Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten nuoret naiset ajattelemaan rahojaan

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   29.11.24 07:11:48

Miten estää nuoria naisia menemästä erilaisiin huijauksiin mitä miehet heille esittää ja saa tekemään? Esim. ehdotetaan että nainen maksaa miehen auton lyhennykset tai talolainaa.

Miten nämä nuoret naiset saadaan ymmärtämään, että he ei siitä millään tapaa hyödy? Asia nousi mieleen kun katson juuri Yle Areenasta Jimi-nimistä (?) sarjaa, jossa nuorehkoja naisia on huijattu maksamaan kaiken maailman isojakin summia miehelle, jota eivät edes tunne. "Meidän talosta" jne.

Miksi heille ei ole missään vaihessa tullut sitä ajatusta päähän, että hetkinen, eihän se talo nyt ole minun taloni lainkaan (onkohan edes miehen muualla kuin unessa)? Kyllä minuakin on koittanut narsisti saada maksamaan vaikka mikä, mutta järki on sanonut siinä vaiheessa, että nope. Miten joiltakin puuttuu tämä terveen itsekkyyden palikka päästä?

Re: Miten nuoret naiset ajattelemaan rahojaan

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   29.11.24 07:14:26

Esimerkiksi tämän narsisti meinasi, että minun pitäisi ostaa hänen talostaan puolet, jotta HÄN voi jäädä asumaan siihen, kun puolisonsa oli lähdössä. Miten hän tosissaan ajatteli, että minä kuvittelen hyötyväni siitä mitenkään? Toinen vaihtoehto olisi kuulemma ollut ostaa häneltä maata, jossa ei ollut rakennusoikeutta. Olin silloin hyvin nuori mutta en kuitenkaan niin tyhmä, etten tajunnut ettei näissä kummassakaan vaihtoehdossa ole minkäänlaista järkeä?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.11.24 07:45:42

Niin ja näissäkin on kuitenkin sentään kysymys todistetusti olemassa olevista ihmisistä, joiden kanssa voi keskustella ja viettää aikaa. Mutta miten saisi ihmiset ajattelemaan ettei kannata lähettää rahojaan toiselle puolelle maailmaa jollekin joka on pelkkä nimi ja muutama netistä varastettu kuva ja osaa hieman lirkutella ja mairitella messengerillä tai vastaavalla? Siinähän on vielä vähemmän järkeä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.11.24 09:06:41

Minulle ainakin ihan kotona lapsesta saakka opetettiin pitämään huolta omaisuudesta ja olemaan jollain lailla itsenäinen.
Opetettiin laman jälkeen että mihinkään takauksiin ei lähdetä mukaan, tai ainakin pitää ajatella se hävittynä rahana.
Olen avioliitossa ollut se joka hoiti raha-asiat ja oli selvillä kokoajan lainan maksusta jne
Itsekin ihmettelen useampaa kaveria jotka eivät tiedä yhtään kun mies hoitaa kaiken ja onhan niitä ylläreitä tullut, lainaa ei ole lyhennetty onkin allekirjoitettua vakuuksia miehen firmalle jne ja niitä sitten maksellaan.

itse pystyin melko hyvin jatkamaan elämää eron jälkeen ja ostamaan oman kivan kodin.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   29.11.24 09:18:45

"Miten joiltakin puuttuu tämä terveen itsekkyyden palikka päästä?"

Ja kas näin syyllistämme kätevästi rikoksen uhria tapahtuneesta.

Lähettäjä: Lii 
Päivämäärä:   29.11.24 09:26:22

"Miten joiltakin puuttuu tämä terveen itsekkyyden palikka päästä?"

Ne on nuoria ja tietämättömiä vielä. Ei niillä ole viiskymppisen elämänkokemusta ja järkeä vielä.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   29.11.24 09:27:46

Nämä on hankalia juttuja, koska näissä keskusteluissa täälläkin tulee aina ämmät rääpimään siivellä elämisestä, siitä että yksinkin pitäisi vuokra maksaa, itse eivät ainakaan voisi elää siivellä ja siksi maksavat miehelle vuokraa ym. älytöntä.

