Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lähihoitajat eivät arvosta työtään...

Lähettäjä: pöö 
Päivämäärä:   27.2.25 17:52:11

Niin miksi kukaan muukaan arvostaisi?

Olin jonkin aikaa hoitoalalla, ja huomasin miten lähihoitajat eivät pitäneet työstään, työstä valitettiin ja paljon, asiakkaita kohdeltiin ala-arvoisesti, suuri osa lähihoitajista oli hakeutumassa muualle töihin/opiskelemaan. Koko asenne lähihoitajan työtä kohtaan oli hyvin negatiivinen ja se tuntui tarttuvan etenkin nuoriin uusiin tekijöihin.

Re: Lähihoitajat eivät arvosta työtään...

Päivämäärä:   27.2.25 17:53:43

Niin asiakkaita, työtä kuin toisia työntekijöitäkin haukuttiin selän takana...

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   27.2.25 18:14:54

Ehkä se menee toisinpäin. Kukaan ei arvosta heidän työtään, miksi he arvostaisivat itsekään? Miksi kukaan hakeutuisi alalle?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.2.25 18:15:05

Minulla meni kyllä kuppi nurin omaisten käytöksen vuoksi. Oikeat ongelmat pitääkin tuoda esille, mutta jos vanhuksella on omaisen mielestä väärän värinen paita päällä niin se ei ole sellainen asia mistä huudetaan hoitajalle kitarisat pitkällä.

Lähettäjä: Ow 
Päivämäärä:   27.2.25 18:20:26

Minulla meni kyllä kuppi nurin omaisten käytöksen vuoksi. Oikeat ongelmat pitääkin tuoda esille, mutta jos vanhuksella on omaisen mielestä väärän värinen paita päällä niin se ei ole sellainen asia mistä huudetaan hoitajalle kitarisat pitkällä.
---
Tämä!

Itse viihdyin vajaa 2v lähihoitajana ja päätin lähteä jatkamaan terveydenhoitajaksi, vähän mukavampi hommia vähän paremmalla palkalla. Ala oikea mut ilmapiiri ja omaiset monesti pilaa

Päivämäärä:   27.2.25 18:28:34

Itse en taas ole kuullut kenenkään haukkuvan lähihoitajien työtä, paitsi heidän itsensä...

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   27.2.25 18:48:15

Olin heti otsikon perusteella tulossa kirjoittamaan saman kuin aloituksessa mutta toisinpäin: Jos ja kun kukaan muukaan ei sitä arvosta, niin miksi heidänkään pitäisi?

Lähettäjä: Niin no 
Päivämäärä:   27.2.25 18:53:37

Täällä yks hoitaja joka haluaa alalta veks. Syy ei ole hoidettavat vaan ihmiset alalla. Hirveetä selkäänpuukotusta puhutaan toisista pahaa jatkuvasti, simputetaan uusia, huomaa että osa tekee just sen mikä pakko ja luistaa töistä. Harvemmin ilmapiiri hyvä. Onneks oon päässyt muutamaan otteeseen ihaniin työpaikkoihin joissa on ollut ihana työskennellä mutta nää paikat onkin semmosia ettei niistä ikinä aukee vakipaikkaa. Ja harvoin jos sijaisuuksia on niin ei sillä rahalla elä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.2.25 19:45:41

Pöö ei ole paljoa keskusteluja seurannut.

Mulle riitti 3 vuotta lähihoitajana. Kelloa vastaan juokseminen, jatkuvat iltavuorot ja viikonloppuvuorot ja kaikesta narisevat omaiset oli suurimmat syyt. Viihdyn paremmin mopin varressa, se ei narise ja naputa tyhjästä. Ja siivoajana mulla tuntipalkka on parempi kuin lähihoitajana ollessa.

Päivämäärä:   27.2.25 19:45:45

Juurikin näin miten "Niin no" kirjoitti...

Lähettäjä: Hohhoijaa 
Päivämäärä:   27.2.25 20:15:18

Joo, mäkin oon vaan lähihoitaja.. Mut aina kun puhutaan hoitajista niin tarkoitetaan sairaanhoitajia, ei lähäreitä. Ja kun kysytään ammattia ja sanot että hoitaja niin pidetään heti sairaanhoitajana. Ei lähäreitä kukaan arvosta

Päivämäärä:   27.2.25 20:19:49

En kyllä suoraan vertaisi arvostamisen määrää siihen, että kun ihmiset luulee hoitajasta puhuttaessa sairaanhoitajaksi...

Lähettäjä: Impiumpilampi 
Päivämäärä:   27.2.25 22:30:52

"Niin no" kirjoittaa asiaa. Onneksi pääsin muihin töihin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.2.25 22:36:52

Kyllä minä arvostan työtäni. Olen työssäni todella hyvä ja viihdyn paremmin kuin missään aikaisemmassa työssäni.

Mutta tottakai joskus valitan joistain ärsyttävistä asioista ja epäkohdista. Niin olen tehnyt muissakin töissäni(eri aloilla). Niin valitan joistain asioista työni ulkopuolellakin. Semmoisia ihmiset ovat.

Ärsyttäviä on kollegat tai opiskelijat, jotka eivät ymmärrä, milloin "valitetaan" huumorilla ja sarkastisesti, vaan kaikki otetaan kirjaimellisesti.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.