Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Re: Plantaarifaskiitti, kenkien tärkein ominaisuus

Lähettäjä: Muta 
Päivämäärä:   19.1.25 00:13:49

Jännästi kaksi plantaarikeskustelua samaan aikaan, mutta kommentoitakoon tähänkin. Minulla oli Kybunit muutaman vuoden, ei vaikutusta plantaariin.

Olen ymmärtänyt, että sisäkaaren ja kantakupin tuki ovat tärkeitä ominaisuuksia plantaaria ajatellen, mutta sitten taas jotkut kokevat paljasjalkakengät parhaiksi. Ehkä oikeaa vastausta ei ole. Minusta tuntuu, että paljasjalkakenkien käyttö olis osasyy vaivan alkamiselle.

Tällä hetkellä käytän Sauconnyn lenkkareita. Suosittelen käymään jossain kenkäliikkeessä, jossa on sellainen kone, jolla mitataan jalka ja katsotaan askel ja kone sitten suosittelee sopivia kenkiä. Meillä päin tällainen esim. XXL-liikkeessä. Minun on aina ollut tosi vaikea löytää sopivia kenkiä ja kaikki kengät tuppaavat hiertämään aikansa ensin (Compeedit ovat liiankin tuttuja), mutta tuo masiina ehdotti muutamai eri merkkejä ja malleja ja kokeilin muistaakseni kolmea eri kenkää ja ne kaikki tuntuivat heti hyviltä jalassa. Voin suositella.

Tosin, plantaari vaivaa edelleen, että siihen ei minulla ole mikään kenkä 7 vuoden aikana auttanut.

Re: Plantaarifaskiitti, kenkien tärkein ominaisuus

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   19.1.25 00:14:09

Minulla paras apu olivat Jalaksen kovat ja melko painavat turvakengät, eivät olleet edes kamalan kalliit, alle 100 euroa. Sellaiset nilkkapituiset, ei nauhoja. Korkoa noissa ei ole juurikaan, mutta pohja on aika jäykkä. Pinta vaikuttaa nahalta, mutta en ole varma.

Yöksi sidoin jalkaterät 90 asteen kulmaan hevosen pintelillä. Muutamassa kuukaudessa vaiva meni ohi. Se palasi vielä takaisin pariin otteeseen, mutta noilla kengillä ja sitomisella meni taas ohi ja on pysynyt poissa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.