Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kenkää tuli

Lähettäjä: Seinä 
Päivämäärä:   23.11.24 10:48:09

Nyt ei ehkä jaksa enää..

Hoitotyötä 10 vuotta takana. Pariin kertaan loppuun palaminen huonosta johtamisesta ja työoloista johtuen.

Nyt sitten uskaltauduin hakemaan vakipaikkaa vuosi sitten. Paikassa moni asia kohdillaan mitoituksesta lähtien.

Mitoitusta lasketaan ensi vuoden alussa. Sen lisäksi koko paikka suljetaan. Yt loppuivat ja potkut tuli koko henkilöstölle.

Oon ihan loppu. Kaikkeen työhön ja varsinkin hoitotyöhön. Tai lähinnä tähän veivaamiseen siitä onko hoitajalle töitä vai eikö, onko niitä liikaa vai liian vähän, onko palkka liian pieni vai iso jne.

Olen siis hermoromahduksen partaalla.

Takana työelämää 16 vuotiaasta lähtien. Eli kohta lähes 40 vuotta.

Onko kohtalotovereita?

Ihan on sairas meininki. Ei jaksa.. Mut pitäis.

Re: Kenkää tuli

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   23.11.24 10:50:04

Tee keikkaa sen verran kuin jaksat. Ehkä vakinainen työ ei sovi sinulle.

Lähettäjä: AntiCIS 
Päivämäärä:   23.11.24 10:51:08

Sitähän se on tämä hallitus.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.11.24 10:52:37

Ihan kuin muilla aloilla muka olisi helpompaa. Sulla on sentään sellainen ala, että ainakin keikkatyötä on. Kaikilla aloilla ei todellakaan ole.

Päivämäärä:   23.11.24 11:00:47

No kiitos sulle piste

Eli kaikki ok meidän alalla.

Minne ajattelit laittaa vanhempasi hoitoon jo sellaiseen tulee tarve?

Kyllä keikkailtu on (lievä epävarmuus aina töiden määrässä) ja siksipä otin vakipaikan vastaan kun oletin sen olevan varmempi.

Mutta eipä ollut.

Samaan aikaan kun hoitajia irtisanotaan niin on pula hoitajista. Tämä on se mikä eniten nakertaa. Ei ymmärrä tätä. Koko tän reilun 10 vuoden aikana koko ajan on huudettu hoitaja pulasta ja osaksi mitoituksia piti laskea koska ei saada henkilökuntaa.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   23.11.24 11:02:27

Tsemppiä ! Keikkatyötä suosittelisin minäkin kokeilemaan, pari tuttua on siihen lähtenyt ja ovat tyytyväisiä kun saavat itse valita koska työskentelevät ja rahaakin ovat saaneet paremmin.. Myöskään huonot johtamiset tai ilmapiirit työpaikoissa eivät niin pääse vaikuttamaan kun ei ole osa yhtä tiettyä huonosti voivaa työyhteisöä.

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   23.11.24 11:02:58

Meillä jaetaa laput ensi viikolla ja jos arpaonni suosii, niin mun työura oli sitten tässä. Ei vaan tämän ikäisenä (50+) naisena palkata mihinkään (tekniikan ala), millään palkalla.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.11.24 11:03:58

Jos kaipaat vielä varmempaa alaa työllistymisen suhteen kuin hoitoala, niin eipä sellaista taida olla. Jonkinlaista epävarmuutta täytyy vain sietää, se on tätä nykypäivän työelämää. Hoitoalalla tuo epävarmuus sentään on aivan minimissä.

Päivämäärä:   23.11.24 11:04:40

No mutta kiitos vinkeistä. Palaan keikkailijaksi missä vastuun ja työn määrä on vakituisesta ehkä 50%

Eiköhän ne loputkin vakkarit väsy taakan alle.

Toisaalta kun halutaan kerta säästää niin on keikkailijatkin monessa paikassa "pannassa"

Eli summasummarum. Töitä on, hoitajia ei, tai on, mutta ne irtisanotaan ja keikkalijoita halutaan vähentää.

Aikamoinen yhtälö.

