Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Uusi kaupantyöläinen kysyy neuvoa

Lähettäjä: Saikku-Sanni 
Päivämäärä:   27.2.25 16:39:04

Jotenkin tuntuu että tämä ei nyt mennyt oikein:

Olen ollut pari kk töissä kaupassa 15 h/vko sopparilla ja viime yönä alkoi aivan järkky flunssa. Tiedän itse miten tauti tulee etenemään ja soitin aamulla pomolle ja kerroin etten usko olevani työkunnossa vkl (vuorot la ja su). Hän kiitti aikaisesta varoituksesta ja aikoi itse tuurata minua la ja sovittiin että ilmoittelen voinnista la sunnuntaita ajatellen.
No sittenhän lävähti työaikasovellukseen hyväksyntä lauantain vapaapäivätoiveeseen... niinku häh?
Ilmoitinko sairastumisesta liian aikaisin?

Re: Uusi kaupantyöläinen kysyy neuvoa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.2.25 16:40:56

No ei tasan mennyt oikein.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   27.2.25 16:42:16

Ei kuulu noin. Meillä tosin ei voi etukäteen ilmoittaa olevansa pois vaan joka päivä soitto

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.2.25 16:42:31

Ilmoitat että et pyytänyt vapaapäivää vaan olet sairastunut. Toimitat siitä todistuksen.
Jatkossa kannattaa tuollaiselle pomolle ilmoittaa just ennen työvuoroa.

Päivämäärä:   27.2.25 16:43:37

Ajattelin vaan että on helpompaa etsiä tuuraajaa pidemmällä varoitusajalla vs. soitan asiasta la aamuna...

Päivämäärä:   27.2.25 16:45:11

Ilmoitat että et pyytänyt vapaapäivää vaan olet sairastunut. Toimitat siitä todistuksen.
Jatkossa kannattaa tuollaiselle pomolle ilmoittaa just ennen työvuoroa.

Näin taidan jatkossa tehdä ja meillä saa olla omalla ilmoituksella pois 3 päivää...

Lähettäjä: b 
Päivämäärä:   27.2.25 16:48:41

Joissain firmoissahan täytyy olla ensin esim. vuosi töissä ennen kuin saa omalla ilmoituksella sairauslomat tai koeajan jälkeen.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   27.2.25 16:49:50

Meillä saa olla 7 päivää omalla ilmoituksella ts soitat joka päivä uudelleen ja pomo sanoo ok. 7 päivän jälkeen ohjaa lääkäriin

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   27.2.25 17:36:54

En itse olisi ilmoittanut niin ajoin, koska todennäköisesti jos kuume tulisi torstaina olisin viikonlopuksi todennäköisesti jo työkuntoinen. Toki kerta tiedät jo valmiiksi, että olet lauantaina sairas niin toimit asiallisesti. Nyt vain tosiaan ilmoitat että en pyytänyt vapaata vaan olen sairas ja toimitat todistuksen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.