Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lastenvaatteita et saa kaupaksi jos

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.11.24 13:51:39

et suostu postittamaan. En ymmärrä mikä ongelma siinä on, että ilmoituksissa lukee en postita, miksi ei voi postittaa? Olisin ostanut itse vaikka mitä, mutta kun katson ilmoitusta lukee vain nouto. Eikö ihmiset ymmärrä, että pelkällä haulla se kysyntä rajoittuu lähinnä alle kilometrin säteellä asuviin, jotka voivat kävellen noutaa.
Olen ostanut kyllä postituksella niiltä, joille se sopii ja myös myynyt, mutta en voi lähteä ajamaan 50 km joidenkin housujen tähden. No kai se on parempi seisottaa vain kaapissa asioita ja odottaa, tuleeko naapurin paappa hakemaan.

Re: Lastenvaatteita et saa kaupaksi jos

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.11.24 14:07:44

Ne jotka ei postita on toimeentulotuki asiakkaita, silloin pitää tehdä vain käteiskauppaa eikä voi ottaa maksuja tilille.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   23.11.24 14:12:19

Tilille tuler 50 se vähennetään heti toimeentulotuesta. Vähävarainen klittaa saada muutaman kympin jostakin tiukkaan tilanteensa niin ei. Eri adia jos usrita satoja ylimääräistä olis tulossa

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   23.11.24 14:21:01

Postituksiin liittyy myös riski ja tappelu siitä, kuka sen riskin ottaa (eli maksaako ostaja ennakkoon ja ottaa riskin ettei myyjä koskaan lähetä mitään vai laittaako myyjä esim postiennakolla jolloin myyjä ottaa riskin ettei ostaja hae)

Ja postituksiin liittyy aina se ylimääräinen vaiva että tavaran saa pakattua ja tarvittaessa laput yms kiinni ja sitten kuskaus lähetyspaikkaan. Sekään ei kaikkialla ole ihan helppo juttu

Jokainen valitsee kauppatavaraa joka sopii heille. Itse mieluummin lahjoitan ilmaiseksi pois jollekin joka tulee hakemaan ovelta kuin postitan ihan vaan sen vaivannäön takia

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   23.11.24 14:29:44

Ei ne postitkaan ole siinä kilometrin päässä. Myyjän pitäisi ajella ihan yhtälailla postittaakseen sen paketin.

Lähettäjä: jejss 
Päivämäärä:   23.11.24 14:32:28

Miten ihmeessä noutavat ihmiset liikkuvat vain kävellen ja kykynevät hakemaan vain kilometrin säteellä? Moni noutava on tullut jopa 30 km päästä, jotkut ihan toiselta paikkakunnaltakin 200 km päästä, joillakin on ihan oma auto eikä ole ongelmaa hakea vaikka 4 km päästä ja jotkut ovat tulleet noutamaan ihan bussilla liikkuen lastenvaunut mukanaan. Eikä silloin ole haitannut, että asun yli kilometrin päässä.

Postituksessa suurin ongelma on se vaiva, joka pitää nähdä. Ei se postittaminen minullekaan ilmaista ja vaivatonta ole.

"Laitat vain jätesäkkiin ja kiepautat teipillä kiinni".
No ensin pitäisi käydä ostamassa jätesäkkejä ja teippiä...

"Kaupoista saa ilmaiseksi pahvilaatikoita ja sitten voit rytätä sanomalehteä pehmusteeksi." jos jotain särkyvää postittaa.
No ensin pitäisi mennä sinne kauppaan ruinaamaan pahvilaatikoita ja ostamaan teippiä ja sitten vielä hakea jostain niitä sanomalehtiäkin, kun niitä ei minulle kotiin tule. Eikä minun lähelläni ole ainuttakaan kauppaa ale kilometrin säteellä. Lähin on joku pikku koomarketti kilometrin päässä. Bussipysäkkejä kuitenkin on kaksi, toinen 200 m päässä ja toinen 700 m päässä. Ja auton saa pihaan parkkiin ilmaiseksi, neljän tunnin kiekkopaikat.

Lisäksi ostajat eivät suostu maksamaan postikuluja, luulevat, että myyjä maksaa ne. Heillä ei ole hajuakaan postituksen hinnoista ja luulevat että isokin paketti tulee eurolla.

Että niin, miksihän en postita...

