20:36:23

Jees, mukava päästä joukkoon rentoon :) Kun pääsis vielä ratsaillekin - hevonen ollut viikon ilman toista etukenkää, mutta kengittäjä tulee alkuviikosta. Onpahan pientä motivaatiota ratsastukseen, kun on edes jotain mitä odottaa :) Tämä "kausi" mennään joka tapauksessa matalalla profiililla mutta toivottavasti kuitenkin uusia ideoita ja parempaa&kevyempää ratsastusta/yhteisymmärrystä hakien.

Tuo 19.3. tapaaminenkin sopii näillä näkymin minulle.

Lähettäjäkurssilainen 
Päivämäärä:   8.3.10 22:01:15

upppivaaa

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   9.3.10 13:13:12

Varaan pöydän vaikka alkaen klo 18. Keittiö on nettisivujen mukaan perjantaisin klo 21 asti auki.

Lähettäjä: *Emmi* 
Päivämäärä:   9.3.10 14:49:22

Harmikseni en pääse tuolloin mukaan, koska on jo ohjelmaa silloin :( Kurssilainen kyllä sitten osaa kuvailla mua muille ;)

Päivämäärä:   9.3.10 15:33:18

Pöytä on nyt varattu Puotilan kartanosta meille joten pistäkää päivämäärä ylös kalenteriin :)

Lähettäjäkurssilainen 
Päivämäärä:   9.3.10 22:05:34

Haha Emmi: mä otan facebookista kaikki sun tekemät testit ja esittelen ne ;)
Emmi voidaan ottaa mukaan myöhemmin, jos vaan vanhalla kunto riittää.

Lähettäjä: m-l 
Päivämäärä:   10.3.10 16:12:03

19.3 ruokailu ok ja jos jalalla haluaa laittaa koreasti ruokailun jälkeen yömyöhään, niin eikö se Svenkka disko siinä vieressä Pehtoorin pytingissä edelleen ole toiminnassa, (jossa nuoruuden humputuksetkin tuli tehtyä :)) .

Lähettäjäametist 
Päivämäärä:   10.3.10 21:47:27

Jes! Kiva nähdä kaikkia! :) Klo 18 laitettu ylös!

Päivämäärä:   12.3.10 19:41:12

Oho, laitoin vahingossa tuohon liki täyteen toppaan, tässä copy-paste:

Tänään vihdoin sain sellaisen "zenin" päälle, että pystyin oikeasti ratsastamaan :) On ollut 2 viikkoa taukoa, josta suurin osa kengän puuttumisen takia, ja mennyt viikko on ollut itselläni kiireinen (muutenkin rikkonainen talvi erinäisistä syistä, mm. oma nilkka oli kuukauden verran käyttökelvottomana ja siis hevonen on seissyt paljon).

Ihan pieniä perusharjoituksia mentiin - kääntämistä ja siirtymisiä - mutta molemmilla pysyi hyvä moodi ja ratsastajalla pää kasassa. Tästä on taas mukava jatkaa, huomenna joko pellolle kahlailemaan tai muutama puomi kentälle ihmeteltäväksi.

(Meillä on suurimpana ongelmana se, että provosoidun helposti kovaan ratsastukseen, jolloin tamma laittaa korvat luimuun ja liinat kiinni ja pukkaa, että mee yksinäs - mikä onkin aivan oikein. Nykyisin en edes nouse selkään, jos "vtuttaa" jo valmiiksi, koska tämän hevosen kanssa sota on käsillä alta aikayksikön. Hyvänä päivänä taas... no, se on hyvä hevonen ja itsekin opettajan avustamana "osaan" joskus jotain. Pitäis vaan ottaa ne hyvät päivät tavaksi :D)

Päivämäärä:   14.3.10 19:58:11

Uppista :) Ei enää montaa päivää tapaamiseen :D Itsellä alkaa torstaina talviloma ja perjantai onkin jo vapaata...jei!

Lähettäjäkurssilainen 
Päivämäärä:   16.3.10 09:53:37

Onkohan kukaan tulossa Hämeenlinnantietä Puotiaan?
Asun vantaanlaaksossa ja voisin hypähtää kyytiin jos ohimänijöitä on.

Lähettäjäametist 
Päivämäärä:   17.3.10 09:41:10

Mä tulen Malminkartanosta! Voin ajella sitä kautta! Nimimerkissä mailiosoite, voidaan vaikka siä kautta sopia tarkemmin, jos tahdot. :)

Lähettäjäkurssilainen 
Päivämäärä:   18.3.10 12:26:09

G-rymäläiset
Aito Sennu
kurssilainen
kukkuu
m-l
ametist
Shadowsphere
Sanna
Viba

laittakaa nimenne ja yhteystietonne + hepojen tiedot minulle, niin ilmoitan meidät sinne GranÅsaan. Halusivat mielummin tälläisen yhden mailin jossa kaikkien tiedot.

