Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: mamma 
Päivämäärä:   25.6.13 12:53:53

onko jo kolmatta? luin tuota kakkosta ja honasin, että ei saa kirjoitettua enään...

tiuhaan olen keskusteluja seurannut, mitäs aloittajalle kuuluu?

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: noh 
Päivämäärä:   25.6.13 12:57:02

Edellinen. http://forum.hevostalli.net/read.php?f=9&i=1381776&t=1381776 Mikähän ihme tauti tuo voisi olla?

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: ju 
Päivämäärä:   25.6.13 14:06:09

Ei lohduta yhtään aloittajaa mutta miehelläni on kans joku, nimen omaan joku sairaus jonka takia joutuu silloin tällöin vauhdilla sairaalaan. Maha tulee niin kipeäksi. Nelisen vuotta sitten oli todella huonossa kunnossa ja oli reilu puolivuotta sairaalassa, teholla, normiosastolla ja täältä pohjosesta välillä helsingissä.

Viimeksi oli 2kk sitte sairaalassa 4 päivää. Ei löydy mitään, antavat vaan kipulääkettä.

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: ju 
Päivämäärä:   25.6.13 14:07:54

Ärsyttävää, kun ikinä ei tiedä millon tulee maha kipeäks. Sillon kun se tulee ei auta kun tilata lanssi.. Jos viime kertaa ei lasketa niin oli sairaalassa 1,5v sitten että ei ole kuitenkaan niin useasti sairaalareissua ollut.

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   25.6.13 15:58:04

Minullakin tuli itku silmään kun luin nämä topikit läpi. :( Voimia ja tsemppiä aloittajalle, toivon sinulle nyt kaikkea hyvää. Olet ajatuksissani!

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: petunia 
Päivämäärä:   25.6.13 16:31:18

Pistetään taas etusivulle näkyville. Josko tänään olisi hyvä päivä.

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: petunia 
Päivämäärä:   25.6.13 17:25:18

eipä kauaa pysynyt eli uppista

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   25.6.13 19:58:03

up

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: M. 
Päivämäärä:   25.6.13 21:23:37

Mitä aloittajalle kuuluu?

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: uppista 
Päivämäärä:   25.6.13 21:49:17

nostellaas..

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   25.6.13 21:51:47

Paljon tsemppiä ja paranemista aloittajalle! Toivottavasti löytävät pian, mikä vaivaa, ja pääset piakoin kotiin nauttimaan kesästä. :)

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: jkjk 
Päivämäärä:   25.6.13 22:33:24

Tsemppiä ja voimaa aloittajalle! Toivottavasti ei tule enää takapakkia ja lääkärit löytävät taudin aiheuttajan.

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: ruottalainen 
Päivämäärä:   25.6.13 23:08:34

En edes tiedä mitä kirjoittaisin, jotta aloittaja saisi lisää voimaa :( Alusta asti olen tätä seurannut kuten moni muu ja kamala tarina tähän asti, toivottavasti suunta kääntyy parempaan nyt heti! Voimia <3

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: mamma 
Päivämäärä:   26.6.13 00:43:04

up

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   26.6.13 00:58:45

Eiköhän se aloittaja tämän topicin löydä kun taas tulee täällä käymään. Turha upittaa monta kertaa illassa...

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: Ami 
Päivämäärä:   26.6.13 01:51:04

Aloittajalle voimia <3

Luin kertaistumalta kaikki topikit aiheesta läpi, enkä voi kun ihailla miten vahva ihminen olet. Itselläni on diabetes, jossa on jo itselleni tarpeeksi haastetta, lisäksi muutama loukkaantuminen, enkä osaa kuvitella itseäni tilanteeseesi ollenkaan. Toivon sydämeni pohjasta, että paranet ja selviää, mikä sinulla oli. Kela- sossu- yms on tehty ihmisiä varten, myös siis sinua, tuollaiset asiat saa kyllä järjestykseen eikä niille kannata nyt uhrata ajatuksia.

Minäkään en sinua tunne, mutta toivon sinulle kaikkea hyvää <3

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   26.6.13 02:48:32

Luin kaikki tämän keskustelun viestit, paljon voimia aloittajalle. Omat pienet murheet tuntuu todellakin pieniltä, niin äkkiä voi elämä kääntyä päälaelleen. Jaksamisia, olet ajatuksissani.

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: Mirra 
Päivämäärä:   26.6.13 12:32:03

Hei aloittaja, pelaako teillä ilmastointi siellä? Jaksamista!

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: Pöö 
Päivämäärä:   26.6.13 17:34:36

uppista

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: herra huu 
Päivämäärä:   26.6.13 18:10:44

No johan se on aloittajalle myrkyn lykännyt. Toivottavasti alat pikkuhiljaa toipua tai saisivat selville, mikä sinua oikein vaivaa.

"Lellu olikin kivasti linkitellyt ja tutkinut eri vaihtoehtoja. Olen itsekin jonkin verran googletellut, mutta yritän välttää sitä. En tahdo "hyppiä lääkärin silmille". Enkä tavallaan tahdo alkaa itse diagnosoimaan itseäni. Kiitos kuitenkin noista!"

Ei kannata ajatella, että hyppisit lääkärin silmille. Kysyä voi aina, mitä kaikkea sinusta on tutkittu ja mihin on saatu negatiivinen vastaus. Hyvä lääkäri ei ota sitä silmille hyppimisenä, että potilas haluaa itse pysyä kartalla tilanteestaan.

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   26.6.13 20:38:58

Aloittajalle voimia!

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   26.6.13 22:01:10

No johan on kumma ja kauhea tauti! Koitahan jaksella, olet mielessä! <3 Voimia ja tsemppiä, kyllä sä kuntoon tulet ihan varmasti! :)

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: Sama 
Päivämäärä:   27.6.13 00:15:15

Uppaan..

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: Blueberry 
Päivämäärä:   27.6.13 00:33:20

Paranemisia Aloittajalle, olet mielessä!

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   27.6.13 08:36:45

Upitusta...

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: Lumis 
Päivämäärä:   27.6.13 09:31:38

Voi, mitenkähän aloittaja jaksaa kun ei enää kirjoitakaan?

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: Toivoa on 
Päivämäärä:   27.6.13 09:39:25

Nyt kyllä alkaa pelottaa mikä on tilanne, kun ei edes lyhyttäkään tiedotetta ole tullut, vaikka aloittaja takuulla tietää, että meitä on täällä monia jotka odottavat.

