Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Olenkohan olemukseltani lapsellinen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.11.24 14:28:49

Mua luullaan aina nuoremmaksi mitä olen. Olen 32 ja aina ollaan, että "mitä luulin sua max 25 vuotiaaks" tmv. Tällä viikolla olen tätä kuullut useamman kerran kun aloitin uudessa työpaikassa. Se on minusta jotenkin inhottavaa. Tulee olo, että onko mun olemus jotenkin lapsellinen tai "reppana" vai mikä mussa oikeen on?

Jos te luulette jotain nuoremmaksi kuin hän on, niin miksi? Mistä se johtuu? Koska en usko, että näytän nuoremmalta mitä olen, mutta jokin mussa on "pielessä". Miten ihmeessä siis olla kuin ikäisensä?

Re: Olenkohan olemukseltani lapsellinen?

Lähettäjä: lilja 
Päivämäärä:   22.11.24 14:30:32

Kuulen samaa usein ja olen about saman ikäinen kanssasi. En ole kyllä kokenut sitä negatiivisena, vaan ihan päin vastoin. Helpottaa vähän omaa ikäkriisiäni jollain hassulla tavalla :D

Lähettäjä: Naatti 
Päivämäärä:   22.11.24 14:34:57

No tuo on kyllä ikäisellesi kehu. Olen samoja ikiä, ja olin aivan onnessani kun kesällä yhdessä urheilutapahtumassa ikääni arvattiin 25v kieppeille. Ja se oli nimenomaan positiivisessä mielessä, että "ei ikinä uskoisi yli kolmekymppiseksi".

Usein yli 25v naisilla nuoremmaksi luuleminen on aina kehu, ja kertoo siitä, että olet pitänyt ulkonäöstäsi ja kropastasi huolta.

Tosin poikkeus, jos kyseessä on oikeasi joku lapsellinen juttu jota olet tehnyt, tai jos olet työpaikalla vaikuttanut heti alkuun todella osaamattomalta ja lapsenomaiselta. Jos taas olet käyttäytynyt normaalisti aikuisen ihmisen tavoin niin sitten on vaan kehu ja positiivinen asia.

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   22.11.24 14:37:14

Minä täytin 25v kun opiskelija kaverit sanoi että luuli 19vksi. Laittaudun aika nuorekkaasti tai käytän nuorekkaita vaatteita vaikka en laittautuisi. Nykyäänkin 28vnä on luultu vähän päälle parikymppiseksi joissain tilanteissa. 50v panokaveri jota olen tapaillut 23vuotiaasta asti kutsuu edelleen pikkup_impiksi/pikkulikaksi. Vaikka en siis ole mikään lyhyt edes.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   22.11.24 14:43:09

25 v ja 32 v ovat aika saman ikäisiä, mitäpä tuota kummastelemaan. Jos lohduttaa, niin multa kysytään papereita ja olen 40v. Ole tyytyväinen vaan, kyllä aika korjaa.

Lapsellisuus on eri asia, kuin nuoren näköinen, ei kannata käyttää näitä synonyymeinä, kuten otsikossa teet. Sitä pidän outona, että aikuista ihmistä kiinnostaa muiden mielipiteet noin paljon - elä omaa elämää ja keskity omiin juttuihisi, niin helpottaa.

Päivämäärä:   22.11.24 14:44:31

Millainen kroppa sinulla on? Itsellä sama tilanne, tosin olen 34v, mutta olen tullut siihen tulokseen että hyvin siro kehoni ja pitkät hiukset voivat tehdä "lapsenomaista" vaikutelmaa.

Lähettäjä: Nti50 
Päivämäärä:   22.11.24 14:45:09

Jos et vielä hallitse uusia tehtäviä ja näytät nuoremmalta niin voip olla siinä. Jotkut ovat myös lapsellisenoloisia, jos yrittävöt olla kiinnostuneita uusista asioista ja vielä vöhän hihittelyä mukaan kun jännittää.
Itse opiskelin amk tutkintoa niin luulivat nuoret mua 20 vuotta nuoremmaksi, koska vaatteet eikä läskiä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   22.11.24 14:45:30