Lähettäjäkurssilainen 
Päivämäärä:   19.3.10 14:21:04

JIhuu tänään nähdään :) ainakin osan kanssa.

Laittakeehan G-rymäläiset niitä tietojanne sähköpostiini tulemaan, jotta saan varattua sen Granåsan leirin meille.

Päivämäärä:   19.3.10 16:47:03

Meiliä lähti kurssilaiselle :)

Päivämäärä:   20.3.10 16:25:14

Kiitos kaikille hauskasta illasta! Laitoin kurssilaiselle tiedot s-postiin.

Päivämäärä:   20.3.10 17:32:29

Joo, oli kiva nähdä kaikkia ja kuulla heppajuttuja :) Tuleepa omaankin tekemiseen taas vähän puhtia ja uutta näkökulmaa. Ja laittelin kurssilaiselle meiliä minäkin...

Päivämäärä:   20.3.10 17:51:45

Kiitos oikein paljon hauskasta illasta kaikille :D Jäi tosi hyvä mieli!

Lähettäjäametist 
Päivämäärä:   20.3.10 18:49:37

Kiitos myös täältä! :) Kyllä tällä porukalla kelpaa lähteä kursseille! Luotan, että loput, jotka eivät nyt päässeet paikalle, jatkavat samaa linjaa. :D

Päivämäärä:   21.3.10 00:23:22

kiittää myös kivan porukan seurasta ja laitan kurssilaiselle maanantaina tiedot :) !

Lähettäjäkurssilainen 
Päivämäärä:   21.3.10 10:35:54

Kiitos vaan minunkin puolestani kaikille :) Nyt vaan odottelemaan niitä kursseja.
G-ryhmästä puuttuu vielä tiedot
- Aito Sennu
- Shadowsphere
jos nyt olen oikein tulkinnut minulle tulleet sähköpostit.

Lähettäjäkurssilainen 
Päivämäärä:   23.3.10 11:52:43

G-ryhmästä puuttuu vielä tiedot
- m-l
ja Aito Sennu

Lähettäjäkurssilainen 
Päivämäärä:   23.3.10 20:14:06

upitan taas jos vaikka osuis puuttuvien osallistujien silmään

Lähettäjäametist 
Päivämäärä:   24.3.10 07:22:53

Huomenta!
Mites on viikko lähtenyt käyntiin?
Mulla olis tänään tentti ja sitten pitkästä aikaa tallille! :) Toivon, että aurinko jaksaisi paistaa vielä iltapäivälläkin, jotta sais maastoiltua auringossa! :)

Päivämäärä:   24.3.10 18:48:49

Heippa!

Minä viettelen sitä talvilomaa ja kauhean nopeasti on päivät menneetkin :/ Huomenna pitäis taas mennä ratsastamaan parin päivän tauon jälkeen :) Voi kun menisi hitaasti loppuviikko ;D

Lähettäjäkurssilainen 
Päivämäärä:   25.3.10 10:01:25

Huh, kohta on taas viikko mennyt. Kukkuulle hyvää loppulomaa :)
Aito Sennun yhteystietoja vielä kaipailen, muuten on G-ryhmä jo kasassa.

Lähettäjäametist 
Päivämäärä:   26.3.10 12:29:11

Nostelen, jos Aito Sennu saisi yhteystietonsa kurssilaiselle. :)

Lähettäjäkurssilainen 
Päivämäärä:   26.3.10 22:07:55

Eipä ole vielä kuulunut Aito Sennun tietoja.
Laitan viimeistään sunnuntaina jo ilmoittautuneiden tiedot GranÅsan menemään.

Päivämäärä:   26.3.10 23:36:29

Aito Sennu ilmeisesti kadonnut jonnekin? No höh! :(

Lähettäjäametist 
Päivämäärä:   28.3.10 20:00:49

Vieläkö on Aito Sennu kadoksissa?
Saiko kurssilainen menemään muiden tiedot jo? :)
Mites kukkuun koira voi? Joko helpotusta näkyvissä? :)

Päivämäärä:   28.3.10 20:52:44

ametist: Kuvissa ei näkynyt mitään, kun kuvattiin kaula ja selkäranka sekä verikokeetkin oli puhtaat. Nyt sain koiran rauhoittumaan yöksi, kun aloin syöttämään sille Black Horsen Stresslesiä jota voi siis myös koirille antaa ja laitan radion ihan hiljaiselle yöksi :) On nyt ollut jo 4 yötä hiljaa ja itse olen saanut myös nukkua *hallelujah!* Kouluttajan ja luontaishoitajan kanssa ollaan oltu yhteyksissä ja seuraavaksi kokeillaan hierontaa sekä jossain välissä päästään kouluttamaan ;D Tuo luont.hoitaja ja kouluttaja antoivat ymmärtää selostusteni perusteella, että koiralla on hirveä stressitila päällä ja se pitää nyt saada tasoittumaan! Toivon mukaan kaikki kääntyy vielä paremmaksi <3

