Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  onko täällä muita lapsettomia, omasta tahdosta?

Lähettäjä: liina 
Päivämäärä:   30.1.24 10:16:34

olen 35 v, ja lapseton. omasta halusta. tai en ole koskaan tiennyt haluanko lapsia. ja kohta on myöhäistä :D sama mieskin ollut jo kohta 15v, mutta hänkään ei ole koskaan sanonut, että tehdään nyt lapsi.
elämä on hyvää, mutta kaveripiiri lisääntyy kokoajan ja se luo paineita minulle.
onko täällä muita samassa tilanteessa olevia, onko vinkkejä, kuinka alkaa työstää tätä eteenpäin?
lapsia en ala tekemään vain sen vuoksi, että yhteiskunta niin odottaa. mutta tuleeko kaikille se kuuluisa vauvakuume koskaan vai pitääkö sitä vaan päättää, jos ei tiedä?

Re: onko täällä muita lapsettomia, omasta tahdosta?

Lähettäjä: SK73 
Päivämäärä:   30.1.24 11:46:07

Jep, Ikää nyt 50v.
Tiesin jo lukiossa etten ikinä halua lapsia. Sain aika moneen kertaan kuulla "kyllä se mieli vielä muuttuu", mutta eipäs muuttunut.
Ja kun ikää tulee aloittajallekin hieman lisää, niin paineet ja puheet loppuu :)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.2.24 21:39:58

Myöhemmin voi vielä adoptoida, jos siltä tuntuu.

Päivämäärä:   20.2.24 18:45:44

Jos se ei ola 40-v mennessä tullut, niin sitten se on varmaan tulematta. On sinulla kuitenkin vielä pari vuotta aikaa muuttaa mieltä.

Lähettäjä: Elle 
Päivämäärä:   20.2.24 22:26:13

Sama tilanne, en erityisesti ole lapsia haluamatta tai halua, mutta tulee jos on tullakseen. Eli lapsettomuuskin ok, hoidan toki niitä työkseni, joka vaikuttaa tosi paljon. Kiva kun saa jättää työpäivän jälkeen lapset mielestä ja keskittyä omiin harrastuksiin, parisuhteeseen, perheeseen ja kavereihin. Kieltämättä jossakin vaiheessa nuorempana tuli sellainen entä jos - vaihe, mutta meni kyllä nopeasti ohikin. En ole sellaista tyyppiä, että lapsena jo suunnitellut miten sitten omat kasvattaa, innostunut pukemaan ja muuta. Viihdyn kyllä hyvin lasten kanssa, mutta veljen perheen lapsissa on itselle tarpeeksi. Ja ikää täälläkin kohta 40.

Lähettäjä: maija 
Päivämäärä:   23.2.24 06:37:33

Minäkin 40 ja en ole koskaan halunnut lapsia, ystävillä kaikilla on ja ei kertaakaan ole tullut tunnetta että itse haluaisin. Enkä ole katunut että etten ole niitä tehnyt.

Päivämäärä:   27.2.24 21:06:45

41v ja omasta tahdostani lapseton. Ei ole koskaan ollut vauvakuumetta tai mitään muutakaan joka olisi saanut mielen muuttumaan.

Lähettäjä: MukkulanRipa 
Päivämäärä:   28.2.24 17:06:42

Käteen vetämisen voittaa vain paskan jauhaminen.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   13.3.24 23:41:01

Täällä, 50+pari. Ei harmita lainkaan. Onneksi ei oo lapsia. Onneksi. Huh. En koskaan halunnutkaan, ajatus etoi alusta alkaen, jo teinivuosinakin. Eläinlapsia meillä on montakin

Lähettäjä: SP 
Päivämäärä:   18.3.24 18:18:51

Täällä myös yli 40 ja omasta tahosta lapseton.
En ole koskaan ollut mikään äitihahmo enkä osaa olla pienten lasten kanssa, joten en ole omaakaan halunnut.

Lähettäjä: valmentaja 
Päivämäärä:   28.3.24 14:34:09

miten ripalta onnistuu jalka pallossa

Lähettäjä: Wäää Gräää 
Päivämäärä:   15.6.24 21:55:52

Jos ootte olleet yhdessä jo 15 vuotta ja ette edes tiedä haluatteko lapsia, niin ei ehkä kannata enää kokeilla...

Lähettäjä: qwerty 
Päivämäärä:   13.7.24 09:45:33

Oon 52 ja todellakin vapaaehtoisesti lapseton. En ole koskaan edes miettinyt haluanko vai en, enkä ole tehnyt niitä sen takia et joku toinen haluaa jne. Ja todella tyytyväinen

Lähettäjä: HUBS 
Päivämäärä:   13.7.24 16:39:13

45 ja todellakin vapaaehtoisesti
Ikinä ei oo käynyt mielessä tahtoa lapsia

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   20.7.24 22:20:10

42 v enkä ole koskaan ymmärtänyt miksi hankkisin lapsia tai mitä ihmettä tekisin niillä/niiden kanssa.

