Lähettäjä: .
Päivämäärä: 21.12.24 13:08:29
Aloittaja täällä. Suuret kiitokset vinkeistä! Vaikka kaikki eivät minulle osuneet kohdallaan niin ehkä joku muu löytää mieluista luettavaa tai kuunneltavaa. :)
Suurkiitokset Myrskyluodon Maija-vinkistä, tämä on jäänyt kokonaan lukematta!
Karhunainen ja Peurankuu pitää hakea kirjastosta mahdollisimman pian. :)
Metsän kansa, Ikimetsien sydänmailla on tullut pari kertaa aloitettua ääni- ja ihan fyysisenä kirjana, mutta en löydä mitään mielenkiintoa kirjaa kohtaan. Siksi kyselin nimenomaan naisperspektiiviä, tai ehkä enemmän jonkinlainen herkkyys ja maailman ymmärrys on se mitä usein miesten kirjoittamista kirjoita on puuttunut. Näkökulma on jotenkin niin erilainen, mieskirjailijat usein sivuuttavat aivan valtavia elämän osa-alueita kokonaan, kuten tunteet, pienet arjen ilot ja sen mikä arjesta ja elämästä tekee elämisen arvoista. Ehkä niitä pidetään jotenkin ei-miehisenä teemoina edelleen. Saa toki vinkata mieskirjailijoidenkin teoksia jotka eivät ole vain sitä öyhötystä! :)
Robinson Crusoen olen pari kertaa joskus lukenutkin, on ihan yllättävän hyvä kirja, vaikkakin aika vanhanaikainen ja sinänsä nykyään rasistinen, mutta se on ajan kuva.
Suomaa oli todella pitkäveteinen, synkkä, masentava, ikävä ja ennalta-arvattava, siksi en noita uudempia superhypetettyjä kirjoja yleensä lue kun ne ovat suurelle yleisölle olleet helppolukuista tekstiä, niin ei ne ihan ole minun mieleeni. Luen mieluusti kevyet hömpät ihan erikseen enkä naamioituna muuksi. Oli kirjassa hyvääkin, mutta ei mitään mullistavaa tai edes mieleenpainuvaa.
Kiitos paljon! Sain monta lupaavaa kirjaa lukulistalle! <3
|