Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  vuohis ongelma

Lähettäjäkalle 
Päivämäärä:   3.8.23 08:27:52

heippa..mitä neuvoksi,,,vuohiset auki,,,olen vaihtanut vähä proteenisen ruokaan,joku tipsasi jos ruoka tulee vuohisista läpi,,,yritän pitää päivittäin puhtaana,,,tietenkin rapaset haat,eri voiteita oon kokeillu,,,paheenee vaan,,,mitä neuvoksi....kiitollinen neuvosta

  Re: vuohis ongelma

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   4.8.23 17:03:16

Vuohisista voi tulla läpi myös kivennäinen. Jos mahdollista niin jätä kaikki muu paitsi vesi ja heinä vähäksi aikaa pois. Sellaisia mitä itse olen hyväksi havainnut on vuohisten puhdistaminen vedellä + tarvittaessa Hexocil (saa apteekista), kuivataan huolellisesti ja päälle sinkkivoide. Rupia ei revitä koskaan auki, vaan jalkaa pestään rupineen kaikkineen sitten kurat päältä pois, sinkkivoidetta niin kauan kun on iho rikki. Sitten kun iholla on ruvet, niihin hierotaan myös jotain rasvaisempaa voidetta (tummeli, helosan) jolla alue saadaan pidettyä kosteana ja joustavana. Kääreessä lampaanvilla on hyvä, siis sellainen missä on lanoliinit tallella.

  Re: vuohis ongelma

Lähettäjä: iipo 
Päivämäärä:   11.9.23 11:05:25

ensin pitää selvittää onko kyseessä ruokinta vai maaperän bakteerit. Hoito sen mukaisesti. Muutoksiin voi mennä pari viikkoa.

  Re: vuohis ongelma

Lähettäjä: Kompaan 
Päivämäärä:   21.11.23 16:49:23

Maaperän bakteeri eli parasiitti..oisko väive?

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.