Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lankuttaessa kipeytyy polvet

Lähettäjä: Kunto+ 
Päivämäärä:   27.2.25 13:00:43

Miksihän lankuttaessa mulla kipeytyy ensimmäisenä polvet? Tämä on ollut niin kauan kuin tahdon muistaa. Ei ole ollut muuten mitään polviongelmia (paitsi joskus juossut lenkkejä liikaa liian nopealla aikataululla).
Yliliikkuvuutta nivelissä on noin muuten lievästi. Olen siitä syystä koittanut pitää jalkoja hieman eri asennoissa, mutta kaikissa pitää lopettaa polvikivun vuoksi.

Re: Lankuttaessa kipeytyy polvet

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.2.25 13:08:33

Teen nyt ainakin jotain järkevämpää ja nousujohteisempaa liikettä, kuin lankkua.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   27.2.25 13:11:25

Tee lankkuja polvillaan. Modifioi liikkeitä kehosi mukaan, ei kannata hajottaa itseään terveyttä hakiessa.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   27.2.25 13:11:51

No, ethän yliojenna polvia? Pidä polvet koukistettuna tai vaikka ihan maassa (ja tarvittaessa haasta keskivartaloa nostamalla yksi tukipiste ilmaan tms.).

Lähettäjä: Sara 
Päivämäärä:   27.2.25 13:13:26

Ihan sama, ja monissa muissakin asennoissa... Jos vaikka kylkinojassa tekee lantionnostoja tms, niin väistämättä alkaa sattua niin polviin kuin lonkkaluihin, joten varsinaisten lihasten treenailu jää kyllä auttamatta kesken. Mullakin yliliikkuvuutta, mutta olisi kiva tietää mistä johtuu

Lähettäjä: Sara 
Päivämäärä:   27.2.25 13:14:20

Okei tajusin ehkä aloittajan ongelman vähän väärin, ei mitään sittenkään :D

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   27.2.25 13:15:22

Voi myös auttaa jos tietoisesti kiertää polvia vähän ulospäin. Ei väkisin, mutta niin etteivät romahda sisään.

Päivämäärä:   27.2.25 14:12:11

Eli voiko jotain olla kierukoissa?

LähettäjäP

Päivämäärä27.2.25 13:11:51

No, ethän yliojenna polvia? Pidä polvet koukistettuna tai vaikka ihan maassa (ja tarvittaessa haasta keskivartaloa nostamalla yksi tukipiste ilmaan tms.).

Olen yrittänyt tähän keskittyä, mutta en ole varma yliojennanko kuitenkin. Pitää pyytää jotakuta varmaan katsomaan..

Päivämäärä:   27.2.25 14:13:01

Kiva sulle!

Lähettäjä-

Päivämäärä27.2.25 13:08:33

Teen nyt ainakin jotain järkevämpää ja nousujohteisempaa liikettä, kuin lankkua.

Päivämäärä:   27.2.25 14:15:04

Joo näin olen tehnytkin, mutta mietityttää silti enteileekö tuo lankussa alkava polvikipu jotain. Tunne on kuin polvi "roikkuisi irti"

Lähettäjä---

Päivämäärä27.2.25 13:11:25

Tee lankkuja polvillaan. Modifioi liikkeitä kehosi mukaan, ei kannata hajottaa itseään terveyttä hakiessa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.