Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Inhokkirotu

Lähettäjä: Sovitus 
Päivämäärä:   26.3.17 00:52:53

Onko teillä inhokkirotuja hevosissa ja poneissa?

Itselle suomenhevonen on inhokki. Ulkonäkö ei mielytä ja enkä pidä niillä ratsastsmisesta.

  Re: Inhokkirotu

Lähettäjä: aikuinen mies 
Päivämäärä:   26.3.17 08:36:53

Ei.

  Re: Inhokkirotu

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.3.17 17:31:38

Ei ole, hevoset ovat yksilöitä ja niitä ei voi edes määritelle samalla tavalla rodun mukaan kuin koiria. Esim tuo suomenhevoneb voi olla hieno ja herkkä, mutta väärissä käsissä se voi olla kauhea jyrä, joka ei kunniota ihmistä.

  Re: Inhokkirotu

Lähettäjä: Mm 
Päivämäärä:   26.3.17 18:16:27

Ulkonäöllisesti ei mielytä arabit.

  Re: Inhokkirotu

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.3.17 21:51:39

Hevoset on yhtälailla yksilöitä kuin esim. ihmisetkin, eihän ihmisiäkään saisi päättää inhokikseen ulkonäön tms. perusteella, joten miksi laitettaisiin hevosiakaan?
Ei se ole hepan vika minkä rotuiseksi se syntyy

  Re: Inhokkirotu

Lähettäjä: Nyt jotain rajaa 
Päivämäärä:   30.3.17 09:33:39

Vaan ei se heppa siitä kärsi jos joku hötössä sitä sanoo rumaksi tms :D
Nyt jotain rajaa taas ihmiseen vertaamisessa.

  Re: Inhokkirotu

Lähettäjä: Lola 
Päivämäärä:   11.4.17 22:23:31

Eihän se hevonen ulkomuodolleen mitään voi mutta en kyllä yhtään tykkää tihrusilmäisistä tinkereistä. Niitä haaliikin ihan ihme tyypit ja riitelijät :(

  Re: Inhokkirotu

Lähettäjä: ö 
Päivämäärä:   12.4.17 10:56:56

Ei oikein ole mitään inhokkia. Quaterit näyttävät vähän hölmöltä pienen pään takia ja isojen lihasten takia, mutta ei minulla ole niitä vastaan mitään ja länkkärimeininki kiinnostaa muutenkin, varmaan ovat optimaalisia siihen tarkoitukseen. Yleensä jos hevosissa on jotain puistattavaa, niin se on ihmisten syytä, kuten vaikka tennesseenwalkerien kohdalla.

  Re: Inhokkirotu

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   13.4.17 16:29:31

Ei mullakaan oikeastaan ole inhokkia, suokeista ja welsh A poneista sattuneet huonolla tuurilla kohdalle ne ongelmayksilöt, mutta kuten jo sanoikin ei yleensä hevosten vika.. Ulkonäöllisesti ei vieähätä muakaan westernrodut, sirot puoliveriset tai ahalteket ym.

  Re: Inhokkirotu

Lähettäjä: zez 
Päivämäärä:   13.4.17 22:19:06

Omaan silmään ei sovi ns. "ylijalostetut" arabit. Eli sellaiset joittenka turpa on niin ahtaan näköinen ja kulmikas että oikein ahdistaa...

  Re: Inhokkirotu

Lähettäjä: Just näin 
Päivämäärä:   18.4.17 19:58:37

Jumalauta tyypit

  Re: Inhokkirotu

Lähettäjä: Tallipiika 
Päivämäärä:   10.5.17 15:58:32

ei ole inhokkirotua.miks pitäs olla?! oikee hevoshullu/ eläinrakas ei kato rodun/ lajin päälle! =kaikkihevos/eläinrodut kelpaa mulle.

  Re: Inhokkirotu

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.5.17 15:50:42

On ne suokit täälläkin! tottakai riippuu niin yksilöstä, mutta yleensä ne tuppaavat olemaan juurikin niitä maantiejyriä jotka eivät mitään osaa. Itse kun harrastan kouluratsastusta ei siis tuo suokkien osaamattomuus ja luontainen laamana meno oikein viehätä.

  Re: Inhokkirotu

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   26.7.17 02:12:43

Irlannincobit...hyi! Jaaa hannoverin ja torinhevosilla on outo pää ainakin yleensä...