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: Peppi 
Päivämäärä:   27.6.13 10:41:27

No sitä samaa minäkin tässä mietin, että mikähän on tilanne kun ei aloittaja ole mitään kirjoittanut?! Toivottavasti asiat eivät ole menneet huonompaan suuntaan :(

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: up 
Päivämäärä:   27.6.13 16:01:30

up

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.6.13 16:02:50

Täällä peukut pystyssä, toivottavasti tilanne ei ole taas vaatinut teholle menoa... jos alottaja on teholla niin ei varmaan tule kirjottelemaan tänne mitään silloin. mutta toivottavasti ois kunnossa....

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: hi 
Päivämäärä:   27.6.13 16:33:20

Missä kunnossa aloittaja kun ei vähään aikaan ole kuulunut??

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: uppista 
Päivämäärä:   27.6.13 21:52:56

hoplaa

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   27.6.13 21:59:20

aloittajaaaaaaaaaa

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: Lumipuku 
Päivämäärä:   27.6.13 22:05:06

JOs asuisin Hesas kävelisin Meilahteen ja ottaisin selvää missä ko henkilö on?

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.6.13 22:26:48

Lumipuku: tai sitten vaan antaisit sairaan ihmisen sairastaa rauhassa.

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: t 
Päivämäärä:   27.6.13 22:29:02

Olen jo minäkin huolissaan kun ei Ole pariin pvää kuulunut mitään. Toivottavasti ei huonoja uutisia...

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: aloittaja 
Päivämäärä:   27.6.13 22:29:28

Ei mun takia tarvitse itkeä! Toisaalta tuntuu jotenkin hyvältä, että joku liikuttuu tekstistäni. Tuntuu myös uskomattomalta miten ihania olette, tunnutte läheisiltä!

Olen kovin väsynyt. En edes muista koska olen viimeksi kirjoitellut, ehkä maanantaina tai tiistaina. Mutta joo, sain tiistaina(?) astmakohtauksen. Huonesiivoojalla oli suht vahvaa pesuainetta. Lääkärit epäilivät uusinutta tulppaa ja kiikuttivat pika pikaa jälleen teholle. Siellä kun on paremmat vermeet hoitaa jos on tukos. Voivat antaa tujua vereohentajaa ja voivat taas hoitaa siitä johtuvaa verenvuotoa. No kuvaus ja verikoe olivat ihan ok, tukosta ei löytynyt, ainakaan mitään isoa. Ahdistus johtui ilmeisesti astmasta ja tuoksuallergiasta, kohta joku varmasti sanoo, ettei sellaista ole olemassakaan, mutta kyllä on. On jopa labrassa testattu. Astmalääkitystä tehostettiin ja huoneestani määrättiin "tuoksuton", oveen tuli lappu siitä.

Hoitohenkilökunta ei saa käyttää mitään hajusteita ja siistijöiden tulee käyttää hajuttomia pesuaineita niin pitkälle kuin se on mahdollista, ihmettelen muutenkin sitä, että täällä tunnutään käyttävän hyvinkin vahvoja aineita, siis hajultaan. Tiedän, että hajuttomampiakin on ja ne ovat ihan yhtä tehokkaita. Olisko tuokin joku kustanne kysymys... Nyt menee kortisonia suoneen, tablettina ja inhalaationa. Tuo ei ole hyvä juttu, koska kortisoni kerää nestettä kroppaan. Tosin tärkeämpää on saada noi hengitystiet kuntoon.

Olen lääkäriltä kysellytkin aina, että mitä on tutkittu ja mitä tuloksia on saatu. Maanantaina katselin omia tietojani, oli sängyn päädyssä sellainen vanhanaikainen kansio, jossa oli osa tutkimustuloksista ja hoitohistoriaa, tärkeimmät. Ihmettelin hoitajalle tuota kansiota, olin siinä uskossa, että kaikki potilastiedot on aina koneella. Hoitaja sanoi, että jos potilasat siirrellään niin usein tai tulee kiire siirtää niin heillä on tapana käyttää mappia varoiksi. Ei tarvitse pelätä, että tietojen saaminen kestää jos on akuutti tilanne. Joskus kuulemma on turvallisempaa niin. Toki sen ymmärrän. Hyvähän se on, saan siitä luettua jos jaksan.

Niin opiskelujen pohjalta tunnun ymmärtävän paljon maalikkoa enemmän noista kokeista. Onhan niiden sisältö tuttua ja saan ne päässäni auki. Tiedän miksi tutkitaan ja miten. Myös elimistön reaktiot on tiedossa. Ongelmana on se, että olen täällä pitkään jo maannut niin muistikin menee!

Johtunee tästä makaamisesta ja siitä, että kaikki päivät on ihan samalaisia. Toki väsymys joka on tätä nykyä ihan mahdonta on verottaa osansa. Hyvää tässä on se, että ensimmäiset 3-viikkoa meni ehkä 4h unilla, nukuin yössä tuon ja päivällä en saanut unta ollenkaan. Nyt nukun varmaan yli 20h/vrk. Toki uni on koiranunta ja säpsähtelen hereille taajaan. Tiedostan myös ympäristön. Herään jos joku tulee huoneeseeni.

Jos olen hereillä välillä tulee sellainen hyvin omituinen "tippumisen" tunne. Tuntuu, että nukahdan silmät auki, tipun jonnekin. Heti jos hiukan ravistan itsenä palaan normi tilaan. Tuo on hyvin mielenkiintoisen tuntuista. Ajattelen, että kysyn lääkäriltä tuosta heti kun keksin, että miten saan tuon selitettyä kuullostamatta hullulta.

Toki aina kyselen lääkäriltä kaikkea, mutta huomaan itse, että olen aika väsynyt tähän kaikkeen. Välillä on sellainen olo, että ihan sama. Tehkää mitä teette, tai olkaa tekemättä. Itseäni ihan pelottaa tuo, yleensä olen ns. taistelija. En välitä vastoinkäymistä ja teen kahta kamalammin töitä niiden voittamiseksi.

Huomenna on tarkoitus käydä rötgenissä, ultrassa ja ct-kuvassa ja noiden pohjalta tehdään päätös otetaanko mri, munuaisia ja virtsateitä kuvataan. Sekä luuostoa. Jos munuiset näyttää samalta/paremmalta niin diureetin ja dialyysin määrää koitetaan vähentää. Lääkäri epäili, että jotain on voinut tapahtua parempaan, koska tänään on tullut epätavallisen paljon virtsaa. Ja se on ollut suht hyvän väristä, ei läheskään normaalia mutta parempaman. Välillä se on ollut hyvinkin tummaa. Okei jokainenhan tietää, että mitä tummempaa se on, sitä kauemmin sen ulos tuleminen on kestänyt.

