Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Virtsatieinfektio kokemuksia

Lähettäjä: Hipsutin 
Päivämäärä:   28.11.24 20:26:08

Täällä varmaan jollakin on tämä vaiva ollut?

Minulla oireena jatkuva kusetus, jatkuva kirvely virtsarakon suulla.

Kuuluuko tuo jatkuva kirvely asiaan? Eniten kirveltää pissan loppupuolella, mutta tuntuu muuloinkin kirvelyä :(

Re: Virtsatieinfektio kokemuksia

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.11.24 20:27:18

Kuuluu jatkuva kirvely asiaan.

Mulla on menny aina ohi ihan kotihoidolla, buranaa ja helvetisti juotavaa.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   28.11.24 20:32:36

On ollut ja olen aina hakenut antibiootit. Pahin levisi munuaisaltaaseen saakka ja silloin olinkin jo todella sairas, kuumettakin liki 40 astetta. Osastolle en sentään joutunut, moni joutuu. Kannattaa olla tarkka noiden kanssa!

Lähettäjä: kokemus 
Päivämäärä:   28.11.24 20:37:43

Itsellä ollut varmaan 10+ kertaa.
Ei koskaan ole mennyt ohi itsestään, enkä olisi pystynyt jäämään odottelemaankaan sellaista, koska sietämättömät oireet.
Minulla ei yleensä varsinaista kirvelyä ollut, mutta joku tuntemus siellä kyllä oli, että kaikki ei ole kunnossa. Vaikea selittää. Kirvely kyllä ymmärtääkseni on hyvin tyypillinen oire virtsatietulehduksessa.
Minulla oireina olleet kova virtsaamistarve, mutta mitään ei tule. Tai tulee pelkkä liru ja sitten vihlaisee, ja virtsan tulo loppuu siihen.
Joskus olen virtsannut enää pelkkää verta, niin pahaksi meni päivän aikana..

Lähettäjä: Ei enää kiitos 
Päivämäärä:   28.11.24 20:37:57

Kerran on ollut
Silloin en kyllä kauaa aikaillut vaan menin lääkäriin heti koska tuota kirvelyä en kestänyt

Päivämäärä:   28.11.24 20:39:37

Hommasin tänään jo antibiootit, ja aloitan kuurin. Missään ei vaan puhuta jatkuvasta kirvelystä.

Päivämäärä:   28.11.24 20:44:56

Kokemus, sama minulla. Ei tosiaan karpalomehuilla, vettä juomalla tmv mene ohitse. Koko ajan armoton pissahätä ja ulos tulee pari pisaraa tai verta.

Päivämäärä:   28.11.24 20:51:00

Ällö, niinpä. Aivan sietämätöntä. Ja tosi lyhyessä ajassa minulla aina oireet pahentuneet.

Päivämäärä:   28.11.24 20:54:40

Kokemus, sama juttu. Ihan jo puolessa vuorokaudessa oireiden alusta kuset verta. Minulla oli joskus estolääkityskin tähän. Jonkun miehen kanssa ei vaan bakteerikannat sopineet yhteen, toisen kanssa ei mitään ongelmaa, toisen kanssa jatkuvasti tulehduksia ja molemmat siistejä ja hygieenisiä. On toi jännää.

Päivämäärä:   28.11.24 21:00:46

Ihan sama juttu minulla. Ja on pelottavaa kusta verta. Vähemmästäkin tulee olo, että nyt äkkiä lääkäriin.
Itse en saanut jostain syystä estolääkitystä koskaan, mutta onneksi tulehdukset aikanaan loppuivat. En myöskään ymmärrä miksi niitä tulehduksia silloin tuli, hygienia myös meilläkin molemmilla kunnossa jne.

Lähettäjä: Epika 
Päivämäärä:   28.11.24 21:01:04

Jos menee oireet pahaksi, niin lääkärin määräämät antibiootit on oikea vaihtoehto. Lievempiä oireita voi hoitaa karpalolla/karpalokapseleilla, auringonhattu-uutteella tai -teellä, c-vitamiinilla (1g 1-3 krt päivässä esim), hapokkaalla sitruunavedellä ja pitämällä lämpöpulloa jalkovälissä.

Jos vaivasta saa toistuvan riesan, oppii nopeasti tuntemaan jo ensi oireet ja silloin usein kotihoito riittää. Mutta ei aina. Kotihoito kannattaa ottaa myös antibioottikuurin tueksi, niin oireet saattavat helpottua nopeammin

Lähettäjä: Jone O 
Päivämäärä:   28.11.24 21:02:59

Lapsena ollu kerran juu. Vissiin abtibiootteja ja joku ällö rakon huuhtelu. Paljon muuta en muista. Naapurin likalla oli sit kroonisempi ja virtsa karkaili koko ajan pikkusiskonsa mukaan. Luultiin että kaks eri sairautta ku mulla pidätyskyky pysyi.

