Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Voisitko rakastua niin, että...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.9.24 14:56:12

...luopuisit lemmikistäsi, jos uudella kumppanillasi olisi paha allergia?

  Re: Voisitko rakastua niin, että...

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.9.24 14:58:57

En – koira menee naisen edelle.

  Re: Voisitko rakastua niin, että...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.9.24 15:00:19

En luopuisi nykyisistä lemmikeistäni varmaan, mutta en ottaisi uusia. Toki jos kumppani olisi niin allerginen että vaatteissa olevat koirankarvat olisi tavatessa iso ongelma niin sitten ei varmaan olisi tulevaisuutta kun pitäisi olla täysin etäsuhteessa siihen asti.

  Re: Voisitko rakastua niin, että...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.9.24 15:02:15

En. En muuta arvojani "rakkauden" tähden. Yksi arvoni on etten hylkää rakkaitani vaan sitoudun heihin. En vaihda parempaan tai tee uhrauksia heidän kustannuksellaan.

Jos uusi rakkaus ei sovi siihen elämääni jota jo elän ja niihin asioihin joita rakastan, hän ei ole minulle. En myöskään luopuisi lapsista, katkaisisi välejä perheeseen, muuttaisi ulkomaille yms.

Ja minulle koira ei ole "vain koira" vaan se on rakas lemmikki ja kämppis, jonka kanssa olen jakanut elämää 9v ajan. En syrjäyttäisi sitä jonkun uuden tuttavuuden takia. Erillään asuminen kävisi hyvin minulle.

  Re: Voisitko rakastua niin, että...

Lähettäjä: Pirita 
Päivämäärä:   29.9.24 15:03:50

En.

  Re: Voisitko rakastua niin, että...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.9.24 15:04:58

Kyllä. Mikään eläin ei mene ihmisen edelle.

  Re: Voisitko rakastua niin, että...

Lähettäjä: Öööh 
Päivämäärä:   29.9.24 15:10:21

Ainoa rakkaus jonka vuoksi näin tekisin, olisi oma lapseni. En kenenkään muun vuoksi. Toistaiseksi lapset eivät näytä olevan allergisia :)

  Re: Voisitko rakastua niin, että...

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.9.24 15:13:46

En. Voisin tehdä järjestelyitä ja jättää seuraavan lemmikin ottamatta jos se rakkaus olisi niin hyvä.

  Re: Voisitko rakastua niin, että...

Lähettäjä: ….. 
Päivämäärä:   29.9.24 15:15:03

No ihan uuden kumppanin takia en ensimmäisenä alkaisi koirasta luopumaan.

  Re: Voisitko rakastua niin, että...

Lähettäjä: Saana 
Päivämäärä:   29.9.24 15:15:50

Kyllä. Laitoin kissani pois nykyisen mieheni tavattuani ja muutettuani hänen luokseen. Eikä hän ole edes allerginen, inhoaa vain kissoja syvästi.

  Re: Voisitko rakastua niin, että...

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   29.9.24 15:19:29

No riippuu ihan tilanteesta. Kyllä nykyinen ukkoni tykkää elukoista.

  Re: Voisitko rakastua niin, että...

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   29.9.24 15:56:45

En rakkauden alkuhuumassa mutta jos suhde näyttää kestävän en hankkisi uusia.

  Re: Voisitko rakastua niin, että...

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   29.9.24 16:41:44

En. Koirat ja hevoset on tärkeitä. Rn voisi elää ilman niitä.

  Re: Voisitko rakastua niin, että...

Lähettäjä: Z 
Päivämäärä:   29.9.24 16:41:52

En. Koira on vasta 2v ja pitkäikäistä rotua, joten seuraavan ottamatta jättämistäkään tuskin jäätäisiin odottelemaan.

  Re: Voisitko rakastua niin, että...

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   29.9.24 16:44:15

EN

  Re: Voisitko rakastua niin, että...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.9.24 16:47:59

En todellakaan ja täytyy sanoa, että alinta pohjasakkaa ovat sellaiset ihmiset, jotka noin toimivat. Samalla tasolla eläinrääkkääjien kanssa minun silmissäni. Jos on hylkäämässä eläimen tuollaisesta syyä, niin ei pitäisi edes harkita eläimen ottamista.

Jos itse rakastuisin eläinallergikkoon, niin aika vaikeaa olisi. Uusia eläimiä ei toki tarvitsisi tulla, mutta vanhat on ja pysyy elämänsä loppuun asti.

  Re: Voisitko rakastua niin, että...

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   29.9.24 16:50:55

En edes tutustuisi sellaiseen ihmiseen jonka vuoksi joutuisin luopumaan lemmikistäni. Kissat on ja pysyy, sitä ei yksikään mies muuta.

  Re: Voisitko rakastua niin, että...

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   29.9.24 17:00:00

Minäkään en ryhtyisi mihinkään sellaisen miehen kanssa jonka kanssa en voisi lemmikkejä pitää.

  Re: Voisitko rakastua niin, että...

Lähettäjä: .8. 
Päivämäärä:   29.9.24 17:03:37

Jos on hylkäämässä eläimen tuollaisesta syyä, niin ei pitäisi edes harkita eläimen ottamista.
---

Äkkiä se eläin uuteen kotiin sopeutuu, ei se sinua jää kaipaamaan. On ihan omakohtaista kokemusta.

  Re: Voisitko rakastua niin, että...

Lähettäjä: Eläimetön 
Päivämäärä:   29.9.24 17:11:40

En ehtinyt hankkimaan eläimiä. Mies kissoille voimakkaasti allerginen. Koirissa sietää joitakin yksilöitä. Tarkoitus oli jossain vaiheessa hankkia koira, kunhan saa opinnot suoritettua. Lapset tuli kuitenkin ensin ja nyt toinen lapsista kissoille ja koirille allerginen. Lapsi voi olla joidenkin koirien kanssa samassa tilassa, mutta ei voi koskea koiraan ilman oireita. Kissoja taas ei kumpikaan lapsista kestä yhtään joten haaveilemani koira sekä pari kissaa jäi hankkimatta. Tässä ehkä koomisinta se, että olen työskennellyt eläinten parissa ja olivat suuri intohimo. No eläimet vaihtuivat lapsiin ja nyt työskentelen lasten parissa.

  Re: Voisitko rakastua niin, että...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.9.24 17:11:45

En. Koirat ovat rinnalla, kunnes.... miehiä tulee ja menee tai yleensä ei edes tule.

  Re: Voisitko rakastua niin, että...

Lähettäjä: Maisa 
Päivämäärä:   29.9.24 17:19:37

Kyllä ja olenkin tehnyt niin.
Seurusteltiin melkein 3 vuotta ennen kuin luovuin koirasta, ihan kuukauden huuman takia en koirasta luopuisi.
Paras päätös ikinä, ihana mies ja ihanat lapset. En ole katunut päivääkään.

  Re: Voisitko rakastua niin, että...

Lähettäjä: voiMua 
Päivämäärä:   29.9.24 17:23:53

koiraa ei voi kuten naista, kusettaa puhelimessa, Olen kuullut

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.