Ilmastointi täällä pelaa loistavasti. Välillä on ihan pirskatin kylmä, öisin nukun kahden täkin alla. Toinen on oma, samoin minulla on kaksi omaa tyynyä. Omat lakanat on niin ihanat. Omaa yöpaitaa en kuulemma saa käyttää. Sanoivat, että voi hukkua pesussa tai mennä rikki tai tahreentua niin, etten saa sitä puhtaaksi. Ajattelin, että ruikutan asiasta uudestaan, ihan sama hukkuuko, tahreentuu tai hajoaa. Villasukkia eivät sentään kieltäneet :D Tosin ne on tukisukkien päällä, joten eivät tunnu samalta miltä normaalisti.

Raha-asiat on nyt suht ok. Sairaalan ison laskun olen maksanut, tai avokki sen maksoi tililtäni kun osa palkasta tuli. Siis sairausajan palkasta, se oli suht normi, koska en ollut vielä pelkästää kelan rahoilla.Toki kaikki lisät puuttui. Saan ne myöhemmin osittain kelasta. TAi ainakin viimeksi keuhkokuumeen aikaan sain.

Äsh tämän tekstin kirjoittaminen on hitsin vaikeaa. En saa tästä mitenkään loogista tai järkevää. JOkaisen kirjaimen tuottaminen on vaativaa, pilkun ja pisteen paikkaa mietin urakalla, silti ne on väärin.... Tätä pitkää viestiä olen kirjoittanut yli 45min. Yritän saada tästä edes auttavasti luettavaa, onneksi kukaan äidinkielen opettajistani ei tätä lue, kai... Voisi äidinkielen M muuttua iiksi :D

Tänään on päivän pääajatus ollut ratsastustunti, jonne en päässyt. Aamulla juttelin tehon hoitajan kanssa siitä. Hänkin käy ratsastamassa. Teholla ei tietenkään ole mahdollisuutta nettiin, siellä ei saa pitää edes omaa puhelinta päällä. Onneksi olin teholla kai alle vuorokauden. ''ihan kamalaa kun on päivistä sekaisin, enkä oikein muista mitä tein tunti sitten. Huomenna varmaan ihmetttelen, että kappas olen päivittänyt tätäkin. Välillä kysyn kesken puhelun, että mistä me juteltiin tai luen lähettämäni viestit jotta tiedän mihin toinen vastasi/kommentoi.

Hyvää yötä teille, mukavaa kesäpäivää, menkää vaikka rannalle! Muistakaa rasva ettei iho pala. Tosin teillä on jo varmaan kiva rusketus.

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: Nuna 
Päivämäärä:   27.6.13 22:43:22

Kiva kuulla aloittajasta, harmi vaan ettei oikein ole mitään edistystä tapahtunut :( Tsemppiä vaan kovasti sinne edelleen, olet ajatuksissani!

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: Lumipuku 
Päivämäärä:   27.6.13 22:44:51

Se on iso edistys kun munuaiset ovat toimineet noin hyvin. :-) Sitähän se lähtikin. Josko nyt sitten tulee nopeampaa paranemista?

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: ruottalainen 
Päivämäärä:   27.6.13 22:45:32

<3

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: Aloittajalle 
Päivämäärä:   27.6.13 22:50:30

TSEMPPIÄ, TÄÄLLÄ ON MYÖS PEUKUT PYSTYSSÄ JA VARPAAT RISTISSÄ! (:

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   27.6.13 22:51:13

Kiva kun jaksoit kertoa kuulumisia! Taisteluhenkeä ja tsemppiä!

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: Mirra 
Päivämäärä:   27.6.13 22:57:09

Hei, just olin jo sulkemassa konetta ja kanssa nukkumaan käymässä, kun bongasin vielä sun viestis! Näyttäiskö siltä, että pikku hiljaa alkaa pahin olla ohi? Keskity nyt vaan siihen omaan parantumisen tsemppiis - kyllä ne raha- sun muut asiat järjestyy ilman että sun tarttee niitä murehtia! Ja hei: "Voisi äidinkielen M muuttua iiksi :D"
- Entä sitten? Mitä välii? Eikä enää voikaan! :D Ihan loogista ja järkevää juttua taas kirjoitit, kiitos kuulumisista, ja ota nyt iisisti ja keskity siihen paranemiseen, hyvää yötä ja rauhallista unta!

toivoo Mirra

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: kika 
Päivämäärä:   27.6.13 23:41:13

Paljon voimia nyt sinne, ei ihmekään jos sairaalaympäristössä olo tuntuu vähän höntsähtäneeltä välillä. Viesti oli oikein looginen kaikinpuolin! Tsemppiä ja taistelutahtoa toivotan. <3

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: niksnaks 
Päivämäärä:   28.6.13 01:46:57

Varsin tolkullinen viesti oli :) Kovasti jaksamista!

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   28.6.13 02:09:53

Aloittajalle jaksamista, tämä tarina on pitänyt allekirjoittaneenkin hollilla jo useamman topicin ajan. Paranemisia!

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: Aloittajalle 
Päivämäärä:   28.6.13 13:34:37

Uppia, mitä kuuluu? (:

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: aloittaja 
Päivämäärä:   28.6.13 13:36:29

Aamulla kuvattiin ja ultrattiin. Vielä tänään pitäis päästä mri-kuvaan. Mitään varsinaista parannusta ei ole alustavien kuvien mukaan tapahtunut. En tiedä onko pahin jo ohi vai tulossa :/

Kipuja on vähemmän, tai sitten lääkkeet on pitkävaikutteisemmat. Aamulla lääkäri sanoi, että tää päivä koitetaan ilman diureettia. No kappas virtsaa ei tullut yhtään, diureettia vaan naamariin ja pissa alkoi tulemaan. Tai se vähä mitä sitä nyt tuleekin.

Tuntuu etten osaa keskittyä kirjoittamiseen, johtuu kait tramalista. Olen sitä kotonakin joskus syönyt ja silloinkin on sama ongelma.

Kuumetta oli jälleen aamulla, keuhkot olivat kuitenkin puhtaat. Tuo kuumeilu on mysteeri, kuume nousee vauhdilla lähelle 40 ja laskee kuumelääkkellä. Jatkuva kuumeilu myös verottaa kuntoa. Tänään en ole jaksanut nousta ollenkaan sängystä. Meinas poru päästä kun piti nousta kuvauksen ajaksi. Veto on niin poissa, että jalat vaan vapisi. En kestä tätä heikotusta. Vessassa käydessä pyörryin sinne ja löin pään. nyt silmäkulmaassa on kaksi tikkiä, jippii.