  Re: Inhokkirotu

Lähettäjä: kgltkl 
Päivämäärä:   26.7.17 11:59:39

Suokit siihen asti, kunnes menin puolivahingossa ostamaan oman :D

  Re: Inhokkirotu

Lähettäjä: Liisa 
Päivämäärä:   27.7.17 08:48:46

Ei ole, minulla nyt kaksi sh.ta ja yksi pv. 10v suokkiruuna on todella ihana, kaunis ja kiltti ja osaava.

  Re: Inhokkirotu

Lähettäjä: °°° 
Päivämäärä:   27.7.17 20:24:02

ei ole inhokkirotua, miksi ihmeessä olisi? omistan useita erirotuisia hevosia ja kaikki ovat omalla tavallaan ihania. <3

  Re: Inhokkirotu

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   30.7.17 22:52:41

arabit

  Re: Inhokkirotu

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.7.17 23:33:54

Arabit, norjanvuonohevonen ja welsh

  Re: Inhokkirotu

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   1.8.17 14:33:29

Lämminveriset ex-ravurit on hyvää leivän päällä ja padassa. Nam nam.

  Re: Inhokkirotu

Lähettäjä: Chilam 
Päivämäärä:   10.8.17 19:32:45

ftiisit ja shetut. yhh.

  Re: Inhokkirotu

Lähettäjä: Marja 
Päivämäärä:   11.8.17 07:50:29

Eipä ole inhokkia, mutta ruunikot pv:t eivät kyllä ole mun makuun, koska ne ovat omaan silmääni täysin persoonattoman näköisiä ja niitä mahtuu 13 tusinaan.

  Re: Inhokkirotu

Lähettäjä: Jumprahuiti 
Päivämäärä:   13.8.17 08:57:43

Voi, montakin inhokkirotua löytyy..
Kaikkia karvajalat ihan ekana, hyi hyi..kavereilla useammallakin näitä, samoin entisillä työnantajilla.
Arabit, pieniä herkkis-rimpuloita.. itselläkin oli joskus arabi ratsastettavana, mutta se ei ollut perusarabi vaan enempi sellanen äijä.
Shettikset ja muutkin pienet ponit. Miksi? Kokonsa puolesta lapsille ja luonteen/käytöksen puolesta aikuisille..

Siinäpä noita.

  Re: Inhokkirotu

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.8.17 09:46:56

Ei ole inhokkirotua. Ulkonäöllisesti ei miellytä silmää ne järkyttävän jalostetut jenkkiläiset quarterit joilla on hirveän kokoiset lihakset. Tulee mieleen vaan se yksi ylijalostettu lihakarjarotu, blue joku.

  Re: Inhokkirotu

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   13.8.17 14:53:15

Minä en ymmärrä, miksi kasvatetaan alle metrisiä kääpiöponeja? Mitä niillä tekee? Pitkään ei perheen poniratsuna semmonen 90 cm korkea sintti mene eikä edes ratsastuskouluissa käy tarpeeksi paljon taaperoita ratsastamassa. Poniraveissakin tuommoset töppöjalkaiset pallerot ei menesty. Vissiin sen takia kun ovat söpöjä pihankoristeita? Yli metriset shettikset käy hyvin vielä perheen lapsilla pitkälle ala-kouluikään ja hyvin ratsastuskouluissa ala-kouluikäisille lapsille ratsuiksi. Ja omistavat riittävästi jalkoja poniraveihin ja valjakkoon.

  Re: Inhokkirotu

Lähettäjä: Theressa 
Päivämäärä:   14.8.17 09:03:47

En niin hirveästi välitä welsheistä ja irlannincobeista.

  Re: Inhokkirotu

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   15.8.17 01:29:46

Afrikkalaiset.

  Re: Inhokkirotu

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   15.8.17 17:13:01

Shettikset, tinkerit, arabit, welshcobit, friisiläiset

  Re: Inhokkirotu

Lähettäjä: Tallipiika 
Päivämäärä:   16.8.17 17:16:35

ei ole eikä tule.kaikki hepat on ihania.

  Re: Inhokkirotu

Lähettäjä: Tallipiika 
Päivämäärä:   16.8.17 17:21:38

Pakko ihmetellä kysymystä.miks pitäs olla inhokkirotu?! aitoeläinrakas/hevoshullu ei katso rodun päälle!

