Lähettäjä: Vai mikä muu eläin
Päivämäärä: 23.11.24 17:51:43
Haaveilen lemmikkieläimestä ja hamsteri voisi olla minulle sopiva vaihtoehto, mutta haluaisin kuulla myös muita ehdotuksia sekä kokemuksia hamstereista ja muistakin eläimistä.
Asun yksin kerrostalokaksiossa ja vietän aktiviista elämää, olen paljon töissä ja harrastuksissa. Pidän myös siisteydestä. Koen, että nämä poissulkee esim. koirat, kissat, kanit ja marsut. Terraariossa elävä lemmikki tuntuisi sopivalta, sillä haen enemmänkin ns. katselulemmikkiä, jonka asumusta voin sisustaa. Asuntooni mahtuisi n. 120x60 cm terraario. Matkustelen jonkin verran, joten lemmikin lomahoito pitäisi myös järjestellä, ja uskon läheisteni pitävän hamsteria miellyttävämpänä hoidokkina kuin vaikka rottaa tai liskoa. :D
Täällä ht.netissä on varmaankin entisiä ja nykyisiä hamsterinomistajia. Olisin kiinnostunut kuulemaan teidän kokemuksia hamsterista lemmikkinä. Mitä hamsterilajeja teillä on ollut, plussia ja miinuksia niistä? Myös hamsterien sairastumisesta olisi kiva kuulla. Oletteko vieneet hamsteria eläinlääkäriin, ja mistä löydätte hamstereista ymmärtävän eläinlääkärin?
Jotkut hamsterlajit ovat erakoita, jotkut viihtyvät käsittääkseni myös pareittain tai porukassa. Miten olette toimineet, kun esim. kahdesta hamsterista toinen menehtyy? Hankitteko jäljelle jääneelle kaverin ja toivotte, etteivät ne ala tappelemaan? Tämä hamsterien yhdistäminen vähän mietityttää minua, joten varmaan päädyn hankkimaan syyrialaisen. Joidenkin kääpiöhamsterilajien kohdalla tuntuu liikkuvan eri informaatiota niiden erakkoudesta tai seurallisuudesta. Millaisia kokemuksia teillä on?
Pikkulemmikeistä ei yleensä kauheasti keskustella, ja niitä voidaan pitää "lasten lemmikkeinä". Olen lähes varma päätöksestäni hankkia juurikin hamsteri, mutta olen kiinnostunut kuulemaan ehdotuksia joistain muista kriteereihini sopivista lemmikeistä, sekä teidän kokemuksistanne niistä.
|