Lähettäjä: jejss
Päivämäärä: 23.11.24 14:32:28
Miten ihmeessä noutavat ihmiset liikkuvat vain kävellen ja kykynevät hakemaan vain kilometrin säteellä? Moni noutava on tullut jopa 30 km päästä, jotkut ihan toiselta paikkakunnaltakin 200 km päästä, joillakin on ihan oma auto eikä ole ongelmaa hakea vaikka 4 km päästä ja jotkut ovat tulleet noutamaan ihan bussilla liikkuen lastenvaunut mukanaan. Eikä silloin ole haitannut, että asun yli kilometrin päässä.
Postituksessa suurin ongelma on se vaiva, joka pitää nähdä. Ei se postittaminen minullekaan ilmaista ja vaivatonta ole.
"Laitat vain jätesäkkiin ja kiepautat teipillä kiinni".
No ensin pitäisi käydä ostamassa jätesäkkejä ja teippiä...
"Kaupoista saa ilmaiseksi pahvilaatikoita ja sitten voit rytätä sanomalehteä pehmusteeksi." jos jotain särkyvää postittaa.
No ensin pitäisi mennä sinne kauppaan ruinaamaan pahvilaatikoita ja ostamaan teippiä ja sitten vielä hakea jostain niitä sanomalehtiäkin, kun niitä ei minulle kotiin tule. Eikä minun lähelläni ole ainuttakaan kauppaa ale kilometrin säteellä. Lähin on joku pikku koomarketti kilometrin päässä. Bussipysäkkejä kuitenkin on kaksi, toinen 200 m päässä ja toinen 700 m päässä. Ja auton saa pihaan parkkiin ilmaiseksi, neljän tunnin kiekkopaikat.
Lisäksi ostajat eivät suostu maksamaan postikuluja, luulevat, että myyjä maksaa ne. Heillä ei ole hajuakaan postituksen hinnoista ja luulevat että isokin paketti tulee eurolla.
Että niin, miksihän en postita...
Joskus olen postittanut, mutta tajusin nopeasti, että ei tässä mitään järkeä ole kun postittamisessa on niin iso vaiva ettei myytävistä tavaroista/vaatteista saatava korvaus sitten enää ole muuta kuin pakkaamisen vaiva, tavarat vaihtavat omistajaa käytännössä jo ilmaiseksi...
|