Lähettäjäametist 
Päivämäärä:   29.3.10 17:16:29

Kukkuu, Kuulostaa jo hyvältä alulta! Hienoa! Kiva kuulla! ^^ Tuo yörauha on kiva. :D

Päivämäärä:   31.3.10 22:06:42

ups. Nostetaan taas :D

Lähettäjä: Shadowsphere 
Päivämäärä:   1.4.10 18:53:22

Olen onnistunut vieroittamaan itseni ht.netistä siinämäärin että en aktiivisesti kommentoi tähänkään topiciin. Jos tulee jotain tärkeää niin laittaisitteko ihanat postia? :)

Mulle ja hevoselle kuuluu hyvää, edelleen odotamme innolla Granåsaa (minä ainakin), lisäksi olemme parin viikon kuluttua sunnuntaina Katja Vanhatalon valkussa Hyvinkäällä jos joku on tulossa sinne katsomaan.

Päivämäärä:   1.4.10 20:11:20

Mä olen taas "aloittanut" ratsastamisen, ja ollaan saatu pientä tulostakin. Laukannostot ovat olleet aina akilleen kantapää, ja nyt on tety verryttelynä pikku nostoja - siis niin, että vain laukka-apu läpi ja takaisin raviin ja uudestaan. Siten hevonen vähän lämpenee ja alkaa koota itseään ja tarjoilla laukkaa, joskin muoto on edelleen varsin epäortodoksinen. Mutta edistystä on se, että mä en saa itkupotkuja jos hevonen ei nosta, ja hevonen ei panikoi nostotilannetta, kun tehdään samaa helppoa juttua rauhassa uudestaan ja uudestaan ja aina kehutaan, vaikka laukka/nosto ei heti olisikaan maailman laadukkainta.

Tänään sitten hevonen yhtäkkiä oikeassa laukassa olikin täysin pehmeä ja vastasi sekä kokoavaan että - hallelujaa - eteenpäinajavaan apuun! Ja tuntui ihan sellaiselta "kivalta rullaavalta estehevoselta, jolla vois lähteä radalle" (jollainen se siis ulkoisilta edellytyksiltään voisikin olla, mutta liikaa prässättynä menee lukkoon ja on hidas kiukutteleva puupökkelö). Meinasi itku tulla, ja lopetin ratsastuksen siihen paikkaan. Toki tämä ei ollut hevoselle mitenkään vaikea "temppu", mutta sen tekeminen ei ole oikeastaan onnistunut yli puoleen vuoteen.

Lähettäjäametist 
Päivämäärä:   1.4.10 21:07:13

Hei, mites toi Granåsan leiri, mahtuuko sinne tyyppi tai pari mukaan vielä vai onko täynnä?

Lähettäjäkurssilainen 
Päivämäärä:   3.4.10 17:04:52

G-ryhmään mahtuisi mielestäni yksi, koska en ole Aito Sennun tietoja saanut.

Lähettäjäametist 
Päivämäärä:   4.4.10 19:18:23

Kauanko meinataan odotella Aito Sennua? Mulla voisi olla yksi kaveri, joka mahdollisesti olisi ehkä kiinnostunut. :)

Lähettäjäkurssilainen 
Päivämäärä:   5.4.10 10:54:00

laita vaan tiedot mulle tulemaan niin saadaan ryhmä kasaan :)

Päivämäärä:   5.4.10 11:29:57

Oliko tonne LeArtiin joku osallistuja määrä pakollinen, sillä Aito Sennu myös siellä? :o

Lähettäjäkurssilainen 
Päivämäärä:   5.4.10 12:53:55

Tuosta LeArtista en osaa sanoa. Sinnehän jokainen ilmoittautui itse.
GranÅsaan olen kaikkien tiedot jo laittanut.
Mukaan tosin mahtuu vielä :)

Päivämäärä:   5.4.10 16:34:27

Okei :)

Onko kellekään tullut LeArtista mitään lisäinfoa aikatauluista tai maksuista tms. ?

Lähettäjäkurssilainen 
Päivämäärä:   5.4.10 18:28:18

ei ole ainakaan minulle tullut.

Lähettäjäkurssilainen 
Päivämäärä:   7.4.10 08:22:30

GranÅsasta tuli kuittaus osallistumisesta. Jossain vaiheessa kesällä kyselevät hepoista lisää.
Jippii, kohta on jo ekan leirin aika :)

Lähettäjäametist 
Päivämäärä:   7.4.10 09:16:51

Jes, hienoa! :)

E nyt tiedä siitä mun kaverista. Harkitsee, mutta luulen että harkintaan myös jää...