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   23.11.24 11:05:53

Ihme kitinää täällä. Firma pystyyn ja siitä sitten keikkaa, hoidossa tai tekniikassa. Esim ulkopuolinen projari on haluttua kamaa, kun ei vie talon resursseja eikä ole myöskään toimittajan puolella.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   23.11.24 11:07:28

Koita hakea töihin sellaisiin paikkoihin, mihin ei välttämättä tarvitse koulutusta. Meille metallitehtaaseen tuli juuri hoitotyöstä vaihtanut nainen, ei ihan sinun ikäisesi, mutta 40 +. Ilman kokemusta metallialasta siis. Palkkakin on ihan hyvä (yli 14 e/h).

Lähettäjä: lippis 
Päivämäärä:   23.11.24 11:14:28

Syyttäkää toki nykyistä hallitusta. Fakta vaan on että piskuisen Suomen hallitus ei kykene vaikuttamaan globaaliin talouteen, ison naapurin voimatoimiin tai pandemian jälkimaininkeihin millään tavalla. Tähän kun lasketaan edellisen hallituksen älyttömyydet ja otetaan-velkaa-seuraava-hallitus-kantaa-seuraukset -toimintamalli niin johan on kaunis soppa meillä. Btw, jokaisen demuvirhe-vasu -hallituksen osa-agendana (jollei jopa pääasiallisena agendana) on ollut läpi aikojen ryssiä homma niin huolella että typerykset äänestää seuraavalla kierroksella taas saman porukan vallankahvaan. Ja sama toistuu. Kukaan ei pidä korjaavista liikkeistä koska ne osuu aina ennemmin tai myöhemmin kansalaisen elintasoon. Kuten se toinenkin politiikka.

Aloitukseen liittyen, tuttua on. Itsekin tulin irtisanotuksi 55+ ikäisenä teknologia-alalta. Lukuisiin hakemuksiin ei tule vastausta tai korkeintaan "valintamme ei kohdistunut teihin". Kai se on hyväksyttävä että viimeiset 10 vuotta ennen eläkeikää pyörittelen peukaloita ja teen neljä hakemusta kuukaudessa. Tämän ikäisenä en pääse edes työvoimakoulutuksiin. Kyllä se perimmäinen vika ja syypää löytyy aivan muualta kuin nykyisestä hallituksesta.

Päivämäärä:   23.11.24 11:16:21

Tsemppiä! En ole hoitotöissä mutta @!#$ miten hoitajia kohdellaan!! TerapeuttiVille kirjoitti hyvin Instagram postaukseen "Jotenkin on kreisiä että ne hoitajat jotka juuri työskentelivät muutama vuosi sitten koronan aikaan vuorokauden ympäri ja kantoivat tätä yhteiskuntaa, saavat nyt potkut töistä".

Päivämäärä:   23.11.24 11:20:31

Se on jännä, että potilasturvallisuus vaarantui työtaisteluiden vuoksi, mutta ei näiden irtisanomisien..

Mä oon hoitoalalle valmistunut 1,5v sitten ja oon ihan loppu tähän jatkuvaan epävarmuuteen. Vaikka töitä olisi, niin silti ei saa palkata. Eikä tietoa määräaikaisen jatkolle vahingossakaan anneta hyvissä ajoin. Jatkuvaa löysässä hirressä roikottamista.

Lähettäjä: lippis 
Päivämäärä:   23.11.24 11:20:42

Täydennän kommenttiani vielä että mulla on kaksi korkeakoulututkintoa, toinen jopa melko tuore. Olen täysin työkykyinen, terve ja työhaluinen. Työympäristössä aina ollut pidetty ja arvostettu. Palkasta olen aina valmis neuvottelemaan eli en ole mitenkään hinnoitellut itseäni. Toki jos joku halutaan asiantuntijuutta pitää siitä myös maksaa. Ainoa syy miksen työllisty on ikä.

Lähettäjä: lippis
Päivämäärä: 23.11.24 11:14:28

Syyttäkää toki nykyistä hallitusta. Fakta vaan on että piskuisen Suomen hallitus ei kykene vaikuttamaan globaaliin talouteen, ison naapurin voimatoimiin tai pandemian jälkimaininkeihin millään tavalla. Tähän kun lasketaan edellisen hallituksen älyttömyydet ja otetaan-velkaa-seuraava-hallitus-kantaa-seuraukset -toimintamalli niin johan on kaunis soppa meillä. Btw, jokaisen demuvirhe-vasu -hallituksen osa-agendana (jollei jopa pääasiallisena agendana) on ollut läpi aikojen ryssiä homma niin huolella että typerykset äänestää seuraavalla kierroksella taas saman porukan vallankahvaan. Ja sama toistuu. Kukaan ei pidä korjaavista liikkeistä koska ne osuu aina ennemmin tai myöhemmin kansalaisen elintasoon. Kuten se toinenkin politiikka.

