Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kolmanneksella työttömistä ei hakuvelvoitetta

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   26.2.25 22:24:38

Mikä järki tässä on? Eiväthän nuo kuulu työttömiin.

"Jopa kolmannes työttömistä työnhakijoista on työnhakuvelvoitteen ulkopuolella. Asiantuntija ehdottaa toimenpiteitä työllistymismahdollisuuksien parantamiseksi.

– Ketään ei asia tunnu kiinnostavan, että Suomessa on näin paljon tosiasiallisesti työkyvyttömiä henkilöitä, toteaa työelämäprofessori, THL:n johtava tutkija Minna Kivipelto MTV Uutisille."

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/joka

Re: Kolmanneksella työttömistä ei hakuvelvoitetta

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.2.25 22:31:20

Esimerkiksi päihdesairaat ovat työttömiä vailla hakuvelvoitetta. Hankala hakea töitä jos ei jaksa edes pestä alusvaatteita. Mutta ei he eläkkeellekään pääse. Siispä työttömiä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.2.25 22:40:38

Muutkin kun päihdesairaat on näitä. Siis sairaita muuten, vaikka syöpäsairaat pidetään työttöminä, ennen kun ne on ihan petipotilaita, muuten ovat ns. työkykyisiä. Sama vaikka selkäongelmaisille, vaikka välilevynpullistuma, itse olin melkein sänkypotilas monta kk. mutta olin silti kelan mielestä työkykyinen.

Kela ei myönnä sitä kuntoutusrahaa, ja jostain pitää rahaa saada, joten ovat työkkärin kirjoilla. Ihan perussettiä nykyään.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.2.25 22:49:09

Lääkäri määrää sairauslomaa ja Kela ei hyväksy sitä. Saurauslomapäivät ovat tulleet täyteen mutta kuntoutustukea ei myönnetä. Eläkkeelle ei päästetä vaikka ihminen on työkyvytön. Pakkohan joku toimeentulo oltava näillekin. Kelan lääkäri vaan toteaa näkemättä henkilön työkykyiseksi.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.2.25 00:15:37

Kuten yllä. Tooooodella paljon on näitä "työttömiä" ja osatyökykyisiä (oikeasti ei-kykyisiä) joita ei vaan muualle oteta, ni he on työttömiä. Ja kuka työnantaja ottaisi töihin vaikka pahasti päihdeongelmaisen? Tai kun tulee keppien kanssa haastatteluun, että kyllä mä voin tehdä mitä vaan. Ne on siellä harmaalla alueella, eli työttömiä, koska ei myönnetä, ettei he ole työkykyisiä.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   27.2.25 01:41:14

Eläke on niin lopullinen ratkaisu että on ihan hyvä ettei sitä käytetä helposti. Päihdesauraudestakin voi päästä kuiville ja takas arkeen. Määräaikaiseenkin sairauseläkeputkeen päässeellä on sitten aina ainoa huoli miyen saa siihen jatkoa, ei se miten kuntoutuisi työkykyiseksi

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   27.2.25 02:42:52

Lomautetulla ei ole velvoitetta.
Tietenkin, jos lomautus on pidempi, niin on.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.2.25 04:48:40

Mä olin hetken oltuani kaksi vuotta ns kuntoutustuella, piti ilmottautua sitten työkkäriin odotellessani lopullista eläkepäätöstä, joka tulikin sitten parin kuukauden sisällä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.