  Re: Inhokkirotu

Lähettäjä: Tallipiika 
Päivämäärä:   16.8.17 17:22:21

Luonne se on tärkein.ei rotu.

  Re: Inhokkirotu

Lähettäjä: Tallipiika 
Päivämäärä:   16.8.17 17:29:51

en tajua niitä jotka puhuu inhokkirodusta.outo kysymys.

  Re: Inhokkirotu

Lähettäjä: Tallipiika 
Päivämäärä:   16.8.17 17:32:57

pidän kaikista hevosroduista.myös työhevosista.aito eläinrakas /hevoshullu ei sano yäk arabi tai hyi pikkuponit on lastenratsuja.

  Re: Inhokkirotu

Lähettäjä: Tallipiika 
Päivämäärä:   16.8.17 17:38:05

Lihaksiltaan over Muscled Horse on sairaaksi jalostettu mutta rodussa on myös normi quarterin näköisiä yksilöitä.en inhoa sitä rotua vaan paheksun ihmisiä jotka ovat jalostaneet sen sairaaksi.myös nimellä halterhevonen.

  Re: Inhokkirotu

Lähettäjä: Hohhoh 
Päivämäärä:   18.8.17 01:46:07

Voisiko @ tarkentaa, mitä afrikkalaista rotua erityisesti inhoaa?

  Re: Inhokkirotu

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   24.8.17 14:56:17

On kuulkaas lapset aivan normaalia, että kaikki ei tykkää kaikesta.

  Re: Inhokkirotu

LähettäjäA.P. 
Päivämäärä:   24.8.17 16:04:17

:D

Vihaan kaikkia hevosia. Paitsi pihvinä.

:D :D

  Re: Inhokkirotu

Lähettäjä: Ano 
Päivämäärä:   24.8.17 17:30:20

islanninhevonen

  Re: Inhokkirotu

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   31.8.17 14:58:45

arabi, issikat, akhaltek

  Re: Inhokkirotu

LähettäjäXxxx 
Päivämäärä:   8.9.17 23:25:31

Kokemuksen perusteella arabit (liian reaktiivisia), ahaltek (hankalia kouluttaa) ja vuonohevonen (luupäisiä juntteja).

  Re: Inhokkirotu

Lähettäjä: Tallipiika 
Päivämäärä:   24.10.17 16:55:08

En inhoa mitään rotua.100% eläinrakas/ hevoshullu ei katso rodun päälle! mut
kuten jo sanoin ne ihmiset jotka on jalostaneet tietyt rodut kuten esim.Halterit ärsyttää.

  Re: Inhokkirotu

Lähettäjä: Tallipiika 
Päivämäärä:   24.10.17 18:03:14

ei siis Halterit ärsytä vaan rodun luojat.jos tajusit.

  Re: Inhokkirotu

Lähettäjä: Tallipiika 
Päivämäärä:   25.10.17 16:23:14

ainoo inhokkirotu maan päällä mulle on homo sapiens. ei tietenkään kaikki heistä.en inhoa kavereitani.mut silti.ja olen 33 vuotta vanha.Homo Sapiens on puhuva, karvaton apina, joka on jalostanut kaikki sairaat eläinrodut.

  Re: Inhokkirotu

Lähettäjä: Papu 
Päivämäärä:   29.10.17 10:59:03

Tallipiika ei ainakaan kirjoitusten perusteella vaikuta lähellekään 33v, mutta se nyt ei oo tän asian pointti.

Itse en pidä ylijalostetuista arabeista. Täi lähinnä inhottaa se niiden pää, kun aivan käyrä :/ yleensäkin ylijalostetut yksilöt on ihan jäätäviä oli kyse sitten mistä eläimestä tahansa.

  Re: Inhokkirotu

Lähettäjä: On 
Päivämäärä:   30.12.17 14:50:39

Lämminverinen. Olen omistanut sellaisen ja tuntui ettei sillä ole mitään älyä päässä. Eikä ole ollut niilläkään mitä olen tavannut sen jälkeenkin.
Täysiä luupäitä kaikki

  Re: Inhokkirotu

Lähettäjä: # 
Päivämäärä:   11.2.18 15:59:39

jahah?! mulla ei ole inhokkirotua.saako tääällä olla vain Terveet?! häh?!
no siinä tapauksessa...

