Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Orimattila; Laiton talliko?

LähettäjäHuolestunut 
Päivämäärä:   10.6.26 12:51:48

Orimattilassa Lahdentien varressa hieman ennen hevoskylän risteystä on "hevostalli". Olen pari vuotta paikkaa katsellut ja kyseessä ei ilmeisesti ole mikään ratsastuskoulu tai vastaava vaan yksityinen talli, jota on rakennettu kuin Iisakin kirkkoa. Tuli puheeksi paikka ystävän kanssa, joka oli siellä käynytkin muutaman kerran (tuntee omistajan) ja sanoi, ettei siellä ole edes vessaa vaan omistaja ja vuokralaiset käyvät tarpeillaan siellä puskassa ja talvella läheisessä kahvilassa. Pihassa ei ole myöskään taloa eli kukaan siellä ei asu. Saako tuollainen tallipaikka edes olla ja onkohan paikalle edes haettu kaikkia lupia? Mihinköhän siitä voisi ilmoittaa, että jos tarkastus aiheellinen?

Talven ja kevään aikana paikkaa on paljos siistitty ja laitettu kuntoon. Omistaja kuulemma hommasi itselleen miesystäväksi paikallisen yrittäjän, omistajan oma aviomies ei ole kuulemma kiinnostunut tallin asioista eikä tästä miesystävänsä... Ystäväni mukaan tämä yrittäjä rahoittaa tallia ja tekee ostoja yrityksensä kautta ja käyttäytyy kuin yksi omistajista. Ystävä ei myöskään pidä tästä tallin omistajasta, mutta kuulemma käy välillä katsomassa hevosia, kun niistäkin tahtoo olla huoli. Omistaja ilmeisesti "unohtanut" joskus sulkea laitumen portin niin hevoset olleet vapaana pitkin pihaa yksinään, onneksi eivät ole vielä tulleet Lahdentielle asti.

  Re: Orimattila; Laiton talliko?

Lähettäjäjuu 
Päivämäärä:   10.6.26 13:39:03

Tiedän paikan, suosittelen pysymään kaukana koko porukasta, ei mitään hyvää sanottavaa omistajista eikä siitä yrittäjämiehestä joka siellä häärää. Ja Lahden hevospiireissä nämä omistajat ei ole mitenkään pidettyjä. Enkä ihmettelisi vaikka ei olisi lupa-asiat kunnossa ja tuon vessan puutteen olin itsekin kuullut. Käy sääliksi niitä vuokralaisia siellä, omistajat puhuvat heistäkin ties mitä...
Omistajina itseasiassa kaksi naista, toisen mies rakensi niitä talleja (kolme eri rakennusta siinä muistaakseni) ja tosiaan tämä paikallinen yrittäjä siellä nyt häärämässä. Puheissa yleisesti tiedossa, että koko talli olisi mennyt konkurssiin ellei tämä yrittäjämiesystävä olisi siihen ilmestynyt rahoittamaan ja kustantamaan remontteja ja elämistä. Alkoi alunperin pyöriä siellä tämä yrittäjämies niin joskus hänellä oli myös lapsi (lapsi oli siellä enemmänkin puuhailemassa tämän omistajan hevosten kanssa) ja vaimo mukana, mutta heitä ei ole siellä kuulema enää näkynyt. Ilmeisesti vaimo sai tietää suhteesta, hyvä hälle, koska se mies vaikuttaa narsistilta.

  Re: Orimattila; Laiton talliko?

Lähettäjä: Tuija 
Päivämäärä:   12.6.26 09:42:34

Ehdottomasti viesti eteenpäin jos tuollainen paikka on olemassa. Ymmärtääkseni rakennusvalvontaan viesti ja he tekee tarkastuskäynnin tarpeen mukaan mutta mielestäni WC- tilojen puute on selkeä rike ja jos paikka on ollut olemassa jo useamman vuoden.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.