Vanhukset menee noista sekaisin, suosittelen avioliiton kautta välillisten kokemusten mukaan miettimään noita perinteisiä karpalomehuja. Ja kuten Ällö mainitsi, niin joku tollanen bakteerikantaero on mahdollinen, silloin molemmat ainakin alkuun suihkun kautta sänkyyn. Reilusti hyvää liukkaria ja kortsuja kehiin jos epäilys että on seksin seurausta.

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   28.11.24 21:22:51

Kirvelyä ollut minulla aina. Koko ajan pissattaa, painetta rakossa, ja pissatessa vihlaisee alavatsaa. Verta tulee myös äkkiä. Nuorena oli usein, aina jouduin hakemaan antibiootit.

Lähettäjä: Mättöö 
Päivämäärä:   28.11.24 22:00:41

Pari kertaa on ollut ja oli ihan tuskaa:(

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.11.24 22:12:26

Mulla on ollut pari kertaa ja on mennyt ohitse ilman lääkkeitä. Kerran mulla sitten olikin oireeton vti joka levisi munuaisaltaaseen. Kuume +40 astetta ja selkäkipu ajoivat käymään lääkärin juttusilla. Labratulokset tulivat samana päivänä, lääkäri soitti ja vaati tulemaan välittömästi osastolle antibioottitippaan. Viikkoa ja 3 eri antibioottia myöhemmin olin jo ihan elävien kirjoissa.
Seuraavan kerran kun tuli vti-oireita soitin kiltisti terkkariin, pyysin antibiootit ja sainkin ne. Oireena oli juurikin tuo jatkuva kirvely, lisäksi kirvely oli virtsaamisen alussa tosi hetkellistä, keskivaiheella lähes kivutonta ja paheni lopussa. Enää en yritä itsehoitoa ellei terveydenhuollon ammattilainen ole sitä mieltä että se olisi järkevää. (Tuo oireeton vti on kyllä vittumainen, vaikea hoitaa kun ei ole oireita...)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.11.24 09:44:16

Mulla tuli liiallisen seksin takia nuoruusvuosilla. Pisara vertakin tuli virtsatiestä. Meni kyl itsestään ohi noin 4p päästä. Karpalomehu kai auttaa paljon kun sitä juo paljon mutta itse en silloin tästä kikasta vielä tiennyt.

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   29.11.24 10:14:04

Karpalomehua saa juoda hirveät määrät jos haluaa sen ehkäisevän tulehdusta. Karpalotabletit tai jauhe on tehokkaampaa. Ennaltaehkäisyyn voi kokeilla syödä sinkkiä. Ja muistaa nämä: juo tarpeeksi vettä, käy vessassa ja suihkussa ennen ja jälkeen seksin.

Päivämäärä:   30.11.24 11:44:17

Kuinka nopeasti ab kuuri yleensä alkaa vaikuttamaan? Olen syönyt nyt 4 tablettia, eli eilinen oli täysi päivä, kun otin 3 tablettia ja yhden toissa iltana.

Vieläkin pissattaa usein ja välillä kirveltää pissatessa :(

Lähettäjä: Mörkki 
Päivämäärä:   30.11.24 12:01:09

Mulla on antibiootti auttanut hyvin pian kuurin aloittamisen jälkeen. Veitkö virtsanäytteen eli tiedettiinkö tulehduksen aiheuttaja?

Päivämäärä:   30.11.24 12:06:29

Minulla kun noita tulehduksia oli monesti, niin alussa antibiootit alkoivat auttamaan yleensä jo saman päivän aikana. Mutta myöhemmin tuntui, että niiden teho alkoi hiipumaan. Eli eivät auttaneet läheskään yhtä nopeasti, en tiedä miksi.

Päivämäärä:   30.11.24 12:12:23

En vienyt näytettä, kun etälääkäriltä sain kuurin. Kuuri on Selexid 400 mg.

Lähettäjä: Mörkki 
Päivämäärä:   30.11.24 12:27:03

Jos tuntuu ettei lääkekuuri ala auttaa niin uudelleen yhteyttä terv huoltoon. Eri antibiootit tehoaa eri bakteereihin joten voi olla tarpeen selvittää tulehduksen aiheuttaja jollei kuuri tehoa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.