Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mies aina töissä

Lähettäjä: Ninni 
Päivämäärä:   22.11.24 16:32:36

Kysyn täältä, koska en tiedä enää edes itse onko aihetta olla mitään mieltä.

Tapasimme 5 vuotta sitten, itse olin yh ja suhteesta 2 lasta. Mies oli kuin unelmien täyttymys ja tosi kiva lasteni kanssa, jotka vuosien kuluessa alkoivat pitämään isänään. Kuitenkin vuosien kuluessa mies alkanut viettää enemmän ja enemmän aikaa töissä ja välinpitämättömämpi meitä kohtaan. Lapset ei ole enää vuoteen esimerkiksi kysyneet jos mies on yöhön asti töissä, että milloin tulee. Ovat nykyään kun miestä ei olisi.. itselläni on kaikki lasten asiat vastuulla (tietenkin kun ovat minun), mies ei osallistu mihinkään eikä kysy edes kuulumisia. Mutta kuitenkin, jos pyörä tai joku rikki niin heti korjaa heille, en tiedä onko jotain ettei osaa kysellä ja puhua tms.

Mies siis jo palkkatöissä tavoitteli jotain vuoden työntekijä titteliä ja teki sen takia pitkiä päiviä. Ei koskaan saanut.. Nyt vuosi sitten hänen tuttunsa perusti yrityksen johon nimitti miehen esihenkilöksi ja ei ole sen koommin mies enää kotona ollut.. puhuu "omasta" yrityksestä vaikka näin ei ole. On aamu 5 - 17 töihin arkisin ja kun lunta sataa niin kaiken aikaa.

Meidän arki on sitä että tulee 17. Kotiin, syö tekemääni ruokaa, menee sänkyyn katselemaan puhelinta, hetken päästä suihkuun ja nukkumaan.

Olen koittanut ymmärtää että on raskasta, mutta en tiedä. Ei mies ole kuin pari tuntia kotona hereillä ja silloinkin selaa puhelinta (ehkä ymmärrettävää kun töissä ei ehdi) ja aikaisin nukkumaan.
Olen koittanut puhua että epäkunnioittavaa perhettä kohtaan hänen käytös. Suuttuu vain.
Ihmettelee kun töissä muut ei suostu jokainen viikonloppu ja ilta töihin ja haukkuu heidät.. tosiaan heillä on perhe ja siksi näin..

Mitä mieltä? Ja siksi jaksan tätä, koska lasten isä ei tekemisissä ja ei ole vanhempia ym tukiverkkoa..

Re: Mies aina töissä

Lähettäjä: varma tieto 
Päivämäärä:   22.11.24 16:35:11

Panemassa se käy muualla

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   22.11.24 17:05:41

Jalka oven välissä jo.. ehkä naisen takia, ehkä työn, mutta irrottautumista tekee jo vahvasti eli kiire on ! Voi johtua ihan alkavasta loppuunpalamisesta tai fyysisestäkin asiasta, mutta vaikea sitä on asiaa hoitaa jos toinen puhuessa vain suuttuu. Mutta älä siedä liian kauaa "siksi että..jotakin", koska sinä et välttämättä ole se kuka lopullisen päätöksen tekee, se kannattaa muistaa. Yritä puhua vapaa-ajan ja työn yhteensovittamisesta, parisuhteesta ja hyvinvoinnista.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.11.24 18:44:06

Voihan se olla niin työn pauloissa jos tavoittelee osakkuutta tms. Mutta olen aina miettinyt, mikä parisuhde on jos toinen ei ole koskaan läsnä tai kotona rai halua tehdä yhteisiä asioita toisen kanssa. Se on täyttä soopaa jos vastataan, että no rahan takia tekee. No kukapa ei, mutta jos et osaa jakaa aikaasi työhön ja perheeseen niin eipä tällainen ihminen parisuhdetta tarvi. Sitten on varmaan kivaa käyttää raha pelkästään itseensä, varata itselle matka jos töiltään ehtii, ostella uusia vaatteita, mitä kukaan ei näe. Joskus mietin, millä tavoin raha tekee jonkun onnelliseksi, jos et voi jakaa mitään toisen kanssa. Onko pyrkimys itsekkääseen elämään. No kai sitä leffaan ja ravintolaan voi mennä yksinäänkin. Ehkä tätä miehet haluavat. Voi olla myös tiisenlaisia miehiä, jotka ymmärtävät, että työt tulee nyt lopettaa ja mennä perheen pariin. Kaupan kautta kukkia vaimolle.

