Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kiertäjäkalvosinoireyhtymä

Lähettäjä: Mitä 
Päivämäärä:   27.2.25 15:08:11

Oletko saanut saikkua?
Kauanko kesti että oli edes siedettävässä kunnossa?
Saitko kortisonipiikin?

Re: Kiertäjäkalvosinoireyhtymä

Lähettäjä: Jou 
Päivämäärä:   27.2.25 15:15:54

Muutaman päivän. Ei kortisonia, joku tulehduskipulääke

Lähettäjä: HK 
Päivämäärä:   27.2.25 15:19:40

Piikkiä tassuun ja jumppaa. Joka syksy sen joutuu piikittämään kerran, sitten pysyy hyvänä. Jumpat teen kiltisti. Toki jänne on vaurioitunut, se on kuvattu ja todettu.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   27.2.25 15:20:17

Jumppaa jumppaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.2.25 15:20:43

Leikkauksen jälkeen oli vasta ok.

Päivämäärä:   27.2.25 15:21:05

Ja kuminauhajumppaa sit kipulääkekuurin jälkeen. Nyt on pysynyt hyvänä kun käyn salilla ja vesijumpassa

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   27.2.25 15:21:23

Ei saikkua, ei kortisonia, joku tulehduskipulääke. En ole päässyt vaivasta kokonaan eroon. Vaivaa aina, kun joudun töissä olkapäätä ärsyttämään. Yritän välttää näitä hommia, mutta aina ei mahdollista.

Päivämäärä:   27.2.25 15:50:27

Kuinka kipeä vaiva on ollut, mietin että voisikohan tänä olla jotain muuta sitten...
Maanantaina piikki enkä tällä hetkellä voi edes kuvitella että menisin maanantaina takaisin töihin vaikka toimistohommia onkin eli koko päivä tietsikan näpyttelyä ( pöydällä 2 näppäimistöä ja 3 näyttöä)
+ Varaston siivoamista ja siihen kuuluu melko painavienkin laatikoiden kantamista / siirtämistä paikasta toiseen.

Tällä hetkellä pelkkä autolla ajaminen ärsyttää niin että kipeytyy/ pahenee entisestään.

Päivämäärä:   27.2.25 15:58:14

Ei mulla noin kipeä ollut. Vain kättä nostaessa tuntui

Lähettäjä: % 
Päivämäärä:   27.2.25 16:05:59

Mulla on leikattu molemmat puolet. Jos on ahtaumaa ei auta oikein muu kuin leikkaus. Kortisonilla helpottaa hetkeksi, tulehduskipulääkkeet omalla kohdallani ihan yhtä tyhjän kanssa.
Kortisonipiikin jälkeen voi olla pari päivää tosi huonona, riippuu paljon pistäjästä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.2.25 16:39:19

Kohta vuoden on oireillut, alkuun paristi kortisonia ja pitkä tulehduskipulääkekuuri. Olin pari kk sairauslomalla + kesäloma siihen päälle. Töissä vaihto raskaista fyysisistä hommista kevyempiin niin on pystynyt olemaan töissä mutta ei nämä (jep, molemmat olkapäät) kunnossa ole. Päivisin näitä osaa varoa mutta yöt on pyllystä. Hiljalleen paranevat mutta todella hitaasti.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   27.2.25 17:43:51

Mulle lääkäri sanoi, että vähintään kaksi vuotta menee parantuessa. Kaks vuotta siinä menikin. Eikä tuo entisellään ole edelleenkään, mutta kivuton tällä hetkellä.

Lähettäjä: Zen 
Päivämäärä:   27.2.25 18:36:33

Suosittelen käymään kiropraktikolla. Ongelmaan liittyy usein se että lapa ei toimi oikein. Nuo oireet toki voi tulla äkillisestä traumasta, mutta monella ongelmia voi olla niskassa, rintarangassa ja/tai lavassa. Kiertäjäkalvosinongelma kertoo siis väärästä rasituksesta kyseiselle alueella, eli ongelma jossain muualla.

Päivämäärä:   27.2.25 19:13:14

Zen, kiitti vinkistä. Kiropraktikosta vois olla enemmän hyötyä kuin fyssarista.

Lähettäjä: Xyz 
Päivämäärä:   27.2.25 20:07:56

Lapaa jumppaamalla sain kuntoon. Juuri kuten Zen yllä totesi, niin mulla lapa ei toiminut ollenkaan eikä "käskytys" mennyt sinne perille. Alkuun särkylääkettä, muuten muutama fyssarikäynti ja n. 4 kk jumppaohjeiden noudattamista riitti, että sain kivuttomaksi.

Lähettäjä: :-: 
Päivämäärä:   27.2.25 20:46:39

liikunta, eli kuntosali auttaa parhaiden itsellä.

Mulla jo tilanne että kaikki kokeiltu, rappeumaperästä jotain koska ei traumaa ei kannata leikata.

Kipulääkitys, kuntosali, kortosonipiikit tarvittaessa ja kuormituksen poisto eli ammatin vaihto. Näin jälkikäteen viisasteltuna, koska toi säännöllinen kuntosali ollut kaikken tehokkain, se ois pitänyt aloittaa jo ensi oireista. Olen ollut myös sairaslomalla, mutta en ole siinä mielelläni.

Sinänsä olen ihan siedettävässä tilanteessa nyt, mutta ei tuo ikinä parane. Toivon, että ammatinvaihdon myötä pääsisin kipulääkkettömään tilanteeseen.

Tässä tutkimus leikkauksista, jota tosin ei ollut julkaistu kun nämä mun hoitolinjaukset kokoneiden lääkärien perusteella tehtiin:

https://tinyurl.com/s6tb7a37

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.