Tänään sain kuitenkin aamupalan ja lounaan. Maistui hyvältä. ´Coca-colaa tekee mieli. Lääkäri lupaili, että huomenna saan sitä juoda desin. Tänään olen jo juonut päivä annokseni. inhottavaa on etten saa juoda silloin kun janottaa. Jääpaloja saan sentään imeskellä. Periaatteessa niitäkään ei saisi imeskellä pitkään, koska jää sulaa suuhun. Nestettä valuu kurkusta alas... Kierrän tuota kieltoa vähän... Olen tuhma :D

VAnhemmillani alkaa tänään kesäloma. Isä soitteli, että tulevat viikonlopuksi tänne helsinkiin. Ovat varanneet hotellista huoneen. Saan seuraa siis, ihan kiva. Avokki tulee sunnuntaina, hän on huomenna töissä. En ole häntä nähnyt tällä viikolla kertaakaan ja ikävä on kova. Minusta on tullut täällä kauhea itkupilli. Ärsyttää...

Kiitos ja anteeksi...

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: ^ 
Päivämäärä:   28.6.13 13:41:35

"Jos olen hereillä välillä tulee sellainen hyvin omituinen "tippumisen" tunne. Tuntuu, että nukahdan silmät auki, tipun jonnekin. Heti jos hiukan ravistan itsenä palaan normi tilaan. Tuo on hyvin mielenkiintoisen tuntuista. Ajattelen, että kysyn lääkäriltä tuosta heti kun keksin, että miten saan tuon selitettyä kuullostamatta hullulta. "

johtuu sekavuudesta ja väsymyksestä. Mulla aika usein näitä..

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: :3 
Päivämäärä:   28.6.13 13:54:07

<3 voimia !:) ja toivottavasti se pahin olisi takana... Vaikka pahalta kuulostaa edelleen.

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   28.6.13 13:59:17

Siis niille ei ole tän kuukauden aikana vieläkään selvinnyt mikä sua vaivaa? Oliko virusta? Paranemisia. :/

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: Aloittajalle 
Päivämäärä:   28.6.13 22:22:06

Mitä kuuluu sinne sängyn päälle aloittaja? Itse olen joskus ollut täysin vuodepotilaana 10 päivää, ja siinä kanssa pwlkäsi että nuppi räjähtää. Tosin puolistakaan en muista mitään kun olin nukutettu. Tsemppiä sinne (;

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   28.6.13 22:29:28

Toivon kovasti, että pahin olisi jo ohi ja alkaisit pian toipua, vaikka edes hitaasti.

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: Mirra 
Päivämäärä:   28.6.13 23:19:41

Tietenkin lääkärit tietää paremmin kuin minä, mutta tuli mieleen että jos olet sattunut siellä Afrikassa syömään vaikka jotain suomalaisen seitikin tapaista sieni- tms. muhennosta, niin munuaiset on voineet panna siitä pahakseen. Mutta hyvää tuntuu kuuluvan Vickanin Danielillekin siirtomunuaisineen kaikkineen.

Sitä vaan, että elpyy sun munuaiset tai ei, niin kyllä sä selviät, tavalla tai toisella!

Hyvää yötä nyt t. Mirra

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   29.6.13 14:10:59

Up

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: aloittaja 
Päivämäärä:   29.6.13 15:12:20

Syyllistä sairastumiselle ei tiedetä, ei tiedä mikä tämän on aiheuttanut. Nyt noi alkaa tutkimaan uudestaan vanhoja näytteitä. Todennäköisintä on, että taustalla on joku suomessa tuntematon virus tai muu myrkytys. Todennäköistä on se, että itse aiheuttaja on jo kropasta poistunut ja "tuhot" on synyteet. Nyt vaan hoidetaan niitä ja huolehditaan siitä, ettei tule lisävahinkoa. Näin lääkäri tuossa aamulla jutteli.

Tänään on taas olla paastopäivä. Mitään nestettä ei saa laittaa kurkusta alas. Ärsyttävää. Olen viimeisen kuukauden aikana juonut ehkä 2l. Se on ihan älyttmän vähän. Ruokaa en edes pysty syömään kuin lusikallisen. Vatsa ei vedä. PAino tippuu jatkuvasti. Olen ihan luuranko. Kamalaa. Vihaan vatsaani, kaikki luut törröttää. Selkärankaa myös särkee kun istun tuolissa. Siis jos nojaan selkänojaan. Odotan sitä, että saan ruokaa ja juotavaa. Alkaa armoton massan kerääminen. Lihaksia tuksin on enää jäljellä. Eilen kokeilin omia housuja. Niitä missä tulin sairaalaan, eivät pysyneet päällä. Kapeat farkut olivat. Vyötärö vaan pyöri ympärillä. Minulla ei ole ikinä ollut ylipainoa, olen ollut hyvin siro aina. Nyt olen ihan liian laiha. En varmaan kehtaa liikkua missään. Hiusten lähtö on sentään vähentynyt, ehkä musta ei tulekaan kaljua. Onneksi tukkaa oli joskus paljon niin hetkellinen raju lähtö ei aiheuttanut kaljuja paikkoja. Jotenkin turhauttavaa valittaa ulkoisista seikoista, mutta minkäs nainen itselleen voi :) Sisuskaluja en jaksa nyt ajatella.

Tänään on taas kiva päivä kun telkkarista tulee hyviä ohjelmia. Olen niin koukussa kaikkeen realityyn. Olin jo ennenkin ja nyt se on vaan vahvistunut. Katson myös melkein kaikki leffat, tai katson ja kat´son. Telkkari on taustalla áuki ja itse torkutan. Tänään on olo energisempi mitä se on ollut pitkäään aikaan. Olen aamun jälkeen ottanut vain kahdet torkut. Olen jaksanut lukea muutaman sivun kirjaa ja jutella vanhempieni kanssa. He tulivat käymään aamupäivällä ekan kerran ja tulevat illalla uudestaan. Huomenna poikkeavat ja lähtevät sitten kotiin.

Olin siinä uskossa että tänään saan sitä himoitsemaani cocista ja paskat :( ehkä huomenna, tai sitten ei. Luulisi että olen siitä saanut itseni vieroitettua, mutta ehei. En himoitse mitään muuta niin kovasti kuin sitä.

Afrikassa olin todella tarkka sen suhteen mitä söin. Olen ollut äärimmäisen nirso koko ikäni, vihaan keitettyä porkkanaa ja sipulia kaikissa muodoissa. En myöskään syö sitä enkä tätä :) Reissussa elin leivällä ja lihalla ja riisillä. Paikallisia ruokia vältin viimeiseen asti. En syönyt mitään mitä en tunnistanut ja tiennyt sisältöä. Joten en usko, että tämä johtuu mistään syömästäni raaka-aineesta. Toki ruoka on voinut sisältää mikrobin, mutta itse raaka-aine on tuskin ollut myrkyllistä. Tai mistä sitäkään varmaksi tietää.