Mulla oli sun ikäsenä ja edelleenkin vähän sama juttu. Ja tiedän että osittain kyllä johtuu että olen lapsellinen. Olen aika huoleton persoona, koska ei ole esim. Lapsia. Lapset opettaa vastuunkatoa, ja itseltä se sellainen ns. "Vakavuus" puuttuu. Voin heittää kaiken lekkeriksi jos niikseen. Myös työni ei ole kovin vastuullista, vaan elämä on melkein yhtä kepeää ja vaapaata kuin nuorena. En osaa sellaista ns. Virallista roolia ollenkaan, en puhu ihmisistä "hän", en käytä sanoja esihenkilö tai toimenkuva tms. Tietysti myös näytän nuorelta

Lähettäjä: jeaa 
Päivämäärä:   22.11.24 14:58:38

Jaa-a. Olen 40 v ja ihmiset jatkuvasti hämmästyvät kun kuulevat ikäni. Moni sanonut, että naaman perusteella sanoisivat 24 v.

No, en minä mitenkään vanhalta ja rupsahtaneelta näytä, mutten kyllä oikein pidä siitä, että sanotaan noin nuoren näköseksi.

Pukeudun ihan siististi, en mitenkään lapsellisesti ja osaan puha järkevästi, en kuulosta teiniltä. En myöskään meikkaa.

En sitten tiedä mikä "vika" minussa on.

Ihmiset eivät ota minua vakavasti, koska luulevat, että olen nuori ja kokematon. Ja kun heille selviää, että olen porukan toiseksi vanhin ja minulla on kokemusta enemmän kuin muilla yhteensä, niin ihmetellään "Kun näytät niin nuorelta". Aha...

En tiedä onko syynä sitten sopusuhtainen kroppa, kun moni ajattelee, että nainen plösähtää tai "muuttuu tanttamaiseksi" kolmenkympin jälkeen? En kyllä itse usko tuohon, koska tunnen monia omanikäisiä ja vanhempia, jotka eivät ole plösähtäneet ja tanttamaistuneet, vaikkeivät naamasta näytäkään alle kolmekymppisiltä.

En tietääkseni ole mikään reppana. Olen ilmeisesti helposti lähestyttävä ja tulen ihmisten kanssa toimeen, mutta joku minussakin on, että minua pidetään alle kolmekymppisenä ja "todella nuorena". Jotkut kysyvät, että onko minulla lapsia ja alkavat sitten hoputtaa lastentekoon, kun olen vielä nuori niin kannattaa. Sitten saavat sydärin kun kerron, että steri tehty n. 10 v sitten ja ikäkin alkaa nelosella...

Lähettäjä: jeaa 
Päivämäärä:   22.11.24 15:02:32

Minulle on myös kommentoitu, että olen nuorena lisääntynyt, kun olin siskon 1 v lapsen kanssa kaupungilla ja törmäsin kaveriini ja hänen kaveriinsa, joka ei siis minua tuntenut. Olin tuolloin 32 v. Eikä lapsi edes ollut minun, tuo kaverin kaveri vain oletti niin, mutta en minä siitä pahastunut. Ihmettelin jo tuolloin, että en kai minä sentään kaksikymppiseltä vieraan ihmisen silmiin näytä.... Kyseiset henkilöt olivat pari vuotta nuorempia kuin minä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.11.24 15:07:33

"50v panokaveri jota olen tapaillut 23vuotiaasta asti kutsuu edelleen pikkup_impiksi/pikkulikaksi."
Yök.

Päivämäärä:   22.11.24 15:11:30

Olen yli 40v ja ihan viime kuussa eräässä museossa käydessä multa kysyttiin, olenko opiskelija. Olisin siis päässyt halvemmalla sisään, jos olisin ollut. En tiedä mikä tämän kysymyksen herätti. Näytinkö jotenkin nuorelta vai oliko mun ulkonäössä jotain, joka huusi aikuisopiskelijaa?

Yleensä mua kyllä pidetään vuosiani nuorempana. Kaupan kassalla pyydetään papereita ja yksi työkaveri ihan pokkana äskettäin kysyi, olenko jo täyttänyt 30...