Aloitukseen liittyen, tuttua on. Itsekin tulin irtisanotuksi 55+ ikäisenä teknologia-alalta. Lukuisiin hakemuksiin ei tule vastausta tai korkeintaan "valintamme ei kohdistunut teihin". Kai se on hyväksyttävä että viimeiset 10 vuotta ennen eläkeikää pyörittelen peukaloita ja teen neljä hakemusta kuukaudessa. Tämän ikäisenä en pääse edes työvoimakoulutuksiin. Kyllä se perimmäinen vika ja syypää löytyy aivan muualta kuin nykyisestä hallituksesta.

Lähettäjä: emma 
Päivämäärä:   23.11.24 11:25:21

Tuntuu hoitajilla olevan kaikilla samanlainen ihmeellinen asenne kun aloittajalla. Ei, te ette ole ainoita irtisanottuja. Ei, te ette ole maailman napa. Lyhyt koulutus ja pieni vastuu, siihen nähden naurettavan iso palkka.

Ihmeellistä vikisemistä, kun joillain aloilla on oikeasti vaikea tai lähes mahdoton työllistyä. Kannattaisi jostain sentään olla kiitollinen.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   23.11.24 11:32:20

"Tuntuu hoitajilla olevan kaikilla samanlainen ihmeellinen asenne kun aloittajalla. Ei, te ette ole ainoita irtisanottuja. Ei, te ette ole maailman napa. Lyhyt koulutus ja pieni vastuu, siihen nähden naurettavan iso palkka."

Jep, tämä hoitajien asenne on ihan jostain menneestä maailmasta. Ehkä heidän kannattaisi vaihtaa alaa, niin tulisi sellainen kylmä kylpy nykymaailmaan.

Päivämäärä:   23.11.24 11:36:29

Nuoren hoitajan kannattaa lähteä paremman palkan perässä Norjaan jos englanti sujuu. Pääsee hyville palkoille, sama tekniikan ammattilaiset. Toki kielitaito täytyy olla kohdillaan ja jos olet jo lähellä eläkeikää niin voi olla vaikea lähteä kun ikärasismia on muissakin maissa.

Päivämäärä:   23.11.24 11:45:51

"No kiitos sulle piste

Eli kaikki ok meidän alalla.

Minne ajattelit laittaa vanhempasi hoitoon jo sellaiseen tulee tarve?"

No itseasiassa itse olen sairaanhoitajaopiskelija. Minulla on toinenkin amk-tutkinto jo, mutta kun töitä ei ole, niin jotain muuta piti keksiä. Kyllä hoitoalalla on hyvä työtilanne kun vertaa muihin aloihin, siitä nyt vaan ei voi kiistellä ja se oli yksi syy, miksi alalle hain. Että ei niillä muilla aloilla ainakaan helpompaa ole.

Lähettäjä: apwigh 
Päivämäärä:   23.11.24 12:03:58

Mut irtisanottiin 57-vuotiaana 12 työvuoden jälkeen. Sen jälkeen olen saanut 3 työpaikkaa, toki äitiysloma jne sijaisuuksia, viimeisin alkoi 61-vuotiaana. Salaisuus on, että "unohdin" ikäni kaikista hakemuksista. Toki työkokemuksesta CV:ssä näki - jos osasi laskea - että en ihan kakskymppinen ole. Mutta nostin CV:hen vain tärkeimmät enkä laittanut tyyliin 1989-1999 siellä ja siellä, vaan keskityin kertomaan osaamisestani ja erityisesti miten eri osaamisalueeni hyödyttävät juuri tätä ko firmaa.
Sain hakemani duunit. Sanottanko niin että pitää vähän osata pelata ja säveltää näissä jutuissa.

