Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  MUSTIALA 2019

Lähettäjä: ponityttö 2.0 
Päivämäärä:   27.5.19 19:51:38

Hevostaloudessa aloittaa 15, joten varmasti ainakin 10 löytyy hötönetistä :D

Ilmoita itsestäsi, jos aloitat syksyllä hevostalouden opinnot Mustialassa! Kuka olet? Mistä tulet? Mikä susta tulee isona? Muutatko Tammelaan tai Forssaan? Tuleeko oma heppa mukaan?

Mä tuun Turuust! Tein kierroksen yliopistolla kielten parissa, mutta nyt hyppään intohimon perässä tuntemattomaan. Haluan tehdä hevosten hyvinvoinnista itselleni ammatin. Muutan (toivottavasti) Tammelaan ja tuon mukanani sekä koiran että ponin :)

  Re: MUSTIALA 2019

Lähettäjä: kuutti 
Päivämäärä:   26.6.19 22:53:36

Onnea matkaan!

Minuakin kiinostaisi hieman hevosala, kun olen haikaillut alan perään jonka työt jaksaisivat innostaa oppimaan lisää. Nyt olen hanttimiehenä remppahommissa, palkka on normia parempi, mutta henkisesti vähän painaa, kun ei oikein oma juttu ole. En sitten vain hevosistakaan tiedä oikeastaam juuri mitään.. hehe.. oon vain tuntiratsastaja kun ei aika aina riitä siihenkään.

  Re: MUSTIALA 2019

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.7.19 21:51:31

Pääsitkö sisään?

  Re: MUSTIALA 2019

Lähettäjä: ponityttö 2.0 
Päivämäärä:   2.7.19 17:52:42

kuutti: Kiitos, kun jaoit fiiliksiä! Tuntuu, että ihmiset jakautuu vähän kahteen leiriin: toisille työ on tapa ansaita rahaa sitä omaa elämää varten ja toisille työ on sitä omaa elämää. Minua kannustettiin ensin mainittuun junaan ("hanki hyväpalkkainen, siisti sisätyö ja harrasta vapaa-ajalla"), mutta onneksi ymmärsin jo opiskeluaikana, että tarvitsen "elämäntyön" enkä "vaan duunia". Eikä siihen tarvittu kuin yksi masennusjakso ja burn out :D Nyt olen selvästi oikealla polulla, jo tähän kouluun hakeminen tuntui aivan erilaiselta!

Mä suosittelisin sulle, että kävisit ratsastustuntien sijaan erilaisilla hevosaiheisilla kursseilla ja luennoilla. Käy kuulemassa kaikenlaisia aihealueita: hevosen koulutus ja oppiminen, ratsukon biomekaniikka, hevosen ruokinta, kaviot ja kengitys, hevosen varusteiden sovitus ja valmistus... Sitten jos jokin aihe kolahtaa, lue, tutustu ja opiskele itsenäisesti niin paljon kuin pystyt. Se voi johtaa jopa unelmien ammattiin! Kokemuksen puute ei mun mielestä ole este - eihän lääkäritkään tiedä ammatistaan mitään ennen koulunkäyntiä :) Tyhjä taulu -tilanne voi olla jopa vahvuus: jos sulla ei vielä ole kiteytyneitä mielipiteitä ja tottumuksia, omaksut helpommin uutta tietoa. Hirveesti tsemppiä sulle!

.: Pääsin! Ensimmäistä kertaa eläessäni olen ihan oikeasti innostunut koulupaikasta enkä malta odottaa opintoja :D

  Re: MUSTIALA 2019

Lähettäjä: kuutti 
Päivämäärä:   5.7.19 16:30:15

Hei ponityttö, kiitos vinkeistä! :)

Olen huomannut juuri tämän, että kun olen aikuisiällä alkanut harrastaa, näen asiat hieman eri tavalla mielestäni, enkä ole oppinut tiettyjä kaavoja joita monilla pienestä asti harrastaneilla on. Toki ei ne kaikki huonoja ole, ei sillä.
Hevosvarusteiden valmistus hieman ollutkin omassa mielessäni, minulla nahan työstämiseen tarvittavia työkaluja onkin kotona joidenkin satojen arvosta, ja etenkin lännensatuloiden valmistusta olen mielenkiinnolla katsellut youtubesta.. Ehkä pitäisi jostain hankkia jokin käytetty resuinen satula jota ropeltaisi vapaa-aikanansa...

Tsemppiä siullekin opintoihin, on hienoa jos on tuollainen palo opiskella asioita! :)

Itsekin joskus valitsin tuon leipätyö-mallin, mutta on se mukavaakin ollut joskus. Jokainen työ on tärkeää, jos ei muuten niin oppii ainakin että mikä ei itselle sovi! :D

  Re: MUSTIALA 2019

Lähettäjä: Mustiala 
Päivämäärä:   6.7.19 23:24:51

Sisällä jo olevana vinkki asumiseen, että jos haluaa oikeasti olla mukana 100 % hyvässä porukkahengessä, niin kannattaa ottaa ehdottomasti asuntolapaikka. Ei Tammelan keskustassa tai Forssassakaan asuvia mitenkään pois suljeta, mutta ilta-aikaan kampuksen porukalla on kuitenkin kaikenlaista omaa kivaa siellä päällä. Sama koskee siis etäilijöitä, että hyvä pössis mutta jos kauempaa meinaa ajella useinkin käymään myös paikan päälle niin kannattaa harkita vaikka jaettua huonetta jos ajatus ei hirvitä, esim. itse pks-suunnalta ajelevana laskin, että reilu 100 km suuntaansa tarkoitti noin 5 kertaa kuussa että huoneen maksu oli jo tienattu bensarahan säästönä. No, sen saa kyllä menemään sitten muuten tuolla :D Ihan kiva kyllä herätä iltamien jälkeisenä aamuna omasta sängystä ja tietää, että tunnille pääsee parissa minuutissa missä kunnossa vaan!

  Re: MUSTIALA 2019

Lähettäjä: Yö 
Päivämäärä:   13.7.19 23:51:24

Sisällä olevana olisi hauska kuulla kommentteja, oma tilanne vähän eri kuin "Mustiala" nimimerkillä mutta tunnustan ei-niin-kauan sitten ajelleeni iltamien järjestämiseen kohtuulliset matkat ja kyllä jo joulukuussa ukko ihmetteli motivaatiota. Melkoinen yhteisö tuo Mustiala!

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.