Päivämäärä:   22.11.24 15:13:40

Minä olen pian 45 ja ei ole pitkä aika, kun luultiin vähän päälle kolmekymppiseksi. Yleisesti tuntuu, että minua luullaan aina vähän nuoremmaksi kuin olen. Nykyiseen työhön kun hain, haastattelussa eivät olleet katsoneet ikää etukäteen, ja oli vähän outo tilanne, kun työkokemusvuosien määrä ei ihan natsannut oletetun iän kanssa :D Taisin olla 25, kun tiukattiin, että olenkohan jo täyttänyt 16. Nuorekkuuteni salaisuus on ainakin itselleni arvoitus, olen tällainen tavallinen "pallinaama" ja ainakin itse näen kyllä pieniä ryppyjä ihan reilusti. Ehkä se on sitten kasvonpiirteissä tms. Olen mielestäni ihan keskikokoinen, jotein pienuuskaan ei selitä vaikka hoikka olenkin.

Lähettäjä: ehed 
Päivämäärä:   22.11.24 15:20:13

"multa kysyttiin, olenko opiskelija."

Siellä on varmasti ollut alennushinnat lapsille, opsikelijoille ja eläkeläisille, joten tuo kysymys esitetään automaattisesti niille, jotka eivät asiaa itse kerro. Ei siis liity ikääsi mitenkään.

On minula ja kaveriltanikin kysytty, onko joku meistä opiskelija, koska siitä sai alennusta.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   22.11.24 15:21:17

Tuleeko nuo jotenkin sellaisissa tilanteissa, missä sinun taitojasi tai kypsyyttäsi epäillään?

Päivämäärä:   22.11.24 15:33:43

... pitää jatkaa sen verran, että itselläni on tendenssi pitää muita ihmisiä suht koht samanikäisinä kuin itse olen, ellei ikäero nyt ole todella selkeä. Muutaman kerran on ollut itselle ylläri, kun hlö onkin ollut ihan reilusti vanhempi :D

Lähettäjä: sk 
Päivämäärä:   22.11.24 15:40:33

Mä täytän huhtikuussa 60, ja toissapäivänä uusi työkaveri luuli mun olevan max 50.

Mua on aina luultu nuoremmaksi kuin olen. Luulen sen johtuvan pienestä koostani ja tietynlaisesta reippaudestani.
Ja itse luulin yhtä meidän keikkalaista noin 65-vuotiaaksi, vaan hän täytti juuri 75. Tiesin siis hänen olevan eläkkeellä, mutta en ikinä olisi uskonut seiskavitoseksi.
Hän on pienikokoinen, harrastaa mm. patikointia ja kiipeilyä. Talvella matkaluistelee kymmeniä kilometrejä. Eikä 4odrllqkqan ole ryppyinen.

Ota aloittaja kehuna. Ei lapsellisia luulla nuoriksi vaan tyhmiksi.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   22.11.24 16:18:39

"Jos te luulette jotain nuoremmaksi kuin hän on, niin miksi? Mistä se johtuu?"

Ulkoisesti; pitkät hiukset ponnarilla tai letillä, meikitön, ehkä teinimäiset vaatteet tai tasapaksu vartalo. Käytös; hihittelevä tai epävarma, tai anteeksipyytelevä käytös. Näin, jos luulen kolmikymppistä ikäistään nuoremmaksi.

Päivämäärä:   22.11.24 16:23:07

"Siellä on varmasti ollut alennushinnat lapsille, opsikelijoille ja eläkeläisille, joten tuo kysymys esitetään automaattisesti niille, jotka eivät asiaa itse kerro. Ei siis liity ikääsi mitenkään."

Kuten sanoin, olisin päässyt halvemmalla jos olisin ollut. Ei ollut ensimmäinen kerta elämässäni kun käyn museossa, mutta oli ensimmäinen kerta kun kysyttiin.

Lähettäjä: Jeah 
Päivämäärä:   22.11.24 16:43:47

Lapsenomainen, muodoton, tyypin omasta mielestä siro vartalo antaa vaikutelman nuoresta iästä. Samoin sellainen pulleaposkinen vauvanaama.