Hauskaa viikonloppua teille

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   29.6.13 15:15:52

Eikös tuo ole voinut tulla ihan täältä koti-Suomestakin, just esim. sienimyrkytys tai joku sellainen? Osa noista oirehtii vasta vuosien kuluttua syömisestä.

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.6.13 15:22:38

Älä huoli aloittaja, kunhan saat ittes kuntoon ja pääset sairaalasta niin kyllä se paino nousee ja saat lihaksetkin takas. Tärkeintä on nyt parantua ja toipua, myöhemmin ehdit miettimään ulkonäköäkin.

Kuulostaa jotenkin niin hurjan vähälle tuo määrä mitä olet saanut juoda... toki tippaletkukin tuo ravintoa mutta silti, hurjan kuulosta.

Kovasti tsemppiä!

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: vinkku 
Päivämäärä:   29.6.13 15:27:35

Aloittajalle kilokaupalla sympatiaa ja rohkeutta! Mykistävä kertomus. Tallennathan itsellesi nämä topicit, voi olla hyötyä myöhemmin.

En ole kuullutkaan että vuosien päästä syömisestä voi oireilla jotkut myrkytykset? Tiedätkö .... näistä lisää? Kyllä kannattaa aloittajan miettiä (ja olet varmaan miettinytkin) Afrikkaa edeltävä aikakin, onko ollut mitään mikä voi tilan aiheuttaa.

Entä joku mahdollinen yliannos jotain ainetta, puutos tai altistuminen?

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: ei-omalla 
Päivämäärä:   29.6.13 19:20:48

up

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: Mirra 
Päivämäärä:   29.6.13 21:29:48

Mitä kaikkia rokotuksia Afrikan-reissuun tarvitaan?

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.6.13 21:33:38

Eikös nuo myrkyllisimmät sienet (ainakin joku niistä) ole juuri niitä, jotka posauttavat maksan/munuaiset tms hajalle tyyliin puoli vuotta-viisi vuotta sienen syömisestä? Joskus muistan noita varoituksia vain jostain lukeneeni ja innostuin selaamaan nettiä enemmänkin niiden tienoilta.

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: susa 
Päivämäärä:   29.6.13 21:35:50

Voiko olla jokin autoimmuunisairaus -juttu? Voi että kun selviäisi. Ihan hirveää elää epätietoisuudessa ja kuihtua olemattomiin.

Jaksatko lukea kirjoja tai tehdä jotain käsitöitä, piirtää tms? Ettet ihan hulluksi tule siellä.

Voimia paljon huomiseen, seuraavaan päivään ja sen jälkeen... Olet tuosta selvittyäsi roimasti vahvempi!

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: aloittaja 
Päivämäärä:   29.6.13 21:58:05

Rokotukset oli kunnossa! En tiedä kuuluuko mirra niihin rokotusvouhkaajiin joita täällä on paljon... Ne kun tuppaa unohtamaan sen, että rokotukset pelastaa vuosittain satoja miljoonia ihmisiä. Jos rokotuksia ei olis niin ei olis enää ihmisiäkään... THL:n sivuilta näkee mitä kannattaa ottaa, se mitä tarvitaan riippuu kohteesta.

Toki tämä on voinut tulla koto suomessakin, tämä voi hyvin johtua jostain autoimmuunisairaudesta joka on lauennut itsestään, vaikka stressin seurauksena. Tämä voi olla rakennevika jossain, sitä tutkitaan kokoajan. Syöpäkin on mahdollinen, mutta hyvin epätodennäköinen. Minut on kuvattu niin monta kertaa jo päästä varpaisiin, että ainakaan mitään kasvainta ei ole. Verta on tutkittu jo ainakin litran verran... Ja joo hiv:ä ei ole, eikä ole hepatiittia. Ainakaan sellaista mikä tunnetaan suomessa.Voi olla yliannostus tosin mille/mistä? Olen nirso katson mitä syön, en ole ikinä syönyt sienä, en edes lapsena. En käytä lääkkeitä muuten kuin harkiten. Hyvin harvoin, lähinnä antibiootteja kerran kahteen vuoteen, silloin kun ne ovat välttämättömät. Tulehduskipulääkkeitä/särkylääkettä hyvin harvoin, ehkä kerran kaksi kuukaudessa, tai harvemmin. Migreenilääkettä ehkä kerran puolessa vuodessa... En juo alkoholia, tai juon kerran vuodessa yhden siiderin, en tupakoi, en ole ikinä edes harkinnut huumeiden kokeilua. Syön monipuolisesti kotiruokaa. Ulkolaisia tuotteita vältän, toki banaanit jne tulee ulkomailta. Ostan kotimaista aina kun voi. Tomaatit ja kurkut on aina suomalaista. Ulkomaalaisiin marjoihin en koske.

Ulkolaiset marjathan on todellinen terveysuhka jos niitä ei keitä kunnolla, pelkkä kuumennus ei tod riitä.

Kaiken kaikkiaan elän aika fiksusti ja terveellisesti. Matkustellut olen aina paljon. Joten tämä voi hyvinkin olla joku tuliainen jostain, tänä vuonna on tullut käytyä tosiaan afrikassa, sitä ennen puolassa ja briteissä. Viime kesänä olin reilaamassa ja toissa kesänä olin ausseissa, myöt intiaa on tullut kierrettyä junalla. Tosin melkeimpä yhtä todennäköistä on se, että tämä on koti suomesta saatu tauti. On muuten oikeasti aika jännä huomata, että moni on unohtanut sen, miten paljon täällä suomessakin on vielä tuntemattomia mikrobeja. Mitä enemmän niitä tutkitaan niin sitä enemmän niitä löytyy... Tieto lisää tuskaa. JA se miten paljon tänne on tullut tauteja maahan muuton ja matkustelun seurauksena on ihan älytöntä.

Tää päivä on mennyt pitkälti telkkaria katsoen ja tylsistellen. Kävelemässä kävin vähän. Käytävällä otin muutaman askeleen. Noustessa huippaa ihan pirusti ja jalat vapisee.Jokainen askel on tuskan takana. JAlat on kangistuneet makaamisesta. Kyllähän minä niitä jumppaan päivittäin, mutta silti huomaa että notkeus on poissa ja niveletkin rupee jäykistyyn. Pitäis vaan kävellä enemmän, mutta kun kaikki energia menee jo istumiseen niin liikkeelle lähtö tuntuu hyvin vaikealta. Vaikealta sekä fyysisesti että psyykkisesti.

