Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kokemuksia murtuneesta sormesta + ratsastus?

Lähettäjä: Jaa a 
Päivämäärä:   1.6.18 16:14:06

Mulla murtui sormi kk sitten, ja oon lääkärin ohjeiden mukaan pitänyt 24/7 sitä lastassa 4vk. Nyt sais lastan ottaa pois, mut on vielä tosi kipee. Heinäkuussa ois myös ratsastuskurssi...

Pitääkö mun vaan purra hammasta ja koittaa käyttää tota sormea? Ja pääsenkö osallistumaan kurssille...

  Re: Kokemuksia murtuneesta sormesta + ratsastus?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.6.18 10:17:15

Jumppaa sormea aktiivisesti, alkaa taas nivelet ja jänteet toimia, jolloin kipukin antaa periksi :) T. Kokemusta on

  Re: Kokemuksia murtuneesta sormesta + ratsastus?

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   5.6.18 16:29:58

Eiköhän se siiheksi parane kun aloitat jumppailemaan jo arkitoimissa sen kanssa.

  Re: Kokemuksia murtuneesta sormesta + ratsastus?

Lähettäjä: %% 
Päivämäärä:   8.6.18 14:20:45

Mikä sormi?

  Re: Kokemuksia murtuneesta sormesta + ratsastus?

Lähettäjä: Ojk 
Päivämäärä:   1.7.18 15:35:42

Mikä sormi on kyseessä?
Itselläni kun oli murtunut pikkurilli, oli myös neljän viikon lastassa pito. Viidennellä viikolla uskalsin kokeilla mennä ratsastamaan mutta pisin lastan kädessä (minulla oli lastassa myös nimetön tukemassa pikkurilliä, joten ohjat kulkivat lastan ja keskisormen välistä). Oli vielä estetunti mutta tunti onnistui hyvin, opettajalle olin asiasta aikaisemmin ilmoittanut ja hän pyrki järjestää niin että en saanut mitään vaativinta hevosta eikä tunnin tehtävät olleet hyvin vaikeita muutenkaan. Seuraavalla viikolla uskalsin kokeilla rastastaa ilman lastaa, sitä ennen toki jumppasin sormeani kivun rajoissa ja olin valmiina sanomaan opettajalle, jos sormessa alkoi kipua tuntua.
Jos kipu sinulla on kova sormen verryttelystä huolimatta, sormi alkaa mustua tai turvota liikutuksessa ja kipu häiritsevää, niin sitten toki näytä sormea uudestaan lääkärille. Mutta uskon että kipu lähtee verryttelystä, onhan sormi nyt tottunut olemaan vain paikallaan ja parantumaan.

  Re: Kokemuksia murtuneesta sormesta + ratsastus?

Lähettäjä: Guu 
Päivämäärä:   8.7.18 16:52:53

Tai sitten se sormes ei oo luutunu vielä ja tilanne vaa pahenee, kun alat käyttää kättä. T. Myöskin kokemusta on.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.