Mun hoitajatuttu on ollut 8 vuotta töissä Norjassa. Siis viikon kuukaudessa. Lentää Osloon aina su illalla, menee suoraan yövuoroon, tekee yövuoroa viikon putkeen ja suoraan su aamun yövuorosta lentokentälle ja Suomeen. Ja sitten 3 viikkoa vapaana kotona. Näin hän ansaitsee huomettavasti enemmän kuin kokopäivätyössä Suomessa.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   23.11.24 12:07:17

Missä kohtaa vastuu on meillä pieni? Itse työskentelen yksiköissä missä osastoilla on 1-2 sairaanhoitajaa/osasto. Loput lähäreitä tai hoiva-avustajia. Vastaat täysin siitä millaista hoitoa potilaat saavat. Sinun pitää arvioida/havainnoida potilaan vointia. Jos tulee muutosta, onko aihetta ottaa lääkäriin yhteys? Pitääkö lääkitä enemmän/vähemmän? Jos on palleatiivinen potilas kyseessä, pitää tiedostaa ollaanko menossa hänen hoitonsa seuraavaan vaiheeseen. Onko tarve kipupumpulle vai annetaanko vielä tuutin täydeltä kipulääkettä muilla keinoin? Jos hoitosuunnitelma sisältää lääkennällisen sedaation, ollaanko siinä vaiheessa? Hoitajana sinä annat puhelimen välityksellä lääkärille tiedon potilaan voinnista. Lääkäri ei käy katsomassa potilasta vaan luottaa siihen mitä sinä hänelle kerrot.
Psykogeriatrisella osastolla joku asukas flippaa täysin. Osastolla tasan 2 hoitajaa/per vuoro ja parhaassa tapauksessa potilas on hyvä kuntoinen isokokoinen mies joka käy hoitajien ja toisten asukkaiden päälle. Sinä valitset miten tilanteessa toimitaan. Suojeletko muita asukkaita vai pakenetko paikalta. Ne ovat pitkiä minuutteja kun poliisia odotetaan paikalle.
Kuinka monta teistä jotka tekevät teknologian hommia yms on lyöty, tukistettu, revitty, paiskottu pitkin seiniä, syljetty päin näköä töissä? Ja niin että joudut vain asian hyväksymään koska se nyt vaan kuuluu työnkuvaasi? Veikkaan ettei kovin moni ole näitä asioita kokenut. Itse olen hoito-alalla työskennellessäni. Mutta eihän me saada valittaa kun kutsumus työ ja sitä rataa eikä vastuu paina kun toisten ihmisten hengistä päätetään joka päivä.

Päivämäärä:   23.11.24 12:15:06

No, kiistelyksihän tämä meni.

Sympatiat täältä kaikille jotka on tai ovat irtisanottuja syystä tai toisesta, alalla kuin alalla.

Kyllähän meilläkin töitä riittäisi nykyisessäkin paikassa hyvivointialueella, mutta raha ei riitä eli tämä se pointti. Töitä on mutta irtisanotaan silti.

Monessa paikassa kai sitä käydään Yt neuvottelut taloudellisista syistä eli tausta eri.

Tämä on se yhtälö mitä en jaksa ja ihmettelen.

Mutta oletinkin jo että tämä väärä foorumi saada empatiaa. Mutta kokeilinpa onneani. Kiitos niille joilta sympatiat ja ymmärrystä.

Toki teollisuus ja hyvinvointi ovat ihan kaksi ääripäätä (ainakin näin pitäisi) ja siksi ymmärrän miksi ei ymmärrystä.

Tsemppiä ja haleja kaikille hoitajille.

Lähettäjä: Hoitaja minäkin 
Päivämäärä:   23.11.24 12:24:47

Olen sitä mieltä, anteeksi vaan, että näistä irtisanomisista voi olla hyötyäkin. Nythän tilanne on jo pitkään ollut se, että esimerkiksi erikoissairaanhoidossa sairaanhoitajat tekevät töitä, joihin ei tarvita sairaanhoitajan koulutusta, tai muutakaan hoitajan koulutusta, mutta toisiin paikkoihin ei ole riittänyt pätevää henkilökuntaa. Ehkä nyt aletaan miettiä prosesseja tarkemmin ja siirtämään muille ammattiryhmille töitä. Tässä esimerkkejä työtehtävistä, joihin ei tarvita (sairaan)hoitajaa:

- verikokeiden ja tutkimusten tilaaminen ja ajanvarauksen
- ruoan jakaminen potilaille, saati ruoanlaitto
- (hyväkuntoisten) potilaiden kuskaaaminen tutkimuksiin tai osastolta toiselle
- materiaalitilaukset
- jossain määrin myös pesuissa avustaminen. Ennen osastoilla oli kylvettäjiä ja tähän voitaisiin palata
- kaikenlainen tulokseton tilastointi (tähän ei kannata käyttää kenenkään työaikaa)

Myös työvuoroja olisi hyvä tarkastella ja vähentää turhaa päällekkäisyyttä. Näillä keinoilla vapautuisi työaikaa siihen oikeaan hoitotyöhön ja hoitohenkilökunnan määrää on mahdollista vähentää, jolloin henkilökuntaa saataisiin paremmin esimerkiksi palvelutaloihin, jotka eivät tällä hetkellä houkuttele työntekijöitä.

Päivämäärä:   23.11.24 12:33:52

Itse tein Suomessa ravintola alaa ja viimeiset vuodet olin kaupassa töissä kunnes sain burnoutin kolmivuoro työn ja huonon työilmapiirin takia.
Lähdin töihin ulkomaille hevoshommiin, mutta kun päätin ottaa sivutyön myös ei hevosalalta, silmäni aukesivat miten moni asia on Suomessa pielessä.

Ensinnäkin avoimia työpaikkoja oli niin paljon, että oli ihan varaa valita. Valitsin useasta vaihtoehdosta alle 20minuutin matkan päästä kotoa pyörällä. Sain itse valita päivät jolloin työskentelen ja tunnit mitkä halusin työsopimukseen.
Työ ei raskasta ja siistiä sisätyötä. Välillä on kiire, mutta aika menee nopeasti. Pomo on mukava ja työilmapiiristä pidetään huolta. @!#$ potkitaan kuulemma pihalle välittömästi. Palkka 15e/h ja kukaan ei työskentele viikonloppuisin tai pyhinä/juhlapäivinä. Klo 9-17.

Aivan eri meininki kuin Suomessa, missä ihmisiä pompotellaan monivuoro töissä ihan miten sattuu ja pakko on kestää huonoa käytöstä, kun muutakaan ei meinaa löytyä.

Päivämäärä:   23.11.24 12:54:33

Kaimani piste, mikä ulkomaa on kyseessä ja minkä alan töitä nuo lisätyösi ovat?

Päivämäärä:   23.11.24 13:04:57

”Ei, te ette ole ainoita irtisanottuja. Ei, te ette ole maailman napa.”

Kuka näin on väittänyt? Eikö irtisanottu saa olla harmissaan tilanteestaan, koska joku muukin on irtisanottu ja jollain muulla menee vielä huonommin.

Ei hyvää päivää taas.

Päivämäärä:   23.11.24 13:06:57

"Eikö irtisanottu saa olla harmissaan tilanteestaan"

Hyväosaisten valitus vaan kuulostaa aika turhalta niiden huono-osaisempien korviin.

Päivämäärä:   23.11.24 13:12:53

Missä kohtaa se että jostain asiasta on harmistunut tai pahoillaan ja hämillään muuttuu valitukseksi?

Päivämäärä:   23.11.24 13:15:53

Varmaan tuossa ketjun toisessa viestissäsi, jossa heittäydyit jo marttyyriksi.

Päivämäärä:   23.11.24 13:16:45

Logistiikka alan tilausten käsittely ja seuranta.
Hollannissa.

Lähettäjä: Teija 
Päivämäärä:   23.11.24 13:17:25

Otan osaa, mutta älä jää suremaan.
Itselläni 35 vuotta työelämää tehtynä.
Kaksi kertaa olen yt:n johdosta irtisanottu.
Viimeksi viime keväänä. Tämän jälkeen sain uuden työn kahden viikon kuluessa.
En ole hoitoalalla.
Tsemppiä irtisanotuille.

Päivämäärä:   23.11.24 13:17:47

”Hyväosaisten valitus vaan kuulostaa aika turhalta niiden huono-osaisempien korviin.”

Äkkiä siitä ”hyväosaisestakin” tulee ”huono-osainen” kun irtisanomislappu jaetaan käteen. Tällä hetkellä hoitoalalla(kaan) tilanne ei ole sellainen, että uusien töiden tai keikkatöiden löytyminen on itsestäänselvyys.