Ensi viikolla jos kunto kestää alkaa kuulemma intensiivinen fysioterapia. Ja ravintoterapeutti tulee juttelemaan. Hän on toki tehnyt lääkärien kanssa yhteistyötä jo ennenkin, mutta nyt nään hänet itse.

Sanoitte, että ulkonäkö on toissijainen seikka ja niihän se on. Mutta minkäs nainen turhamaisuudelleen voi. Ja toisaalta jos ajattelee sitä niin, että energiaa tarvittaisiin nyt paljon ja kun ei ole enää oikein mitään mistä sitä saa. Kaikki vähätkin rasvat on jo hukkuneet, ensin meni lihakset ja sitten rasva. Ei ole oikeasti kaunista olla luuviulu. En ole terve mutta tahtoisin olla terveen näköinen, tajuatte varmaan mitä tarkoitan. Näytän nälkiintyneeltä. Sitähän minä kait olenkin. Toki nenämahaletku ja tippa pitää huolen siitä, että saan ravintoa riittävästi. En mä täällä nälkään kuole, mutta on se niin eri syödä kuin elää litkuilla.

Jahas, kello onkin jo kymmenen taidan mennä hammas pesulle ja maate. Rutiineista pidän kiinnni edelleen. Hampaat pesen aamuin illoin, hiukset harjaan myös. Yritän tehdä edes jotain normaalia täällä ja ennen kaikkea itsenäistä. Sellaista mihin pystyn ihan ite, ilman apua. Sukkia en tällähetkellä saa itse jalkoihin, jippi jai jee. Onneksi pepun sentään pystyn pyyhkimään...

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: (: 
Päivämäärä:   29.6.13 22:03:02

Olen seurannut aloittajan viestejä alusta alkaen, ja nyt on vihdoin ja viimein minunkin kerrottava terveiset sinne!:)
Tuntuu varmaan oudolta, kun ventovieraat liikuttuu taistelustasi? Meinaa itku olla herkässä kun miettii miten sinulla menee ja miten läheisesi voivat..
Ja on aina ihanan helpottunut olo kun palaat kirjoittamaan, toivon niin kovasti paranemistasi :)

Minusta tuntuu kirjoittamasi perusteella että pahin on jo ohi, ja paraneminen alkaa nopeutua. Älä murehdi turhia, sinusta pidetään ilmeisesti oikein hyvää huolta!
Tsemppiä ja hyvää kesää!<3

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: Mirra 
Päivämäärä:   29.6.13 22:11:10

"En tiedä kuuluuko mirra niihin rokotusvouhkaajiin joita täällä on paljon..."

Toi oli aika paha! Mä sentään vain esitin yksinkertaisen kysymyksen ilman mitään sivumerkityksiä! Enkä muuten itse tunne yhtään ainoaa "rokotusvouhkaajaa".

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: aloittaja 
Päivämäärä:   29.6.13 22:18:36

Mirra mirra, ei millään pahalla! Olen kirjoittanut ennenkin, että ajatus ei pysy kasassa ja tekstin tuottaminen on haastavaa. En kirjoita mitenkään selkeästi. Ajatuksia on suht haastava tuoda esille.Mutta itsekin olet varmasti huomannut ne topat mitä täällä on jatkuvasti... Itsellä rokotteet ovat yksi oparin osa, lähinnä tutkin niiden hyötyä ja toki haitatkin tulee huomioita. Joten olen asiaan perehtynyt ja faktatieto on aika vankka, se oikea fakta. Täällä jatkuvasti morkataan niitä ja syytetään milloin mistäkin. Syyttäjät on monesti tyyppejä jotka lukee faktan wikipediasta tai hymystä... He unohtavat jatkuvasti rokotteiden positiivisen maineen ja yrittävät oikeasti mustamaalata niitä.En tarkoita sinua, en tietenkään. Tajuat mitä meinaan...

Jep mutta joo nyt öitä

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: aloittaja 
Päivämäärä:   29.6.13 22:22:11

Niin ja smilelle vielä, että todellakin tuntuu hyvin oudolta että ihmiset liikuuttu minun takia. Tuntuu äärimmäisen hyvältä ja myös pahalta, pahalta ehkä siksi että jään kiitollisuuden velkaan.Se on ihan uskomatonta ja se miten positiivisia viestejä täällä on. Negoja on ehkä 5kpl. Yleensä kun niitä on 75% viesteistä. En pysty mitenkään kiittämään teitä, ette uskokkaan miten paljon arvostan jokaista viestiä. JOkaisen viestin luen useaan kertaan ja kiitän. En jaksa jokaista erikseen yksitellen kiittää. Pitäisi varmaan, mutta sormet ei jaksa kirjoittaan niin montaa viestiä. Ja ilman hiirtä copy pastaaminen on raskasta :)

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: Jeepu 
Päivämäärä:   29.6.13 23:07:29

Ekaa kertaa luin tänään nämä keskustelut, tuli vaan aiemmin mietittyä että miten pissasta saa näin paljoa juttua mutta että tälläistä :/

Kiitos AP päivittelystä, toivon että paranet pian!

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: ne 
Päivämäärä:   29.6.13 23:55:27

Ajelin tänään bussilla Meilahdessa ja aloittaja tuli heti mieleeni. En ole aikaisemmin tänne mitään kommentoinutkaan, mutta kaikki viestit olen lukenut ja tarinaasi seurannut jo tovin. Kuten smile sanoi: "Ja on aina ihanan helpottunut olo kun palaat kirjoittamaan, toivon niin kovasti paranemistasi :)" pitää todellakin paikkansa. :)

Olen iloinen puolestasi, vaikutat paljon pirteämmältä kuin muutama päivä sitten. Kovasti tsemppiä paranemiseen!! :)

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: Nunnuli 
Päivämäärä:   30.6.13 01:07:28

Tsemppiä aloittaja! Parane pian! Luin nyt ensimmäisen kerran nuo topat, ja ja.. Olen sanaton. Itse en pysyisi järjissäni.. Olet vahva ja toivottavasti pysyt vahvana! Kyllä ne lääkärit vian löytää ja hoitaa!
Toivon sinulle pikaista paranemista ja tsemppiä!! :) Kaikki kääntyy hyväksi vielä aikanaan. Jaxuhali <3

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   30.6.13 12:48:08

Tsemppiä hurjasti aloittajalle! Pidä meidät kärryillä voinnistasi ja pikaista paranemista sinulle!!