Lähettäjä: Mosse 
Päivämäärä:   23.7.24 15:28:12

Kohta 53v en ole koskaan oikeastaan halunnut omia lapsia, lähipiirissä lapsia mitä on saanut hoitaa.

Lähettäjä: Deena 
Päivämäärä:   24.7.24 09:11:43

Ikä 36 ,enkä koskaan ole kokenut vauvakuumetta.
Varsakuumetta kylläkin ;)

Nyt kuin seuraan sivusta siskoni,kaverini ja muut tuttavien lapsi perheitä niin en kadu,en todellakaan. Olen helpottunut!
Jokaisella lapsiperheellä tuntuu että parisuhde ontuu ja joka toinen hetki miettivät että onko mies se oikea?! muutama kaveri on jopa sanonut suoraan että jos olisi tiennyt että näin rankkaa on niin ei olisi ...
Rahat on tiukassa,hermo on tiukassa koko ajan ovat kipeinä.

Joten olen kiitollinen että olen uskaltanut kuunnella omaa sydäntäni ja elää oman näköinen elämä.

Päivämäärä:   18.9.24 22:55:47

Olen täällä omasta tahdostani, mutta en toki lapseton.

Lähettäjä: G 
Päivämäärä:   20.9.24 21:48:45

Lähettäjä: Deena
Päivämäärä: 24.7.24 09:11:43

Ikä 36 ,enkä koskaan ole kokenut vauvakuumetta.
Varsakuumetta kylläkin ;)

Nyt kuin seuraan sivusta siskoni,kaverini ja muut tuttavien lapsi perheitä niin en kadu,en todellakaan. Olen helpottunut!
Jokaisella lapsiperheellä tuntuu että parisuhde ontuu ja joka toinen hetki miettivät että onko mies se oikea?! muutama kaveri on jopa sanonut suoraan että jos olisi tiennyt että näin rankkaa on niin ei olisi ...
Rahat on tiukassa,hermo on tiukassa koko ajan ovat kipeinä.

Joten olen kiitollinen että olen uskaltanut kuunnella omaa sydäntäni ja elää oman näköinen elämä.

----

Kylläpä oli semmoinen vastaus, mikä olisi voinut olla omalta näppikseltä.

Kaiken lisäksi meillä on ollut parisuhteessa vanhempien ja minun terveydestä aiheutuvia huolia viime vuosina ihan riittämiin. En edes pysty ajattelemaan, että tässä pitäisi jotain lapsiperheh*lvettiä pyörittää samaan aikaan. Pahoittelen rumaa termiä, mutta ei todellakaan voimavarat riittäisi.

Päivämäärä:   23.10.24 09:33:46

32v. En ole ikinä halunnut enkä usko, että mikään vauvakuume iskee.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.11.24 17:28:29

En ole varsinaisesti ikinä ajatellut asiaa sen tarkemmin, mutta ainakaan sitä kuuluisaa vauvakuumetta ei ole ollut. Mutta oli aika jolloin olisi voinut tulla jos olisi ollut tullakseen. Vasta nyt varttuneempana olen saanut näitä kommentteja, joista tulee tunne että minussa on jotain vikaa kun minulla ei ole lapsia. Joko niin että muut säälii kun en ole lapsia saanut, tai miettii että olen jotenkin itsekäs tai muuten viallinen kun en ole lisääntynyt. Kuitenkin sekä mieheni että minun perheessä on muut lisääntyneet senkin edestä, että suvut ei sammu vaikka näin saamattomia ollaan oltu. Eikä ainakaan vielä ole tarvinnut yksinäisyyttäkään potea, kuten kuulemma käy jos ei ole suoltanut jälkikasvua.

Lähettäjä: Risalan iita 
Päivämäärä:   1.12.24 12:58:54

täysin omasta tahdosta lapseton.

Lähettäjä: Mistä eläkkeesi 
Päivämäärä:   2.12.24 09:13:43

Lapsia haluamattomat , oletteko miettineet tulevaa eläkettänne mistä ne maksetaan kun eläkkeen maksajat vähenee radikaalisesti. Mielestäni lapsiperheen vanhemmille täytyisi maksaa bonusta eläkkeen päälle kun ovat tehneet lapsia ja ns." Venyneet töiden jälkeen " äärimmilleen. Lapsettomien palkka riittää moneen kivaan kun muita elätettäviä perheessä ei ole.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.