Päivämäärä:   7.4.10 10:16:31

Jee! Hyvä, että G-leiri varmistui :) ja Reilun kuukauden päästä jo nähdään ensimmäisen leirin merkeissä :D

Lähettäjä: Shadowsphere 
Päivämäärä:   8.4.10 16:39:23

KATJA VANHATALON kurssilla ENSI VIIKONLOPPUNA (17.-18.4.) Kytäjällä on yksi peruutuspaikka vapaana!
Olemme siellä Dermiksen kanssa sunnuntaina ja lauantaina kasvattini "hoitajana".

Tuosta topicista löytyy "Lefaskootteri"n sähköposti, on järkkäämässä tapahtumaa. Pitäisi saada äkkiä täytettyä tuo paikka.
http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=1891818&t=1859220

Lähettäjäametist 
Päivämäärä:   16.4.10 20:24:11

Joopa joo, saapa nähdä onko tällä tytöllä ratsua kesällä enää... :( Saisin ponin lainaan kurssille, mutta sillä en pysty ratsastaa...

Päivämäärä:   16.4.10 22:00:30

ametist: No höh! :(

Nyt oli muuten LeArtista tullut meilillä maksutietoja :)

Päivämäärä:   18.4.10 17:43:30

Mulle oli myös tullut toukokuun leiripaikasta meiliä. Pitääkin huomenna soitella sinne ja kysellä onnistuuko tallin omalla hevosella osallistuminen. Jos ei niin alan sitten kysellä kavereilta jos joltain saisin hevosen lainaan :)

Ametist tsemppiä, eiköhän sullekin joku lainahepo jostain järjesty.

Lähettäjä: kurssilainen 
Päivämäärä:   19.4.10 12:59:25

Ääh, mä en ole saanut mitään mailia asiasta vielä.
täytynee kysellä perään.

Lähettäjäametist 
Päivämäärä:   19.4.10 16:37:38

Kiitos Sanna! Kyllä joku kaveri varmaan lainaa vähän isompaa hevostaan mulle. :) Saikos sieltä paikanpäältä lainaksi karvakorvaa?

Päivämäärä:   23.4.10 07:08:50

Kolme viikkoa ensimmäiseen leiriin :D Huii, nyt alkaa jännittää! :)

Päivämäärä:   23.4.10 09:48:00

Heips rentoilijat! Maailmalta palauduttu (Lontoosta juuri melkein vikalla lennolla ennen kuin tuhkahässäkkä alkoi) ja treeni jatkuu laiskanpulskeasti... No, jotain on saatu tehtyäkin, muutama tikku ylitetty ja haettu kivoja kouluratsastusviboja :)

Semmoista mietin, koskien tosin vasta elokuun leiriä, että oiskohan jonkun kanssa hevosten kimppakyyteihin leirille mitään mahiksia? Luonnollisesti asiallista korvausta vastaan. Meillä kun ei ole omaa kalustoa eikä mulla edes korttia/kykyä ajaa yhdistelmää. Hevonen on lunki matkustaja.

Päivämäärä:   23.4.10 18:34:54

Muuten kyllä, mutta meillä on vaan 1,5 hepan koppi :/

Lähettäjäametist 
Päivämäärä:   24.4.10 13:19:04

Meilläkin 1,5hevosen koppi. Vetoauton jos vielä löytäisin tai kuorma-auton/hevosauton, silloin mahtuisi muitakin kyytiin. :)

Päivämäärä:   24.4.10 15:17:24

Kävin tänään LeArtissa moikkaamassa kaverini hevosia, kun sattumalta kuulin, että ne ovat siellä :) Paikka oli ihan siisti ja kiva. Ei mitään erityistä luxusta, mutta siisti ja toimiva :) Maijan kanssakin juttelin ja oli oikein mukava tyyppi :D

Päivämäärä:   25.4.10 01:57:42

tuli käytyä GranÅsan tilalla maastakoulutuskertauksessa ja onpa ihanat puitteet.
Ametist saa varmasti vuokrattua hevosen sieltä talliltakin, joista osa opetuskäytössä.

Lähettäjäametist 
Päivämäärä:   25.4.10 12:28:36

m-l, okei hyvä tietää! Täytyy varmaan laskunmaksamisen yhteydessä kysellä tarkemmin! :)

Lähettäjäkurssilainen 
Päivämäärä:   26.4.10 14:46:18

Jippii, toukokuun leiri lähenee. Kiva kun muutama on jo siellä käynyt :)
Emmi + minä menemme LeArtiin jo perjantai-iltana. Ehdimme sitten siellä hepoisten kanssa tutustua paikkoihin.

Päivämäärä:   27.4.10 07:03:13

Mietin kanssa itsekin josko sitä jo perjantaina menisi? Mihin aikaan olette menossa Emmi ja kurssilainen?