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: Mipa 
Päivämäärä:   30.6.13 13:48:51


Tänään minäkin luin tämän ketjun ensimmäistä kertaa. Aloittajalle hurjan paljon tsemppiä ja voimia sairastamisen aikana. Toivottavasti syy mystiseen sairastamiseen selviää, eikä enempää takapakkia tulisi.

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: Mirra 
Päivämäärä:   30.6.13 13:58:01

Okei. Paranemista ja kaikkea hyvää sulle, aloittaja!

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: Milla/aloittaja 
Päivämäärä:   30.6.13 15:03:09

Olen kirjoittanut tänne yksityisyyttäni suojellen, ajattelin kuitenkin jo vaihtaa nimimerkin oikeaksi nimekseni. Jos joku tuttu tätä lukee niin on jo äkännyt varmasti henkilöllisyyteni, tuskin kovimin monella on montaa tuttua jolla on sama vaiva... Ja joo pissasta näköjään riittää paljon juttua :) Minusta on todella mukavaa, että olen saanut niin paljon ihania viestejä. Kesäkuun alussa kun tämä @!#$ alkoi ajattelin, että vika on joku vti tai liian pitkä pidättely. Ajattelin, että kerta katetrointi ja ehkä ab-kuuri hoitaa minut kuntoon. En osannut ajatella, että kroppa pettää näin pahasti. En tiedä täyttääkö kirjoitteluni jo blogin kriteerit, tämä kirjoittaminen on minulle hyvin tärkeää.

Taas on tullut kannustavia viestejä, tuntuu niin mukavalta. Joku sanoi, että kuullostan pirteämmältä, hän on ihan oikealta. Energiaa on enemmän, enkä ole enää niin maassa mitä olin teho keikan jälkeen. Tuntuu että sain lisää energiaa kun taas selvisin siitä kunnialla. Pelkään, että kohta on voittamaton olo ja se ei taas ole pelkästään positiivinen asia. En uskalla vielä ajatella paranemista, siis sitä, että saisin "terveen paperit". Olen alkanut ajattelemaan, että mennään päivä kerrallaan ja en oikein odota mitään ihme parantumista.

Yöllä iski ihan hirveä vatsakipu. Heräsin siihen, että pallean takana kramppaa ja vihloo. Lääkäri epäili sappikiviä, johtunee noista opioideista jota minuun on pumpattu kuukausi. Huommena ultrataan sappi ja samalla maksa. Labrojen mukaan maksa on ihan ok, lääkkeet ei oo siihen vaikuttanut, onneksi. Se tästä puuttuis että sekin pettää. Kipuun auttoi litalgin ja sen jälkeen nukuin ihan hyvin.

Iltaa odotan innolla, avalta tulee smash aivan ihana sarja. Erilainen ja hauska. Sen jälkeen on hyvä mennä nukkumaan hymy huulilla. Suosittelen sitä kaikille, tosin sarjan katsominen kannattaa aloittaa ekasta kaudesta, muuten on vaikea päästä juoneen mukaan.

Ja taas asiasta kukkakeppiin. Ajattelin aamulla sitä miten paljon tämä huone muistuttaa omaa kotiani. Tänne on kertynyt yllättävän paljon minun henkilökohtaisia tavaroita. Ei ole enää pelkkä kylmä sairaalahuone. Mietin myös sitä, että miten tylsää täällä olisi jos ei olis telkkaria, dvd-soitinta ja tätä läppäriä. Kirjoja en oikein jaksa lukee, tuntuu, että kädet ei jaksa kannatella kirjaa riittävän pitkään. Minusta on tullut oikea telkkarin orja, ennen katsoin vain pari ohjelmaa viikossa. En ehtinyt enkä viitsinyt. Touhusin kaikkea muuta. Kaveri oli eilen juossut puolimaratoonin, minun piti olla hänen kanssaa juoksemassa, ehkä parin vuoden päästä toteutan tuon haaveeni. Tänään olisi myös ollut ratsastustunti, koskakohan mahdan pysyä selässä, en varmaan ihan pian.

Hitto kun sais voimia vähän takaisin, tiedän toki että sen eteen pitää tehdä töitä ihan pirusti. Töiden tekemiseen tarvisi energiaa, ruokaa... Voi kun sitä sais, toki tippa ja letkut pitää mut hengissä, mutta ei se ole sama asia. Saan riittävästi energiaa peruselintoimintoihin, en muuhun. JA kun tuota nesteen määrää joudutaan säännöstelemään rajusti niin energian saaminen on niukkaa, lääkäri tuossa jutteli, että pian pitäis saada lisää energiaa jostain. Ehkä ravitsemusterapeutilla on joku idea siihen. tuntuu että nyt vasta tajuan sen miten paljon ruuasta saa kirjaimellisesti energiaa. Miten syöminen vaikuttaa jaksamiseen. En ole asiaa kamalasti ikinä miettinyt. Toki sen anatomia ja fysiologia on tuttua, mutta konkreettinen puoli on jäänyt vähän unohlaan. Tämäkin kokemus kasvattaa minua ihmisenä.

Kirjoitan näköjään aina ihan hirmu pitkiä viestejä tänne. Haitanneeko se?

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: hopsan 
Päivämäärä:   30.6.13 20:43:02

Ei tosiaan haittaa pitkät viestit. ihana vaa lukee sun kuulumisia ja pohdintoja miten sielä jakselet. täälläkin peukut pystyssä ollaan toiselta puolen suomee sun puolesta mieheni kanssa :) jaksamista! <3

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: M. 
Päivämäärä:   30.6.13 21:53:13

Kiva että voit jo paremmin! Pitkät tekstit ei haittaa, mielenkiintoista kuultavaa kuulumisesi!

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: hi 
Päivämäärä:   30.6.13 22:11:08

Joo, mielummin pitkiä kuin lyhyitä viestejä. Jaksamista sulle Milla!!!

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: lellu 
Päivämäärä:   1.7.13 13:12:07

Kiva kuulla, että vointisi on hieman parempi jo :) Jaksamisia ja voimia, kyllä ne kohta keksivät mikä sua vaivaa, ihan varmasti!!! Olet mielessä!!! <3

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: no. 
Päivämäärä:   1.7.13 14:08:47

voimia sinulle toipilas :)

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: mahbu 
Päivämäärä:   1.7.13 14:46:33

Valtavan paljon tsemppiä Milla! Luin nyt kerralla kaikki nämä ketjut, ja kuulostaa kamalalta. Minäkin olen sairaalassa joutunut aikaa viettämään, esim. jouluaaton ja se oli kamalaa! Mutta olet sitkeä ja paranet varmasti! Paljon voimia!

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   1.7.13 14:48:06

Voi kamala! Olet mielessä ja toivon sydämestäni että tulet kuntoon nopeasti!