Päivämäärä:   23.11.24 13:19:52

Hoitoalalla tuskin tarvitsee miettiä löytyykö työtä ennen kuin ansiosidonnainen loppuu, toisin kuin vaikka rakennusalalla.

Lähettäjä: jes 
Päivämäärä:   23.11.24 13:22:10

., totta kai saa olla harmistunut, mutta ei elämä lopu irtisanomiseen! Siitä alkaa uusi aikakausi, joten sitä on turha surra etukäteen! Asenne ratkaisee!

Päivämäärä:   23.11.24 13:25:17

Kiitos piste huomiosta.

No niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Sinun tapasi reakoida kertoo paljon sinusta ihmisenä.

Lähettäjä: Kissa 
Päivämäärä:   23.11.24 13:26:03

Lähettäjä.

Päivämäärä23.11.24 13:06:57

"Eikö irtisanottu saa olla harmissaan tilanteestaan"

Hyväosaisten valitus vaan kuulostaa aika turhalta niiden huono-osaisempien korviin.

Ihan turha ruveta kilpailemaan siitä, kellä menee huonoimmin. Ei tietenkään ole asiallista vaatia vaikka jalkansa menettänyttä antamaan suurta sympatiaa venähtäneelle sormelle, mutta yleisessä keskustelussa on ihan turha loukkaantua siitä että joku "parempiosainen" harmittelee jotain asiaa.

Päivämäärä:   23.11.24 13:28:21

Hoitoala on jumissa ja syvällä. Viisi vuotta sitten ite lähdin. Tosin vasta siinä vaiheessa kun olin loppuun palanut ja saanut työuupumuksen. Ei toki tämä siivous sen kevyempää ole, mutta puuttuu ne narisevat omaiset, jatkuvat lääketentit, lääkkeidenjaot, hopasujen teot ja palaverit, ei ole kolmea mummoa samaan aikaan vessatettavana... Ihanaa kun pystyy pitämään oikean kahvi- ja ruokatauon. Hoitoalalla ehti pahimpina päivinä pitämään yhden alta 10 min tauon. Helpottavaa on se, että jos joku yksittäinen asia jää siltä päivältä tekemättä, sen voi tehdä huomenna, näillä asioilla ei ole niin hengen hätä. Ei tarvitse omasta selkänahasta repiä.

Suosittelen lähtöä alalta ennen kuin on pää rikki.

Se että jollain alalla on paljon töitä, ei välttämättä ole muutoin hyvä työtilanne kuin että töihin pääsee. Se, millaista siellä sitten on, ei välttämättä osu hyvän

Päivämäärä:   23.11.24 13:29:03

Karkasi..

Että se ei välttämättä osu "hyvän työtilanteen" kanssa yksiin.

Päivämäärä:   23.11.24 13:29:45

Minä en sentään ollut edes ehtinyt avata suutani ennen marttyyriksi heittäytymistäsi. :D

Päivämäärä:   23.11.24 13:32:01

Minkä muun alan työntekijät ovat tuollaisia kitisijöitä kuin hoitajat? Ei minkään. Joka asiasta kitistään jatkuvasti ei koskaan ole hyvä.

Lähettäjä: Hello 
Päivämäärä:   23.11.24 13:33:11

"Jep, tämä hoitajien asenne on ihan jostain menneestä maailmasta. Ehkä heidän kannattaisi vaihtaa alaa, niin tulisi sellainen kylmä kylpy nykymaailmaan."

Toivottavasti tosiaan suurin osa hoitajista vaihtaisi alaa niin tulisi tälläisille ulisijoille sellainen kylmä kylpy nykymaailmaan.

Lähettäjä: Nimetön 
Päivämäärä:   23.11.24 13:40:52

En ihmettele miksi Suomessa on niin paljon masennusta ja muita mielenterveyden häiriöitä. Jossain terveemmässä kulttuurissa voitaisiin sanoa vaikka "Voi ei, ikävä juttu, toivottavasti löydät uuden työn pian!"

Suomessa lyödään lyötyä.

Päivämäärä:   23.11.24 13:42:56

Hauska olisi nähdä, kuinka nämä hoitajia mollaavat pärjäisi hoitotyössä. Todellisuudessa eivät päivääkään. Uho ja tietämättömyys on näillä kovempi.