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   22.11.24 16:44:07

Minä kävin kesällä kampaajalla, ja kerroin muuttavani työn perässä uuteen kaupunkiin (parin tunnin ajomatkan päähän). Siihen kampaaja sitten alkoi kyselemään, että mitä mieltä äitini on asiasta, ja onkohan minun muuttoni hänelle kova paikka. Muutenkin puhui paljon siitä, että äidistä tuntuu aina hieman surulliselta, kun lapsi muuttaa kauas, eikä nää lastaan enää niin usein. Hiljaa itsekseni ihmettelin, että miksi äitiäni kiinnostaisi hänen aikuisen lapsensa muuttaminen tai miksi äidilläni tulisi sen yhtään ikävämpi minua kuin nytkään. Kävi kuitenkin ilmi, että kampaaja luuli minua 20-vuotiaaksi, joka vasta muuttaa pois kotoa. Olen 30v, ja asunut omillanikin kymmenen vuotta.

Päivämäärä:   22.11.24 16:46:02

"50v panokaveri jota olen tapaillut 23vuotiaasta asti kutsuu edelleen pikkup_impiksi/pikkulikaksi"

Ihan todella surullista. Etkö koe ansaitsevasi parempaa kuin näin alentavaa kohtelua?

Lähettäjä: Pk 
Päivämäärä:   22.11.24 16:54:34

O:n setämies on oksettava, hyi hitto.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   22.11.24 16:59:37

Ei mikään ponnari tee kenestäkään nuoremman näköistä.
Eikä vaatetus.
Eikä "muodoton" kroppa.

Mun työympäristö on sairaala, missä kaikilla on samanlainen vaatetus. Että ihan "pärstäkertoimen" perusteella arvioidaan ikää.

Mulla samanlaisia havaintoja kuin sk:lla. Pirtsakkaa seitsemänkymppistä voi helposti luulla kuuskymppiseksi, ja yllättyä kun joku 45-vuotiaalta näyttävä jää eläkkeelle 65-vuotiaana.

Vahvasti meikattu, huulitäytetty 25-v näyttää taas sitten helposti nelikymppiseltä.

Lähettäjä: Ou 
Päivämäärä:   22.11.24 17:14:10

Jaa a, sama vika. Mua luullaan 19-25v väliltä aina, olen 31v. Aina ihmetellään kun kerron lapsen täyttävän 6, ai niin iso lapsi sulla.. en tiedä mikä tekee. Olen kyllä pienikokoinen ja treenattu, hiukset yleensä ponnarilla ja ne on pitkät. Meikkaan kevyesti. Vaatteet yleensä aika hillityn värisiä. Välillä vaikea tosiaan tuoda ammattitaitoa esiin

Lähettäjä: 8ä8 
Päivämäärä:   22.11.24 17:23:07

Olin 33 v kun kysyttiin lottokuponkia ostaessa "oletko jo täyttänyt 18 vuotta?", ja 21-vuotiaana kysyttiin olenko jo 15-vuotias.

35-vuotiaana huoltomies tuli ovelle ja kysyi, onko äiti tai isä kotona. No mistä minä tiedän kun asuvat 500 km päässä.

Ihan normaalin näköinen olen, tosin en ole lihava tai rupsahtanut enkä meikkaa.

Olen nähnyt myös ihmisiä, joita olen luullut huomattavasti vanhemmiksi, eikä kyseessä edes olleet huulitäytteet, itserusketavat tai tekoripset. Ihan luomu ja meikittä, mutta jotenkin vain ikäistään vanhemman näköinen. Luulin hänen olevan vähintään 45 v ja olin hämmästynyt, kun hän kertoi täyttävänsä parin kuukauden päästä 40 v. Olimme kaverini 40v-synttäreillä ja itse olin tuolloin 39 v.

Lähettäjä: Sori mut 
Päivämäärä:   22.11.24 23:48:45

"Itse opiskelin amk tutkintoa niin luulivat nuoret mua 20 vuotta nuoremmaksi, koska vaatteet eikä läskiä."

Tuota nyt edesauttaa sekin että opiskelet amk tutkintoa ilmeisesti vanhempana.
Olen alanvaihtaja ja minut oletetaan nuoremmaksi koska suurin osa omalla tasolla olevista kollegoistani on myös nuorempia.
Mutta onnea että vaatteet eikä läskiä, hieno saavutus.

Lähettäjä: Nerd 
Päivämäärä:   23.11.24 00:24:33

Olen 42 ja kolmekymppiseksi luullaan koko ajan, kesällä joku uberkuski luuli noin 27-vuotiaaksi. Ikä on vain numero.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.