  Re: Inhokkirotu

Lähettäjä: # 
Päivämäärä:   11.2.18 16:08:25

ei täällä lue ei paraihmisille.

  Re: Inhokkirotu

Lähettäjä: Tallipiika 
Päivämäärä:   20.2.18 15:51:12

kaikki rodut on saman arvoiset.alkuperällä ei väliä.

  Re: Inhokkirotu

Lähettäjä: tallipiika 
Päivämäärä:   21.2.18 16:58:48

aito eläinrakas ei katso rodun päälle!

  Re: Inhokkirotu

Lähettäjä: tiinajohannap 
Päivämäärä:   21.2.18 17:38:33

ei siis ole.mutta miks hitossa pitäs olla ? tätä en käsitäaito eläinrakas/hevoshullu ei katso rodun päälle!

  Re: Inhokkirotu

Lähettäjä: tallipiika 
Päivämäärä:   21.2.18 17:53:23

kaikki rodut on samanarvoiset.

  Re: Inhokkirotu

Lähettäjä: Tallipiika 
Päivämäärä:   22.2.18 17:52:24

siis ei ole inhokkia. mua inhottaa se kun ihmiset jalostaa jotku rodut sairaaks mut
rotuja en silti inhoa.

  Re: Inhokkirotu

Lähettäjä: joopa 
Päivämäärä:   4.3.18 18:54:44

Ei ole inhokkirotua, mutta silmää eikä ajatusmaailmaa miellytä ne ylijalostetut arabit. Kallon rakenne hengitysteitä ajatellenkaan ei ole todellakaan haluttava.

<https://www.telegraph.co.uk/science/2017/ 10/13/extreme-horse-breeding-leaves-animals-looking-like-cartoons/>

Mikä aiheuttaa omalla kohdalla ennakkoluuloja hevosesta yksilönä, on ne siansilmät, mutta näitä nyt on osunut vähän ties ja mistä rodusta, joten en mene stereotypisoimaan.

Ylijalostus ja sairaiden yksilöiden käyttö on ihan ihmisistä peräisin, ei hevosista. Omat kasvatit olen kasvattanut terveistä, korrektirakenteisista vanhemmista ja jälkeläisissä ei ole moittimista ollut. Yhtälailla minulle on päätynyt sellaisia risteytyksiä, joita nyt itse en ehkä tieten tahtoen kasvattaisi, mutta näidenkin rakenne on ollut ihan harrasteratsuksi ajatellen soveltuva ja ongelmaton. Ja ihan rakkaita ne ovat kaikki, vaikka meidän laumassa onkin monen monta tässä mainittua tai niiden risteytystä :D

  Re: Inhokkirotu

Lähettäjä: Toope 
Päivämäärä:   5.3.18 10:26:15

Homo sapiens on kyllä laji. Ihmettelen vain, miten homot voi lisääntyä!

  Re: Inhokkirotu

Lähettäjä: 1sssu 
Päivämäärä:   9.3.18 15:32:38

samaa mieltä kuin joopa.

  Re: Inhokkirotu

Lähettäjä: # 
Päivämäärä:   14.3.18 17:10:06

siis ei inhokkia.kaikki eläimet on samanarvoisia! tallilla jolla kävin oli Utopia niminen tamma.kun siltä jalka vaivas sen verran , ettei voinut hypätä, se astutettiin.kun se ei saanutkaan varsaa niin tuli karjaauto.utopia kieltäytyi, ja omistaja alkoi mäiskimään hevostaan luudalla! siis minä NÄIN kaiken!yks toinen hevosenomistaja tuli, tempaisi luudan pois ja sanoi ettei noin saa tehdä.sitten hän alkoi torumaan tyyppiä.hevosta
ei saa IKINÄ mätkiä luudalla!

  Re: Inhokkirotu

Lähettäjä: # 
Päivämäärä:   14.3.18 17:31:17

toi juttu on siis totta. minä Näin mut onneks tallista tuli mun kaveri.Utopia oli niin ihana heppa.

  Re: Inhokkirotu

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.3.18 23:40:39

Irlannin cobit ja Turskat! Hyyy... :<

  Re: Inhokkirotu

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   19.3.18 15:02:15

En tykkää newforesteista johtuen siitä, että joskus ponia hankkiessa kokeilin muutamaa ei niin kivaa yksilöä... Olen kyllä myös nähnyt kivoja tuon rotuisia

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.