Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  misantropia

Lähettäjä: Antiihminen 
Päivämäärä:   30.11.24 14:18:03

mïtä ajattelet jos joku sanoo olevansa misantropi? oletko edes tavannut ketään joka myöntäisi? mitä ajattelisit ihmisestä joka sanoisi noin? oletko itse?

Re: misantropia

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   30.11.24 14:22:36

Misantrooppi on hlö, jota vaivaa misantropia.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   30.11.24 14:22:59

Yksi kaveripiiristä on sanonut usein olevansa ihmisvihaaja. Kuitenkin oli häissämme bestman, hänellä on ystäviä ja lapsia ja naisystävä. Käyttää siis sanaa selvästi liian rajusti. Ehkä tarkoittaa, että on vain lyhyt pinna sellaisille, jotka ovat hänestä typeriä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.11.24 14:27:43

Ajattelisin että kyseessä on vähän edgy ihminen jolla on ongelmia sosiaalisen kanssakäymisen kanssa ja joka ei ole päässyt näkemään ettei ihmiset vastaa hänen päässään olevaa karikatyyriä. Ajattelisin että kyseessä on sellainen ihminen kuin olin nuorempana. Ehdottaisin että hän lukee muutakin kuin Nietzscheä välillä.

Lähettäjä: Sfinx 
Päivämäärä:   30.11.24 15:02:46

Misantrooppi täällä, hei!
En vihaa yksittäisiä ihmisiä, kaikkia ainakaan, mutta ihmisiä joukkona ja rotuna.
Ihmiset on tuoneet muassaan vain tuhoa ja kärsimystä, tyhmimmät on nostettu johtoon. Luullaan olevamme niin älykkäitä, mutta se on oikeasti pelkkää ahneutta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.11.24 16:10:54

Näillähän tuohon liittyy yleensä sellainen yli-ihmiskuvitelma heistä itsestään. Eli muut ovat heille arvotonta saastaa, he itse jotain enemmän ja he katsovat olevansa oikeutettuja päättämään näiden arvottomina pitämiensä muiden tuhoamisesta. Esimerkiksi kouluampujilla on ollut tällaista ajattelua.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.