Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Koodari

Lähettäjä: Alan vaihto 
Päivämäärä:   21.10.22 15:31:49

Onko täällä ketään, joka työskentelee koodarina? Kuinka haastavaa työ on, olen miettinyt alan vaihtoa. Työskentelen paljon numeroiden parissa tällä hetkellä taloushallinnossa.

  Re: Koodari

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   26.10.22 16:24:00

Se riippuu ihan siitä, millainen sun ajatusmaailma on. Itse olen aina ollut kiinnostunut tietokoneista ja kuvittelin itseni koodariksi. No ei musta koodaria tullut. No, IT-alalle päädyin kyllä.

Paljon haastavuuteen vaikuttaa myös työnkuva ja mitä päädyt koodaamaan.

Eli sanoisin, että aloita sillä, että kokeilet ensin opiskella vaikka mooc-kursseilla ohjelmoinnin perusteita. Sillä voi jo vähän testata, onko itsestä siihen lainkaan.

  Re: Koodari

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   11.1.23 20:33:15

Jos ei ole käryäkään koodaamisesta tai ohjelmoinnista, on perusteet Moocissa jopa vaikeita. Kun puhutaan yliopisto-tasoisesti, niin moni asia saattaa jäädä pimentoon, kun pitäisi jo olla perusteet hallussa. Esim Sololearn on hyvä alusta lähteä opiskelemaan eri kieliä, kun siellä avataan teoriassa hyvin asiat auki ja sieltä sitten mennä Moocin puolelle.
Mulla kauppis taustalla, koodaus-historiaa 13 vuotiaasta alkaen (nyt 30+) ja syksyllä valmistun ohjelmistokehittäjäksi.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.