Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Koska syötte, vatsan toiminta

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.9.24 08:15:33

Ihmiset joiden ei tarvitse mennä aamulla ennen puoltapäivää vessaan, Millainen ruokailurytmi?

  Re: Koska syötte, vatsan toiminta

Lähettäjä: Pilkkumi 
Päivämäärä:   27.9.24 08:18:11

Minulla kahvin juonti vaikuttaa paljon. Kaksi kuppia ennen puoltapäivää on ok, mutta kolmas aiheuttaa sen että posliinille on mentävä.

  Re: Koska syötte, vatsan toiminta

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   27.9.24 08:20:07

Ai miten niin ei tarvitse? Eikös se ole hyvä, että vatsa toimii aamulla. Mulla toimii aina aamukahvin jälkeen. En ole eläissäni käynyt isommilla tarpeilla missään julkisissa paikoissa.

  Re: Koska syötte, vatsan toiminta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.9.24 08:24:00

Mä syön koska ehdin ja käyn vessassa 2-5 kertaa päivässä. Ei ole kellonaikoja. Joskus aamulla, joskus illalla.

  Re: Koska syötte, vatsan toiminta

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.9.24 08:24:25

Ei se toimi koskaaan aamulla kun vasta tunti heräämisestä ja sittenkin saattaa toimia monta kertaa

  Re: Koska syötte, vatsan toiminta

Lähettäjä: Vattu 
Päivämäärä:   27.9.24 08:29:39

Aamulla sen pitääkin toimia ja kahvimukilliset auttavat siinä.
-klo 7-9 välillä kahvia ja leipää
-9 eteenpäin vähän lisää kahvia
-joskus klo 14-16 lämmin ruoka
-illalla telkkaria kattoes leipiä tai grillimakkaraa tai salaattiannos, mitä kullonki tekee mieli

  Re: Koska syötte, vatsan toiminta

Lähettäjä: Väärä vastaaja 
Päivämäärä:   27.9.24 08:31:45

Pakko kysyä: miksi pitäisi toimia vasta puolenpäivän jälkeen? Minulla toimii aina heti herättyä, sen yhden kerran, seuraava kerta on sitten seuraavana aamuna heti heräämisen jälkeen. Tosi harvoin pitää mennä kakkoselle kahta kertaa päivässä.

Minusta tämä on varsin kätevää. Olen kiitollinen vatsalleni, että se toimii säännöllisesti ja juuri toivomaani aikaan. Ja herättyä olen aina kotona. :D Se on paras paikka siihen toimituksen. Olen opettanut vatsani toimimaan näin, uskoisin.

Syön aamupalalla tosi paljon kuituja, siis oikeasti todella paljon, noin 25 grammaa leseinä ja rouheina, marjoina ja ruisleipänä. Päivän syömiset eivät aina ole ihan säännöllisiä, mutta pyrin syömään joka päivä sen 500–800 grammaa kasviksia ja aina myöskin palkokasveja (pavut, herneet, linssit) ja pähkinöitä, jotta saan kuituja monipuolisesti. Oikein tunnen, miten suolistobakteerini kihertävät tyytyväisenä, kaikki eri bakteerijengit saavat säännöllisesti ruokaa. Lisään vielä niiden määrää syömällä jogurttia ja hapankaalia.

Miksi vatsan pitäisi toimia vasta puolenpäivän jälkeen?

  Re: Koska syötte, vatsan toiminta

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.9.24 08:32:25

Koittakaa ymmärtää että jotkut herää aamulla paikoista joissa ei vessaa, ihan jopa töidenkin puolesta, eikä aina edes suojaisaa paikkaa missä tehdä muuten tarpeet

  Re: Koska syötte, vatsan toiminta

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   27.9.24 08:41:07

Millainen on työ, jossa nukutaan ja herätään paikasta, jossa ei ole vessaa?

  Re: Koska syötte, vatsan toiminta

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   27.9.24 08:44:17

Jos ei vessaan pääse mihinkään, niin vaipat on hyvä vaihtoehto. Kai työpaikka ne kustantaa?

  Re: Koska syötte, vatsan toiminta

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   27.9.24 09:00:44

"Jos ei vessaan pääse mihinkään, niin vaipat on hyvä vaihtoehto."

