Lähettäjä: jeps
Päivämäärä: 15.4.25 22:19:05
Ja hyviä vuokraajia on nykyään muutenkin vaikea löytää. Itsekään en tietääkseni vaadi paljoa.
Toivon, että käydään säännöllisesti se 1krt/vko, toki jos sairastuu tai reissussa, niin sit yleensä ratsastaa vaikka yhtenä vuonna pari kertaa. Hevosella voi ajaa, ratsastaa, uittaa, maastakäsitellä. Esteitäkin luvan kanssa saa mennä. Saa maastoilla ja on maasto- ja liikennevarma.
Jos nyt isoimmat paskat pyyhkii varusteista ja kuolaimet pesee.
Päivät saa päättää kuinka käy ja saa käydä useammin jos haluaa. Eli aika vapaata.
Mutta asioita osataan kyllä vaatia, mutta ei haluta maksaa. Nyt jo alennettu hinta ja taas kysellään alennusta sillä perusteella, jos kävisi useammin.
Silti sitä löytää aina välillä rikkinäisiä tavaroita, joista ei ole edes infottu, että on rikki. Ei se haittaa, mutta info olisi kiva asiasta.
Välillä tavarat ruimittu paikoilleen miten sattuu.
Hevonen on osaava, kiltti ja luotettava, mutta kaikki pitäisi tehdä valmiiksi tarjottimelle ja olla lähes ilmaista.
Vuokraaja on ihan mukava ja ihan kiva että hevosta liikuttaa muutkin kun minä, mutta nyt oletetaan, että minä tahtoisin alentaa hintaa, kun kävisi enemmän, vaikkei sille oikeastaan ole tarve, vaikka nyt jo käy edullisesti.
Sopimuksia vuokrauksesta olen myös joutunut viime vuosien aikana muuttamaan, koska ihmiset harrastavat katoamista. Jos nyt edes ilmoittaisi, mutta kun vaan hävitään. Tai sitten lopetetaan jonkun syyn takia, mutta valehdellaan, vaikka olen sanonut, että hevoseni vuokraaminen on vapaaehtoista, ei pakollista. Jos ei synkkaa tai ei vain halua käydä, niin sit lopettaa, kunhan ilmoittaa.. rehellisyys olisi tosi kiva.
Vuokraajat myös kuvittelevat, että sillä tyyliin 20€/krt (oma vuokraaja ei maksa edes tätä ja haluaa alennusta) maksulla elätetään se hevonen ja eletään herroiksi, vaikka se summa kuukaudessa mitä vuokraamisesta "saa" ei kata kyllä kuluja nimeksikään.
Mutta parasta oli, kun on pyydetty ilmaisia kertoja kun kentällä ei voinut talvella oikein tehdä muuta kun kävellä.
Pellolla pystyi tekemään kaikissa askellajeissa, maastot oli upeat, jossa sielläkin pääsi ihan autottomilla teilläkin kilometri tolkulla, baana auki.
Jotenkin vuokraajien vaatimukset ovat kovat, hinta pitäisi olla alhainen, mutta sit hevonen pitäis olla tyyliin maneesitallilla valmiiksi varustettuna, odottamassa siellä maneesissa ja joku muu tietty laittais sen myös pois kun on ratsastanut.
Itselle se hevonen on ainakin perheenjäsen ja jotenkin huvittaa, kun monet kuvittelevat, että hevonen on ns turhanpanttina, jos sillä ei ratsasta. Kun eivät hoksaa, että voi tehdä aika paljon muutakin sen hevosen kanssa...
|