Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Orbiloc vai joku muu?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   29.9.24 18:02:48

On taas se aika vuodesta kun pimenee.
Nykyiset valopannat eivät meinaa toimia kunnolla. Joten uusien valojen etsintä edessä. Katselin orbiloc valoja , aika tyyriitä. Onko hintansa arvoiset?
Aikaisemmin ollut mustin ja mirrin valopannat. Kestävät sen muutaman talven…

  Re: Orbiloc vai joku muu?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   29.9.24 18:19:02

Up

  Re: Orbiloc vai joku muu?

Lähettäjä: ****** 
Päivämäärä:   29.9.24 18:21:27

En mä tiedä onko se Orbiloc niin kovin ihmeellinen. Itse siirryin käyttämään ihan halpis valoja mitkä on helpompi vaihtaa pannasta toiseen.

Jos sitten tahtoo pannan, niin kallistuisin Leuchtieen. Muut ovat tuntuneet leluilta.

  Re: Orbiloc vai joku muu?

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   29.9.24 18:22:30

On ehdottomasti hintansa arvoiset. Valot kestäneet useamman vuoden useamman kerran viikossa maastoilua. Nyt pitäisi punaiseen varmaan patteri vaihtaa kun ei enää niin voimakkaasti näy.

  Re: Orbiloc vai joku muu?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.9.24 18:44:38

Orbiloc on huono. Näkyy kunnolla vain yhdestä kulmasta. Ihan ylihypetetyt. Lidlin pyörävalotkin on kirkkaammat.

Jos haluaa laadukasta ja on valmis maksamaan, niin Leuchtien valopanta.

  Re: Orbiloc vai joku muu?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.9.24 19:00:10

Huono minunkin mielestäni. Halpisvalot näkyvät paljon kauemmas. Vilkkuja.fi:n valot mulla nykyään, mutta en muista saako niitä enää mistään. Paljon näkyvämmät ja yhtä kestävät.

  Re: Orbiloc vai joku muu?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.9.24 19:05:03

Yhdessä vaiheessa keräsin noita orbiloceja vähän väliä kaduilta talteen. Ei ollut valo niissä mitenkään ihmeellinen. Ite suosin semmosia valoja jonka voi kiinnittää hihnan alaosaan, näkyy karvaisellakin koiralla paremmin kuin pantaan kiinnitettävät tai valopannat.

  Re: Orbiloc vai joku muu?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.9.24 19:09:49

Orbilocin kesto ja materiaalit on aika kaukana halpiksista, meiltä löytyy molempia kiinnitettynä mm valjaisiin. Kestävyydessä ja käytettävyydessä parhaat pisteet saa kuitenkin leuchtiet. Päivittäin käytössä pimeän aikaan.

Ottakaa hulmioon myös suojakuoren väri, joka vaikuttaa sitten näkyvyyteen, oli merkki kikä hyvänsä.

  Re: Orbiloc vai joku muu?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.9.24 19:14:45

Mun koiralla on vitosen maksanut polkupyörän valo, tosin se ei kirmaile sen kanssa metsässä vapaana, sitä käytetään vain remmilenkeillä. Näkyy hyvin ja helppo vaihtaa siihen normaali paristo.

  Re: Orbiloc vai joku muu?

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   29.9.24 19:19:30

Meilläkin Orbilocit ole kestäneet. Useammat olen ostanut, mutta eivät kestä edes yhtä talvea.

Valopannoista pidän eniten Lumivisionin pannasta. Vähän kevyempi ja taipuisampi kuin Leuchtie.

  Re: Orbiloc vai joku muu?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.9.24 20:42:24

Kai tiedätte että orbilociin saa varaosia jos siitä joku osa hajoaa. Ne on kyllä monen vuoden valot, kestää myös vettä eli en ymmärrä miten joku saisi ne yhdessä talvessa _rikki_, eri asia tietenkin jos kiinnitys on puutteellinen ja putoaa pois mutta korjauskelvottomaksi rikkoutuminen alle talvessa on kyllä aika mahdoton juttu....

Orbilocin kiinnitys on todella hyvä, sen saa suoraan Pompan selässä olevaan kiinnityshihnaan kiinni ja niitä voi laittaa siihen jopa kolme kpl = molemmille sivuille ja suoraan selän päälle niin näkyy joka suuntaan. Sitten vielä kaulassa panta johon pujottaa neljäs orbiloc näkymään eteen. Jos ei näe niin vika on kyllä katsojan päässä tai sitten olisi aika vaihtaa patterit. Nuo on armeijan käytössä testattu näkymään joten kyllä ne ihan todella näkyy. :D

  Re: Orbiloc vai joku muu?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.9.24 20:57:33

Ilmeisesti joku orbiloc fani ei tykkää siitä että joku ei tykkää hänen fanittamasta tuotteesta :D

  Re: Orbiloc vai joku muu?

Lähettäjä: Valpuri 
Päivämäärä:   29.9.24 21:01:07

Meillä Orbilocit muuten kestäneet, mutta patteri kuluu aika nopeasti sen verran, että valo himmenee kaikkein kirkkaimmasta. Ja tosiaan näkyvät vain yhdestä kulmasta.

Pelastuskoiratreeneissä mulla koiralla 3 Orbilocia kiinni, yksi molemmissa kyljissä ja yksi selän päällä. Lenkillä meillä valopanta, joku halpis nyt joka ihan ok, mutta Leuchtie harkinnassa.

  Re: Orbiloc vai joku muu?

Lähettäjä: Juusa 
Päivämäärä:   29.9.24 21:26:15

Joopajoo, neljä Orbilocia, hinta melkein satasen... Kyllä siitä koirasta saa näkyvän tehtyä halvemmallakin.

Mulla on sekä aataminaikainen Orbiloc sekä uudempaa mallia oleva. Kiinnitysmekanismina olen käyttänyt sitä mukana tulevaa tarraa, sillä se toinen mekanismi vaikutti siltä, että koko vekotin tipahtaa ekalla lenkillä. Tarran koen kuitenkin vaikeaksi vaihtaa pannasta tai valjaista toiseen.
Uudemmasta meni patterit tosi nopeasti, tai oletan että vika oli patterissa, toimi välillä ja välillä taas ei. En ole jaksanut ostaa uutta patteria kun mun tuurilla se ei sitten kuitenkaan ole se patteri.
Aataminaikaisessa ongelma on se, että valo kierrettiin päälle, jolloin oli aina riski siitä, että se kierrettävä osa ottaa lenkillä hatkat jos sitä ei kierrä tiukaksi, eli laita lamppua päälle. Tätä ongelmaa tosin ei ole toki siinä uudemmassa.

Joskus oltiin pimeässä metsässä niin, että mun koiralla Orbiloc ja kaverin koiralla halppis valo, ihan samalla tavalla ne näkyivät. Toki koirat pysyi aika lähellä, joten voi olla että eroa olisi tullut jos välimatka olisi ollut suurempi.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.