Lähettäjä: Wanha kurppa 
Päivämäärä:   23.11.24 13:50:41

"Toivottavasti tosiaan suurin osa hoitajista vaihtaisi alaa niin tulisi tälläisille ulisijoille sellainen kylmä kylpy nykymaailmaan."

Ei tietenkään vaihda, koska ei sote- sektorin noin 350 000:lle ole muita töitä tarjolla. Alalle hakeutuneiden määrä (ammattioikeudet) on päin vastoin kasvanut.

Päivämäärä:   23.11.24 13:57:51

Hei kiitos kaikista viesteistä. Oikeastaan nämä voimaannuttaa eivät lannista.

Kukaan ei voi tietää mitä kaikkea mun elämään on kuulunut, kuinka paljon on kylmää kylpyä tullut, mitä kaikkea työtä olen tehnyt aivan minimipalkalla. Onko tämä nyt sitten marttyyriasenne tiedä sitä.

Eniveis.. tulee tässä todellakin päättäväinen asenne että: ei kande kitistä, töitä löytyy kyllä ja olen hyväosainen. Tämä ei ole nyt sarkasmia tai valitusta tai marttyyriksi leimautumista.

Vaihtoehtoja siis on.

Päivämäärä:   23.11.24 14:00:15

”Minkä muun alan työntekijät ovat tuollaisia kitisijöitä kuin hoitajat? Ei minkään. Joka asiasta kitistään jatkuvasti ei koskaan ole hyvä.”

No ihan kaikkien. Hoitajia on vaan määrällisesti paljon, joten sieltä jos 10% kitisee somessa niin kitinän määrä on ihan eri kuin monilla muilla aloilta 10% saisi aikaan.

Lähettäjä: Taavi 
Päivämäärä:   23.11.24 14:43:01

Arvostan hoitajia ja heidän työpanoksiaan.
Rutinaa en arvosta.
Uutta työtä ne muunkin alan irtisanotut hakee.

Lähettäjä: ;; 
Päivämäärä:   23.11.24 15:03:33

Sen verran on tullu työnpuolesta käytyä erinäisissä paikoissa, että kyllä ne hoitajat kitisee. Tauollakin keskustelu meinaa olla pelkkää valitusta. Mikä vaan lisää huonosti vointia ja valitusta. Hemmetin hyvä sääntö on, että tauolla ei puhuta työasioista, eikä ainakaan valiteta.
Aina on helppo syyttää huonoo johtoo, mutta ei se tarvi kun yhen valittajan, niin se valitus on kohta kaikilla. Tää on ikäänkuin aivopesua, koska aivot uskoo mitä niille kerrotaan. Ja toistetaan.
Sen sijaan että valitetaan, niin voi miettiä, että mikä asia oli tänään hyvin. Se ruokkii sitten positiivisuutta.
Mitä tulee siihen, että täällä uhotaan ja ei pärjättäs hoitajana, niin on tullu sekin todistettua, kun hoitajat vaihtaa alaa, ja totee että on @!#$ raskasta. Taasen yks kaveri vaihto hoitajaks, ja sano että ompa kevyttä...

Päivämäärä:   23.11.24 15:07:11

Ja jos aloittaja haluat saman kokeneilta tukea ja tsemppiä, facessa BYE BYE hoitoala ryhmä on hyvä. Myös nimettömästi pystyy julkaisemaan.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.11.24 15:55:55

"Tauollakin keskustelu meinaa olla pelkkää valitusta."
Ai jossain ehtii vielä pitämään kunnon tauot?

Päivämäärä:   23.11.24 19:24:33

” Ai jossain ehtii vielä pitämään kunnon tauot?”

Minä ainakin pidän kiinni omista tauoistani. Joka päivä pidän ne lakisääteiset ja ruokatauonkin kokonaisena, en suostu mihinkään hyppimiseen ruokatauolta Marjatan vessareissulle. Potilaille kerron ihan suoraan, että olen nyt syömässä ja kun et ole kuolemassa, joudat kyllä vartin odottaa.

Kiire on monissa paikoissa ihan itse luotua ja heillä, jotka taukoja eivät kerkeä pitämään, syyllinen löytyy useimmiten peilistä. Meilläkin on heitä, jotka sen kiireen saavat luotua itselleen ja me muut katsellaan vähän hämmentyneenä, kun ei meillä kiirettä ole, joskus jopa ollut normaalia rauhallisempaa :D

t. Sh

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.