Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Haluan kirjoittaa, mitä tarvitsen?

Lähettäjä: Unelma 
Päivämäärä:   27.2.25 07:48:12

Olen kiinnostunut kirjoittamisesta, ja haluan sitä varten läppärin. En tajua niistä mitään. Ilmeisesti myös siihen jonkin kirjoitusohjelman?mistä niitä saa ja minkälainen kone olisi hyvä?

Re: Haluan kirjoittaa, mitä tarvitsen?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.2.25 07:50:12

Pelkkään kirjoittamiseen käy ihan mikä hyvänsä läppäri, ota halvin mikä kaupasta löytyy.

Lähettäjätassu 
Päivämäärä:   27.2.25 09:01:35

Mikä tahansa kone kelpaa, tai vaikka tabletti irtonäppiksellä, kunhan kirjoitustuntuma on sellainen että itse tykkäät. Mä en esim. meinaa saada kirjoitettua edes sähköpostia miehen koneella, kun en tykkää sen näppiksestä. :D Ohjelmaksi käy ihan mikä tahansa tekstinkäsittelyohjelma, itse olen tottunut käyttämään Wordia mutta esim. Google Docs(?) on ihan yhtä hyvä eikä sitä edes tarvitse ladata koneelle.

Suosittelen myös joko hankkimaan muistikirjan tai pitämään puhelimessa jotain muistiota, johon saa nopeasti ideanpoikaset ylös. Vaikka kuinka muuta kuvittelisi, se hyväkin idea ehtii haihtua mielestä ennen kuin pääsee kotiin asti...

Lähettäjä: toimittelija 
Päivämäärä:   27.2.25 09:06:54

Kirjoitukseen käy ihan mikä tahansa läppäri, suorituskyky riittää ikivanhoissakin. Tärkeämpää on että pääset liikkeessä kokeilemaan näppäimistöä, että se on varmasti mieluinen. Pidempään kirjoittaminen liian pienellä tai muuten ikävän tuntuisella näppiksellä harmittaa.

Lähettäjä: Unelma 
Päivämäärä:   27.2.25 10:03:43

Kiitti! Mites nää kirjoitusohjelmat saan koneelle?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.2.25 10:06:31

Et tarvitse niitä koneelle, Google Docs toimii netissä.

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   27.2.25 10:11:58

Muista tallentaa, mieluummin itsellesikin eikä vaan pilveen kuukkelin kautta.

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   27.2.25 10:22:06

Open Office kannattaa ladata. Samanlainen kuin Word, mutta ilmainen. Googleta ja seuraa lataussivun ohjeita.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.