Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oikeasti keltainen kalustemaali

Lähettäjä: epätoivoinen 
Päivämäärä:   27.2.25 09:02:42

Mistä ihmeestä löytyy kirkkaan keltaista tai oranssia maalia? Selattu Tikkurila, Teknos, Värisilmä jne mitä nyt googlella tulee vastaan. Kaikissa värikartoissa epämääräisiä haaleita ja vaisuja sävyjä.

Etsinnässä olisi ihan oikeasti aidosti keltainen ja oranssi maali. Siis keltainen niinkuin voikukka tai rentukka, ja oranssi niinkuin appelsiini. Sisämaali tai kalustemaali, mitä näitä nyt on millä puisia kalusteita voi maalata. Kai joissain kaupoissa voi itsekin värikoodin mukaisesti sekoittaa mutta vähän oudoksuttaa ettei ole valmiina kirkkaita sävyjä.

Epämääräisiä harmaita ja beigejä on kymmenittäin, jotain maantieruskeaa ja vanhaa kalsaria samoin. Mutta annas olla kun yrität etsiä oikeasti kirkasta, vahvaa sävyä niin eipä meinaa löytyä. Kai maailmassa on muitakin värikkäitä sisustajia kuin minä?

Re: Oikeasti keltainen kalustemaali

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   27.2.25 09:08:45

Sakret, Modena...? Tai anna koodi itse niin sekoittavat. Niitä saattaa saada jopa yrityksiltä, jos haluaa tehdä jotain juuri heidän tuotteensa väristä.

Lähettäjä: Jill 
Päivämäärä:   27.2.25 09:11:26

Menet johonkin rusaasti maaleja myyvään liikkeeseen ja kysyt sieltä. Ihan takuulla onnistuu sekoittaa myös oikean sävyiset. Minä kaipaisin värejä myös vaatteisiin, viikonloppuna menin H&Mn läpi ja voi taivas miten pliisu värimaailma oli naisten vaatteissa.

Päivämäärä:   27.2.25 09:14:00

Sakret ja Modena ovatkin minulle vieraampia firmoja. Täytyy varmaan tosiaan varautua tuohon että pyytää teettämään koodin mukaan.

Päivämäärä:   27.2.25 09:15:57

Jill: tuo on kyllä totta myös. Luulisi että kylmässä ja harmaassa Suomessa kaipaisi nimenomaan lämpimiä ja piristäviä värejä. Ainakin itsellä iso tarve tällä hetkellä näihin.

Lähettäjä: nekku 
Päivämäärä:   27.2.25 09:28:46

Tikkurilan symphony-järjestelmästä löytyy kyllä sävyjä vaikka kuinka https://tikkurila.fi/pro/varikartta/symphony-varijarjestelma?page=1. Siihen tunne väri -mallistoon valitaan vaan tällä hetkellä trendikkäitä ja "helppoja" sävyjä, mutta niiden lisäksi löytyy kyllä kaikkea muutakin. Tuosta Symphonystä löytyy myös yleensä rautakaupasta värimallit jostain tiskin alta, jos niitä osaa kysyä.

Ja jos ei sieltäkään löydy, niin ota mukaan rautakauppaan joku esine, joka on haluamasi värinen, niin tekevät siellä sinulle juuri sen värisen maalin.

Lisäksi ainakin sellaista puhtaan keltaista kalustemaalia löytyy valmiinakin pikkupurkeissa rautakaupoista.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   27.2.25 10:14:33

Ral-värikartta käteen niin alkaa löytyä, samoin ihan symhony-kartastakin löytyy myös kirkkaita sävyjä

Päivämäärä:   27.2.25 10:18:58

Nekku: oho, siis ne kaikki ei olleetkaan esillä niissä värikartoissa! Kyllähän tuolla on esim M300 mikä olisi jo suht lähellä etsimääni.

Lähettäjä: Däa 
Päivämäärä:   27.2.25 10:36:48

Frenchic maalit! Aivan ihania sävyjä heillä. Suosittelen myös siksi, että on erittäin miellyttävää maalia maalata ja lopputulos kestävä. Ei tarvitse pohjamaalia tai lakkaa ollakseen kestävä. Telalla maalatessa jäljestä tulee kuin ruiskumaalattua.

Lähettäjä: Se Hep 
Päivämäärä:   27.2.25 10:50:32

Minä olen yleensä mennyt vain K-Rautaan ja siellä saa valita värin ja sekoittavat sopivan. Myönnettäköön, etten juuri keltaista ole kaivannut. :D

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.2.25 10:50:37

Helmi 30 valmiiksi sävytetty keltainen on tosi keltainen

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   27.2.25 11:24:06

Jos ei mikään valmisväri tunnu sopivalta, niin Puuilosta myydään Mixol sävytyspastoja. Niillä viimeistään saat juuri sellaisen värin kuin haluat. Mutta kannattaa se Tikkurilan Symphony-mallisto katsoa ensin. Rautakaupoissa on väriviuhkat nähtävillä, kun pyytää tiskiltä.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   27.2.25 11:31:13

Ral värejä minäkin olin tulossa suosittelemaan.

Päivämäärä:   27.2.25 11:37:14

No enhän mä tätä RAL juttuakaan tiennyt. Toi Frenchic on myös mielenkiintoinen, näyttää olevan kivoja vihreän sävyjä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.