Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Introvertit juhlissa ?

Lähettäjä: Jeps 
Päivämäärä:   23.11.24 12:32:41

Ahdistaa jo nyt, pitäis mennä veljen 40 v juhliin. Siellä on paljon sen kavereita joita en tunne. En oikeestaan tunne sieltä ketään muuta kun veljeni ja hänen vaimon. Mulle nää tilanteet on aina tosi vaikeita. Menen sinne, istun pääsääntöisesti omissa oloissani, syön ja lähden kotiin. Ajan tämän takia 6 h päivän aikana. Enkä näe mitään syytä siihen että mun pitäis alkaa edes tutustuu ihmisiin joita en tule enää näkemään... Lapsien synttärit menee vielä mutta nämä jotenki ahdistaa, että vois iskee vaikka ripuli

Re: Introvertit juhlissa ?

Lähettäjä: Jeah 
Päivämäärä:   23.11.24 12:37:56

Jos olis noin vaikeaa, niin menisi. Mutta kertoisin sen heti kutsun saatuani jolloin ei tarvitsisi ahdistua tuossa määrin.

Päivämäärä:   23.11.24 12:39:48

Sekin että mä juoksen kyllä heidän kaiken maailman kissanristijäisissä. Mutta he ei ole käyny mun luona vaan ehkä kaks kertaa tässä 10 vuoden aikana

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.11.24 12:43:06

No mikä pakko mennä? Ihmeellistä ininää omasta toiminnasta kun kukaan ei pakota.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   23.11.24 12:43:08

No et vaan mene.

Päivämäärä:   23.11.24 12:47:18

No jotenkin tuntuu että siitä aina vähän pahotetaan mieli jos ei osallistu ja sekin pitää aina perustella miks. En jaksa sitä kun aletaan käännyttää mun päätöstä, sen sijaa että se hyväksyttäis

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.11.24 12:58:34

Taidat olla ujo etkä introvertti.

Introvertti tarkoittaa sitä, että latautuu omassa rauhassa ja hiljaisuudessa.

Ekstrovertti taas saa voimaa ja energiaa ihmisten kanssa seurustelusta.

Kaikille sen sijaan lienee epämukavaa (myös ekstroverteille) viettää pitkä aika seurassa joihin ei ole kiinnostunut tutustumaan tai seurassa jossa osanottajat eivät ota kontaktia. Kokemusta on molemmista.

Olen itse siis introvertti ja aivan normaalisti pystyn sosialisoimaan juhlissa, keskustelen yös tuntemattomille enkä mene nurkkapöytään mököttämään.

Kokemusta tosiaan silti on siitä, että suomessa vieraat eivät halua tutustua. Miehet eivät uskalla jutella vieraalle naiselle koska pelkäävät että vaimo suuttuu ja ne vaimot taas eivät usein halua ottaa muihin naisiin kontaktia. Aika usein myös vieraat ovat pariskuntia ja sinkkuja jotka mielellään juttelisivat ei vain ole.

Eihän sinun tarvitse sinne mennä ellei veljesi tai hänen vaimonsa pidä sinulle seuraa ja jos sinua ujostuttaa.

Päivämäärä:   23.11.24 13:04:33

No joo olet oikeassa, olen myös todella ujo.

Lähettäjä: Nuttu 
Päivämäärä:   23.11.24 13:21:30

Minulla on introverttinä vaihtelevia sosiaalisuuskausia. Liittyen muihin juttuihin. Osaan olla seurassa, juhlissa, ottaa kontaktia ja mennä tilanteisiin, mutta aina ei kertakaikkiaan vain jaksaisi. Silloin iskee myös ujous helpommin. Paremmissa sielun ja ruumiin voimissa ujous on helposti voitettavissa, ja ihmisiin on kiva tutustua, jutella mistä vaan.

Aloittajalle, juhliin yleensä kannattaa mennä, vaikka piipahtamaan, mutta asettaa itselleen riman tosi alas. En ole kauan, joku pienen pieni kiintiö sosiaalisuudelle, itse myötätuntoa ja vapautus pinteestä, kun on velvollisuus hoidettu.

Itse ainakin jos annan periksi mukavuudenhalulleni, eristäydyn liikaa, ja ajatukset alkaa käpertyä turhan paljon itsen ympärille. Ihmiskontaktit sopivassa määrin virkistää kyllä introverttiäkin ainakin omalla kohdallani.
.In

Lähettäjä: Nuttu 
Päivämäärä:   23.11.24 13:26:16

Toki on kyllä pitkä ajomatka tuossa tapauksessa, joten jos veli ei kamalasti mieltä pahoita, niin aina voi myös valita, mihin jaksaa paukut laittaa. Ajokelitkin nyt kurjat. Lapset pyrin itsekin huomioimaan.

Päivämäärä:   23.11.24 18:53:57

Veli ei edes tiedä näistä juhlista :D

Mutta tosiaan piti sanoa vielä että ei olis edes varaa yhtään ylimääräisiin kun on osittain lomautettuna ja koiran sairastelu vienyt rahaa.. menee ajamiseen ainakin 50 e ja vielä jonku lahjanki pitäis ostaa

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.