Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ulkopuolinen komentaa hevosta ilman lupaa

Lähettäjä: Ärsyyntynyt 
Päivämäärä:   17.11.20 20:08:09

Lähetin vahingossa liian aikaisin joten kokeillaan uusiksi
Eli tilanne on tämä: Meillä on oma talli omassa pihassa (kahden hevosen talli) puolet tallista on maksanut henkilö x joka omistaa suokin joka majailee meillä. Nyt minulle uuden hevosen tultua edellisen poismeno vuoksi niin hän on kokenut tarvetta komentaa lyömällä, karjumalla ym huonoilla tavoilla tästä on sanottu hänelle useasti ettei saa tehdä niin, mutta hän vain jatkaa. En voi heittää häntä pihalle koska hän on maksanut puolet tallista, eikä minulla ole varaa maksaa samantien käteen hänen osuuttaan. Meidän välit on jo aika tulehtuneet niin hän uskoo vielä vähemmän sanomaani, voi toki johtua siitä että olen häntä 40 vuotta nuorempi ja "kokemattomampi". Itse olen positiivisen- ja negatiivinsenvahvisteen käyttäjä (käytän niitä yhtä aikaa) ja hän ei sellaiseen "kukkahattuiluun" ryhdy. Voi toki myös olla kun on tottunut omaa hevostaan sahaamaan, lyömään ja potkimaan ratsastaessa jos hevonen ei tottele samantien (tästäkin huomauttanut hänelle muttei kiinnosta kokemattoman neuvot) Olen huomannut tämän minun hevosen käyttäytymisessä, kun he ostanu komennetaan väärin. Kun minä tulen hevoseni luokseen ja höpöttelen niin että hän tietää kuka tulee niin hän on korvat hörössä vastassa mutta jos tämä kyseinen henkilö tulee sen luokse korvat on niin luimussa kun ikinä saakaan ja uhittelee eikä häntä kiinnosta katsoa hevosen eleitä. Mitä teen hänen kanssa auttakaa!!??

  Re: Ulkopuolinen komentaa hevosta ilman lupaa

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   18.11.20 10:45:09

Nyt voi sanoa vaan, että mitäs läksit. Speksit tuon tallin perustamiselle jo ihan persiillään, jos olet alusta asti tiennyt, ettet tarvittaessa voi maksaa toista ulos siitä.

  Re: Ulkopuolinen komentaa hevosta ilman lupaa

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   27.12.20 12:51:18

No omaa tyhmyyttä saat kyllä nyt todella syyttää! Vaikea uskoa, että kukaan olisi noin hölmö. Eli toivottavasti Porvoosta tämä.

Mutta mutta... Miten teillä toimii hevosten hoito? Hoitaako kumpikin omansa vai tallivuorot? Nyt ainakin niin sitten, että kumpikin hoitaa vaan omansa! Eli ilmoitat, että henkilöllä ei enää ole mitään oikeuksia koskea hevoseesi. Ja jos olet hoitanut hänen polleaan, et siihen enää ryhdy. (Oletan, että kun puhuit pihalle heittämisestäkin, et tarvitse tätä henkilöä tallin pyörittämiseen.)

Vaikka tila on teillä yhteinen, ei käsittääkseni mikään oikeuta häntä koskemaan sinun omaisuuteesi eli hevoseesi. Eli kai sitä periaatteessa voisi uhkailla poliisilla, jos hän vahingoittaa omaisuuttasi jatkossa. Tokihan poliisi ei oikeasti mitään varmasti tee. Hakkaa omaansakin? No, elsu sitten, uhkaile silläkin.

  Re: Ulkopuolinen komentaa hevosta ilman lupaa

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   27.12.20 12:52:07

Ja jos tuo komentaminen tapahtuu tilanteessa, että esim. hakee omaansa yhteistarhasta ja "pitää" komentaa sun pollea niin ei muuta kun erilliset tarhat, hankkikoon omalleen seuralaisen sitten.

  Re: Ulkopuolinen komentaa hevosta ilman lupaa

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   29.12.20 20:20:19

Jos sun hevoses uhkailee niin eikun lapiosta oli lapaion varressa kuka vuan.

  Re: Ulkopuolinen komentaa hevosta ilman lupaa

Lähettäjä: Kerttu 
Päivämäärä:   28.1.21 14:18:00

Arvaan että tuo toinen henkilö, joka on maksanut puolet tallista, on sinun ukki. Ukki on vanhan kansan hevosmiehiä ja oppinut ikänsä aikana että ne on työkoneita joita komennetaan karusti. Ei tule muuttumaan, ikinä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.