Faktahan on se, että täysin poissulkevaa avioehtoakaan ei ole mitään järkeä tehdä kahden perustuloisen ihmisen, joilla ei ole yritystä eikö sukutiloja tehdä, jos aikeissa elellä yhdessä ja tehdä muutama lapsi. Siinä jää nainen muuten hyvin tyhjän päälle oltuaan lasten kanssa kotona pikkulapsiajan ja yleensä toki käyttänyt säästönsä siihen maksaen miehelle vuokraa tai puolet kuluista, kun mies päättääkin nakata naisen ja lapset pellolle ja maksaa minimielarit, että riittää rahat viedä uutta misukkaa ulkomaille.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.11.24 09:34:29

Pelosta niin toimitaan. Jos ei pelosta miestä kohtaan niin pelosta olla yksin.

Päivämäärä:   29.11.24 09:35:03

Naisiin kohdistuvat vaatimukset ovat kyllä epäreiluja. Ensin heidät kasvatetaan kilteiksi ja tottelevaiseksi ja laittamaan muut aina etusijalle samaan aikaan kun pojilta suvaitaan kaikenlaista itsekästä perseilyä. Sitten heitä syyllistetäänkin siitä, kun aikuisena eivät osaakaan pitää puoliaan ja olla terveen itsekkäitä, kun maailmannavoiksi kasvatetut pojat käyttävät heitä röyhkeästi hyväkseen.

Päivämäärä:   29.11.24 09:58:56

Minulla on ulkomaalaistaustaa. Sukulaiseni asuu ulkomailla. Päättyi narsistin kanssa yhteen ja antoi perintötalonsa ja kalliit perintöesineet miehensä nimiin, koska mies kysyi ja vannosi jotain loputonta luottamuksellista rakkautta. Loput voittekin jo arvata miten kävi... Juoksi toisen naisen luokse ja myi kaikki perintöesineet ja talon. Ehkä tyttöjä pitäisi opettaa enemmän pois sokeasta rakkaudesta ja opettaa määrittämään rajansa. Disney leffat sun muut usein edistää tätä "Once in a lifetime" rakkautta jossa uhrataan kaikki miehen vuoksi.

Lähettäjä: Up 
Päivämäärä:   29.11.24 10:12:47

*: hienosti sisäistettyä naisvihaa.

Päivämäärä:   29.11.24 10:13:37

"Naisiin kohdistuvat vaatimukset ovat kyllä epäreiluja. Ensin heidät kasvatetaan kilteiksi ja tottelevaiseksi ja laittamaan muut aina etusijalle samaan aikaan kun pojilta suvaitaan kaikenlaista itsekästä perseilyä. Sitten heitä syyllistetäänkin siitä, kun aikuisena eivät osaakaan pitää puoliaan ja olla terveen itsekkäitä, kun maailmannavoiksi kasvatetut pojat käyttävät heitä röyhkeästi hyväkseen."

Juuri näin.

Lähettäjä: vanha 
Päivämäärä:   29.11.24 10:15:28

Olen katsonut tuon Sarjakusettajan Areenasta. Hämmentävää miten nuorat naiset viehättyvät ja sokaistuvat siitä, kun toinen antaa ymmärtää olevansa varakas. Siitähän ne kaikki tarinat lähti.

Enkä halua tällä mitenkään väheksyä sitä, etteivätkö he olisi uhreja tässä keississä. Vastapelurina oli todella ovela ja taitava manipuloija, joka onneksi jäi kiinni ja joutuu vastuuseen teoistaan.

Päivämäärä:   29.11.24 10:19:48

"Olen katsonut tuon Sarjakusettajan Areenasta. Hämmentävää miten nuorat naiset viehättyvät ja sokaistuvat siitä, kun toinen antaa ymmärtää olevansa varakas. Siitähän ne kaikki tarinat lähti."

Oletko yhtä hämmentynyt siitä kuinka vanhat roskapöntöstä nousseen näköiset ukot sokaistuvat ja uskovat kun ne parikymppiset mallit netissä vakuuttavat haluavansa olla juuri heidän kanssaan puhtaasta rakkaudesta?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.