Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  tärkeä vs. merkityksetön (OM)

Lähettäjä: kysyjä 
Päivämäärä:   23.11.24 11:43:20

Mietin vain sellaista, että toisaalta haluaisin olla jonkulle tärkeä osa elämää mutta mikä minussa sitten olisi niin ihmeellistä että minut haluttaisiin sellaiseen rooliin.

Tämä toimii myös toisin päin: miksi kenessäkään ihmisessä olisi mitään niin ihmeellistä että minun pitäisi haluta hänet elämääni.

Nyt ei ole tarkoitus ruotia mitään itsetuntokysymyksiä vaan ennemminkin pohtia tätä ristiriitaa. Miten te asian näette?

Re: tärkeä vs. merkityksetön (OM)

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   23.11.24 11:47:23

Missä on ristiriita ?
Minä ainakin olen niin "hyvä tyyppi" ja persoona, että varmasti monikin haluaisi viettää aikaa kanssani, jopa asumiseen asti ! Joskus tulee vastaan niin hienoilla ominaisuuksilla oleva tyyppi, että ilman ei voi edes olla.. vähintään haluaa saman katon alle.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   23.11.24 11:56:55

Ei kai ihmisessä tarvitse olla mitään ihmeellistä, että hän on tärkeä toiselle ihmiselle? Ihan tavalliset ihmiset rakastavat toisiaan joka päivä.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   23.11.24 11:57:15

Eihän rakkaus ole mikään paremmuuskilpailu, jossa vain voittajat ovat tärkeitä jollekin.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   23.11.24 12:02:49

Minusta on ihan järkevää kysyä joskus itseltään, että "miksi kukaan haluaisi olla juuri minun kanssani". Enkä tarkoita tätä nyt negatiivisen kautta vaan nimenomaan niin, että jokaisen olisi hyvä pohtia myös niitä omia hyviä puoliaan. Jos taas tulee lopputulokseen, että "minussa ei ole mitään hyvää" niin sitten on aika alkaa rakentamaan parempaa itsetuntoa.

Ainakin itse koen, että minulla on paljon annettavaa parisuhteelle. Olen luotettava, kannustava ja hyvä keskustelija. Ei ihmisessä tarvitse olla mitään ihmeellistä tai erikoista, että hän "kelpaisi" toisille.

Lähettäjä: kysyjä 
Päivämäärä:   23.11.24 12:37:59

Taitaa olla ihmisessä jonkinlainen sisäänrakennettu ominaisuus että ajattelee tavallaan automaattisesti olevansa "tarpeeksi hyvä" ihmissuhteisiin.

Tuntuu vain niin tyhmältä esimerkiksi deittisovelluksissa, koska tarjontaa ja "kilpailua" on paljon. Mutta kuten sanoin niin sama juttu toisin päin. 99% miehistä on turhia. Siitä tulikin mieleeni että on aika savotta niitä tykkäyksiä käydä läpi. Bisnes is bisnes mutta joku järki tästä hommasta kyllä puuttuu.

Lähettäjä: totta! 
Päivämäärä:   23.11.24 12:51:31

Olet ihan oikeassa. Kannattaa todella huolella valikoida ne ihmiset, joihin tässä elämässä investoi. Jos niin ei tee niin lopputuloksen saa lukea täältäkin jatkuvista valitustopista, joihin aloituksen luettuaan yleensä ensimmäinen reaktio on silmien pyörittely siitä että miten ja miksi ihmeessä on tuollainen helmi alun perin edes poimittu?!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.