Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ennakkoluuloja lämppäreistä

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   15.8.19 18:17:24

Kertokaa, millaisia ennakkoluuloi ootte kuulu tai mitä mielipiteitä teillä lämppäreistä on!

  Re: Ennakkoluuloja lämppäreistä

Lähettäjä: Lämppärityttö 
Päivämäärä:   16.8.19 10:02:54

Mulla on lämppäri. <3 Lämppärit on tosi hyvin koulutettuja ja yleensä järkeviä hevosia. Lihaksisto täytyy ratsastukseen rakentaa, ja se vie aikaa. Lämppäreiltä löytyy melko paljon jalkavaivoja. Lisäksi ovat vähän kömpleöitä ja saattavat kolhia itseään sinne sun tänne. Siksi mulla hommattuna hevoselleni oma ensiapupakkaus, niin eipähän sitten tulehdu yms. Itse oon kokenut HorseAid ea pakkauksen parhaaks. Löytyy osoitteesta www.horseaid.fi . Kaiken kaikkiaan ihania hevosia siinä missä muutkin!

  Re: Ennakkoluuloja lämppäreistä

Lähettäjä: Lollero 
Päivämäärä:   17.8.19 11:38:25

Oman kokemuksen mukaan ne on aika semmosia vauhdikkaita/säpäköitä, ei säikkyjä mutta ns hereillä koko aika. Yleensä käytöstavat hyvät ja siinä mielessä helppoja. Ratsastus riippuu taustasta tietenkin, mutta vauhdikkaita ja huono laukkaisia. "kaikki saman näköisiä" , vaikka ei luonnollisesti oikeesti ole.

  Re: Ennakkoluuloja lämppäreistä

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   26.8.19 15:14:51

Hyvät on hyviä ravihevosia. Muut keskivertoja tädinkuljettimia metsissä tai käy myös ruuaksi hyvin kuten muutkin käyttöön sopimattomat hevoset.

  Re: Ennakkoluuloja lämppäreistä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.8.19 17:27:13

Jalostettu juoksemaan kärryn edessä. Ainoa syy ratsastuskäyttöön on halpa hinta. Halpoja siksi, että paljon tarjolla eivätkä sovellu varsinaisesti mihinkään käyttöön, jos ei raviura urkene. Se ei tietenkään tarkoita, etteikö löydy ihan hyviä yksilöitä myös ratsastuskäyttöön tai etteikö voi olla lv ihmiselle rakas.

  Re: Ennakkoluuloja lämppäreistä

Lähettäjä: Kumpi ja kampi 
Päivämäärä:   13.9.19 18:03:59

Lämppäri. Kyse lämminverisistä ratsu- vai ravihevosista? Ei ole ennakkoluuloja, nähty ja koettu että ovat vaivaisempia kuin ponit ja kylmäveriset.

  Re: Ennakkoluuloja lämppäreistä

Lähettäjä: Hörrr 
Päivämäärä:   22.9.19 00:30:11

Noh, tulee mieleen itsellä eka se ulkomuoto :D et vähä luiperoita niinku kaikki VAI oletteko nähneet lihaviakin? Niitäkin on tiedän sen, mutta mistä johtunee? Polttaako se säpäkkyys niin paljon kaloreita vai onko kaikki mitä oon nähny niin kovassa treenissä olleet!(?)

  Re: Ennakkoluuloja lämppäreistä

Lähettäjä: kuu 
Päivämäärä:   25.9.19 12:47:03

Lämppäri tamma - reipas, hyvän mielen puskapolle. Tosin tämä on meille syntynyt, raviura takana, siitosura takana ja nyt sitten leppoisia maastolenkkejä sään salliessa :-) Jalkaterveys ja muukin terveys hyvä, ollut tässä välillä myös ylläpidossa muualla, kun hevosia on ollut liikaa - eikä olla haluttu laittaa vielä kivaa tammaa monttuun (tai pakastimeen).

  Re: Ennakkoluuloja lämppäreistä

Lähettäjä: # 
Päivämäärä:   30.9.19 18:05:07

ei osaa sanoa niistä yhtään mitään. ihan hevosia on siinä niin ku muutki.
ei mielipidettä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.