Lähettäjä: ei omal 
Päivämäärä:   22.11.24 20:21:02

Siis tulee klo 17 kotiin ja valitat työ ajoista? Siinähän on koko ilta yhteistä aikaa. Toki siitä voi valittaa, miten mies se ajan käyttää.

Lähettäjä: Hicks 
Päivämäärä:   22.11.24 20:43:22

No olet nytkin jo yksinhuoltaja, joten mikä nyt oikeastaan muuttuisi, jos lähtisit kävelemään? Sille miehelle pitäisi selittää, että ei kukaan perheellinen voi elää noin.

Lähettäjä: Nafa 
Päivämäärä:   22.11.24 20:48:27

Niin jos 4 herää töihin niin 20 saa mennä nukkumaan eli ei siinä koko iltaa ole kyllä yhteistä aikaa...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.11.24 21:18:16

Jotkut vaan tykkää tehdä töitä ja heissä asuu sisäinen yrittäjä. Vaikea tuohon on oikein neuvoja antaa. Me ollaan puolison kanssa molemmat tuollaisia, lopulta perustettiin yhteinen yritys. Nyt kuitenkin alkanut vähän rasittamaan kun ollaan aina yhdessä, töissä, kotona ja lomilla. Ens vuonna tarkoitus perustaa toinen yritys, niin saadaan vähän omaa aikaa toisistamme. :D

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   22.11.24 21:21:04

Eipä tuo tuosta parane, kun kerran oli heti tavatessa jo tuollainen.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   22.11.24 22:04:30

"Eipä tuo tuosta parane, kun kerran oli heti tavatessa jo tuollainen."
Eipä tainnut olla tavatessa jo.

Lähettäjä: Anni 
Päivämäärä:   22.11.24 22:08:26

Se jättää teidät kohta. Miksi tuhlaat aikaasi..Rakenna pesä ilman häntä..sitten on aivan sama..

Lähettäjä: Ext 
Päivämäärä:   22.11.24 22:11:17

Ei sitä parisuhteenne kiinnosta. Teet ruoan, hoidat kodin. Helppohan siihen hotelliin on tulla nukkumaan ja elää vain itselleen.

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   22.11.24 22:25:49

Käyttää äitinään. Lähtee kävelemään kun löytää jonkun häntä tukevan naisen. Usko pois.. olet vain välivaihde. Älä anna lastesi nähdä, että mies mitätöi sinua. Tulet muistamaan tämän keskustelun kun se jättää sinut.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   23.11.24 00:24:24

Vätys se on, anna lapikasta!
Mun mies on aina ollut töissä klo 04/05 - n.19/20 enkä kyllä kestäis jos olis enemmän kotona jaloissa pyörimässä. Silti ehtii perheen kanssa olla ihan riittävästi, nukkumaan mennään vaihdellen 22-24 välillä. Että on monta tuntia illasta aikaa silti yhdessä oloon.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.11.24 00:42:49

En näe muuta vikaa, kuin että menee sänkyyn likaisena. Kyllä ensin on käytävä suihkussa ja sitten vasta sänkyyn.

Vuosi on lyhyt aika päästä uuden työtehtävän päälle ja hyvin työorientoitunut ihminen päästää aina työn ykköseksi elämässään. Onko se sitten kovin suuri vika lapsettomalla miehellä, se riippuu katsojasta. Ap taitaisi kaivata perheorientoitunutta miestä ja lapsettomasta sellaista harvoin löytyy.

Lähettäjä: Mitä ihmettä 
Päivämäärä:   23.11.24 07:00:18

"Mitä mieltä? Ja siksi jaksan tätä, koska lasten isä ei tekemisissä ja ei ole vanhempia ym tukiverkkoa.."

No siinäpä kaksi samanlaista. Ehkäpä mieskin on huomannut ettet oikeasti välitä hänestä, kunhan haluat hyötyä siitä että taloudessa asuu mies.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   23.11.24 07:32:59

Mä olen varmaan kuin aloittajan mies. Teen n. 11 h päiviä ja sori, en jaksa niiden päälle juuri muuta. Mies voi tehdä töitä etänä ja hällä on helpompi sumplia juttuja. Vapaalla hoidan kotijuttuja, mutta joka viikko haluaisin yhden päivän, jolloin ei ole mitään ns pakollista. Mielestäni se 55-65 h töitä viikossa on ihan ok sille, että voi yhden vapaankin vaan lojua yhden päivän.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.