Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Yksin ulkomaille?

Lähettäjä: uskallanko? 
Päivämäärä:   15.5.17 23:44:58

Elikkäs sain nyt päähäni niin hullun idean että haluaisin lähteä katsomaan jääkiekkoa sinne 2018 talviolympialaisiin Koreaan. Oon selvitelly asioita ja Elämysmatkoilla on valmiita paketteja, varsinkin jos on jääkiekkoa menossa katsomaan. Paketteihin kuuluu lennot, hotelli, aamiainen, liput peleihin, kuljetukset peleihin ja kuljetukset lentokentältä hotellille; eli käytännössä kaikki (paitsi päivän ruuat).

Ongelmana on se, että en tuu saamaan ketään sinne mukaan. Porukoita kiinnostaa jääkiekko, mut niil ei oo varaa lähtee. Kavereista taas vaan yhtä kiinnostaa jääkiekko, eikä silläkään oo varaa. Mua ei haittaa se, et mulla ei oo matkaseuraa, vaan se, että en oo koskaan ollu ulkomailla. Pelkona on et eksyn (esim. myöhästyn järjestetyistä kuljetuksista ja joudun hankkiin ite kuljetuksen), rahat loppuis kesken tai et jotain pahaa vaan tapahtuis. En oo myöskään koskaan lentäny lentokoneella, enkä todellakaan osaa Korean kieltä.

Olis oikeesti mun elämäni upein kokemus jos tonne menisin. Jääkiekko+maa, jonne haluan joskus vielä mennä. Tää olis täydellinen tilaisuus yhdistää molemmat.
Mut en tiiä uskallanko lähtee. Haluaisin niin paljon mennä, mut pelko siitä et sie tapahtuu jotain (pääsosin pelko siitä et eksyn tai hukkaan tavarat) ja vielä et olisin siellä yksin... Apuaaaaah :D en tiiä mitä tehdä.

Mitä te tekisitte?

  Re: Yksin ulkomaille?

Lähettäjä: Lucia 
Päivämäärä:   16.5.17 00:18:15

Muistaisin että olen vìtun köyhä :|

Jos se on unelmasi ja se on realistista, toteuta se. Koreaan lähdössä kannattaa tosin käsittääkseni varautua ekstramaksuihin kun pitää käydä yksityiseltä hakemassa todistus ettet sairasta tuberkuloosia. En ole aivan satavarma koskeeko vain vähän pidempään maassa oleskelevia (vaihto tms) mutta kannattaa selvittää. Se että on rokotettu tuberkuloosia vastaan ei kuulemma riitä viranomaisille siellä.

Tutkiskele etukäteen mitä haluaisit tehdä ja millä alueella liikkua. Korean kielen alkeiden opiskelustakaan on tuskin haittaa. Googlaile muiden kokemuksia ja tee myös varasuunnitelmia juurikin eksymisen varalle. Jos käyt baarissa, älä jätä juomaasi vahtimatta. On epätodennäköistä että mitään pahempaa sattuisi juuri sinulle, kunhan noudatat tervettä järkeä.

Matkailu avartaa, turvallista ja mukavaa reissua jos päätät lähteä! :>

  Re: Yksin ulkomaille?

Lähettäjä: Jou 
Päivämäärä:   16.5.17 11:56:38

Sen verran,että vaikka et ole koskaan lentänyt lentokoneella,niin ei ne Koreaan anna nytkään lentää.Ihan lentäjät sitä varten.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.