Joskus olen postittanut, mutta tajusin nopeasti, että ei tässä mitään järkeä ole kun postittamisessa on niin iso vaiva ettei myytävistä tavaroista/vaatteista saatava korvaus sitten enää ole muuta kuin pakkaamisen vaiva, tavarat vaihtavat omistajaa käytännössä jo ilmaiseksi...

Päivämäärä:   23.11.24 14:42:23

Varastettua tavaraa, käteismaksu.

Lähettäjä: Minerva 
Päivämäärä:   23.11.24 14:42:38

En postita. En ehdi enkä jaksa nähdä sitä vaivaa. Jollei mene kaupaksi (tai ilmaiseksi) laitan pois tai jos ehdin, vien SPR-kirppikselle.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.11.24 14:44:03

Tietenkin se tuntuu vaikealta jos ei ole mitään pakkausmateriaalia itsellä vaan pitäisi kaikki hakea. En laita pakkausmateriaalia kierrätykseen vaan säästän postituksia varten niimpä minun ei tarvitse kerjätä kaupoista laatikoita.
Monissa kauppojen paketeissa nykyään onkin kehoitus käyttää pakkaus uudelleen roskiksen sijaan ja monet pakkaukset on suunniteltu niin että ne on helppo sulkea uudelleen esim pakkauksessa on ensimmäisen avaamisen jälkeen valmiina uudet teipit seuraavaa lähettämistä varten. Nämä kannattaa hyödyntää!

Päivämäärä:   23.11.24 14:53:22

En tee mitään kirppis myyntejä ja ostoja postitse nykyään. Niin paljon on myyjissä huijareita ja ostajissa tyhjästä perään narisijoita, että jos haluat ostaa minulta tuotteen x, tule paikan päälle ja osta jos ostat. Jos ei face to face kaupat kiinnosta eikä onnistu, silloin et myymääni tavaraa tarvitse. As simple is that.

Meillä on ahdas asunto eikä aleta mitään laatikoita säilyttelemään nurkissa ja sängyn alla. Kaupoista voit saada lootia toki, mutta vain jos henkilökunnalla on siihen aikaa, ei niitä täällä ole missään kaikkien saatavilla tuosta noin vain.

Päivämäärä:   23.11.24 14:54:21

Niin ja ihan töissä käyviä ollaan.

Pitkälti ylimääräiset romut kipataan konttiin. Pääsee helpommalla eroon.

Päivämäärä:   23.11.24 15:14:10

No ei se tunnu se hakukaan onnistuvan. Ostajalta saa lypsää milloin pääsee ja silloinkaan ei tule. Kerrankin kyselin aikani, monelta pääsee, vastasi että on vapaa klo 15 alkaen. No sanoin käykö 15.30. Ei käynyt koska työmatka kestää! Miksi sitten ilmoitetaan milloin on vapaa, en minä kysy kenenkään matkoja, vaan että millä kellonlyömällä olet ovellani.
No se haku ei luonnollisesti toteutunut.

No meneehän heillä rahaa siihenkin, jos menevät johonkin liikkeeseen ostamaan tuotteen vai onko ne liikkeet kodin vieressä? Sitten varmaan turhaa säätää hakuja.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   23.11.24 17:02:32

Ennen postitin mutta nykyään ei oikein jaksa. Ja ihan töissä käyvä olen. Vaatteet menevät jos menevät, voi antaa sitten vaikka kavereiden lapsille lahjaksi jos ei kukaan hae.

Päivämäärä:   23.11.24 17:27:17

Mä en postita koska siitä on vaivaa jota en jaksa nähdä tämän hintaluokan tuotteista. Ulkovaatteet haetaan aina kotiovelta ja sisävaatteet menee kierrätyskeskukseen.

Asutaan kyllä lapsiperhealueella eli ostajia on.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   23.11.24 18:53:46

Minä olen ratkaissut postitus av/yv ongelmat sillä ,että vien kaikki lasten vaatteet ja lelut kierrätyskeskukseen, eli annan kaikki ilmanedestä pois. Tätähän ei kysytty, mutta kerroinpa silti .

Lähettäjä: xx 
Päivämäärä:   23.11.24 18:54:44

Minä en ymmärrä mikä ongelma siinä on, millä tavoin joku myy tavaroitaan. Jos ei kelpaa niin älä osta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.