Lähettäjäkurssilainen 
Päivämäärä:   28.4.10 16:05:18

kukkuu: varmaan siinä 17 hujakoilla mennään. Tai en Emmin suunnitelmista ihan tiedä. Tulemme eri kyydillä ei paikoista.

Lähettäjä: ametist 
Päivämäärä:   2.5.10 19:48:44

Heipparallaa! Mites meni rentoryhmäläisten vappu? :)
Täällä hevosteltiin ihanassa auringossa! Hevonenkin kohta luultavasti kuntoutumaan päin. Satula saadaan kohta topattua ja lihasjumit selästä helpottamaan päin! ^^ Vastahan me ollaan kolmatta viikkoa talutus/juoksutuslomalla...

Päivämäärä:   2.5.10 21:51:43

Vappu meni, mites muutenkaan kuin tallilla :) Eilen tamma sai loikkia pientä ristikkoa siis todella pientä, n. 20-30 cm ja tänään meni korotettua puomia. Kumpanakin päivänä siis irtojuoksutuksena ja liinassa ;) Itse en oikein noista esteistä tuon otuksen kanssa perusta, kun hyppää maapuominkin puolen metrin maavaralla XD Keskiviikkona saadaan yksi tuttu kokeilemaan josko aloittaisi opettamaan tammalle esteitä ;) Peukut pystyyn, että menee hyvin :)

Se olis enää pari viikkoa ensimmäiseen leiriin :O Hui, kun jänskättää jo mitähän kohellusta siitä tulee meidän osalta :P

Päivämäärä:   4.5.10 00:49:15

tallilla meni vappuillen. Ponia treenattiin esteillä, koska osallistuu kenttäkisoihin nyt viikonloppuna (tutariin eka kerta, harrasteluokka jo suoritettu).

Tilasin uuden satulavyön ja kun menin postiin sitä hakemaan, niin miten se paketti oli niin hirveän iso? Joo kylkiäisenä tuli tilattua satulahuopa, sadeloimi, satulalukko ja pikkuponilleni myös sadeloimi, niinpä niin.

Mutta olkaamme kuulolla!

Päivämäärä:   5.5.10 12:30:53

Kyselin tuolta LeArtista viikonlopun aikataulua, niin pe ilta olisi varattu vklopun suunnitteluun ja ekat tunnit olisi la klo: 10. :) eli meitsi taitaa kanssa suunnistaa jo pe paikanpäälle ;D

Lähettäjäkurssilainen 
Päivämäärä:   5.5.10 18:12:23

Laitanpa uudelleen tulemaan, kun edellinen vastaus hävisi johonkin.

Siis me startataan Vantaalta 16 maissa ja sen jälkeen haetaan Emmi + ja toinen ratsukko. Valmiina majottumaan ... ehkä 19 maissa, jos hepot menevät koppii nätisti..

Päivämäärä:   6.5.10 09:35:44

kurssilainen: Kuinka monta meitä on nyt vahvistanut tulevansa toukokuun ja elokuun leireille? :) Listaatko.

Lähettäjäkurssilainen 
Päivämäärä:   7.5.10 12:03:55

Toukokuun leiristä en tiedä, kun kaikki ilmoittautuivat itse LeArtiin.

Elokuun ilmoittautujia on kuusi. Nyt en muista kaikkien nicejä ulkoa ja GranÅsan lähetetyssä mailissa on kaikki oikeilla nimillä.

Päivämäärä:   7.5.10 13:57:17

Okei :) Niinhän se olikin, että kaikki ilmoittautui itse LeArtiin :D

Lähettäjäkurssilainen 
Päivämäärä:   9.5.10 20:04:43

Voi itkun itku, Heposeni on ihan kolmijalkainen. Saas nähdä pääsenkö osallistumaan sen kanssa leirille ollenkaan.

Päivämäärä:   10.5.10 07:44:13

Voi ei kurssilainen :( Toivottavasti paranee, että pääset leirille :) *peukut pystyssä*

Lähettäjäametist 
Päivämäärä:   11.5.10 00:57:22

Eikä! Tosi huono tuuri kurssilaisella! :( Mikä jalassa on?
Meiltä puuttuu tällä hetkellä edelleen satula ja kaksi kenkää, onneksi homenna korjaantuvat molemmat. :)

Lähettäjäkurssilainen 
Päivämäärä:   12.5.10 13:45:53

Hepoinen on ilmeisesti lyönyt kavionpohjansa kiveen. Eilen kävin vähän liikuttamassa ja on vielä aika kipeä. Onneksi vähän parempi kuin viime viikolla.
Vaihtoehtona on laittaa kenkään pikaisesti tai sitten otan lainaan tallilta toisen suokkiherran.

