Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tallin lämpötila

Lähettäjä: Tyhmä kysyy 
Päivämäärä:   3.1.22 14:12:26

Mikä on sopiva lämpötila tallissa näin talvella? Meillä on miinuksen puolella, vedet jäätyy ämpärissä

  Re: Tallin lämpötila

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   10.1.22 17:29:32

Itse pidän nyrkkisääntönä, että vedet pysyy sulana kun hevoset sisällä. Mutta ihan max +5 astetta.

Hevosta se pakkanen ei haittaa jos on reilusti kuiviketta ja vedoton talli.

  Re: Tallin lämpötila

Lähettäjä: Lilli 
Päivämäärä:   30.1.22 15:11:04

Meillä on tallissa vain vähän lämpimämpää kuin pihalla. Yksi (sairas)karsina minkä saa helposti lämmitettyä jos joku sairastuu ja periaatteessa muunkin tallin tarvittaessa. Talli on vedoton, vedet saadaan pidettyä kyllä sulana, paksusti kuiviketta. Itse tykkään ettei hevosilla ole ihan järkyttävän iso ero kun viedään pihalle, en jotenkin raaskisi viedä niitä +5 asteisesta tallista -30 asteeseen pihalle kun ei näitä loimiteta kuin tosi huonolla kelillä (tietysti kuivatuksessa jne kun tarvitsee).

  Re: Tallin lämpötila

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.2.22 20:41:23

Joo juomakuppien ja vesijohtojen pitää pysyä sulana.

  Re: Tallin lämpötila

Lähettäjä: Lämpö 
Päivämäärä:   24.2.22 15:54:52

0-> +5 on ihan sopiva. Loimet on keksitty, jotta pysyvät lämpimänä. Ei hevoset kaipaa lämmintä tallia, päinvastoin.
Olen ollut sellaisessakin tallissa, jossa lämpötila +15. Hevosen hengitysteille jo erittäin haitallista. Onneksi vaihdoin tallia.

  Re: Tallin lämpötila

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   30.3.22 13:55:08

Joo vesijohto ei saa jäätyä. Ja näin kevään aurinkoisena päivällä reipas tuuletus kuivattaa tallin.
Ja sään lämmetessä tallikin lämpenee.

Kesällä talli säilyy mukavan viileänä, kun poistoilma puhallin ei oo käynnissä.

  Re: Tallin lämpötila

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   30.3.22 14:48:57

Lämmitysvastukset vesiputkiin ja juomakuppeihin niin ei haittaa vaikka kävisi pakkasellakin. Mahdollisimman pieni ero ulkolämpötilaan olisi talvella hevoselle paras.

  Re: Tallin lämpötila

Lähettäjä: nnn 
Päivämäärä:   1.4.22 12:19:42

?

  Re: Tallin lämpötila

Lähettäjä: Tyhmä kysyy 
Päivämäärä:   20.4.22 06:52:48

Ei ollut kyse vesiputkista, vaan ämpäreistä. Umpijäässä pakkasella, huolettaa vedensaanti. Kuiviketta hyvin niukasti, seinät jäässä. Onneksi ei ole hevosta siellä. Käymässä olen vaan käynyt siellä. Kuulin että on tehty eläinsuojelu ilmo tallista.

  Re: Tallin lämpötila

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   30.4.22 09:40:03

+2-10 välissä lämpö syksy-kevät. Aina hyvä raikas ilma tallissa ja plussan puolella lämpö.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.