Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pissatulehus, miten toimia?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.9.24 20:40:49

Jahas, nyt se pelätty on ilmeisesti tullu käymään täällä pitkän ajan jälkeen... Mitäs sitä nyt sit tehään? Huomenna soittoa tk:hon, antaako ne sieltä antibiootit nuin vain vai pitääkö käyä pissaamassa purkkiin ja odotella tuloksia päivä pari vai miten nykyään tää homma toimii? Viime kerrasta aikaa.

  Re: Pissatulehus, miten toimia?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   29.9.24 20:45:50

Jos on pahana, niin menisin päivystykseen, jos lievä, niin soitto heti aamulla tk ja tosiaan, yleensä pitää käydä antamassa näyte, kun antibiootteja ei haluta määrät turhaan. Hoitamattomana tuolla voi olla aika ikäviä seurauksia, kokemuksia on.

  Re: Pissatulehus, miten toimia?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.9.24 20:46:52

Riippuu ihan lääkäristä, että saatko ab-kuurin heti vai pitääkö odotella tuloksia. Mä oon joka kerta joutunut antamaan näytteen ja tulehdus parantunut ihan itsestään ennen tuloksia, joten nykyisin en enää edes jaksa mennä antamaan näytettä vaan kotihoidan itse.

Reilusti juomista ja tulehduskipulääkettä niin jokaisesta kusitulehduksesta oon selvinnyt ilman antibioottia. Ei ole onneksi nyt pitkään aikaan ollut vti-oireita. *koputtaa puuta*

  Re: Pissatulehus, miten toimia?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.9.24 20:59:13

Itsellä ollut kerran, tänä kesänä, ja sain antibiootit heti tk chatissa. Söin kuurin eikä tehonnu niin näytteen antoon ja toiset antibiootit tilalle

  Re: Pissatulehus, miten toimia?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.9.24 21:04:08

Juo paljon vettä, C-poretabletteja, karpalokapseleita ja puolukkamehua, saattaa mennä ohi itsestäänkin.

  Re: Pissatulehus, miten toimia?

Lähettäjä: u 
Päivämäärä:   29.9.24 21:38:25

Mulla ollut nyt 2 kertaa kuukauden aikana. Helsingissä tein omaolo arvion netissä ja siitä tunnin tai parin päästä tuli ab resepti. Tokalla kerralla sama juttu, tosin halusin myös labraan tekemään testit että syön oikeaa antibioottia ja labraan pääsin saman päivän aikana. Tulos oli että samat antibiootit käy kuin ekalla kerralla. Just loppui ab kuuri.
Mutta nyt pelästyin tästä sen verran kun näitä ollut jo neljä tänä vuonna että alan suosiolla käyttämään karpalokapseleita päivittäin ja tuplaan annoksen kun harrastan seksiä. En halua antibiootteja syödä enää yhtään enempää.

  Re: Pissatulehus, miten toimia?

Lähettäjä: kokemus 
Päivämäärä:   29.9.24 21:51:38

Juuri kuten Ällö sanoi.
Jos pystyt odottamaan aamuun, niin heti aamulla soittoa terveyskeskukseen. Jos et, niin päivystykseen vaan.
En todellakaan jäisi odottamaan, että menee itsestään ohi. Voi ehkä jossain tapauksissa mennä, mutta yhtälailla voi myös levitä munuaisiin.
Minulla iltapäivällä alkanut virtsatietulehdus oli illalla jo ehtinyt niin pahaksi, että virtsasin verta. Muutenkaan ikinä ei ole mennyt ohi itsestään.

Itse en ole koskaan saanut lääkkeitä antamatta näytettä, vaikka tulehdus ollut ja todettu varmaan 10+ kertaa. Päivystykseen jouduin menemään miltei joka kerta.

  Re: Pissatulehus, miten toimia?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.9.24 22:14:34

Jos sulla on kotona c-vitamiineja niin syöt niitä niin paljon kuin napa vetää ja juot paljon.

Voit myös istuskella vaikka vadissa kuumaa vettä jos se helpottaa.

Buranaa 800 mg.

Ei sokeria.

  Re: Pissatulehus, miten toimia?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.9.24 22:36:35

Kiitos ihanista neuvoista! Otan nyt yöksi buranaa ja aamulla soitto tk. Ei nyt pahana tää ole mutta inhottava tunne ja tuntuu että koko ilta meni pilalle kun vessasta ei uskalla ulos mennä. Kuuma suihku auttoi ja sielä tulikin puoli tuntia oltua...

Muistan että kun näitä tullu itsellä niin joskus riittänyt soitto ja joskus pitäny käyä näyte antamassa. Voiko sen näytteen ottaa itse kotona talteen purkkiin ja jos voi niin mikä paras? Pilttipurkissa olen joskus yhden näytteen vienyt

  Re: Pissatulehus, miten toimia?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   29.9.24 22:45:36

... , tiedän tunteen! Tsemppiä yöhön, tosi ikävä vaiva! Ja älä tosiaan jää odottamaan osan neuvojen mukaisesti, että "menee ohi", pahimmillaan saat munuaisvaurion.

  Re: Pissatulehus, miten toimia?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.9.24 23:12:03

Tänään kuulin vinkin että teelusikallinen ruokasoodaa vesilasissa 2xpäivässä voi viedä alkavan virtsiksen pois.

  Re: Pissatulehus, miten toimia?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   29.9.24 23:14:19

-, ei vie. Lääkääriin vaan tai voi tulla sairaalakeikka tai pahempaa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.