Ai sullako on aina vaipat, josa päivässäsi on vaiheita tai paikkoja, joissa et pysty menemään vessaan? Toki kannattaa olla, jos pidätys ei ole vaihtoehto tai et ole älynnyt tyhjentää silloin, kun vessa oli lähellä.

Tässä kai kyse oli siitä, että kaiklle aamu ei ole juuri "se paras vaihtoehto, koska silloin ollaan aina kotona", kuten monella on. Samalla lailla kai he voivat toivoa, että vatsa toimisi silloin puolen päivän jälkeen, jos silloin hyvin pääsee vessaan kuin joku muu toivoo, että toimisi aamulla eikä silloin puolenpäivän jälkeen, kun ei ole vessaa vieressä.

  Re: Koska syötte, vatsan toiminta

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   27.9.24 09:06:36

Aamupala noin klo 9, ruoka 11, ruoka 15, iltapala 19.
Käyn vessassa noin joka 3 päivä.

  Re: Koska syötte, vatsan toiminta

Lähettäjä: Väärä vastaaja 
Päivämäärä:   27.9.24 09:31:07

"Lähettäjä: x
Päivämäärä: 27.9.24 09:00:44

"Jos ei vessaan pääse mihinkään, niin vaipat on hyvä vaihtoehto."

Ai sullako on aina vaipat, josa päivässäsi on vaiheita tai paikkoja, joissa et pysty menemään vessaan? Toki kannattaa olla, jos pidätys ei ole vaihtoehto tai et ole älynnyt tyhjentää silloin, kun vessa oli lähellä.

Tässä kai kyse oli siitä, että kaiklle aamu ei ole juuri "se paras vaihtoehto, koska silloin ollaan aina kotona", kuten monella on. Samalla lailla kai he voivat toivoa, että vatsa toimisi silloin puolen päivän jälkeen, jos silloin hyvin pääsee vessaan kuin joku muu toivoo, että toimisi aamulla eikä silloin puolenpäivän jälkeen, kun ei ole vessaa vieressä."

Täytyy korjata tuota^ väitettäsi, koska sen selvästi minulle osoitit: kirjoitin kylläkin, että aamu on minulle paras, koska "herättyä olen aina kotona". En kirjoittanut yleistävästi, että "silloin ollaan aina kotona".

Sehän tässä ihmetyttää monia muitakin kuin minua, että miksi ihmeessä pitää saada vatsa toimimaan vasta puolenpäivän jälkeen. Jos esittää tuollaisen kysymyksen, voisi perustella, miksi haluaa juuri näin, koska ihmiset nyt jäävät tuota miettimään. Tavallisempaa on, että ihminen herää aamulla kotonaan kuin että herää jossain puskassa ja pääsee säälliseen vessaan vasta puolenpäivän jälkeen. Totta kai sitä herää ihan suorastaan uteliaisuus, että millaista elämää elää se, joka ei pysty aamulla käymään vessassa.

Aloittaja olisi toki voinut muotoilla kysymyksensä eri tavoin ja saada ehkä vähän parempia vastauksia: "Te, joiden vatsa toimii säännöllisesti: miten olette opettaneet vatsanne toimimaan juuri tiettyyn aikaan?"

Tähän vastaisin omasta puolestani, että minulle se on todennäköisesti tapahtunut luonnollisesti siksi, koska heräämisen jälkeinen aika vain on ollut paras siihen toimitukseen, ja olen pyrkinyt tiettyyn aikaan toimittamaan silloinkin, kun ei ole ollut tarvetta. (Inhoan tähän asiaan liittyvää sanastoa ja ylipäätään en koskaan keskustele tästä, paitsi nyt.) Ajan mittaan elimistö, vatsa ja suolisto, siihen sopeutuu. Vaikeampaa saattaa olla siirtää toimitusta kellonajassa eteenpäin kuin taaksepäin, mutta uskon, että sekin vähitellen onnistuu, jos pystyy viivästyttämään vessaan menoa harjoituksen vuoksi aina, vaikka pääsisikin heti.

  Re: Koska syötte, vatsan toiminta

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.9.24 09:59:50

Säännöllistä juuri ja mielummin ei aamulla

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.