Lähettäjä: Liisa
Päivämäärä: 27.2.25 16:40:22
"Nyt on trendi , että vanhempi ohjaa lapselle, että et tarvitse krääsää. Sama vanhempi saattaa kuitenkin itse ottaa krääsää vastaan tuotelahjoina. Tai sanooko vanhempi miehelle, että viepäs kulti kukat takaisin kauppaan. Vanhempi käyttää tässäkin tavallaan valtaansa kieltämällä lapselle kuuluvia asioita samoin kuin postaamalla lapsesta kysymättä kuvia someen.
Itselle on kivoja muistoja saamistani lahjoista, jotka osa vieläkin tallella. Eivätkä ne ole krääsää. Mikä kellekin on krääsää. Näille minimalistianhemmille varmaan kaikki, mikä ei ole beigeä."
Onpa sinulla nyt kovasti tunteisiin mennyt tämä asia.
Toisilla (nykyään tosiaan onneksi monella, kun sivistys lisääntyy kokoajan) se arvomaailma on vaan kehittyneempi kuin sinulla. Maailma kun on tavaraa täynnä ja Suomessa keskimäärin kuitenkin "vain" n. joka 10. alaikäinen eli puutteessa eli vaatteiden ja ruoan puutteessa ennen nykyhallitusta. Nyt tilanne onkin rumempi, mutta se ei ollut aloituksesi aihe niin ei vänkätä suotta ohi aiheen.
Minulla ei ole lapsia, enkä halua sellaisia koskaan, mutta yritän kasvattaa leikki-ikäisiä kummilapsiani osaltani kunnioittamaan maapalloa ja kohtuullistamaan omaa elämää. Annan aineettomia lahjoja aina, jos keksin. Aina en keksi. Sekin on ihan ok joskus.
Meinaatko tosissas, että olisit rikkinäinen terapian tarpeessa oleva aikuinen , jollet olisi saanut sitä kiinalaista krääsää joka vuosi Tiimarista ymv? En oikeen usko nyt.
Sulla lähtee nyt ihan lapasesta - sometus ei liity mitenkään alkup. aiheeseesi. Etkä voi omien ongelmiesi perusteella väittää kaikkien vanhempien mässäilevän itse krääsällä, mutta kieltävän krääsänautinnon kakaroiltaan :D
Suosittelen miettimään suhdettasi materiaan, kun pillastut noihin hupsuksi siitä miten materiaan ympärilläsi suhtaudutaan.
|