Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Yksintarhaus ravipuolella?

Lähettäjä: Pierun törähdys 
Päivämäärä:   30.11.24 14:25:08

Onko ravipuolella hevosten yksintarhaus tavallisempaa? Tosi paljon olen nähnyt sellaisia ratkaisuja, joissa on katos tai siirtotalli ja tarhassa yksi hevonen. Näin on myös niillä muutamalla tutulla, joita mulla ravipuolella on. Mutta oonko vain sattunut näkemään näitä enemmän vai onko oikeasti tavallisempi systeemi?

Re: Yksintarhaus ravipuolella?

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   30.11.24 14:29:45

Kyllä se ainakin treenareilla on tavallista, koska hevoset vieraita ja vaihtuvuus suurta. Ei asiakkaiden kalliita kilpahevosia hevosia voi tuosta vaan heittää samaan tarhaan toisten kanssa. Eihän kovin monella suurella ratsutallillakaan tarhata kuin yksinään postimerkeissä...

Lähettäjä~*~ 
Päivämäärä:   30.11.24 14:33:18

Sekä että, mutta toki ammattilvalmentajilla tarhaavat usein yksin juuri yllä kerrotuista syistä. Jos löytyy sopiva pidempiaikainen tarhakaveri, toki on hevosia jotka tarhaavat myös kaverin kanssa. Orit - joita on kuitenkin suhteessa ravipuolella paljon enemmän, tarhaavat aikalailla poikkeuksetta yksin. Toki yksi maan aikoinaan arvokkaimmista tarhasi usein orivarsan kanssa, eikä vakuutuksesta ollut tietoakaan ;)

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   30.11.24 14:44:33

Meillä tarhaavat laumassa, mutta ovatkin omia joten hyvin voi katsella mitkä sopisi keskenään yhteen.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   30.11.24 17:21:10

Ravipuolella paljon oriita- ne tarhaavat yleensä yksin.

Lähettäjä: dde 
Päivämäärä:   30.11.24 17:55:06

Hevoset tarhataan siten miten niille on parasta. Moni hevonen ei siedä tarhakavereita vaikka tilaa olisi, joten niitä on tarhattava yksin, vaikka tallilla olisikin hevosia, joita voi tarhata muiden kanssa.

Meillä oli joskus 3 hevosta, joista kaksi ei sietänyt ketään omassa tarhassaan. Kolmas oli vasta nuori, joka kaipasi leikkikaveria, niin sille otetiin sitten seuraksi naapuritallin vuotias. Se siis muutti meille, jotta pystyi tarhata minun kaksivuotiaani kanssa. Ne temmelsivät aika paljonkin keskenään. Meillä pitkät tarhat joissa on tilaa juosta eikä leveydeltäkään ahtaita ole.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.