Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kuinka iso maha on

Lähettäjä: normaali? 
Päivämäärä:   26.12.24 18:05:40

Olen normaalipainoinen täti. Pömppömaha minulla on ollut aina, vähän alipainoisenakin. Ryhti on ehkä vähän S-kirjaimen mallinen. Ylimääräinen on aina keräytynyt persuksiin.

Nyt mietityttää, että kun ei kuitenkaan ole varsinaisesti läskikertymiä, mahani on kohtuuttoman iso. Istuessa se on kuin tykinkuula.

Juuri luin, että joltakulta poistettiin vatsasta oireeton monen kilon kasvain. Mistä tietää, jos on tällainen? Verikokeissa on ollut kaliumin puutetta, joka voisi viitata kasvaimeen. Vai voiko maksa olla poksahtanut jättimäiseksi?

Re: Kuinka iso maha on

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   26.12.24 18:07:50

Ikä, onko synnytyksiä / raskauksia, vatsan alueen leikkauksia, paino noussut, gynellä käyty milloin viimeksi, ruuansulatusvaivoja? Vastaa näihin nyt ensin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.12.24 18:09:23

Paljonko vyötärönympärys on? Ja onko se pehmeää läskiä vai turvotusta? Itsellä vy 90 cm normaalipainossa. Ei sitä kukaan ole ihmetellyt. Insuliiniresistenssi on.

Lähettäjä: Vihermaha 
Päivämäärä:   26.12.24 18:17:14

Hyttysellä on pieni ja sinivalaalla iso.

Päivämäärä:   26.12.24 18:35:54

Aikuisilla katsotaan, että jos vyötärönympärys on naisilla pituudesta riippumatta yli 90cm ja miehillä yli 100cm, niin on merkittävä vyötärölihavuus. Sen alle on sitten periaatteessa normaali.

Lähettäjä: Muhvi 
Päivämäärä:   26.12.24 18:43:47

Ihanteellinen vyötärömitta on naisilla alle 80 cm, vyötärölihavuudeksi lasketaan 88 cm ja enemmän. Nämä siis virallisia lääketieteellisiä suosituksia.

Onko vyötärösi tuollainen myös aamuisin ennen kuin syöt mitään? Onko maha pehmeä (rasvaa) vai kova ja pinkeä? Monilla tietyt ruoat turvottavat hetkessä mahan aivan pinkeäksi. Oletko ollut raskaana, onko vatsalihasten erkaumaa?

Mittaa vyötärönympärys aamulla vessassa käytyäsi ja jos se on enemmän kuin suositusmitat, kannattaa laihduttaa.

Lähettäjä: ap 
Päivämäärä:   26.12.24 20:27:52

Ikä 58 v., 3 parikymppistä lasta, synnytystapoina sekä alatie että sektio, muuten ei vatsaleikkauksia. Mitat 173/72. Gynellä käyty joskus yli 10 v. sitten. Ei ruoansulatusvaivoja eikä vatsakipuja. Vyötärönmitta noin 80 cm. Rasvaa varmaan jonkin verran, mutta esim. kylkiluut tuntuvat hyvin. Maha ei ole treenattu, muttei erityisen pehmeäkään. Pömpöttää vain.

Lähettäjä: Sinikka 
Päivämäärä:   26.12.24 20:57:32

Itse olen saman pituinen mutta 63kg ja ylimääräistä rasvaa on edelleen mahassa. Eli sanoisin kyllä että laihtumalla lähtee. Riippuu toki paljon vartalon mallista, mutta kyllä itsellänikin kylkiluut ja lonkkaluut tuntuu ja törröttää, silti vatsassa useampi kilo läskiä. Huono ryhti vaikuttaa paljon myös. Pilates voisi auttaa, suosittelen!

Päivämäärä:   26.12.24 21:00:00

Tarkastelepa sitä ryhtiä vähän, kuulostaa että lantiosi kaatuu ehkä eteen. Voi olla aika iso vaikutus jo sillä jos opettelet olemaan suorassa.

Päivämäärä:   26.12.24 21:59:46

Kävisin gynellä kyllä jos kerta 10 vuotta edellisestä.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   27.12.24 01:28:38

Onko muita oireita? Cushing?

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   27.12.24 03:35:10

Jos seisten näkee omat varpaat niin maha ei ole liian iso.

Päivämäärä:   27.12.24 05:44:19

En mahan takia sano mutta käy nyt ihmeessä gynellä!

Lähettäjä: ap 
Päivämäärä:   27.12.24 10:41:35

Mihin tässä gyneä tarvitaan toteamaan, että v*ttu on, tosin käyttämättömänä vähän homeinen.

Varpaatkin näkyvät. Jotenkin tuo maha häiritsee enemmän istuessa. Onneksi on talvi ja väljät, paksut vaatteet.

Päivämäärä:   27.12.24 10:46:56

Lähinnä siksi se gyne ettei siellä ole mitään kasvainta.

Lähettäjä: öh 
Päivämäärä:   27.12.24 11:09:36

"Lähettäjä: ap
Päivämäärä: 27.12.24 10:41:35

Mihin tässä gyneä tarvitaan toteamaan, että v*ttu on, tosin käyttämättömänä vähän homeinen.

Varpaatkin näkyvät. Jotenkin tuo maha häiritsee enemmän istuessa. Onneksi on talvi ja väljät, paksut vaatteet."

:D,naistentautien erikoislääkäri aka. v**un toteaja:)

Sairaudet kannattaa sulkea pois, myös ruokavaliosta aiheutuvat.

Kyllä kai se näin keski-iässä tahtoo itsekullakin turvottaa. Hiilihapolliset juomat, helle, stressi, istuminen, kiire, liikkumattomuus, jännitys, liian vähäinen uni ja epäsäännöllinen syöminen itsellä syinä. Ja tuota istumista ja liian vähäistä unta sekä napostellen syömistä tulee valitettavasti näin ruuhkavuosina ihan liikaa. Nyt on litteä maha kuin parikymppisenä, kun olen joulun vain syönyt, maannut ja ulkoillut. Varsinkin kunnon yöuni on ainakin minulla se, joka enää laskee pötsiä...Muistan kun kesällä vaatekaupan pukukopissa katsoin sivuprofiilia ja olin kuin viimeisilläni raskaana (oikeasti!).

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   27.12.24 12:48:33

Mulla on kunnon pömppö ja painoindeksi 21, joten onhan se hassua kun sanotaan että laihduttamalla lähtee :)

Laktoosi-intoleranssi, keliakia, ilmaa kerryttävä vatsa, vatsalihasten erkauma, huono ryhti ja hieman kiertynyt lantio, onhan tässä syitä miksi pömpöttää. Gynellä rampattu muista syistä viime vuosina enemmän kuin riittävästi eikä mitään ole huomautettu. Aina kirjattu että myötäävä vatsa, ei askitesta.

Päivämäärä:   27.12.24 14:06:30

Näkemättä Kuulostaa siltä, että tarvitsisit vain lihastreeniä niin tulee keskivartaloon tukea ja selkäkin suoristuu

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.