Päivämäärä:   12.5.10 21:55:40

Voi harmi :( No mutta toivottavasti paranee pian ja nähdään leirillä ;D

Päivämäärä:   13.5.10 20:12:08

Wuhuu! Huomenna nähdään ekat leiriläiset :D Toivotaan hyviä ilmoja ja rentoa ratsastusta hyvässä seurassa ;D

Lähettäjäametist 
Päivämäärä:   13.5.10 22:27:33

Ihanaa leiriä teille! Tulkaahan sitten kertomaan minkälaista oli! :)

Lähettäjäkurssilainen 
Päivämäärä:   13.5.10 23:04:02

Niin se on aika vierähtänyt ja ekan leirin aika on jo huomenna :O
Omasta heposta ei taida leirille olla, joten lainaan toista hiukan pienempää mutta saman ikäistä suokkiruunaa leirin ajaksi. JOsko me oman hepoisen kanssa pääsemme sitten elokuussa leireilemään.

Päivämäärä:   17.5.10 07:07:53

Hiphei!

Ensimmäinen leiri meni ainakin omalta osaltani todella hyvin :) En tippunut! XD

Uusia asioita opittiin ja vanhoja huonoja yritettiin karsia pois :) Olin itse tosi yllättynyt miten rauhallinen oma hepsuni oli ratsastaa vieraassa paikassa :O

Kaiken kaikkiaan aivan loistava leiri loistavien ja hauskojen ihmisten seurassa :D Kiitos vielä kaikille ja otetaanhan uusiksi joku kerta :D Osan kanssa nähdäänki taas elokuussa!

Lähettäjäkurssilainen 
Päivämäärä:   17.5.10 10:46:02

Todella hyvä leiri oli. Puitteet mun makuun aika mahtavat. Hepot viihtyivät kaikki mainiosti ja tulivat keskenään toimeen.
Sain kuin sainkin oman polleni mukaan. Kengittäjä ehti käymään sopivasti pe aamuna.
Polle sai myös oikein tarpeeseen tullutta kurinpalautusta. Tosin lastatessa edelleen yritti potkia. Meikeläisellä nimittäin pe lastauksen tuloksena aika ruman näköinen oikea reisi...
GranÅsassa varmaan keskitytään siihen pyöröaitaushommaan... jees jees. Ihan mahtavaa nähdä osa taas elokuussa.
Voitas toki kesällä jos ehtii, niin treffata muuten vaan.

LähettäjäShadowsphere 
Päivämäärä:   17.5.10 13:56:13

Kertokaahan jotain tuosta LeArtin "linjasta" ratsastuksen suhteen, eli poikkesiko normaalista kovasti ja mihin painottui?

Odotan kovasti Granåsaa, pyörö voisi olla hyvä paikka mun ruunalle jolla on itsetunto-ongelmia ja jonka on liinassa tosi vaikea lähteä ihmisen luota.

Lähettäjäkurssilainen 
Päivämäärä:   18.5.10 14:24:29

LeArtissa painotetaan klassistaratsastusta. Meille ainakin tuli uusi puolipidäte-tapa. Kättä pyöräytetään taakse päin, niin hevoinen pysähtyy ja eteenpäin pyöräytyksellä pitäis mennä eteenpäin. Laukkaa nostettiin ko. yhdistelmällä pohjettä käyttämättä.
Vaikea selittää näin kirjallisesti tai ainkaan en osaa niin hyvin kirjoittaa. Täytyy havainnollistaa ihan livenä.
Pohkeita käytettiin hyvin vähän ja kevyesti.. hmm mitäs muuta..kuolaimista "hyväksyttiin" lähinnä nivelet ja hyvät olivat kyllä perustelut miksi.
Maastakäsittely tarkoitti liinan kanssa menoa ja juoksutusta + ohjasotteita kuolaimesta.

Ei ehkä näin kirjoitettuna kummoiselle kuulosta, mutta käytännössä aivan loistavaa opetusta.

Päivämäärä:   18.5.10 14:35:40

Laukannostoa harjoiteltiin myös ravista kevennystä vaihtamalla, mutta ei meitsi ja polle osattu ja tajuttu :D

Meidän vuokralaisella oli taas eilen tunti sen yhden open kanssa ja mä olin jo takavarikoinut alaturpahihnan pois Maijan neuvosta, mutta ope kimpaantui ja vaati saada turpiksen ja tokaisi, että "mee sä sitä klassista sitten vaikka ilman turpista..." :O Jumatsukka, kun mulla meinas kiehahtaa!

LähettäjäShadowsphere 
Päivämäärä:   19.5.10 08:06:11

Mä kun mietin jos menisin hevoseni kanssa LeArtiin tunnille, silloin pitäisi vaan olla toiminnan tosi hevoslähtöistä. Kuulostaa ainakin sopivalta että mennään nivelellä ja ilman turpista, mutta mihin tuo ohjaus perustuu jos pohkeidenkäyttö on minimaalista?
Ohjaspituus ja muoto vielä kiinnostaisi, millainen tuntuma suuhun?