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: Jone 
Päivämäärä:   1.7.13 15:01:34

Voimia ja tsemppiä avaajalle. Kirjoittaminen on hyvää terapiaa ja kun kirjoja ei jaksa lukea ja keskittyä niin se on lisäksi ihan hyvää tekemistä. Ajattele sitä vaikka psyykkisfyysisenä kuntoutuksena. Olen ihan varma, että olosi on ainakin pikkaisen parempi kirjoittamisen jälkeen kuin jos et kirjoittaisi lainkaan.

Pahoittelen, että tämä on tietysti laiha lohtu, mutta voit silti olla ihan varma että me jaksamme innolla lukea kuulumisiasi enemmän kuin sinä jaksat kirjoittaa. Että tuota asiaa nyt ainakaan ei tartte miettiä. Koetahan pärjäillä ja jatka kirjoittelua voimiesi mukaan!

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: Uu 
Päivämäärä:   1.7.13 20:42:02

Toivottavasti menee parempaan suuntaan! Tsemppiä kovasti, ja paranemisia

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: Myy 
Päivämäärä:   1.7.13 22:54:08

Nostellaan...

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: nirppu 
Päivämäärä:   1.7.13 23:02:25

Hengessä mukana edelleen! :)

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.7.13 23:15:46

Voimia! <3 toivottavasti pian selkiää

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   1.7.13 23:15:47

Voi sinua Milla!! <3 Olen lukenut alusta asti näitä ketjuja ja kylläpä oli hyvä, että tänne silloin kirjoitit niin sinut sinne lääkäriin ajoissa "saimme". Htnetistä on kyllä hyötyäkin välillä. Paljon tsemppiä sinulle! <3

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: herkkis 
Päivämäärä:   1.7.13 23:38:10

Milla, mä kyynelehdin täällä mun huoneessa. Mitkään meidän sanat ei saa sun oloa suoraan paremmaksi, mutta jos kaikki tätä topiikkia seurnneet antaa sulle parantavan ajatuksensa, sillä on pakko olla jo merkitystä.

Nykyään kuulee joka päivä ihmisten kärsimyksistä, mutta harvoin ne oikeasti koskettaa. Mä ihailen sun kykyä ottaa vastoinkäymiset vastaan ja jaksaa iloita silti jostain. Itsekin tykkään Smashistä!

Mä olen ollut mun poikaystäväni kanssa tauolla, mutten halua enää. Elämä on liian lyhyt vai miten se menikään. Onneksi sulla on ihana avokki tukenasi. Hän varmasti rakastaa sua kun jaksaa huolehtia ja olla tukena, eikä ihmekään! Sinä kuulostat mahtavalta ihmiseltä.

Jaksa vielä. Jokainen hetki on kuitenkin elämisen arvoinen.

<3llä Julia

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.7.13 00:46:53

Olen tässä melkein tunnin viettänyt näiden viestiketjujen parissa. Niinkuin joku jo sanonutkin, nämä ketjut asettaa omat valituksen aiheet uusiin mittasuhteisiin. Ihmiset eivät edelleenkään hallitse kaikkea, se vain on tosiasia. Aika nöyränä saadaan tällä pallolla kuljeskella. Menetysten ja vaikeuksien kautta me opimme elämästä, pienistä hetkistä ja ilon aiheista. Niinkuin kesän ensi mansikoista, siitä rusketuksesta ja kauppareissusta. Kiitos milla näistä ketjuista, niin hullua kuin se onkin - nämä tekevät tästä maailmasta taas himppasen paremman paikan elää. Toivon sydämestäni että pääset pian nauttimaan avokin kanssa pitkää aamiaista ja vaikka yhteisestä aamilenkistä. Oot ajatuksissa.

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: pinja 
Päivämäärä:   2.7.13 10:17:42

Voi aloittaja, tuntuu niin pahalta puolestasi. Pysy vain vahvana, vaikka se olisikin vaikeaa! <3

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: tyyny 
Päivämäärä:   2.7.13 14:22:09

sitten kun kaikki on ohi, osaat hienosti arvostaa kaikkea ja olet onnellisempi kuin koskaan! :)

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: EF 
Päivämäärä:   2.7.13 15:11:52

Minulla oli äsken kiire, mutta avasin tän ketjun ja kiire loppui sen sileän tien. Luin kaikki viestisi, olet ihana! Sä kuulut meihin supervahvoihin hevosnaisiin, jotka selviää kaikesta ennenpitkään. Toivon että kaikki kohta selviää, ja että saat maan parasta hoitoa maan parhailta lääkäreiltä, ja niin varmasti onkin.

Lähetän täältä pohjoisesta sulle supervoimahaleja, tsemppiä tulevaan ja oot ihan mahtava kun pidät meitäkin ajan tasalla. Älä uhraa voimiasi ajattelemalla raha-asioita, ne kyllä järjestyy, sinun hyvinvointisi on tärkeintä. Onnea matkaan! <3

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: 123 
Päivämäärä:   2.7.13 15:28:02

Luin kaikki kolme topicia ja harmittaa sun puolesta.... :( Toivottavasti kohta meet parempaan päin....Oon tosi kateellinen sulle siitä että osaat silti nauttia elämän pienistä iloista.... Mää luultavasti olisin ihan masennuksen partaalla tuossa tilanteessa. Tsemppiä! <3 :)

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: Myy 
Päivämäärä:   2.7.13 18:39:27

Toivottavasti jaksat päivitellä pian, täällä ollaan hengessä mukana!

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   2.7.13 19:10:20

tsemppiä Milla! Olet ajatuksissani! Miten on päivä mennyrt :)?

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: juuri 
Päivämäärä:   2.7.13 19:14:40

päivää päivää

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.7.13 20:03:53

Paljon jaksamista ja iso halaus Milla! Läheisesi ovat sinusta varmaan ylpeitä ja rakastavat sinua, vaikutat ihanalta ihmiseltä :)

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: cxx 
Päivämäärä:   2.7.13 20:53:13

Minkä ikäinen olet milla?

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: heija 
Päivämäärä:   2.7.13 21:00:25

lämmin ajatus täältäkin sinulle:)

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: Puh 
Päivämäärä:   2.7.13 21:40:55

Cxx. Muistelisin hänen viettäneet 28v synttäreitä juuri :)

Missä Milla? Ei moneen päivään "päiväkirjamerkintöjä"?

  Re: Kun pissa ei vaan tule ulos 3

Lähettäjä: Ellive 
Päivämäärä:   2.7.13 21:46:53

Tsemppiä sinne Milla <3

   Ylös ⇑   


Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.