Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Royal Canin puppy cup KENNELYSKÄ

Lähettäjä: kurjaa 
Päivämäärä:   6.2.20 08:53:32

Pennullani alkoi viimeyönä kennelyskän oireet, lauantaina oltiin näyttelyissä, joten varmaankin sieltä (ei käydä koirapuistoissa).

Onko joku muu saanut oireita?

Nämä on meidän toiset näyttelyt ja ensimmäistenkin jälkeen oltiin kipeitä. Onko ne näyttelyt niin tärkeitä ja ihmiset niin itsekkäitä, että sinne tuodaan sairaita/juuri parantuneita koiria, jotka sitten tartuttavat muita?

Jos seuraavien näyttelyiden jälkeen taas sairastetaan niin jää kyllä tämä harrastus...

Mitään poppaskonsteja koiran olon lievittämiseen? Yskii ja kakoo, kuumetta on, mutta söi kyllä aamupalan ihan hyvällä ruokahalulla.

  Re: Royal Canin puppy cup KENNELYSKÄ

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   8.2.20 11:45:14

Kai ymmärrät että aina voi isoista tapahtumista saada tauteja mukaan?
Tai ihan mistä tahansa muualtakin, vaikkei edes koirapuistoissa kävisi.

On tärkeää olla rokotukset kunnossa, mutta ei sekään aina auta.

Monet taudit leviävät myös sen vuoksi, koska koira voi olla myös oireeton kantaja.

Itse olen kiertänyt todella aktiivisesti koirieni kanssa näyttelyitä Suomessa ja ulkomailla. Parhaimmillaan 8 näyttelypäivää kuukauden sisällä, eikä meillä ole koirat koskaan sairastuneet.

Kannattaa olla myös itse tarkka siitä, ettei aina koirien haistella ja nuoleskella joka paikkaa jne.

Toki omalla toiminnalla ei voi kaikkea estää, mutta varmasti se oma varovaisuus auttaa pitkälle.

Facebookissa oli juuri samantyylinen aloitus että ilm rotikan pentu sairastunut jossain pentynäyttelyssä juuri samoihin oireisiin...?

  Re: Royal Canin puppy cup KENNELYSKÄ

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   9.2.20 13:16:48

Tähän aikaan vuodesta tartuntataudit jyllää niin ihmisillä kuin eläimillä. Ei pitäisi olla yllätys normaalijärkiselle.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.