Toki selviää parhaiten itse kokeilemalla, mutta kun nyt kerran on mahdollisuus niin utelen näitä asioita ensin täällä ;)
Olemme treenanneet ruunan kanssa nyt noita länkkärijuttuja pari kuukautta ja sieltä on löytynyt elementtejä joita ollaan kipeästi kaivattu, eritoten se rentous kun tuo hevosparka on sellainen jännittäjä kaikissa asioissa.

Päivämäärä:   19.5.10 12:16:22

En varmastikaan osaa selittää näitä viikonloppuna saatuja opetuksia oikein, mutta lähtökohtana oli pyrkimys keveyteen. Hevosen pitäisi olla yhteystyöhaluinen ja apujen pieniä. Ohjalla ei saanut ottaa normipidätteitä ollenkaan, vaan puolipidäte tehtiin yhdellä kädellä ja ns. pikku ympyrä taaksepäin. Samoin laukannosto tehtiin pelkällä toisella ohjalla. Ei saanut missään tapauksessa jäädä vetämään tai pohkeella runttaamaan. Harjoiteltiin suoran ja epäsuoran ohjan käyttöä, näillä siis ohjattiin sekä etu- että takajalkojen liikettä. Muoto sai olla korkea.

Maasta käsin harjoittelussa pidäte oli aina ylöspäin. Hyvin hevoslähtöiseltä touhu kyllä vaikutti :)

Lähettäjäkurssilainen 
Päivämäärä:   19.5.10 12:32:18

Sanna osasi huomattavasti paremmin selittää kuin minä.
Tuo pohkeiden käyttö oli tosiaan kevyttä. Hevosta ei ole tarkoitus häiritä yhtään sen enempää kuin tarvis on.
Itse huomasin eron hepoisellani, kun yllätin se hiukan liian näpäkällä pohkeella laukan nostossa.
Siis pointtihan on että hepoisellekkin pitää opettaa ensin, mitä nämä avut tarkoittavat. Hyvin tosin tajusivat ainakin tuon puolipidätteen eli pienen ympyrän taakseppäin.

Päivämäärä:   19.5.10 14:38:43

Oikeasti tytöt, ens vuonna on pakko päästä tonne uudestaan :)

LähettäjäShadowsphere 
Päivämäärä:   19.5.10 21:28:58

Okei, nyt selvisi paljon :) Luulen että tuo olisi kyllä ihan mun juttu. Itselle tuo on ihan perusasia että apuja käytetään vaan kun tarvitsee koska on ollut pari niin rauhatonta hevosta (liiat avut stressaavat) joten siksi kyselin tarkemmin mitä tuo pohkeenkäyttö käytännössä tarkoittaa. Kuulostaa kyllä hyvältä hommalta.

Tuliko sille muuten perusteita miksi selästä tehdään pidäte taakse ja maastakäsin ylöspäin? Olen jo "hylännyt" taaksepäin suuntautuvan pidätteen kokonaan, mutta tuossa ympyrässä on varmaan joku toimiva juju joten sekin olisi hauska oppia ja katsoa oman hevosen kanssa jos toimisi. Koitan raahata itseni vielä tuonne tunnille, mutta mikäli en saa aikaan niin täällä on yksi jo yksi innokas ilmoittautuja LeArtin ensivuoden sennuleirille ;)

Lähettäjä: ulkopuolinen 
Päivämäärä:   22.5.10 21:47:58

Välillä olen tätä teidän keskustelua seurannut ja nyt taisin ehtiä ensimmäisenä vastaamaan, niin vastaan muiden puolesta :).

Pidätettä ei selästäkään tehdä koskaan taakse päin. Pidäte on siis ympyrä, joka lähtee alhaalta eteen -> ylös -> taakse -> alas. Eli se lähtee ensin eteen, jolloin ei oikeastaan koskaan tule normipaikalta taakse. Ja jos hevonen on tasaisella, kevyellä tuntumalla, tulisi sen myötäillä ohjaa ja toistaa sama liike. Tämä liike muuten tulee omaan käteen automaattisesti, jos pitää käden paikallaan ja tekee pidätteen istunnalla (hengittää oikein syvään jne).

Se, miksi tehdään ympyrä, johtuu hevosen liikkeistä ja siitä, että hevonen saa palkkion apuihin vastaamisesta. Hevosen liike on pyöreää eteen päin ja kun pidäte tehdään toiseen suuntaan, "vastustaa" se hevosen liikettä. Ympyrä myös palaa aina omalle paikalleen, joten pidäte ei "jää päälle". Hevonenhan on todella paljon nopeampi kuin ihminen. Ja jos jää itse pidättämään, jolloin hevonen vastaa siihen, tulee myötääminen aina myöhässä.

Tosi sekavaa. Kannattaa mennä tunnille, niin saa hieman selkeämmät perustelut kaikelle :).

Lähettäjäametist 
Päivämäärä:   26.5.10 21:46:54

Onko m-l vielä kuulolla? Millä tallilla olette siellä idässä? Oliko se Nicole Jakaran talli? Miksi se ilmoittaa koko ajan avpaasta paikasta? Meillä tallinvaihto edessä kesällä, siksi kyselen! Muutenkin, jos muut tietävät kivaa tallia, johon saisi ison (lähinnä korkean) hevosen, olisi kiva. :D

Lähettäjäkurssilainen 
Päivämäärä:   28.5.10 11:52:57

LeArtissa olleet:
Maijalta terveisiä ja toivotti tervetulleeksi uudelleen. Erika oli ollut mailitse yhteyksissä Maijaan. Tosin kaikki taitaa olla fb:ssä jo kavereita keskenään ja tieto tullut sitäkin kautta.

Päivämäärä:   28.5.10 20:54:36

Juu, minäkin olin yhteyksissä Maijaan ja laitoin "kamuille" viestiäkin Maijan kuulumisista :D

Päivämäärä:   4.6.10 01:29:46

ametist:lle.Siellä juuri. Minun Erkki meni Granåsaan kenttäkoulutukseen (ja opetushepaksi samalla) ja palaa kotitallillemme syksyllä, kun kisakausi ohitse. Erkin paikka vapautui juuri ja isolla tallilla on aina jonkin verran kiertoa, sillä jokainen haluaa löytää juuri omalle hevoselleen sen sopivimman. Itse olen viihtynyt hyvin ja ponit myös.
Mutta tule käymään tallilla ja katsomaan paikkoja, jos miellyttää, niin tiedustele lisää omistajalta :).

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.6.10 17:38:29

Kiitos m-l! Saatiin Ursun tallilta Luukista tallipaikka. :)

Meillä on ihan hirveä tilanne, onneksi hevonen lähtee kahdeksi kuukaudeksi pois laitumelle! Tallinomistaja tunkee nenänsä ja mielipiteensä joka asiaan, eikä kuuntele perusteluita miksi tehdään eri tavalla. Hevonen on iso, mutta todella kiltti! Silti tallinomistaja häätää tarhanportilta raipan, luudan, laudan kanssa sitä, milloin heiluttelee luutaa tai milloin mitäkin hevosen takana, jos ei hevonen mene heti paikalla tallinovesta sisään (kirkkaasta pimeään talliin) jne. Lisäksi hevonen on alkanut arkoa päätään... :( Ollaan ihan hirveässä tilanteessa tuolla! Onneksi nyt saatiin tallipaikka tosiaan tuolta Ursulta, muutetaan kun hevonen tulee laitumelta heinäkuun lopussa. :)
Anteeksi purkautuminen... :)

Lähettäjäametist 
Päivämäärä:   5.6.10 21:04:09

Joo, eli tuo olen sitten minä ametist... Kun osaa tarkistaa kaverin jälkeen nimimerkin... :)

Päivämäärä:   5.6.10 22:22:41

Hieno juttu ametist :)

Eikös se Ursun talli ole siellä Snettasin lähellä ja tosiaankin Luukintien varrella? Itsellä oli siellä vähän matkan päässä yhdellä pikkutallilla vuokraheppa ennenkuin ostin tuon oman ;D Kivaa seutua ja aivan ihanat maastot!

Lähettäjäametist 
Päivämäärä:   6.6.10 12:52:20

Juurikin siellä! On kyselty ympäriinsä kokemuksia tuosta tallista ja hoito siellä vaikuttaa olevan aivan eri luokkaa kuin nykyisessä tallissa! Lisäksi ne maastot! :D

Päivämäärä:   6.6.10 21:47:33

Ametist: kerro kaverillesi 3 pisteen 16-veen "Pirkolle" , et sai vastauksen toiselle otsikolle, kun naureskeli ponini suorituksille. Ei taida hällä olla yhtä tasokasta "harraste-heppaa", vai kuin?

Tarvittaessa voin laittaa sähköpostiisi upean estekuvan , jota kolmen pisteen Pirkko voi ihastella? :)

Päivämäärä:   10.6.10 13:23:23

Hei, meillä on nyt ollut vähän epäonnea matkassa. Heppa alkoi liikkumaan epäpuhtaasti, kintereen ulkosyrjällä on selkeä nestepussi, tai oikeastaan "patti". Ei ole mikään kolmijalkainen tai kuolemansairas (yleensä pahemman ontumisen aiheuttaa puuttuva kenkä...), mutta jotain siellä on hajalla/tulehtunut. Tänään tulee ell. katsomaan, varmaan joutuu klinikalla vielä pyörähtämään ja kuvia otattamaan, ellei ihmeparantumista tapahdu.

Just kun melkein ehdittiin ottaa meidän ensimmäinen länkkäritunti - oli jo varattuna mutta ei sitten :(

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.